himen

Orbitrol Jumz - problem.

Polecane posty

himen    10
Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3842

Ja mam przerobione i jest ok. Mam tylko wstawiony od starego serwa zaworem z regulacją ciśnienia (Chyba to jest to, sam tego nie robiłem i nie wiem czy to jest potrzebne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    514

Sprawdź czy lepiej jest gdy wyłączysz pompę podnośnikową 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Pompa podnośnika nie ma nic do tego , wspomaganie jest na osobnym układzie i oleju.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

siłownik jest większy niż w mtz82, mam tam z wysuwem 200mm. a w jumzie 250mm.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    514

Pisząc wielkość miałem na myśli średnicę cylindra , bo to jest najistotniejsze przy określeniu siły , mocy siłownika


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Średnica siłownika jest wizualnie większa niż mam przy mtz82 , muszę na próbę podmienić siłownik


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

A więc tak w MTZ mam siłownik 200mm. o średnicy tłoka 25mm. a w Jumzie mam siłownik 250mm. o średnicy tłoka 28 mam. , podmieniłem go do mtz i normalnie pracuje troszkę wolniej ale ok, założyłem siłownik z MTZ do Jumza i też było ciężko kręcić a więc to nie wina siłownika. Zrobiłem próbę na wężu od powrotu orbitrolem w MTZ to w moment nabiło mi bańkę 5l. a w Jumzie trwało to długo. A więc ewidentnie jest problem z ciśnieniem na pompie. Teraz tak w Jumzie powinna być prawa pompa a miałem lewą. Zakładałem już i prawą pompę i lewą i jest to samo. Po zdjęciu pompy wałek napędzający pompę kręci się w lewą stronę czyli jak założymy pompę to kręci ją w prawo, czyli powinna być prawa. Sprawdzałem na necie jak prawa pompa NSZ 10 powinna mieć z której strony ssanie i tłoczenie. U mnie wychodzi że jest odwrotnie jak powinno być. W takim razie powinnem odwrócić wałki w pompie , teraz tylko czy same wałki z zębatkami czy może też te wkładki bo z jednej strony mają takie kanaliki olejowe. Teraz moje pytanie na ssaniu oleju zębatki powinny się zachodzić do środka czy może tak jakby się odpychały? Sprawdzając w necie to olej zassany jest prowadzony po zewnętrznych ściankach zębatki pomiędzy taką wkładka ,czyli na ssaniu zębatki powinny tak jak by się odpychać? Dobrze rozumiem. Teraz czy mam zamienić w pompie same wkładki czy może tylko odwrócić wałki z zębatkami bez zamiany wkładki?


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    107

W jumzie jest prawa pompa, ssanie jest na górze. Ja mam pompę oryginał z 1989r wszystko działa. Sprawdź ciśnienie na wejściu do orbitrola. Manometr z zestawem przyłącza kupisz w rolniczym, zawsze się przyda. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Zgadza się w oryginale ssanie jest na górze i to prawa pompa a ja miałem założoną lewą i jak to wytłumaczyć ? Tylko że prawa pompa powinna mieć ssanie od dołu czyli dołu chłodnicy.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Manometrem już sprawdzałem ciśnienie w pompie NSZ 16 to mi wypchnęło uszczelniacz


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    107

Prawa ma ssanie od góry, manometr w trójnik i nic nie wywali. Orbitrol masz z LS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
conny    107

Olej się pieni?

Daj jakieś model typ tego orbitrola. 

Fotkę z tabliczki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Sprawdziłem jeszcze jak przepływa olej od pompy do orbitrola i bije olej bardzo słabo a więc rozebrałem pompę i od strony ssania są te kanaliki olejowe we wkładce pomiędzy trybami a więc się zgadza z tym co widziałem w internecie. Podejrzewam że będzie problem z pobieraniem oleju ze zbiornika , prawdopodobnie jest zła redukcja od dołu zbiornika lub coś w tym otworze , dodam że olej się nie pieni.


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
himen    10

Sytuacja opanowana , wreszcie orbitrol chodzi jak powinien . Winny był zbiornik oleju lub zbyt mała średnica węża na ssaniu oleju, podłączyłem się pod układ hydrauliki podnośnika tak jak w oryginale i problem znikł, jest odpowiednie ciśnienie na pompie i kręci się lekko. Po włączeniu pompy hydraulicznej lub podczas podnoszenia tylnego tuza kręci się kierownicą troszkę ciężej ale może być, na razie tak zostanie. Wiem że orbitrol powinien być na osobnym układzie z filtrem ale cóż na razie tak zostanie bo praca na ciągnik czeka


Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Grzes1986
      Witam!
      W mojej Reni muszę wymienić orbitrol. Oryginalnie siedzi w niej Danfoss OSP B 80 ON. W sklepie polecają mi Granita, ale nie mają tego OSP 80 tylko 100, 125 i 160. Czy mogę wsadzić tą setkę, czy szukać 80tki? I czy warto kupić tego Granita, czy szukać czegoś innego?
    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez WojtaS141095
      Witam. Piszę do Was jako osoba niezwiązana w stu procentach z mechaniką. Kilka dni temu zakupiłem koparko-spych Bialorusa JUMZ 6 AM w wersji budowlanej, głównie do własnych celów budowlanych. 
      W maszynie poki co muszę wymienić płyny, oleje. Do wymiany mam też dwa przewody hydrauliczne. Gdzie znajdę filtry paliwa,oleju silnika ? 
      Może macie jakieś porady, dzięki którym uda mi się jak najlepiej przygotować do pracy ?
       

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj