Skocz do zawartości
damian83

Bizon Z056 - układ paliwowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon
damian83    11

w sezonie 2009 miałem nastepujacy problem z układem paliwowym koszac na polu zaczał mi sie dławic tracic moc z poczatku myslelismy że to filtry.zostały wymienione na nowe i problem sie powtarzał po jakims czasie sprawdzilismy ostojnik sitko wszystko ok podejżewam ze naciagnął z dna zbiornika jakiegos syfu ponieważ jak konczyłem młócke to paliwa za duzo niemiał PYTANIE BRZMI CZY KTOS Z WAS MIAŁ PODOBNY PROBLEM I JAK GO ROZWIĄZAŁ I CZY KTOS CZYŚCIŁ ZBIORNIK PALIWA I JAK TO NAJLEPIEJ ZROBIĆ

z góry dzięki za fachowe porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marciniak    2

Miałem podobny problem .Płukanie nic nie pomogło wymiana filtrów też dopiero po przeczyszczeniu jak masz podstawę z filtrami to masz taki dławik i trzeba rozkręcić i ma być czysto i będzie chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbych    4

Kolego ja miałem podobny problem z tą różnicą, że jak u mnie zaciągnął jakiegoś syfu z zbiornika to po prosu zgasł i nie chciał zapalić. Ja rozwiązałem to w taki sposób, że odkręciłem przewód paliwowy dochodzący od zbiornika do silnika i sprężarką zacząłem dmuchać w odwrotną stronę, czyli z powrotem do zbiornika - jak strzeliło coś w zbiorniku to myślałem, że go rozerwie - ale pomogło natychmiast ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Miałem ten sam problem, lecz u mnie wężyk którym ssie paliwo w zbiorniku od drgań przyssał się do dna zbiornika. Trzeba było go lekko unieść, jest taka kontra na obwodzie weżyka, i dokręcic. Od 2 lat chodzi ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witekarol    2

heh każdy miał coś innego ;p u mnie było podobnie. problemem okazał się tzw. flafor który osadził się w rurce która przylega do ostojnika (od strony zbiornika). musieliśmy ją odkręcić, wyjać zalegający brud i dalej w drogę ;p tyle, że jeszcze chyba 2 razy mieliśmy postój z tego samego powodu bo napływały co raz to nowe flaforki i osadzały się w tym samym miejscu. ale teraz jest git. sprawdź to u siebie. myślę, że to może być główny powód bo z tego co opisujesz wnioskuję, iż miałem identyczny przypadek.. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11
Napisano (edytowany)

to będe musiał przedmuchac tu i tam ;)

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

znajomy mi radził żeby jednak zbiornik wypłukać jak to najlepiej zrobic??? miał ktoś podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    27

Kolego wywal zbiornik na ziemię,wlej gotującej wody i płukanko,potem wąż z wodą do środeczka i lej do ostatniego syfku.Wywal filtry i separator,następnie sprężarka zrobi swoje w przewodach.Przed składaniem postaw zbiornik na słoneczku , nowe filtry i potem składanko.Zapewniam cię ze swojego doświadczenia że warto to zrobić,całe żniwa będziesz miał spokój!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Mam problem, Bizon sie zapowietrza, wymieniłem ostojnik, ten duzy na taki mały z Ursusa, zapowietrza sie dalej, powymienilalismy wszystkie przewody paliwowe oprocz tego który ciagnie rope, teraz pytanie czy on jest dziurawy czy zapchany? Kombajn pochodzi na połowie obronów około 25min, i zgaśnie, trzeba go odpowietrzac ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Sprawdź właśnie przewód idący ze zbiornika, ale w takich miejscach gdzie mógł się przetrzeć, u mnie w tamtym roku też się zapowietrzał, a dziurka była w miejscu, że gdy stoisz na górze przy silniku przodem do niego, to dosłownie pod nogami na tym stopniu na rancie idzie metalowy przewód i jest zaczepiony taką metalową opaską i właśnie pod tą opaską był przetarty i zaciągał powietrze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wacek21    35

Powymieniałem dzis wszystko co sie dało i udało sie, zmieniłem 3 pompki zasilajace, ale i tak wkoncu zaczol chodzi na tej ktorya byla na poczatku, felerne okazały sie banalne zaworki i miedziane podkładki przy paliwowych przewodach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian83    11

ja przedmuhałem przed akcją sprężara rurke od zbiornika do filtrów wyczysciłem bak i było ok do czasu aż znów zaczał sie dławic okazało sie że był syf jeszcze gdzies ptrzedmuchałem jeszcze raz i narazie idzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leonardo111    31

Drugi dzień się już męcze z zapowietrzaniem bizona , pompka zasilająca nowa nie chińska ,pokrywki filtrów zaworek powrotu na pokrywce nowy, nowe filtry nowe wężyki podkładki miedziane nowe na rurka paliwowa z baku szczelna próbowałem wężykiem z baku prosto do pompki pochodzi pare minut idzie powietrze-z paliwem z pąpki zasilającej i się zapowietrzy krzywka w pompie wtryskowej napędzajaca zasilającą ok co jeszcze to może być ????? (z resztą pompka zasilająca już trzecia i żadna nie pociągni sama paliwa z baku a mielecką to se już tylko na obrazku można zobaczyć)

Edytowano przez leonardo111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

sprawdź zaworek zwrotny na głowicy tam gdzie odchodzi nadmiar z wtrysków i o od filtrów może być zatkany nawet króciec idący od filtrów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leonardo111    31

Króćce nowe jak i cała obudowa i wkłady filtrów , faktycznie o tym zaworko na głowicy zapomniałem sprawdze ale żeby z niego brał powietrze jak chodził na rurce z baku ta rurka jest ucięta na niom jest naciągnięty węzyk zaciśnięty opaskami to nie było widać powietrza a w wężyk pompka zasilającą-filtry i w wężu filtry-pompa wtryskowa szło powietrze

Edytowano przez leonardo111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rico39    0

Czy ktos wie dlaczego cieknie ropa tą rurką ktora wystaje spod pompy paliwowej w bizonie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil3214    0

Albo masz w którymś miejscu na rurce mała dziurkę, albo w innym miejscu cieknie i skapuje ci akurat na tą rurke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Czy ktos wie dlaczego cieknie ropa tą rurką ktora wystaje spod pompy paliwowej w bizonie?

Chodzi o rurkę nadmiaru która wychodzi z tyłu pompy i wystaje na dół to tak pompka doładowująca do wymiany albo oringi na sekcjach padły i przedostaje się ropa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rico39    0

Pompa byla zatarta rok temu i jest po regeneracji takze pewnie oringi tez byly wymienione. Dodam ze ropa cieknie tylko wtedy gdy schodze z duzych obrotow na male

 

Jezeli chodzi o ta pompke reczna wspomagającą to tez jest nowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaffa    1

U Mnie w bizonie też leci tą rurką to nałożyłem wężyk i wpuściłem go do butelki po napoju przymocowanej koło baku. Przez sezon 1,5l potrafi się uzbierać:) A przynajmniej porządek pod silnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×