Saper95

Deutz fahr agrotron 150 mk3 2002r problem ze skrynią biegów

Polecane posty

Saper95    0

Witam.

 Mam problem z deutz fahrem. A więc podczas zmiany biegów(nie zależnie z którego na który) po wciśnięciu sprzęgła zanim zmienię bieg ciągnik bardzo szybko zwalnia.  Czego może to być. przyczyna? Z góry dziękuję. Dodam jeszcze że teraz wyskoczył mi błąd 14 i kluczyk

Edytowano przez Saper95

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Alarm nr 14 układu napędowego:

Centralka wykrywa błąd między odczytem szybkości na wejściu do sprzęgła głównego oraz na wyjściu z przekładni w zależności od stanu czujnika rozruchu( który sygnalizuje bieg jałowy lub wrzucenie biegu). System nie ogranicza działania układu napędowego.

U mnie taki alarm się pojawia jak odpalę ciągnik "na krótko", bezpośrednio z rozrusznika, bo czasami mi się ten czujnik luzu zawiesza i wogóle rozrusznik nie reaguje, szczególnie po dłuższych postojach. Symbol klucza wyświetla się zawsze jak się jakiś błąd pojawi. 

Sprawdzałeś czy ciągnik na luzie też Ci zwalnia? Jak go rozpędzisz, wyłaczysz na luz i puścisz sprzęgło to będzie się toczył czy też się zatrzyma? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

manometr a dokładnie 5 trzeba skręcić w odpowiednie wyprowadzenia na płycie zaworowej i będzie wszystko jasne może któraś z cewek nie zamyka się na czas i dostaje na 2 sprzęgła ciśnienia może coś w skrzyni uszczelniacze na walkach


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Dnia 20.02.2019 o 22:08, peewee1984 napisał:

Alarm nr 14 układu napędowego:

Centralka wykrywa błąd między odczytem szybkości na wejściu do sprzęgła głównego oraz na wyjściu z przekładni w zależności od stanu czujnika rozruchu( który sygnalizuje bieg jałowy lub wrzucenie biegu). System nie ogranicza działania układu napędowego.

U mnie taki alarm się pojawia jak odpalę ciągnik "na krótko", bezpośrednio z rozrusznika, bo czasami mi się ten czujnik luzu zawiesza i wogóle rozrusznik nie reaguje, szczególnie po dłuższych postojach. Symbol klucza wyświetla się zawsze jak się jakiś błąd pojawi. 

Sprawdzałeś czy ciągnik na luzie też Ci zwalnia? Jak go rozpędzisz, wyłaczysz na luz i puścisz sprzęgło to będzie się toczył czy też się zatrzyma? 

Czasami pomaga wymontowanie tego czujnika i wypłukanie go w benzynie ekstrakcyjnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91
Dnia 24.02.2019 o 13:57, Arek napisał:

Czasami pomaga wymontowanie tego czujnika i wypłukanie go w benzynie ekstrakcyjnej.

Raz już go myłem, ale niewiele to pomogło, już się chyba wewnętrznie wypracował, bo nawet przy testowaniu miernikiem nie zawsze się załączał. Kupiłem już drugi, tylko nie mam czasu żeby wymienić. Szukałem jakiegoś zamiennika, bo niby skrzynia ZF, ale bez rezultatu. Podobny jest od DAFa, ale troche krótszy ma gwint i inną wtyczkę. Cena też bez porównania, DAFowski 60 pln, a Deutz'a prawie 500...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

A jak czujnik jest walnięty to nie szarpią mocniej półbiegi i rewers? Tak kiedyś wyczytałem na niemieckim forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Sprawdzę jak wymienię. U siebie właśnie zaobserwowałem takie szarpnięcia przy zmianie półbiegów, szczególnie na wyższych biegach i przy większej prędkości. Obstawiałem jakiś elektrozawór, ale miło by było gdyby wymiana czujnika rozwiązała problem;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

U siebie kiedyś zmostkowałem ten czujnik to półbiegi szarpały bardzo, wypłukałem go w benzynie i zaczął działać do odpalania choć nie odrazu.

Daj znać jak wymienisz na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Saper95    0

 Problem rozwiązany hamulec prawy nie odbijał. Już go wyregulowałem. Ale pojawił się nowy problem, zaczął wydobywać się olej z tej śruby regulacyjnej, czego może być to przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozszczelnionego uszczelniacza


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Saper95    0

Żeby wymienić tą uszczelkę muszę ściągać zwolnicę i od środka wymieniać czy da się od góry jak ta śruba regulacyjna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od góry


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Musisz zdjąć cały cylinder hamulcowy. Zapewne wymiana uszczelniaczy nie pomoże bo na cylindrze są wżery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wcyran    0
Dnia 25.02.2019 o 22:15, peewee1984 napisał:

Sprawdzę jak wymienię. U siebie właśnie zaobserwowałem takie szarpnięcia przy zmianie półbiegów, szczególnie na wyższych biegach i przy większej prędkości. Obstawiałem jakiś elektrozawór, ale miło by było gdyby wymiana czujnika rozwiązała problem;)

Szanowni Koledzy, jestem początkującym w temacie napraw, niemniej w swoim Deutz Fahr 6.20 TT z 96 r. od dłuższego czasu mam ten sam problem - szarpnięcia przy zmianie biegów - szczególnie na wyższych biegach przy wyższych prędkościach. Pisaliście wcześniej o czujniku, który może generować ten problem. Mam do Was dużą prośbę o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika - najlepiej wykonanie zdjęcia - 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Po kabiną na wejściu wajchy zmiany biegów do skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037
Saper95 napisał:

 Problem rozwiązany hamulec prawy nie odbijał. Już go wyregulowałem. Ale pojawił się nowy problem, zaczął wydobywać się olej z tej śruby regulacyjnej, czego może być to przyczyna?

A mówiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91
Dnia 14.03.2019 o 12:56, wcyran napisał:

Szanowni Koledzy, jestem początkującym w temacie napraw, niemniej w swoim Deutz Fahr 6.20 TT z 96 r. od dłuższego czasu mam ten sam problem - szarpnięcia przy zmianie biegów - szczególnie na wyższych biegach przy wyższych prędkościach. Pisaliście wcześniej o czujniku, który może generować ten problem. Mam do Was dużą prośbę o pomoc w zlokalizowaniu tego czujnika - najlepiej wykonanie zdjęcia - 

Ja już u siebie wymieniłem ten czujnik. Problem z odpalaniem znikł, Nie miałem okazji osobiście się przejechać, ale ojciec twierdzi że teraz płynniej przerzuca połbiegi. Wcześniej zmieniały się tak jakby z opóźnieniem i czuć było wyraźnie że na H już nie ciągnie i dopiero po chwili wskakiwało S z delikatnym szarpnięciem. 

Co do samego czujnika to najwygodniej jest zdemontować prawe tylne koło i dopiero się do niego dobrać. Dostęp jest dodatkowo utrudniony przez przewody hydrauliczne i elektryczne. U mnie dużo wygodniej było jak podniosłem kabinę na poduszkach, bo przy opuszczonej to sie tam ledwo klucz zmieścił, a gdzie mowa o jakimkolwiek kręceniu. Gdzieś mam zdjęcia samego czujnika, ale nie jego lokalizacji w traktorze.  Nr czujnika to 0501209878 ZF, jak znajdziesz w google to i pod kabiną go wytropisz. Nie udało mi się znaleźć żadnego zamiennika, a najtaniej mi wyszedł w Intercarsie - 430 zł....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wcyran    0

Dzięki za odpowiedź!

Na stronie intercars znalazłem po nr katalogowych "element skrzyni biegów" ale bez zdjęcia :

https://e-katalog.intercars.com.pl/?search=0501209878 ZF&utm_source=intercars.com.pl&utm_medium=searchBoxWidget&utm_term=0501209878 ZF&utm_campaign=searchBoxWidget#/produkty/3321192119131-0501209878ZF-element-skrzyni-biegow,scr_dItems.html

natomiast w googlach znalazłem też czujnik położenia sprzęgła:

 https://agromer.abstore.pl/elementy-elektryczne-czujnik-polozenia-deutz-04416066,c38,p8753,pl.html#tabCommonDescription

peewee1984 podeślj proszę zdjęcie czujnika bo mam wątpliwości o który czujnik chodzi.

Pozdrawiam,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Ten czujnik z linku intercarsu to pewnie to, bo ja na paragonie też miałem jako element skrzyni biegów, a numer się zgadza. Z kolei na tej stronie agromer zdjęcie czujnika pasuje, ale numery porownawcze są inne, poza tym kiedyś mi serwis wymieniał czujnik położenia sprzęgła i wygląda on całkiem inaczej niż ten ze zdjęcia agromer. Chyba że w innych modelach to montowali, ale zasada działania tego czujnika w skrzyni jest 0-1, włączony albo wyłączony, a czujnik położenia sprzęgła raczej będzie na zasadzie potencjometru, który położenie sprzęgła przeliczy na wartość identyfikowaną przez komputer. 

https://www.mototraktor.pl/wlacznik-czujnik-polozenia-deutz-fahr-agrotron-04416066-p-8397.html

W tym linku też jest ten czujnik opisany jako wkręcany w pompkę sprzęgła, więc może ten z agromera też będzie pasował...

IMG_20180328_183508.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wcyran    0

Dziękuję za pomoc!

Pora zabrać się do roboty, w pierwsze kolejności spróbuję wykręcić go i przeczyścić/przemyć w benzynie, może to wystarczy. Podzielę się efektami jak już to zrobię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Mycie w benzynie pomaga jak nie chce kręcić rozrusznikiem w położeniu neutralnym. Na szarpanie mycie nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
    • Przez hubertg7
      Witam! Ciągnik Agrotron 150 2008r. nie pracował dwa dni, dzisiaj go odpaliłem i wyskoczył kod błędu 90, oczywiście nie było mowy o jeździe. po wyłączeniu hebla i włączeniu wyskoczył błąd EE. Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć co zrobić? w okolicy nie ma zbyt dobrego serwisu:/
    • Przez Michał6180
      Witam zastawiam się na zakupem kosiarki dyskowej deutz fahr na centralnym zawieszeniu powyżej 2010 roku mam już jedną na oku i chciałbym się zapytać czym się różnią dyski tnące na 3 nozyki od tych na 2 wady i zalety za wszelkie odp bardzo szokuje 
    • Przez DamianDF
      Witam. Może ktoś spotkał się z podobno sytuacja i jest w stanie coś podpowiedzieć.
      Mianowicie, posiadam deutza fahra 5110G z adblue, którego zabrakło kilometr od domu. Po uzupełnieniu adblue w domu cały czas świeci się trójkąt (żółte ostrzeżenie z wykrzyknikiem) i dioda od adblue, w żaden sposób nie mogę tego wyłączyć, nie kasuje się to też kiedy odlacze prąd. Ktoś coś jest w stanie podpowiedzieć? Czy wgl można z tym jeździć, czy można jeździć bez adblue. Pozdrawiam 
    • Przez sebo92
      Witam. Chciałem się dowiedzieć opinii użytkowników na temat tego ciągnika. Konkretnie interesuje mnie roczniki 1990-1993 ze skrzynią 18x6 z jednym polbiegiem. O silniku wiem, najbardziej interesuje mnie skrzynia i hydraulika. Naprawiał ktoś taką skrzynie?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj