darek31

Dziwne zachowanie wspomagania 103.14

Polecane posty

darek31    1

Witam Was ponownie. Powiedzcie mi, dlaczego mogę kręcić kierownicą gdy traktor jest zgaszony. Czuć lekki opór na kierownicy, koła stoją w miejscu. Orbitrol, pompa czy siłownik od wspomagania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    587

Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Medium  w tym układzie jest olej pod ciśnieniem brak ciśnienia brak reakcji. Orbitrol to takie niby połączenie rozdzielacza hydraulicznego z  pompą o zazębieniu wewnętrznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek31    1

Dziękuje za szybkie odpowiedzi. W zasadzie ciagnik kupiłem 3 tygodnie temu. Po wiechaniu pierwszy raz w pole zaczęły się problemy. Po rozgrzaniu ciągnika zaczęło lać się z pod pierwszego gara, wspomaganie czasami znikało, pompa zaczęła opadać, olej pokazał się przy wybieraku biegów, zaczęło wywalać olej z korka paliwa a po wyjęciu bagnetu - gejzer. Aktualnie ciagnik jest u mechanika chyba na generalnym remoncie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek31    1

Na placu u sprzedawcy nawet kropelka nie poleciała. Dopiero po wjechaniu w pole zrobiły się cyrki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Na pewno ma jakieś zalety , tylko ukryte . Cena pewno okazyjna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    793

Nie ma co się dziwić, kupno używki to zawsze loteria. Można obejrzeć czasem traktor ze wszystkich stron z najlepszym mechanikiem (czy też samemu, jak się ogarnia), można się nie dopatrzeć jakichś poważnych wad ale potem i tak one wyjdą.

Jeżeli traktor kupiony za okazyjną cenę to zrobi kapitalkę i będzie miał sprawny ciągnik na lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek31    1

Czy cena okazjonalna - nie wiem. Zapłaciłem 32,5k za 37-letni ciagnik. Wizualnie stan dobry plus. Elektrykę naprawiłem za 50zl, wiedziałem o luzach na piastach oraz o uszkodzonych wskaźnikach ciągnika i to miałem naprawić. Zaraz po przyjeździe wyszły zapieczone hamulce. Aktualnie wyszła reszta. Dogadałem się ze sprzedającym, że odda mi 2,5k na pompę i komplet tłoki, pierścienie, tuleje. Sam miałem dołożyć 3k do usprawnienia ciągnika. Może mnie teraz wyśmienicie, ale dla mnie najważniejsze jest, żeby w ciągniku działała nawet najmniejsza lampka jeżeli była tam założona. Mam 8ha pola z które jest dla mnie tylko odskocznią od codziennych problemów w pracy. Jak już jadę w to pole to ma być ciepło i przytulnie 😉 Mam nadzieje, że skrzynia jest Ok, resztę opanuje. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlimekPL    793

No oczywiście jak coś jest to musi działać.

Na przykład nie po to kupuje się samochód z klimą aby potem jeździć z niesprawną. ;) Tak samo jest z ciągnikiem. Każdy guzik ma działać a każda żarówka świecić. Mnie od lat irytuje niedziałający wskaźnik paliwa :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek31    1

Cieszę się, że się KlimekPL ze mną zgadzasz. Mam tylko nadzieje, że mechanicy szybko mi opanują ciągnik bo łubin do siania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10
Dnia 23.03.2019 o 09:04, KlimekPL napisał:

Nie ma co się dziwić, kupno używki to zawsze loteria. Można obejrzeć czasem traktor ze wszystkich stron z najlepszym mechanikiem (czy też samemu, jak się ogarnia), można się nie dopatrzeć jakichś poważnych wad ale potem i tak one wyjdą.

Jeżeli traktor kupiony za okazyjną cenę to zrobi kapitalkę i będzie miał sprawny ciągnik na lata.

Święte słowa sam niedawno kupiłem renault 110 54  i wyszło że sprzęgło się kończy i 5000 PLN.poszło na sprzęgło i inne poprawki ,ale puki co jestem zadowolony narazie reszta ok. Na zachodzie oni tam nie sprzedają idealnych ciągników zawsze coś jest do zrobienia tylko razie mniej ,raz więcej .Znajomy kupił 2 renówki bez oglądania na żywo, trochę dołożył i jakoś mu służą, tak więc kupno ciągnika to zawsze loteria i dużo zależy czy dopisze nam szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek31    1

A wiec Panowie tył w reno ogarnięty. Kabina w gorze, skrzynia Ok, wymieniony uszczelniacz głównego podnośnika oraz naprawione hamulce. Handlarz, nie wiem po co, kupił zestaw klocków i wymienił tylko zewnętrzne 4 klocki. Po wewnętrznych stronach tarczy chyba zapomniał. Trzy tłoczni do wymiany, tarcza w super stanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek31    1

Ciagnik już po remoncie silnika i kompletnej naprawie przodka. Za wszystko wyszło 9500 zł. Jesienią do wymiany pójdzie pompa hydrauliczna i może regeneracja turbo. Mam teraz tylko taki mały problem z napędem. Po włączeniu 4x4 napędy się nie zgrywają. Jakie macie opony przód, tył przy swoich reno 103??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

zawsze przedni napęd ciągnie, nie jest idealnie zgrany

z tego co pamiętam to opony 13.6 przód i 14.9 tył lub 14.9/16.9


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

zgadza się sprawność napędu polega na tym ze przodek ciągnie szybciej niż tył, przeważnie jest to 4  do 7 procent zależy od marki ciągnika,jeśli ciągnie równo to coś z oponami z reguły jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

z oponami to nie takie proste trzeba przeliczac obwód kola. Jak znamy rozmiar orginalu to latwo przeliczyc zamiennik . Ale trzeba znac rozmiar felgi szerokosc i profil opony 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek31    1

Mechanicy mówili, że coś nie gra z oponami. Mam na przodzie 14,9 r28 a na tyle 16,9 r38. Jak jest załączony przód, to ciagnik można przepchnąć 4-5 metrów i przednie koła się blokują. Opony przód/tył po jakieś 30% wiec są raczej równomiernie zdarte. Pytam, bo na konedata opony przód są jak u mnie a na traktorpedia zalecane 14,9 r24. Szukam cały czas jeszcze Polki na radio i zestawu wskaźników. Ciężko trafić takie elementy😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

w 103 z pewnością nie było na przodzie 24

przy tym co masz powinno się zgrywać, chyba że któraś para obręczy nie tej szerokości, ale i to nie powinno robić aż tak znacznej różnicy


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że z rozdzielacza podnośnika z dzwigienki ciekł olej, tak wiec wyciągnąłem rozdzielacz i wysłałem do firmy która sie tym zajmuje. Kiedy go dostałem od razu go wsadzilem i wszystko działa i nie cieknie. jest tylko jedna wada i nie wiem jak to usunąc bo kiedy dodaje sie prawie na maxa gazu to ramiona sie same unoszą aż do samej góry, ale wystarczy ze ktoś stanie na nich i nie mają siły sie unieść. Tak sie zrobiło po regeneracji rozdzielacza. Zadzwoniłem do tej firmy a oni powiedzieli że odpływ jest zatkany. Później go wyciągnełem wszystko posprawdzałem i wszystko było w porządku. Więc rozebrałem rozdzilacz bo myślałem ze co się tam stało ale wszystko było ok. W tym momencie nie wiem co mam robić a bardzo mnie to denerwuje i dodam jeszcze że po regeneracji wyje jeszcze pompa hydrauliczna.
    • Przez lukus
      Witam mam taki problem że z rozdzielacza podnośnika z dzwigienki ciekł olej, tak wiec wyciągnąłem rozdzielacz i wysłałem do firmy która sie tym zajmuje. Kiedy go dostałem od razu go wsadzilem i wszystko działa i nie cieknie. jest tylko jedna wada i nie wiem jak to usunąc bo kiedy dodaje sie prawie na maxa gazu to ramiona sie same unoszą aż do samej góry, ale wystarczy ze ktoś stanie na nich i nie mają siły sie unieść. Tak sie zrobiło po regeneracji rozdzielacza. Zadzwoniłem do tej firmy a oni powiedzieli że odpływ jest zatkany. Później go wyciągnełem wszystko posprawdzałem i wszystko było w porządku. Więc rozebrałem rozdzilacz bo myślałem ze co się tam stało ale wszystko było ok. W tym momencie nie wiem co mam robić a bardzo mnie to denerwuje i dodam jeszcze że po regeneracji wyje jeszcze pompa hydrauliczna
    • Przez RedPower
      Witam,
      Od  jakiegoś czasu wydaje mi się że spod kabiny słychać stuki podczas jazdy. Słychać je jedynie gdy jadę po nierównościach ... (dołkach lub gdy mocno skręcę) Na równej drodze jest dobrze.
      Dodatkowo gdy wcisnę ostro pedał hamulca to słychać właśnie takie stuki.
      Załączam nagranie: W 19-20 sekundzie słychać dwa charakterystyczne stuknięcia.
      Co może być nie tak... wyjąłem wałek od przedniego napędu bo myślałem że to on ma luzy jednak stukanie nie ustało.
      Z góry dziękuje za pomoc
       
      20180426_002.m4a
    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Mam problem z rozebraniem siłownika wspomagania w renault 8514. Po wstępnych oporach obraca się zewnętrzna część siłownika, ale nie chce się rozkręcić. Może ktoś już taki rozbierał i poradzi jak to zrobić lub ma rysunek złożeniowy z którego będzie wynikało jak się go rozbiera. Może ukryta jest gdzieś jakaś zawleczka, którą trzeba wyjąć? Z góry dziękuję. 


    • Przez Hadzik
      Witam. Mam problem z silownikiem wspomagania od 6910'. Cieknie z prawej strony. Chciałem wyciągnąć go i zobaczyć co i jak. Próbowałem odkręcić prawą główkę(przegub) aby cokolwiek wymienić wrazie co i niestety nic z tego. Lewa główka(przegub) odkrecil sie od silownika wiec z prawej strony wybilem końcówkę drążka aby cały siłownik wyciągnąć. Tutaj nastal problem. Nie moge wyciągnąć siłownika. Nie idzie go wgl wybic. Kiedy dochodzi  siłownik do konca obudowy tak jakby sprezynuje i odbija. Odkrecilem nawet cztery śruby obudowy widoczne na zdjeciach.



×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj