BartekCiszek

Renault 103.54- Półbiegi nie przełączają się po rozgrzaniu

Polecane posty

witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Prawdopodobnie masz 2 opcje albo za gesty olej albo ktorys czujnik nawala i skrzynia chodzi w trybie awaryjnym jak olej sie rozgrzeje czujnik moze zaczac lepiej działać mam podobnie u siebie musze sie za to wziąć.

Kiedy to sie zaczeło? Jak było w zimę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w zimie bylo tak samo po zmianie oleju zaczelo sie tak dziac lecz dzwonilem do goscia od renaulta i powiedzial mi ze to nie wina oleju poniewaz rewers przelacza normalnie a olej to stou 10w40 moze po zmianie bezpieczników bo zmienialem poniewaz nie zalaczal sie przedni naped podczas hamowania ostatnio jak jezdzilem to wskoczyl 3 pólbieeg i chwile normalnie dzialalo a potem znowu jak rozwiazesz problem to napisz lub jak ja rozwiaze to napisze

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Na starym oleju było ok?

olej do tej skrzyni powinien być Utto a nie stou ale to rzadki olej działać powinno. Problemy mogą pojawiać się przy duzych mrozach lub mocnym rozgrzaniu. Napewno nieodpowiedni olej skróci zywotność elementów skrzyni

rewers działa ale połówki nie. dlatego ze sterownik przełącza sie w tryb awaryjny czyli brak półbiegów.

Miga ci czerwony wykrzyknik przy kontrolkach skrzyni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak ale na starym oleju tez migala dopuki nie wlaczylem rewersu ostatnio przy wyciaganiu auta ciezarowego jechalem do domu i wlaczaly sie polówki ale tak jak by cos nie loczylo poniewaz raz chodzily a zaraz nie potem zaczely znowu chodzic do tego goscia od renaulta jak dzwonilem to powiedzial mi ze jak by olej byl zly to by slizgal na 2 polówce a jak nie slizga to znaczy ze nie czyta jakiegos czujnika i pasowalo by go podpiac pod kompa albo zobaczyc bo przewodach 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

troche głupoty plecie ten twój spec jak wszystko sprawne to na byle jakim oleju nie będzie się slizgal przy zbyt gęstym oleju będzie ciagnac na sprzeglach tzn ze ciężko wrzucić bieg ale gęstość zmienia się w miarę rozgrzania oleju wiec na ciepłym powinno być dobrze. Jeżeli wlejesz slaby olej to po mocnym rozgrzaniu zrobi się jak woda wtedy ciśnienia mogą spaść i zaczną się problemy.

co do czujnikow może mieć racje ale wystarczy je wyjac i dać do sprawdzenia lub samemu sprawdzić.

jeżeli miga wykrzyknik najpierw należałoby się tym zajac czyli czujnikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a moze wiesz jakie czujniki mogly by odpowiadac poniewaz mialem wczesniej forda a renówke mam od listopada wiec jeszcze wszystkiego nie posprawdzalem ale olej mi sie wydaje ze powinien byc dobry bo kolega u renaulta 110.54 ma ten sam olej i jest wszystko w pozadku a u ciebie jest dokladnie tak samo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

u mnie zima nie było polowek teraz czasem sa od razu czasem po pol godziny pracy a czujniki od skrzyni sa chyba dwa jeden w moście drugi w skrzyni i dwa kolejne od predkosci jazdy w przystawce napedu i od obrotow przy rozruszniku.

jest jeszcze czujnik ciśnienia i chyba temp. Ale raczej nie maja wpływu

Olej w renowce stou do skrzyni bez polbiegow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to od predkosni i napedu chodzi bo pokazuje predkosc i obroty naped sie wlacza a u mnie tez po 2 godzinach jazdy byly zaraz nie bylo potem byly tak jak by cos nie laczylo bo jak zaczna chodzic to powinny chodzic a tak to raz zadziala a potem nie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

doszedles u siebie moze co to za usterka z tymi pólbiegami bo dzwonilem do agromarka bo oni maja do claasa kompa lecz nie dadza rady przyjechac 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Narazie nie mam kiedy sie z tym bawić.

Moja rada posprawdzaj te dwa czujniki chyba w moscie i drugi w skrzyni sa z prawej strony. taki sam jest od obrotów wiec mozesz pozamieniac jak pasuje i jak pokaze ci obroty to sprawny.

kompem od claasa raczej nic nie zrobią w tej serii.

Napisz skad jestes moze byc na PW moze mam namiary na goscia od renowek z twoich okolic 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Zrobiłeś coś z tym ciągnikiem? 

Ja mam od Ciebie ponad 100km i też potrzebuje zkalibrowac skrzynie (wolno działa rewers) mam namiar na goscia kolo poznania ale liczy sporo za dojazd. Mozna by sie zgadać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.06.2019 o 16:28, Wojtek987 napisał:

Zrobiłeś coś z tym ciągnikiem? 

Ja mam od Ciebie ponad 100km i też potrzebuje zkalibrowac skrzynie (wolno działa rewers) mam namiar na goscia kolo poznania ale liczy sporo za dojazd. Mozna by sie zgadać. 

dzwonilem do gosci którzy sie zajmuja fergusonem i renówka sa niedaleko mnie maja przyjechac popatrzyc jak cos zrobia to dam znac pytalem sie goscia i mówil ze kalibracja wiele nie da bo tam jest problem z elektryka naprawial ostatnio renówke i mówil ze dzwonil do claasa a oni powiedzieli ze nie dadza rady ale zrobili bez komputera zobaczymy ja przyjada

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Ok będę czekał co zdziałają-nie wiesz kiedy to będzie? U mnie teoretycznie sama kalibracja bo sprzęgło po zmianie kierunku jazdy powoli działa. Ten z Wielkopolski już kiedyś u mnie był, trochę poprawił ale za mało. Teraz za dojazd wyjdzie więcej niż robota. Szukam kogoś bliżej, gdybyś miał ściągać kogoś z dalsza to daj znać, można częściowo podzielić koszty dojazdu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

jak gosciu od kalibracji nie umie zmienic czujnika to nawet sobie nim głowy nie zawracaj ci co mam do nich namiary znaja sie na tym.  to nie jest tylko kalibracja jak sie podepniesz to po błędach wiesz co wymienic. przed kalibracją wszystko musi byc sprawne inaczej po takiej robocie całkiem przestanie jezdzic. Kalibracje robi sie tak zeby wrazie  było gorzej mozna bylo wrocic do starych ustawien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oni musza sie znac poniewaz u kuzyna robili fergusona bo mu polówki nie dzialaly i zrobili to niech przyjada i popatrza jak nie dadza rady to wtedy bede sciagal goscia 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

narazie bez zmian bo maja napiete terminy przy kombajnach mieli byc w srode ale zadzwonili ze nie dadza rady 

 

zauwazylem ze jak chce przelaczyc to kontrolka wskakuje np na 3 polbiek i jednoczesnie sie zapala konttrolka od baterii

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994kuba1994    63

Sprawdź czy masz ładowanie powyżej 14 na wolnych obrotach silnika i jak nie wiesz jak za czujniki się zabrać to możesz po sprawdzać masę może gdzieś poluzowala się albo zardzewiala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.06.2019 o 23:12, Wojtek987 napisał:

Ok będę czekał co zdziałają-nie wiesz kiedy to będzie? U mnie teoretycznie sama kalibracja bo sprzęgło po zmianie kierunku jazdy powoli działa. Ten z Wielkopolski już kiedyś u mnie był, trochę poprawił ale za mało. Teraz za dojazd wyjdzie więcej niż robota. Szukam kogoś bliżej, gdybyś miał ściągać kogoś z dalsza to daj znać, można częściowo podzielić koszty dojazdu. 

mam pytanie gdzie znajduje sie dzielnik strumienia w renault

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez krzysztofgru1
      Witam mam pytanie, co oznacza kontrolka nr 5
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj