wij2323

Renault 103.54 -Obsługa podnośnika

Polecane posty

wij2323    0

Witam. Jestem przed zakupem reni. Oglądałem jedną i mam kilka pytań. Są dwa drążki od tylnego tuza. Jedna od podnoszenia i opuszczania , druga od regulacji głębokości . Jest obok skala od 1 do 10. Gdy ustawię dzwignię na 8-10 to opuszczanie jest zablokowane i ramiona podnoszą się do samej góry. Ale gdy ustawję w pozycji od 1 do 7 to już nie spełnia swojej funkcji. Ramiona opadają na sam dół gdy operuje pierwszą dzwignią. Czy to świadczy że dzieje się coś z rozdzielaczem lub jest coś uszkodzone wewnątrz. Ruszałem przednimi kołami na boki to jest minimalny luz i słychać stukanie . Czy jest możliwość dociągnąć łożyska. Pokrętło od regulacji nawiewu kręci się bez żadnego oporu do okoła, czy tak ma być . Wskaźnik paliwa wskazuje stan jak kluczyk jest na pierwszej pozycji. A jak przekręce w prawo podswietla się deska rozfzielcza a a wskaźnik opada do zera . Czy tak ma być. Bo oglądałem podobną renówkę w łapczycy i u niej jest tak samo. Tylko ze ta w łapczycy ma gożej wchodzące biegi i wyciek na wałku. Czy wałek wom załancza się bez sprzęgła. Czy blokadę załancza się podciągając dzwignie tą z prawej strony za siedzeniem. Czy powinno się coś słychać. A jak się wyłancza. Czy jest jakaś kontrolka od blokady. Przedni napęd przy włączeniu nie słychać załączenia ale przy weyłączeniu słychać stuknięcie i ciągnik jakby przychamowywuje na sekundę, to chyba dobrze. Skrajna prawa dzwignia biegu z oznaczeniem 1- 2 .Czy można ją załanczać w czasie jazdy. Bo właściciel mówił ze tylko na postoju. Renówkę którą oglądałem miała niski poziom oleju w skrzyni . Jeżeli nie na wałku to gdzie może być wyciek. Tyle mam narazie pytań i dziękuję za wszelką pomoc .  Przewertowałem internet w niedzielę ale nie znalazłem odpowiedzi , bo tyle tego jest ze az oczy bolą. 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3875

Hm... Nie można zmieniać podczas jazdy- właściciel ma rację. Włączania napędu nie słychać, wyłączania u mnie też nie. WOM włączysz bez sprzęgła, w zależności od wersji w różnych miejscach jest włącznik. Pokrętło od nawiewu nie powinno się obracać, pewnie jest połamany plastik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SepukuPL    1

Pierwsza dźwignia podnośnika to regulacja pozycyjna, druga to siłowa. Gdy dźwignie od regulacji siłowej ustawie na 8-10 to u mnie działa to tak jak piszesz podnośnik wznosi się i nie da się opuścić nie zależnie od pozycji dźwigni regulacji pozycyjnej. Od 1 do 7 działa ale gdy podnośnik jest obciążony np podczas orki Ogólnie używa się tego mniej więcej tak że dźwignie od pozycyjnej opuszczasz do końca i reglujesz głębokość pracy maszyny ta od siłowej ale nie w każdych warunkach da się tego tak używać i jeśli juz to podczas orki. Także działa to tak samo jak u mnie. W moim modelu 68-14rs wałek włącza się że sprzęgłem wałka(dźwignia przypominająca ręczny ale po lewej stronie).Czyli zaciągam dźwignie do góry aż się zablokuje, wybieram prędkość walka i mogę zwolnić dźwignie. I jest to dosłownie sprzęgło bo mogę delikatnie powoli puszczać ta dźwignie i wałek zaczyna obracać się bardzo delikatnie powoli, nie agresywnie.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
Dnia 25.02.2019 o 16:27, Krzysztof81 napisał:

WOM włączysz bez sprzęgła

 WOM włączany jest ze sprzęgłem !!!


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3875

To zależy co przez to rozumiesz. Jedną dźwignią że sprzegłem ustawiasz czy 540, 1000, zależne, 0 a drugą bez sprzęgła wł/wył. Tak jest praktycznie w każdym zachodnim ciągniku. W Renault są różne wersję załączników i ich umiejscowienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

w różnych markach ciągników są rózne rozwiązania ale w tym modelu z tego co sie orientuje jest tylko opcja 540/wyłącz/1000 ta dzwignia co piszesz ze mozna właczac bez sprzegła to właśnie sprzęgło moze być załączane dzwignią na linkę tak jak w zetorze lub krótką dźwigienką ale to jest to samo i działa tak samo powinno być zaciągane max kilkadziesiąt sekund. 

Czyli ze jak chcesz włączyć WOM zaciągasz sprzegło ustawiasz predkosc puszczasz sprzegło 

Jak chcesz wyłączyć zaciagasz sprzegło wyłączasz dzwignię predkosci WOM na zero puszczasz sprzegło.

Nie jezdzimy na włączonym sprzegle WOM bo szybko sie to rozleci

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wij2323    0

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie. Sprubuje jeszcze dzisjaj podjechać i sprawdzić dokładniej jak to jest z tym wałkiem w tej wersji i z podnośnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Co do pierwszego postu

podnosnik raczej działa prawidłowo pozycji siłowej nie sprawdzisz na pusto

łozyska w kołach da się dokręcic ale moze byc konieczna wymiana. W którym  miejscu są te luzy?

Włącznik nawiewu powinien miec wyczuwalne stopnie to ze kreci sie dookola napewno jest cos uszkodzone prawdopodobnie tak jak pisał kolega wina samego pokrętła ewentualnie włącznika. Da się włączyć nawiew?

wskaźnik paliwa chyba cały czas jest ustawiony w którymś miejscu nie koniecznie na 0. jak przekrecasz kluczyk podswietla sie deska i wtedy powinien pokazywać stan może poprostu nie ma paliwa albo wskaznik w zbiorniku zepsuty

Wałek WOM tak jak wczesniej pisałem

Blokada nie wiem były rozne wersje jedna miała pedał pod kierownicą inna dzwignię przy siedzeniu jeszcze inna chyba miała w guziku Jak się włączy i działa to ciagnik bedzie miał ciezko skrecić mozna tak chwilowo to sprawdzić bo ogólnie blokady na twardym podłożu mozna uzywać  tylko jadąc prosto. u mnie w 155.54 jest kontrolka ale nie szukaj na siłę bo moze być spalona zarówka lub czujnik

Przedni naped jak są dobrze zgrane koła nie bedzie nic czuć ale to sie zdarza zadko bo nawet jezeli z przodu bedzie słabszy bieznik niz z tyłu to juz idealnie sie nie zgra. włączania nie powinno sie czuć wyłączanie może być szarpnięcie tak jak opisałeś

Dzwignie biegów 1-2 przełączamy na postoju

Niski poziom oleju w skrzyni nie oznacza wyciekow moze poprostu ktos nie dolał a cały rok pracował i uzywał chydrauliki przy samym podłączaniu ucieka troche oleju mozliwe ze pracował ze sprzetem który miał wycieki. Wycieki zobaczysz na zewnątrz mogą być przy mocowaniu belek podnośnika przy hamulcach, na tłokach podnosnika, na WOM, na zawleczce pod sprzęgłem, przy filtrach, rozdzielaczu i na kazdym łączeniu skrzyni czy zaślepkach 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wij2323    0

Luzy jak odniosłem wrażenie są wewnątrz przedniej osi . Słychać takie stukanie. Na lewym i prawym kole. Jak by się wewnątrz coś poruszało w zdłuż osi. Czy zakładając nowe opony na tył trzeba też założyć na przód. Na przodzie jeszcze by obleciał ale tył łysy. Nawiew działa, ale dmucha zimnym. Ciągnik był rozgżany do ok 40 stopni. Jak mówił to dwa lata nie wymieniał oleju ani w skrzyni ani w silniku. A ciągnik robił w transporcie opryskiwaczu zawieszanym 1200 litrów i w rozsiewaczu. Pługiem sporadycznie. 

Edytowano przez wij2323

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wij2323    0

49.500, jest pneumatyka założona 2 lata temu. Wyciek oleju zauważyłem na łoączeniu rury zasysającej olej z tylnego mostu. Także nic wielkiego. Ale na skręconych kołach nie wyczułem żadnego luzu. No i miał jeszcze zmienione uszczelki pod głowicą.

Edytowano przez wij2323

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

cena kosmos, chociażby przez to że guma do wymiany, a dochodzi jeszcze kupa mniejszych lub większych problemów o których piszesz

luzy możesz mieć na zwrotnicy, standard że wypada dolne łożysko, od razu widać że zwrotnica opiera się już o górę osi

 

blokada zwykle była z pedału, choć część miała właśnie na dźwigni z tyłu po prawej

18 godzin temu, DEMONxXx napisał:

w tym modelu z tego co sie orientuje jest tylko opcja 540/wyłącz/1000

można było trafić jeszcze z obrotami zależnymi, ale nie wiem czy ten model posiadał taką opcję


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wij2323    0

Z lewej strony jest dzwignia do załanczania womu. Jest ona cały czas przesunięta do przodu . Oznaczenie obok to strzałka nad trybikiem. Cofając do tyłu dźwignię wyłączam wałek, Ale zaraz sprężynuje z powrotem do przodu i muszę ją trzymać ręką. Raczej tak nie powinno być ?. Poniżej jest dzwignia z ustawieniem obrotów z oznaczeniem od góry  1000, N ,540, N, Prop, . A co to prop? czyli na sam dół. Ze na postoju nie kręci wałkiem tylko podczas jazdy?  Przy załanczaniu na 1000 zgrzytnie . Chyba przez to ze dzwignia od wyłanczania niechce utrzymać się w pozycji wyłączenia.

Tutej jednak skrzynia będzie odporniejsza na wymieszanie się olejów w granicach rozsądku- podpięcie jakiejś przyczepy...…. niż np. w massefu 3080 tak czy nie?.

Bo sprawdzałem dziś takiego fegusonka to biegi na zimnym oleju dwoma gałkami to wpychało się palcem . Tak lekko wchodziły. A w reni na zimnym to trochu trzeba pchnąć mocniej no i minimalny poziom oleju w skrzyni. Bo na ciepłym oleju to fajnie lekko. A sprzęgło z oporem tak jak w 60tce a w fergusonku to leciutko.  Wrzucił bym zdjęcia ale mam problem z telefonem .  

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

dźwignia już nowsza, czyli rok prod już po 95, oczywiście powinna się blokować w obu pozycjach a nie swobodnie wracać

prop to zależne

każda skrzynia czy bardziej układ hydrauliczny jest wrażliwy na nieodpowiedni czy przepracowany olej, więc nie radziłbym podpinać maszyn z nieznanym olejem, z pożyczaniem podobnie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3875

Za drogo. Poszukaj czegos w lepszym stanie. Ja szukalem rok czasu 103, a kupiłem 106. Różni się tym że silnik 6. Oglądałem tyle 103 że ho ho i ho ho 😉 Naprawdę ciężko znaleźć coś ciekawego. Mi się udało, ale facet pracował u Dunczyka na farmie,kupił od niego i przywiózł do Polski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy83    91

Faktycznie trochę za drogo same opony to nie mały koszt. Ja swojego to prawie przez miesiąc testowałem ,ale jestem zadowolony ze swojego egzemplarza choć wymieniałam pompy hydrauliczne i tłoczki hamulcowe i parę mniejszych drobiazgów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wij2323    0

Ale 106 będzie większy mniej zwrotny cięższy i więcej spali w lekkiej pracy. Do weiększego pasuje kupić większe=droższe maszyny. Celowałem w 80 km bez turba, ale na glinie mógł by mieć ciężko z maszynami. 90 koni w sam raz. Ta renówka jest blisko ale sobie ją odpuszczę. Jak by miał obciążniki i w miarę opony i z tą pneumatyką to bym go kupił .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez zieli88
      Witam,
      Ostanio podczas ruszania ze skrzyżowania znikły półbiegi i przełączyło automatycznie na najwyższy (było trzeba zredukować głównymi żeby ruszyć). Na wyświetlaczu przy zegarach normalnie przełączają się od 1 do 4 ale brak jest żadnej reakcji. Sprawdzone zostały elektrozawory za prawymi schodami i wogóle nie dochodzi tam prąd, ewidentnie jest problem z elektryką, z góry dziękuję za podpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj