News
nikejanek

Claas Dominator 58- Wyważanie bębna młócącego

Polecane posty

nikejanek    9

Witam! Potrzebuję informacji na temat wymiany cepów bębna młucącego w Claas dominator.

Posiadam dominator 58, i jak widzę czas wymienic cepy, są wytarte, ! Jesli jest ktoś to robił , proszę o informację, gdyż sama wymiana to nie wszystko, pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1033

gdzieś był podobny temat.

cepy są parami wyważone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    9

Czytałem różne komentarze na temat wymiany i wyważania cepów, jedni piszą że nie trzeba wyważać bębna bo cepy są parami wyważone, bądź można samemu to zrobić wyrównać wagę dwóch cepów, inni piszą że mimo tego wyważenia trzeba cały bęben młócący wyjąć założyć cepy i zawieść do wyważenia! Szukam uzytkowników kombajnów co  ten temat przerabiali i ich opinii ,NIE CHCIAŁBYM USZKODZIC KOMBAJNU,bo jak wiadomo wibracje bębna będą powodować uszkodzenia łożysk , pęknięcia i wibracje całej maszyny!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RU68    114

cepy są parami- prawda ale dla pewności  należy zważyć najlepiej poczta ma dokładne wagi.Po skręceniu na czopy bębna zakładamy łożyska i stawiamy na łożyskach na kozłach paletach tak aby można obracać i kilka kilkanaście razy pokręć zaznaczając miejsce zatrzymania np kredą z boku jeśli zatrzymuje się w róznych miejscach to ok jeśli wraca do jednego to problem bo trzeba jeszcze dojść do tego z której strony trzeba dociążyć można dłuższe śruby i nakrętkami lub spawami .nawet serwisy tak robią 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    6

Kręcenie na koziołkach czy paletach? to z powodzeniem można w maszynie zrobić. Takie wyrównanie masy to jest wyważenie statyczne. Konieczne jest wyważenie dynamiczne. Po wyważeniu statycznym owszem bęben nie będzie ustawiał się w jednym miejscu ale oś środka ciężkości może nie być zgodny z osią bębna.


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    114

swego czasu serwis claasa nawet w kombajnach za prawie milion tak robili i było ok a jeżeli bęben nie dostał uderzenia to przykręcając listwy parami  i sprawdzając w taki sposób nie powinno być problemu tym bardziej że średnica bębna w claas jest stosunkowo mała . A poza tym to naklejony kurz  po wewnętrznej stronie listew nieregularnie odrywa się i powoduje dużo większe niedoważenie a jakoś nikt się tym nie przejmuje . Więc po co straszyć i czarować jak można w prosty sposób 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    6

 

46 minut temu, RU68 napisał:

swego czasu serwis claasa nawet w kombajnach za prawie milion tak robili i było ok a jeżeli bęben nie dostał uderzenia to przykręcając listwy parami  i sprawdzając w taki sposób nie powinno być problemu tym bardziej że średnica bębna w claas jest stosunkowo mała . A poza tym to naklejony kurz  po wewnętrznej stronie listew nieregularnie odrywa się i powoduje dużo większe niedoważenie a jakoś nikt się tym nie przejmuje . Więc po co straszyć i czarować jak można w prosty sposób 

W Claasie cepy przykręca się i spawa, i to może mieć wpływ na niewyważenie. Jeśli od cepów odrywają się śmieci i czuć wibrację to należy wyłączyć młocarnię parę razy do skutku, ja tym się akurat przejmuję.

Koła w samochodzie też się wyważa dynamicznie i ciężarki przykleja się z obu stron, często o różnych wagach i nie naprzeciw siebie.

Masa bębna jest kilkanaście razy większa, obroty podobne a siły powstają większe

Rozumiem, że ty swoje koła wyważasz na koziołkach. 


_____________________________________________


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    114

po pierwsze nie wyśmiewam ciebie a po drugie to mechanicy tak niby wyważają i kasują po 1000 zł więc chyba należysz do tej grupy a jak czujesz wibracje na kurzu to współczuję użytkowania takiego sprzętu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikejanek    9

Mam pytanie odnośnie czujników awaryjności!!

Mój kombajn D 58 , ich nie posiada ale chciałbym założyć chociaż jeden na podajniku zbożowym.

Kombajn posiada na zegarze kontrolki awaryjności, ale nie wiem czy jest tam instalacja do nich, zauważyłem że tam gdzie bezpieczniki są wolne 2  kostki do podpieńcia, a ich kable prowadzą pod zegar przy kierownicy.zaznacze że maszyna jest sprawna elektrycznie i wszystko działa.  Czy wystarczyło by zamontować czujnik i podłączyć do któregoś z pinów w tych kostkach? Czy potrzebna jest cała instalacja z modułem do sterowania czujnikami!Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez Matifryd
      Witam. Od dłuższego czasu jestem posiadaczem Dominatora 88s. Chciałbym was zapytać jak ustawić wysokość koszenia na szarej kuli po prawej stronie. Mam taki problem gdyż po ustawieniu i opuszczeniu, heder spada na samą ziemię oraz wskaźnik przeskakuje... Z tego co widziałem można pod kabiną jakoś to wyregulować lecz nie wiem zbytnio jak...
    • Przez krecikuryn
      Witam. Jak w tytule poszukuje książki napraw i katalogu do dominatora 76 i mam z tym spory problem... pomoże ktoś???
    • Przez Piters182
      Witajcie. Czy ktoś z was przerabiał naprawę wycieku pompy wody, jakieś porady jak wyciągnąć, co trzeba rozbierać, jak uszczelnić. Wyciek jest między kołem pasowym a obudową. 
    • Przez pysz
      Koło pasowe wypycha tak że aż trze o blachę ta z boku - osłonę. Kliny nie ruszone ... ma ktoś jakiś pomysł co nie tak ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.