Polecane posty

maret98    1

Niedawno kupiłem ciągnik Valmet 8400 z 1996 roku i mam kilka pytań:

1. Jak ustawić ten wskaźnik który pokazuje prędkość jazdy. U mnie jest taki mały wyświetlacz nad zegarami z jednym przyciskiem którym zmienia się czy ma pokazywać zegar (czas) czy właśnie predkość. z nim mam problem bo pokazuje złą prędkość tzn. około 1/3 zaniża. Początkowo nie było magnesu na szpilce koła, przykleiłem więc tam jeden magnez i ustawiłem szczelinę ok. 3mm. Pokazywał max prędkość ok. 10 km/h (skrzynia 40 km/h). Więc zmierzyłem obwód koła i wpisałem (po dłuższym naciśnięciu tego guzika na wyświetlaczu) w tym wyświetlaczu tą wartość w cm. Niestety teraz pokazuje max 15 km/h. Co może być przyczyną, czy tam powinno być więcej magnesów, chociaż tylko jedna szpilka ma taki jakby specjalny, dłuższy łepek na magnes. Czy trzeba tam wpisać jakąś inną wartość. Na załaczniku zaznaczyłem ten wyświetlacz

2. Czy w tym ciągniku jest alarm (buzzer) zaciągniętego hamulca ręcznego. U mnie jak zaciągnę hamulec ręczny to zapala się tylko kontrolka na przedniej konsoli, ale gdy wcisnę sprzęgło włączę bieg i ruszę nie pojawia się żaden alarm dźwiękowy. A chyba powinien być bo we wszystkich innych z jakimi miałem do czyniuenia tak było. Alarm włącza się dopiero jak zgaszę ciągnik i nie zaciągnę ręcznego. Może to trochę głupie, ale już kilka razy przez nieuwagę ruszyłem na ręcznym.

3. Gdy zmieniam półbiegi pod obciążeniem (zwłaszcza z 3 na 2 najwyraźniej słychać) to coś puknie w skrzyni. Coś już się dzieje, czy ten typ tak ma? Zauważyłem, ze pompa hydrauliczna (od tylnego TUZa) jest już słaba, wolno podnosi ciężkie maszyny. Czy ona może być winna bo daje za małe ciśnienie? Właśnie w tym ciągniku jest tylko jedna pompa hydrauliczna od wszystkiego?

valmet.jpg

Edytowano przez maret98

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124

Ja nie miałem styczności z valtrą ale nie powinieneś podać tam przypadkiem obwodu koła. przeważnie w urządzeniach mierzących prędkość podaje się obwód koła żeby licznik widział jaki dystans robi jeden obrót magnes. co do stukania to raczej zły objaw, ale nie znam się na Valtrach (siedze tylko w MF).

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maret98    1

Nie wiem jak mi to wyszło ale pomyliłem sie :) zmierzyłem i wpisałem obwód koła,a nie średnicę. Już poprawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel9350    4

1. Masz wpisany zły indeks. Z lewej strony na skrzyni powinieneś mieć jej oznaczenia ( pod blokiem sterowania delty ), potrzebny jeszcze rozmiar opon i numer seryjny ciągnika.

Bez tych identyfikatorów nie jestem w stanie podać Ci prawidłowego indeksu, pokazuje Ci źle bo wpisałeś obwód ( niestety nie ma tak łatwo ).

Jest jeszcze obliczenia indeksu ze wzoru.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maret98    1

Rozumiem, spiszę te numery - mogę liczyć na Twoją pomoc przy wygenerowaniu prawidłowego indexu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damin1    152
Dnia 18.02.2019 o 10:05, pawel9350 napisał:

1. Masz wpisany zły indeks. Z lewej strony na skrzyni powinieneś mieć jej oznaczenia ( pod blokiem sterowania delty ), potrzebny jeszcze rozmiar opon i numer seryjny ciągnika.

Bez tych identyfikatorów nie jestem w stanie podać Ci prawidłowego indeksu, pokazuje Ci źle bo wpisałeś obwód ( niestety nie ma tak łatwo ).

Jest jeszcze obliczenia indeksu ze wzoru.

Czy mógłbym liczyć na twoją pomoc. Chodzi mi o valtre valmet 8150 i brak pokazywania prędkości na tym małym wyświetlaczu. Ciągle pokazuje mi 00. Reszta działa znaczy obroty WOM czy też wysokość tuza. Tylko ta prędkość. Czy tam idzie jakiś czujnik od skrzyni czy jak to jest rozwiązane. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam problem z tym wyświetlaczem raz pokazuje raz nie w sensie ginie wyświetlacz, co może być przyczyną czy uszkodzenie tego wyświetlacza? piny przezczyszczone... Miał ktoś z tym taki problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maciek
      Macie styczność z ciągnikami Valmet seri 8xxx, jak u nich z awariami ,dostępnością i cenami części zamiennych?
    • Przez jan23
      Witam, interesują mnie opinie na temat tego ciągnika a mianowicie opinie jaka jest awaryjnośc tych modeli, dostepność i ceny części zamiennych, podsumowując wszystko co możecie powiedzieć konkretnie o tym modelu a co było by przydatne przy podjęciu decyzji o zakupie. Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
    • Przez DodoRolnik
      Witam mam problem z moją valtrą velmet 8050, mianowicie chodzi o przedni most w którym coś trzeszczy , jeżeli chodi o olej to proszę również o dane jaki olej do mostu mam wlać. Dziękuje Pozdrawiam
    • Przez Qba66666
      Witam. Założyłem wcześniej post odnośnie renault jednak zrezygnowałęm z niej ze wzgledu na skrzynie hydrauliczna. Kupiłem Valtre 705 z 90r. Przeszukałem 6 stron tematów i nie znalazłem tego czego szukam. Szukam instrukcji użytkowania. Ktoś miał w poście z 2008r ale ten użytkownik już jest chyba nieaktywny. Wszystko działa i nie chciał bym zepsuć tej valtry. Nie wiem jak włączać guzik przyśpieszania żeby nie uszkodzić czegoś. W czasie jazdy jak się go przesunie to jedzie się szybciej, a jak cofnie to wolniej. Mam pytanie czy wolno tak w czasie jazdy to włączać? W internecie znalazlem tylko ze ma 85km, zbiornik 180l, i że niby waży 7ton ale nie wygląda na tyle. Jeśli ktoś ma taka to mogę odkupić ewentualnie kopie. Pozdrawiam wszystkich
    • Przez dawid2009
      Witam,
       
      mam pewien problem. Posiadam Case Dania D8500 wiadomo ze to jest to samo co Dronningborg D8500 czy MF 31XP. Kombajn jest z silnikiem Valmeta 611 DSL. Od zakupu mam z nim problem, mianowicie gdy nie jest rozgrzany kosi sie nim super, można jechać 4-5km/h i wszystko pieknie idzie, tak samo było np wczoraj ok godz 21 gdy już słońce nie paliło i była chłodniejsza noc. Problem zaczyna sie gdy jest gorąco, po jakichś 15-20 min koszenia silnik zaczyna schodzi z obrotów, słychac jak obciąża go popchanie dzwigni hydrostatu dalej do przodu i nie da sie pojechac szybciej niż 1,5 km;h. Wiem że hydraulika tez bardzo obciąza ale silnik ma 170KM, nie jest to wina hydrostatu raczej bo na postoju tez silnik dłużej wchodzi na obroty, nawet włączenie maszyny go obciąża. Dodam że silnik nie bierze ani grama oleju, nic nie dymi, rozgrzewa sie do 80'C i bardzo ładnie trzyma temp. Wszystko to wygląda tak jakby brakowało mu paliwa ale filtr paliwa wymieniony, odstojnik pod zbiornikiem wyczyszczony i przewody paliwowe od zbiornika do pompki paliwowej sprawdzone. Jako ciekawostke dodam że przy wyższej temp często( ale nie zawsze) miga kontrolka rezerwy paliwa choć zbiornik jest pełny, nie wiem od czego to zależy ale to juz pewnie zepsuty pływak bo chyba ta kontrolka nie pełni innej funkcji jak sygnalizacja o niskim stanie paliwa, sam nie wiem.
       
      Bardzo prosze o pomoc, żniwa w pełni a kombajnem nie da sie kosic, wiem że na forum jest sporo użytkowników tego kombajnu, mechaników oraz użytkowników-mechaników. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
       
      Dodam jeszcze że po dłuzszym postoju i odpaleniu kombajnu silnik przez chwile nie może wejść na obroty, czasami zgasnie i pomaga ponowne uruchomienie, cos jakby brakowało mu paliwa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj