Antramx

6310 wysoka temperatura płynu chłodzącego

Polecane posty

Antramx    1
Niedawno kupiłem John Deere 6310. zauważyłem, że temperatura silnika (płynu chłodniczego) utrzymuje się na dość wysokim poziomie. Mialem wcześniej 6200 i wskazówka od temperatury była mniej więcej w połowie, a tutaj jest jeszcze dużo za połową (na jakichś 65-70%), co prawda do czerwonego pola jeszcze trochę zostaje, ale wydaje mi się że to trochę za wysoko. Temperatura stabilizuje się i zostaje w tamtym miejscu nawet przy orce i nie rośnie dalej. Dokąd w waszych jeleniach dochodzi ta wskazówka? może to norma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antramx    1
crvx40 napisał:

wymieniłeś płyn chłodzący?

Czyściłem tylko chłodnice. Byla trochę zabita ale to nic nie pomogło. Mam właśnie zamiar zmienić płyn. Możesz dać jakieś instrukcje? Trzeba spuszczać go z chłodnicy oddzielenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crvx40    11

no i z bloku tez. z chłodnicy najlepiej ściągnąć przewód a z bloku powinien być korek z lewej strony na środku jak otworzysz drzwiczki na 14 klucz bodajze. Wymiana płynu powinna pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thebestacc    22

Jeśli nie pomoże wymiana płynu to ewentualnie termostat. Miałem podobnie w 6010 że temperatura była na 3/4 zielonego pola bo termostat nie do końca i za późno się otwierał. ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
john77    8

W John Deere 6910 też mam temperature na 3/4 zielonego, mechanik sprawdzał temperaturę specjalnym termometrem (nie wiem jak dokładnie to się nazywa) to mu pokazywała 78 polecił sprawdzenie czujnika i zegara.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AGRISupport    7

Zanim cokolwiek zaczniesz robić to sprawdź jaka faktycznie jest temperatura tego płynu. Bo niedogrzany silnik to też nie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antramx    1

Jakiego płynu chłodniczego używacie? Według instrukcji zalecany jest oczywiście Cool-Gard za 260 zł za 20l lub inny na bazie glikolu. Może być zwykłe Borygo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Neo123    0

Witam też posiadam John deera 6310 i u mnie była podobna sytuacja temperatura była powyżej połowy a czasem przy cięższej pracy praktycznie wchodziła na czerwone.  Kolego jak czyściłeś tą chłodnice ?? Najlepiej odkręć chłodnice od klimatyzacji ją też dobrze przedmuchaj i chłodnice w taki sposób żebyś miał ja praktycznie na wierzchu , bo tak przepychasz ten kurz z jednej w druga chłodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antramx    1
Neo123 napisał:

Witam też posiadam John deera 6310 i u mnie była podobna sytuacja temperatura była powyżej połowy a czasem przy cięższej pracy praktycznie wchodziła na czerwone.  Kolego jak czyściłeś tą chłodnice ?? Najlepiej odkręć chłodnice od klimatyzacji ją też dobrze przedmuchaj i chłodnice w taki sposób żebyś miał ja praktycznie na wierzchu , bo tak przepychasz ten kurz z jednej w druga chłodnice.

Klimatyzacja u mnie akurat nie działa, nie wiem jeszcze dlaczego. Chłodnica klimatyzacji to ta z przodu? Jest w ogóle jakiś sposób na w miarę łatwe wysunięcie chłodnicy? Ta z przodu, czyli chyba od klimatyzacji ma sitka, które łatwo wysunąć. A czyściłem sprężarką od strony silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Neo123    0

Nie wiem kolego dokładnie ale kojarzę że musisz usunąć filtr i tam popatrz nie jest problemem wyjąć te chłodnice i wtedy przedmuchać rurki wszystko zostaje tylko chłodnicę podnosisz do góry i wtedy przedmuchujesz wszystko . Chłodnica od płynu zostaje na swoim miejscu musisz zrobić dostęp żeby od przodu ją dobrze przedmuchać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Antramx    1

Wyjąłem termostat. Otwiera się dopiero w niemal gotującej się wodzie. Czy to norma, czy termostat jest raczej uszkodzony i na przykład nie otwiera się do końca, bo przecież płyn w układzie chłodzącym raczej nie gotuje się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziutekrb    5

Termostat ma mieć pełne otwarcie gdzieś w granicach 85-90 stopni bo optimum dla silnika wysokoprężnego to około 80stopni.

Zacznij od podstaw wyciągnij chłodnicę (najpewniej nikt nigdy jej nie czyścił) porządnie ją wyczyść, sprawdź fizycznie jak wygląda pompa wody przepłucz układ wodą pod ciśnieniem choćby z kranu zalej nowym płynem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Pozytwnie_zakręcony
      Witam, jestem posiadaczem claasa tucano 430. Mam go od nowości i już ma 7 lat.Przez ostatnie lata kombajn w żniwa zbożowe bardzo się grzeje :( tzn. w dobrej pszenicy 9-10 t/ha i przy dużej temperaturze otoczenia czyli ok.36°C. W takim zbożu osiąga on ponad 100°C(przy 105° włącza się sygnał). Aby utrzymać temperaturę między 90° a 100° obciążenie silnika nie może być większe niż 50% lub kosić pszenicę 6t/ha i wtedy nie ma problemu :/ Dodam że w kukurydzy nie ma problemu i kombajn ma normalnie ok 86°C. Tak więc co wy na to?
    • Przez zyzek
      Czy to normalne, że po przejechaniu około 8km z dużą szybkością, olej w skrzyni jest już mocno rozgrzany? Da się trzymać przewód ręką, ale jest już gorący.
    • Przez adamek1942
      Witam panowie mam pytanie nr 1. czy to normalne żeby ciągnik po  pracy okolo 2 h(nawet nie ) miał tak gorący most tylni że aż się dotknąć nie da (parzy) ????? Hamulce nie trzymają bo słychać jest jak puszczają i zresztą czuć jak hamują trzeba dobrze nacisnąć pedał żeby zahamowały gwałtownie. Wcześniej pracowałem c 360 ale taki gorący to nigdy nie był nawet po sieczkarni od kukurydzy. 
      Drugie pytanie jest takie czy jest możliwość przedostania się oleju z silnika do skrzyni ??? albo do układu wspomagania ?? bo ubywa koledze oleju w proxie prosił żeby spytać,  a silnik pracuje bez zarzutów .
    • Przez Hvelektronik
      Witam szuka modułu bcu może być uszkodzony byle by był kompletny 6310
      moduł znajduje się w okolicy bezpieczników
      tel517210780
      dawidele@o2.pl
       
       


    • Przez Dawid1156
      Witam, mam pewien problem z Claas axion 810 z 2010r, podczas orki wyskakuje błąd 7738- zbyt wysoka temperatura na wylocie zaworu EGR oraz 7777- zmniejszenie obciązenia w celu zabezpieczenia silnika. Błędy migaja około 5 sekund po czym znikają, podczas wystąpienia błędu ciągnik puszcza czarny dym. Błędy pojawiają sie w pracy na obrotach niższych niz 1800, powyżej nie zdażyło sie żeby błąd wyskoczył. Proszę o jakaś pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj