Polecane posty

Kary_90    0

Witam, 

Drodzy forumowicze. Szukam pewnego źródła z którego będę mógł zakupić materiał siewny z certyfikatem do gospodarstwa ekologicznego. Najlepiej w województwie mazowieckim. Chodzi mi głównie o owies, jęczmień oraz seradele. Czy możecie wspomóc jakimiś namiarami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    172

Jest wykaz producentów na stronie PIORIN-u, możesz też kupić nasiona konwencjonalne, pod warunkiem, że danej odmiany nikt ekologicznie nie produkuje. 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    1276

mam podobny problem.Dogadałem się z gospodarstwem produkującym materiał siewny( kwalifikat),Chodziło mi o owies Bingo ,ale okazało się,że jest dostępny w eko i jest przymus kupna z firmy z wykazu lub z innego gospodarstwa ekologicznego.Miałem mieć po 1600 netto,a teraz będzie pewnie koło 2tys.Mam namiar na jakąś firmę ze Starogardu Gdańskiego(chyba) i też się zbieram żeby zamówić.Wysyłają kurierem.chciałem zamówić 2,5 tony ,ale jak nie sprzedam całości łubinu to zamówię 500 kg, a na resztę znowu dam łubin.Ciekawe tylko jakie będą ceny owsa,podobno dużo rolników się nastawiło przez dobrą cenę ostatnio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaguśka    188

Na stronie PIORIN-u  jest tylko jedna firma mająca w swojej ofercie owies ekologiczny Bingo i jest ona ze Starogardu Gdańskiego, przynajmniej ja tylko ją znalazłam. Oferują C1 za cenę 2520 zł brutto.  Opłata za kuriera jedyne 260zł ;) .  W lutym jak zamawiałam było 1,5 tony, z czego ja wzięłam tonę. Strasznie drogo, ale jak  mus to mus. Teraz jak go nie będzie na rynku to można pisać o użycie konwencjonalnego materiału siewnego niezaprawionego. O taki też pytałam wśród firm, to cena 2400 brutto, więc minimalna oszczędność, a nie wiadomo czy C1, C2 czy towarówka, bo to dziwna firma była...tu zamówi na zlecenie..tam sprzeda.   Oby owies nie był po 500 zł , bo będzie nam przykro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZSRCKP
      Zwracam się z uprzejmą prośbą o wypełnienie ankiety dotyczącej stosowania kwalifikowanego materiału siewnego.
      Ankieta jest anonimowa, wyniki posłużą do napisania pracy magisterskiej.
      Dziękuję
       
      https://goo.gl/forms/vGFaEEHuVLP8gGzB3
    • Przez BartekRogacki
      Witam. Planujemy wiosną zasiać jęczmień jary z wsiewką kminku, tutaj moje pytanie. Ile kminku wsiać, termin wysiewu, środki ochrony roślin, na co trzeba uważać?
      Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez grzeskw75
      Witam, sprzedam 3 jednostki kukurydzy Pioneer po 80 tys. nasion .  
        1 jednostka P8400- 600 zł  
                                                                             
         1 jednostka P8134- 600 zł    
                                                                           
          1 jednostka PR39H32- 400 zł
                                                                             
        06-420 Gołymin pow.Ciechanów  tel.691-980-674
    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
    • Przez MafiaLolek
      Witam pierwszy raz w moim gospodarstwie będziemy siali owies z centrali. Owies ten będziemy siali na 6 klasie, i chciałbym się dowiedzieć jaka odmiana jest najlepsza na tą klasę oraz ile kg wysiać na hektar. Gdy już będę wiedział jaka będzie najlepsza odmiana na tą klasę chcę się dowiedzieć coś o nawożeniu nawozem sztucznym oraz o szacowanym plonie. Proszę o pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj