Polecane posty

DarekD    70

jaki masz : z dwoma półbiegami czy jednym ?

 

Z tego co widziałem w instrukcji napraw bez prasy i dobrych sczypiec do pierścieni segera nie poskładasz kosza ,ale Napisz jak się z tym uporasz bo sam jestem zainteresowany -zdjęcia też mile widziane .   U mnie na razie chodzi fabryczny ,ale ruszając  z wyższego biegu ,na małych obrotach potrafi zgrzytnąć ,więc pewnie nie długo będzie trzeba zajrzeć .

Z tego co wyczytałem w necie nie można za długo eksploatować zużytego wzmacniacza bo pójdzie do wymiany cały kosz a tak to tylko tarczki i przekładki .

W każdym bądź razie pisz co i jak robiłeś 😙 !!!!!!

 

 

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz racje nie obejdzie sie bez dobrych szczypiec. Bez prasy mozna sobie poradzic ale z nia jest o wiele latwiej. Jesli Mozesz podaj meila podesle ci fotki z opisem po kolei co gdzie i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A z tym ze pojedzie caly kosz to nie koniecznie prawda poniewaz u mnie jeden bieg byl tak wytarty ze tarcze cierne byly zjedzone do samej blachy a przekladki miedzy tarczami zrobily sie grubosci zyletek. A i u mnie jest wzmacniac z trzema przelozeniami to znaczy dwa polbiegi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

dolegowskid@interia.fm

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

o miałem przyjemność regenerowac  ze 3 lata temu takiego wzmacniacza koło 2 tyś trzeba było wyłożyć 

 

DarekD piszesz ze tylko tarczki i przekładki a tuleja w środku a pierśćienie a łożyska igiełkowe a sprężyna ona w końcu też traci troche na docisku, wg mnie eksploatacja zuzytego wzmacniacza nie spowoduje uszkodzenia kosza 

Edytowano przez ZetorPower

zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

póki co nie robiłem a wypowiedzi opieram tylko na podstawie tego co ludzie piszą . Wiem,że nie tylko tarczki i przekładki tylko tak się zastanawiam,czy  nie lepiej cały nowy założyć  choć koszt nie mały ???


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZetorPower    0

a po co cały nowy zakładać ? jak kosz dobry? i dawać 3 tys wiecej  poświecisz cały dzien na rozebranie go i złożenie dasz nowe bebechy i bedzie latał on nie jest taki skomplikowany jak sie wydaje 


zetor 7211  zetor 10540  zetor 11441  zetor 18345  XTZ T-150K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

3 tys. więcej chyba nie wyjdzie ? Niczego nie twierdzę tylko zbieram opinie  w temacie 😙.

Kolega "Zetor9540iursusc330M " zaoferował pomoc a póki co cicho sza !!!

 

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie panowie moja cisze lecz uszkodzilem telefon i stracilem wszystkie zdjecia... Mam nadzieje ze uda sie to odzyskac jesli nie to mam nadzieje ze sam opis pomoze. 

A wiec zaczynynamy od spuszczenia oleju ze skrzyni biegow.

Odkrecamy kabine podnosimy ja do gory aby mozna byl sie dostac do rozdzielacza i srub  rozkercamy tak aby mozna bylo odjechac silnikiem od skrzyni biegow. Miedzy silnikiem a skrzynia jest tak zwana pol skrzynia w ktorej znajduje sie  beben wom i to trzeba odjechac od glownej skrzyni jesli ktos ma potrzebe zajrzec do sprzegla lub womu musi najpierw oddzielic silnik przy sprzegle nastepnie ta pol skrzynie po rozjechaniu pol skrzyni ukazuje nam sie przekladnia planeterna a pod nia wzmacniac. Zdejmujemy zabezpieczenie sagera schodzi planetarka i wzmacniacz ciagniemy do siebie ( w zaleznosci od zuzycia tulei bedzie stawial opor jesli na tulei nie ma rowkow od piercieni uszczelniajacych zejdzir lekko jesli sa i im wieksze tym ciezej u mnie nie obylo sie bez sciagacza) jak mamy juz go na wieszku  rozmontowyjemy po kolei na czesci pierwsze. Dla kogos kto podejmie sie regeneracji nie bedzie problemem rozlozenie go lecz dla chetnych moge opisac dalszy przebieg regenerwcji 

Przy skladania wazna jest regulacja tasmy ktora hamuje bemben wzmacniacza regulacja polega na dokreceniu wszyskich trzech srub do konca nie na chama ale do oporu nastepnie odkreceniu kazdej z nich po 3/4 obrotu i dokontrowaniu ich. Tasme zalecam zakupic nowa koszt przy calej inwestycji nie wielki a jest ona tak samo istotna jak tarczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

o ,widzę ,że powoli Odzyskujesz zdjęcia 😒  ?


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
000do000    0

Część może trochę nie na temat ale również posiadam Zetora 9540. Co zrobić aby niby EHR czyli ten przycisk do podnoszenia i opuszczania od razu opuszczał ramiona a nie dopiero kilka sekund po naciśnięciu przycisku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

dokładnie , zacznij od siłowniczka po lewej stronie obudowy podnośnika i sprężyny ściągającej


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pixel199    0

Witam. Mam taki problem gdyż mechanik niedawno regenerował mi 3 stopniowy wzmacniacz i po złożeniu zginął najwyzszy stopień. Co mógł zrobić nie tak? Dodam że jak włączy się najwyższy stopień to ciągnik zwalnia i nie ma mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Zetor9540iursusc330M napisał: Wybaczcie panowie moja cisze lecz uszkodzilem telefon i stracilem wszystkie zdjecia... Mam nadzieje ze uda sie to odzyskac jesli nie to mam nadzieje ze sam opis pomoze.  A wiec zaczynynamy od spuszczenia oleju ze skrzyni biegow. Odkrecamy kabine podnosimy ja do gory aby mozna byl sie dostac do rozdzielacza i srub  rozkercamy tak aby mozna bylo odjechac silnikiem od skrzyni biegow. Miedzy silnikiem a skrzynia jest tak zwana pol skrzynia w ktorej znajduje sie  beben wom i to trzeba odjechac od glownej skrzyni jesli ktos ma potrzebe zajrzec do sprzegla lub womu musi najpierw oddzielic silnik przy sprzegle nastepnie ta pol skrzynie po rozjechaniu pol skrzyni ukazuje nam sie przekladnia planeterna a pod nia wzmacniac. Zdejmujemy zabezpieczenie sagera schodzi planetarka i wzmacniacz ciagniemy do siebie ( w zaleznosci od zuzycia tulei bedzie stawial opor jesli na tulei nie ma rowkow od piercieni uszczelniajacych zejdzir lekko jesli sa i im wieksze tym ciezej u mnie nie obylo sie bez sciagacza) jak mamy juz go na wieszku  rozmontowyjemy po kolei na czesci pierwsze. Dla kogos kto podejmie sie regeneracji nie bedzie problemem rozlozenie go lecz dla chetnych moge opisac dalszy przebieg regenerwcji  Przy skladania wazna jest regulacja tasmy ktora hamuje bemben wzmacniacza regulacja polega na dokreceniu wszyskich trzech srub do konca nie na chama ale do oporu nastepnie odkreceniu kazdej z nich po 3/4 obrotu i dokontrowaniu ich. Tasme zalecam zakupic nowa koszt przy calej inwestycji nie wielki a jest ona tak samo istotna jak tarczki Ustawienie taśmy dokonuje się w obudowie czy na zewnątrz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

A można dokładniej które śruby chodzi mi o wzmacniacz o trzech położeniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Tak ,dorwałem też instrukcję napraw do tych modeli po czesku ale idzie ogarnąć. Jest podane że śruby na maksa i popuścić o 1/4 obrotu w skrzyni 3x3


Lub szczelinomierzem między taśmą i bębnem ale to jak jest rozpolowiony i jest dostęp .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek0909    0

Witam czy mógł by ktoś podesłać instrukcję napraw tego wzmacniacza ponieważ mam zamiar naprawić/zregenerować. Problem występuje Już od 8 lat przy obciążeniu ciągnik się zatrzymuje a teraz usłyszałem przy skrzyni lekki stukot co jedną sekundę (takie kilkukrotne uderzenia) trzeba się trochę wsłuchać i jestem pewien że tego niebylo. Wiem że powinno się to zrobić odrazu ale kiedy mój ojciec kupił ciągnik mówił że tak ma być a ja mu głupio wierzyłem a o on jest taki że puki jeździ to niech jeździ bo szkoda mu kasy a teraz pewnie trzeba wymienić wszystko w tym wzmacniaczu. Jeśli ktoś by mógł podesłać też stronę gdzie najtaniej to kupić i co warto kupić/zamówić przed zabraniem się do tego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolfram    4
Dnia 14.06.2020 o 23:26, darus74 napisał:

Tak ,dorwałem też instrukcję napraw do tych modeli po czesku ale idzie ogarnąć. Jest podane że śruby na maksa i popuścić o 1/4 obrotu w skrzyni 3x3

 

Lub szczelinomierzem między taśmą i bębnem ale to jak jest rozpolowiony i jest dostęp .

 

Możesz podesłać mi skan lub zdjęcie  z tej instrukcji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj