Polecane posty

zetor1111    2

z kąd jesteś ? znasz się na elektronice w prasie claas rollant 250 z owijarka bo jest tam problem polegający na tym że jak kompa się podłączy to on ciągle piszczy i nic się wiecej nie dzieje a i na wyświetlaczy pokazuje sie obrazek że prasa jest zamknięta. Nic się nie da zrobić coś się chyba zawiesiło czy coś. Jakbys mógł to napisz jaka może być tego przyczyna

Daj jakiś nr kontaktowy do siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipnicak    0

siema

Chłopaki mam problem z klimatyzacją w john deere 6620 se. Wczoraj nabiłem sobie czynnik chłodzący w warsztacie i wszystko było by ok lecz nie chodzi sprężarka klimatyzacji. Jeśli podłączę prąd do sprężarki na krótko od akumulatora do klima działa, więc coś musi być spieprzone z elektryką. Czytałem że może być popsuty jakiś termolegulator ale na 100 % to nie jestem pewny czy akurat to u mnie jest rozwalone. Za odp z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Witam panowie odpowiem koledze , poruszającym problem nie działającej klimatyzacji.

jak zrozumiałem jest to wersja 6620SE ,więc zacznij od najprostrzej czynności i sprawdż bespieczniki 118 i 119 one zabespieczają układ klimatyzacji.Wiemy jedno że spręzarka wraz z elektro sprzęgłem jest sprawna bo podłączyłeś na krutko do akumulatora i działała.

jeśli okaże się że bespieczniki są w pożądku zacznij od czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji,on działa jak zwykły wyłącznik z tą różnicą że włącza go ciśnienie panujące w układzie klimy.

Bardzo prosto jest go sprawdzić czy działa należy tylko sprawdzić czy napięcie pojawia się we wtyczce do której podłączony jest czujnik powinno być na jednym z pinów we wtyczce po złączeniu jej z czujnikiem to napięcie powinno być na obydwu przewodach jest to oznaką prawidłowej pracy czujnika,jeśli napięcie jest na jednym przewodzie a nie pojawia się na drógim po włączeniu sprężarki świadczy to o jego uszkodzeniu. W ten sposób wykluczyliśmy już uszkodzenie spężarki czujnika ciśnienia i bespieczników zostały jeszcze termoregulator i przekażnik ale to prosta diagnoza bo skoro bespieczniki są dobre i włączymy klimę a na czujnik nie dochodzi napięcie 12 V to napewno przyczyna tkwi w termoregulatorze ,to tyle na ten temat jak by to było nie jasne to napisz, a ja postara się bardziej szczegółowo ci podpowiedzieć , miłego ochłodzenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Pytanie pierwsze jak nabijałes układ był pusty bo skoro tak to musi być jakas tego przyczyna na początek proponował bym jeszcze raz sprawdzić czy jest czynnik chłodzący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipnicak    0

Mistrzu nom już mi trochę rozjaśniłeś tylko mam takie pytania: Gdzie mogę znależć te podzespoły termoregulator, czujnik ciśnienia, przekaznik konkretnie w traktorze w jakim miejscu. Też się dowiedziałem że albo czujnik lub termoregulator można wyciąć całkiem połączyć przewody i klima będzie chodziła jak złoto. Po drugie primo mam takie pytanko czy jak by był wadliwy ten termoregulator to czy mogę kupić jakiś zwykły od samochodu czy orginalny od john deere ? Czynnik chodzący jest napewno :D nabity został w piątek w serwisie citreona który jest niedaleko koło mnie. Coś czuję że będę za tą poradę jakieś piwko wisiał :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Piwko i owszem czemu nie ……… :D

W wersji SE klima, jest montowana w dachu kabiny ,tak więc musisz zdjąć pokrywę dachu aby mieć dostęp do parownika wentylatorów i termoregulatora , poznasz go po wychodzącej z niego cienkiej rurce jest to kapilara i staraj się nie zginać tej kapilary bo cała robota na nic

Końcówka tej kapilary włożona jest w parownik na głębokość ok. 5,6 cm

W kabinie wykręć śruby mocujące panel sterowania układem klimatyzacji , następnie pociągnij za pokrętło tego regulatora powinno spoko się wysunąć jest na wcisk pod nim masz nakrętkę mocującą , odkręć i możesz wyjąć termoregulator .

Jeżeli chodzi o to czy musi być oryginalny to nie koniecznie problem tkwi raczej w jego zamontowaniu ,działanie jest praktycznie takie same wszystkich termoregulatorów .

Czujnik ciśnienia w zależności od nr seryjnego ciągnika posiada dwa miejsca lokalizacji ,

Do nr seryjnego ………. Pod schodami z prawej strony ,zaraz obok filtru układu klimy.

Od nr seryjnego w z wyż …….. za kabiną z tyłu obok zbiorniczka spryskiwaczy trudno nie zauważyć . Możesz go spoko wykręcić ,gniazdo ma zaworek nie musisz się obawiać utraty czynnika chłodniczego w razie konieczności jego wymiany.

Przekażniki masz w skrzynce bezpieczników zaraz obok fotelu z prawej strony .

Z mojej strony to tyle , zachęcam jednak stosowanie oryginalnych podzespołów masz pewność że po wymianie powinno wszystko grać .

Nie polecam obejścia tych elementów i podłączenia elektrycznego bezpośrednio kompresora ,

Na próbę spoko można , ale na stałe nie.!!

Miłego majsterkowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Co do twojej prasy Zetor1111 ,wszystko wskazuje na niepełny cykl pracy,dlatego komp piszczy i pokazuje zamknięcie klapy najprawdopodobniej czujnik otwarcia klapy jest uszkodzony lub żle ustawiony .

Nieznam rozwiązania elektroniki w tej prasie tak że konkretów ci nie podam ale cykl pracy jest taki sam w każdej prasi i objawy sygnalizacji praktycznie takie same .Do puki nie zakończysz pełnego cyklu

obiawy nie ustąpią poprostu musisz wymusić zakończenie cyklu.Jeśli czujnikiem otwarcia klapy jest czujnik reagujący na metal bądż magnes zazwyczaj widoczna jest dioda która świeci w momęcie zbliżenia do metalu lub magnesu,możesz to sprawdzić w prosty sposób zbliżając do czujnika np, śrubokręt jeśli jest toczujnik reagujący na metal i jest sprawny dioda powinna zaświecić,tak samo sprawdzisz czujnik działający na zbliżenie magnesu.

W obydwu przypadkach jeśli dioda zapala się czujnik jest sprawny i wystarczy go doregulować dla poprawnej pracy.Jeśli nie zapala się czujnik jest do wymiany.

Gdy zaś czujnikiem otwarcia klapy jest zwykły wyłącznik to problem jest prosty do rozwiązania

zależny tylko od stanu pierwotnego przy zamkniętej klapie czy obwód jest zamknięty czy otwarty tego wyłącznika.Więc albo wymuszamy przerwę albo zwieramy styki na krutki czas,co pozwoli zasygnalizować komputerowi otwarcie klapy i zakończyć cykl, komp zwiększy stan licznika o jeden bal i rozpocznie cykl od początku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipnicak    0

ok dzięki w poniedziałek spróbuję to naprawić. Jak mi się uda to napiszę jaka dokładnie przyczyna była nie działającej klimatyzacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lipnicak    0

Klima zrobiona :D okazało się że pokrętło szwankuję. Zdjąłem dach jak mówiłeś, trochę wyczyściłem i chodzi tylko trochę się przycina trzeba pokrętło ze snieżką ustawić w odpowiedni moment kiedy charakterystycznie cicho pyknie ;[. Na dłuższą metę trzeba będzie pomyśleć o wymianie tego pokrętła z całym termostatem aby było tak jak Pan Bóg przykazał :D. Dzięki za poradę życzę bez awaryjnych żniw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Cieszy mnie że,mogłem ci pomuc z tą klimą,ale tak jak mówisz w najbliższym czasie wymień ten termostat i wszystko będzie gut.przy okazji wymień filtry od klimy.

Jak będziesz miał problem ze swoim Joochnem pisz na adres wjanusz23@wp.pl

to pomogę wmiarę możliwości i dzięki za życzenia pomyślnego żniwowania.

Tyle że ja nie żniwuję,a jedynie naprawiam Joochn Deery.

Narki i wzajemnie wysokich plonów. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Witam Zetorek,odpowiadając na twoje pytanie,powiem tak.

Jak każdy sprzęt bez względu na markę ma swoje wady i zalety,psuje się wszystko i tyle.

Joochn nie jest wyjątkiem,jednak coś powoduje że jeden sprzęt kupujemy chętniej a drugi, nie bardzo nam przypada do gustu,coś ma na to wpływ,

powiem ci co klienci zazwyczaj mówią kupując jaki kolwiek model JD.

Po pierwsze fajnie się prezętuje ma w swoim wyglądzie coś co przyciąga wzrok i poprostu się podoba .

Po drugie Jooch ma w polsce bardzo sprawny serwis,praktycznie na terenie całego kraju,a co najważniejsze nie czekasz na serwis tygodniami,dwa trzy dni max a w żniwa jeszcze szybciej,problemy gwarancyjne staramy sie załatwiać od ręki,ludzie to doceniają.

A tak naprawde to poprosto lider, w tej dziedzinie przez stulecie wypracował sobie markę,a inni starają się poprostu mu dorównać.

Jednym się to udaje bardziej, innym mniej i tak to już jest, sam wiesz jak to jest gdy jesteś na zakupach w markecie pewne towary poprostu kupujemy chętniej.

A wszystkie te bajki że, dużo pali, to lipa, chwyt marketingowy tych ktuży są na rynku i muszą coś mieć do zaoferowania klientowi,jedyny argument który może mieć wpływ na wybór marki i nic poza tym.

Wiem tylko jedno jak ciężko pracuję to muszę dobrze zjeść,kawał mięcha i tyle,Joochn w polu tyra i też musi wypić trochę paliwa,niema nic za friko .Paliwo zeżre ale swoje zrobi.

Bardzo dobra maszyna i tyle, potrafi się odwdzięczyć jak trochę onią zadbasz pracują latami bez większych awarji.

Jednak jeszcz się taki nie urodził co by wszystkim dogodził.

Wybór i tak należy do cirbie. Ja bym kupił Jocochna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

mam kilka drobiazgów dosłownie odnośnie 6210SE po pierwsze nie działa mi kogut i lampka oświetlenia kabiny, kogut jest dobry sprawdzałem podłączając pod kombajn, bezpiecznik ma przejście ale dla pewności załozyłem nowy, jaka może być przyczyna. Po drugie czy jest wyprowadzona fabrycznie instalacja pod oświetlenie robocze przednie czy też trzeba samemu to zrobić, jesli tak to w jaki sposób tak aby było zabepieczenie w tablicy bezpieczników. Po trzecie (już nie elektryka) czy do wymiany filtra hydrauliczno-przekładniowego należy spuscić/upuscić pewną ilośc oleju ?


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Mam pytanko.Pomka paliwa w zbiorniku w jelonku 6400 po zgaszeniu silnika i ponownej próbie odpalenia silnika przez pewien okres czasu mimo przekręcenia kluczykiem nie dostaje zasilania.Ipowstaje problem z ponownym odpaleniem silnika.Po 5-10min odczekania wszystko jest ok.Pomka chodzi silnik odpala.Czyżby ona była sterowana przez jakies czujniki cisnieniowe w układzie paliwowym.Bardzo proszę o pomoc gdyz ostatnio przez przypadek podczas ruszania z miejsca zgasł mi na skrzyzowaniu i nie chciał zapalić az po 10min kiedy usłyszałem pomki prace ciagnik zapalił i zjechal ze skrzyżowania .Koszmar.Z góry dzieki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

6400 nie posiada żadnego czujnika ciśnienia które mogło by mieć wpływ na pracę pompki zasilającej w zbiorniku ,ale jest przełącznik czytający pozycję nie neutralna dżwigni on może być powodem twoich problemów.

Mała podpowiedż daj dżwignię zakresów w pozycję neutralną,dżwignie rewersera w pozycję do przodu i przekręć kluczyk,powinieneś słyszeć pracę pompki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Dzieki za rade.Może opisze dokladniej.Zimny silnik to obojętnie jak jest ustawiony rewers czy neutralnie czy w przód czy do tyłu bądż biegi czy na A czyna B czy itd. to pompke paliwa słychać że chodzi.Natomiast jak dobrze rozgrzany to obojętnie jakie ustawienie czy rewrsa czy biegów do 10min pompka nie chce się załączyć.I pytanie co ma pirnik do wiatraka -zimny silnik a rozgrzany.Chyba ktoś coś tam wcześniej grzebał.Moje działania.Na zimnym silniku kiedy pompka pracowała wyjąłem przekażnik od pomki to przestała pracować.Natomiast jest też bezpiecznik od pomki gdzie wlutowane ma jak opornik jak coś ale jak jego wyjąłem to i tak pomka chodziła. Dla mnie to jest dziwne .skoro wyjęty bezpiecznik chyba od pomki to raczej nie powinn chodzić. Prośba jeżeli by ci to coś podpowiedziało to odpisz.Może jakieś inne jeszcze próby zrobimy .Z góry dzęki.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Krzysiek tu się z tobą zgodzę co do tego piernika i wiatraka,konstruktor przewidział to tak że kiedy dzwignia zmiany zakresów jest w pozycji nie neutralnej to pompka powinna pracować,myślę że ze względu na ochronę pompki przed niepotrzebną pracą jałową. Uciebie poprzednik dokonał małych przeróbek i tyle,powiedz mi tylko czy na przewodzie paliwowym masz założony zaworek zwrotny.jeśli nie masz to go założ co pozwoli na utrzymanie ciśnienia przed pompą wtryskową i myślę żę problem zniknie.Bo nawet nie pracująca pompka zasilająca nie będzie miała większego wpływu,na pracę układu paliwowego a pompa wtryskowa sama sobie poradzi z zassaniem paliwa.Zaworek załuż tuż przed filtrem wstępnym ,narki i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
atomik    148

ziomki, do 6210 zalecany jest akumulator 110 Ah i 500 A na rozruch, czy mogę kupić 110 Ah i np. 920 A na rozruch ?


wieśniactwo to stan umysłu a nie miejsce zamieszkania

dopiero kiedy wytniemy ostatnie drzewo zostanie wycięte, ostatnia ryba złowiona, zatruta zostanie ostatnie rzeka, zrozumiemy, że nie da się jeść pieniędzy

jeśli pomogłem kliknij zieloną strzałkę obok postu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jakiś duży ten prąd rozruchu przy takim akumulatorze. Nie ma obaw, ta wartość wskazuje na to jak dużo prądu może dostarczyć akumulator i jest szczególnie pożądana przy niskich temperaturach. Takiego jak zalecany z tak niskim prądem rozruchowym już chyba nie znajdziesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Moje zdanie na ten temat jest takie,jeśli instrukcja mówi że należy stosować akumulator 110Ah/500A to należy się do tego stosować,nie wolno dowolnie sobie dobierać mocy akumulatora myśląc że, poprawi się wydajność rozruchowa silnika.W twoim przypadku praktycznie podwajasz prąd rozruchu ,niema takiej potrzeby z dwóch powodów,popierwsze rozrusznik po jakimś czasie odmówi posłuszeństwa ,podrugie akumulator będzie napewno droższy.Wniosek z tego jest prosty zapłacisz podwujnie.

Instalacja elektryczna jest projektowana pod kątem przepływajacych przez nią prądów stąd masz różnej średnicy przewody,więc jeśli do rozruchu wystarczającym prądem jest 500A to i instalacja została obliczona na taki prąd maksymalny,to tak jakbyś zastosował przewód hydrauliczny o ciśnieniu 500 bar do układu w którym panuje ciśnienie 950 bar,reszty możnasię domyślić co może się stać.

Jeżeli musisz zmienić akumulator to zmieniaj na taki sam. Takie jest moje zdanie,ale nie każdy musi się z nim zgodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

koledzy pomocy.W Jelonku 6400 po włączeniu wyłącznikiem walka przekaznika mocy lampki na pulpicie świcą z boku wykrzyknik lampka miga a przekażnik się nie kręci.Sprawdzałem bezpiecznik jest chyba jeden bo po wyjęciu zgasły lampki.Jak najprościej zdjagnozować przyczynę .Nie wiem gdzie szukać przewodu który załącza przekażnik mocy czy ztyłu ciągnika czy pod spodem .Prosze o prostą rade.Nadmieniam że była przechalana kabina do wymiany przegubu .Czyżby coś się rozłącZyło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Elektrozawor zalanczania walka znajduje sie z tylu ciagnika po prawej stronie wieszaka trodno nie zauwazyc. Podepnij zaroeke 12 V pod przewod dochodzacy do cewki i wlacz walek jesli zaswieci sie zarowka to problem tkwi w polaczeniu miedzy wtyczka a przewodem a jesli zarowka nie zaswieci sie to znaczy ze przerwany obwod jest gdzies wczesniej i ciezko stwierdzic gdzie. Mozesz jeszcze sprawdzic sama cewke przez pomiar opornosci chyba powinna miec 12 ohm ale to tez zalezy od temp cewki no oczywiscie to sprawdzenie ma sens jezeli napiecie do niej dochodzi. Prosta sprawa z reguly gdy miga kontrolka od womu tzn ze mamy przerwany gdzies obwod. I jeszcze jedno zeby ktos znowu nie zarzucil mi braku profesjonalizmu to od razu powiem dlaczego sprawdzenia dokonac zarowka a nie miernikiem a mianowicie dlatego ze sterownik nie wysle pelnego napiecia gdy nie bedzie mial obciazenia a zarowka takowe daje. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

No duże już dzieki Unke .Zrobiem tak jak proponowałeś.Moje wyniki to-podłoczony probnik napiecia do kostki to zarzenie przerywane w takt lampki migającej na pulpicie.Natomiast dałem napięcie na przewód plusowy przed kostką z tylu (lekko go zaciołem)i wałek sie zakrecił tzn. tak jak powiedziałeś brak dojścia napiecia bo masy to raczej chyba nie.Teraz wychodzi raczej na to że jest brak zasilania między kostką a przekażnikiem bądż bezpiecznikim którego chyba bym wykluczył bo znalazłem jednego i jak go wyjmne to wszystko gaśnie.Byłbym Ci serdecznie wdzieczny jak byś mi coś dalej podpowiedzał. Tak na marginesie to zdaje mi się że sa dwa przekażniki bo je słychać może się mylę ale ja tylko podpowiadam by móc zdignozować awarie. Proszę o dalsza pomoc za co ci z góry serdecznie dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Krzysiek powiedz nam czy w twoim JD jest też przedni wałek i czy na błotniku masz włącznik wałka ,to dosyć istotne informacje .

 

Proponował bym sprawdzenie wszystkich złączy po drodze od cewki elektrozaworu do sterownika BCU ,bo jak sam mówiłeś ,kabina była przewracana , mogło coś się naruszyć i stąd ten problem i najprawdopodobniej tak jest , bo tak jak Unki ci mówił jest przerwa w obwodzie , nie wykluczam też zwarcia .

 

Elektrozawór sterowany jest bezpośrednio z BCU po drodze nie ma przekażnika .

 

 

Podaj więcej szczegułów o wyposarzeniu swojego Johna. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ENDRIUROL
      Witam
      Pacjent John Deere 66 20
      Bezpieczniki za siedzeniem
      Znikły mi plusy na radio radio nie działa który bezpiecznik jest od plusa radia.
      Czy ma ktoś schemat bezpieczników od 20 wersji będę wdzięczny
    • Przez Kasa997
      Witam mam taki problem wyskakuje mi błąd d1A co z tym zrobić??
    • Przez Jaca303
      Witam mam taki problem. John Deere 1850 na kolumnie kierowniczej ciśnienia oleju zrzuca simering ten  na górze kolumny na walku kierowniczym. Kolumna Nowa bo na starej był ten sam objawy. Co może być przyczyną?
    • Przez AdrianAndrzejewski
      Witam Panowie mam pewien problem z ogrzewaniem w John deere 7530 premium.Jelonek wyposazony jest w climatronic po przestawieniu na cieple powietrze np 26C ciagnik nie grzeje.Temperatura silnika nie przekracza 75c przejechalem traktorem 25 km i to byla max temperatura .Teraz Pytanko co moze byc winne Termostat ? .daje obrazek tylko na nim wylaczona jest dmuchawa ale po wlaczeniu i tak mimo 26.5 leci caly czas zimne powietrze:(.Jest to moj pierwszy pierwszy post wiec prosze o wyrozumialosc

    • Przez rbtm
      Witam! Muszę kupić 4 wtryski do 6100. Na allegro i w sklepach jest tego sporo. Pytanie czy warto pchać się w zamienniki czy lepiej oryginał? A jeśli zamiennik to jakiej firmy? Różnica w cenie ogromna. Druga sprawa to jak rozpoznać oryginał ? Wybite są jakieś znaczki, napisy, numery? Nie chcę się sugerować wyjętymi z ciągnika bo nie wiadomo czy już nie były wymieniane. 
      Pozdrawiam!

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj