Polecane posty

radek5314    66

Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

tam jest akumulator, nad w rogu wylacznik masy zbiornik oleju od wspomagania i filtr powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ptaszyna    151

Tak na środku powinna być czarna prostokątna kostka, dosyć duża, nie jest to typowy przekaźnik, bo jest to w zasadzie sterownik świec żarowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Co tzn. w pierwszej kolejności? Działa albo nie. Jego działanie polega na tym że łączy te dwa grube wyjścia i wtedy prąd płynie na świece. W stanie spoczynku prąd jest podłączony na stałe do jednego przyłącza a na drugim nie ma napięcia, w chwili załączenia powinien pojawić się prąd na drugim przyłączu do którego są  bezpośrednio podłączone świece. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

https://www.google.pl/search?q=przekaźnik+świec+żarowych+zetor&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=f_Lt-VyCd8m4QM%3A%2C5pFTMfWG62aqQM%2C_&usg=AI4_-kSiPLlimJTsxqnKRBbKiTnNAdo69w&sa=X&ved=2ahUKEwjjp9ux5ongAhWN16QKHQBtBosQ9QEwA3oECAAQCg#imgrc=jZ9U3Qwyqq1-3M:

to tam w tej plastikowej bialej kostce co sa 2piny trzeba rozlaczyc kable i zwykla probowka do swiateł sprawdzic czy dochodzi prad po przykreceniu kluczykiem na zaplon i podgrzewanie ma niby byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    151

Kostka jest czarna ma białą naklejkę (lub nie).  Nie chodzi o tą białą kostkę z kabelkiem. Chodzi o te dwa piny lub przyłącza na śrubki (oznaczenia 30 i 87). Do jednego powinno być podane napięcie na stałe a w drugim powinno się pojawiać w momencie podgrzewania świec. Można to sprawdzić próbówką, miernikiem , czymkolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

Postaram się odnaleźć ta czarna puszkę i sprawdzić i okaże się co dalej lepiej to wymienić niż świece to na wierzchu jest a do świec gorszy dostęp przez 3 lata palił dobrze teraz już nieco gorzej jest z rana a później to na dotyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    393

do swiec podnosisz zbiornik i masz dostep a co do przekaznika swiec to tak jak koledzy pisza


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

Nie wiem czy tak łatwo można wykręcić czy podejdzie kluczem one są pomiędzy wtryskami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

odnalazlem ten przekaźnik, sprawdzilem probowka w 1 jest prad na stale, w 2 jest jak przekrece kluczyk w pozycji na zaplon, tam jest bezpiecznik u gory taki https://www.google.pl/search?q=bezpiecznik+swiec+zarowych+zetor&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=IFAewezDmRFKQM%3A%2CUskNA2WPyQ_ySM%2C_&usg=AI4_-kRdbOxMnavvWOJG2NKIG-FK6pmvuw&sa=X&ved=2ahUKEwivwM63gpvgAhXIY1AKHbzfBNMQ9QEwAHoECAUQBA#imgrc=IFAewezDmRFKQM:

kontrolka od grzania swieci jakies 20-25sek i gasnie a on dalej ciezko pali na zimnym, pozniej na dotyk juz. To raczej swiece trzeba kupic to sa takie jak do forterry jakiej firmy brac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64
Napisano (edytowany)

jest jeden rodzaj świec  (Proxa i Forterra ) ,tylko szukaj oryginałów   ( Słoweńska "Iskra ")  bo podróby nie grzeją tak jak powinny .

Dostęp łatwiejszy jak odkrecisz przewody przelewowe wtryskiwaczy

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

a klucz trzeba miec jakis specjalny? z jaka sila dokrecac zeby nie urwac swiec nigdy nie wykrecalem jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

długa nasadka -najlepiej . Siła dokręcania 30Nm jak dysponujesz kluczem dynamometrycznym


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66
2 minuty temu, DarekD napisał:

długa nasadka -najlepiej . Siła dokręcania 30Nm jak dysponujesz kluczem dynamometrycznym

Czy po wyciągnięciu tego bezpiecznika nad przewoźnikiem na lato świece nie będą trwały i można będzie tak odpalac kwiecień do pazdziernika

Przed chwilą, radek5314 napisał:

Czy po wyciągnięciu tego bezpiecznika nad przekaznikiem na lato świece nie będą grzaly i można będzie tak odpalac kwiecień do pazdziernika

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

ja właśnie tak robię . Jak temperatury mocno na plusie nie używam świec tym bardziej ,że w tym modelu sterownik nie ma sygnału z czujnika temperatury płynu i grzeje zawsze ponad 20 sekund


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

Nie ma co darmo grzać w lato jak one szybko się palą czy przed wykrecaniem czymś zapuszczasz żeby lżej wykręcić? 

8 godzin temu, DarekD napisał:

ja właśnie tak robię . Jak temperatury mocno na plusie nie używam świec tym bardziej ,że w tym modelu sterownik nie ma sygnału z czujnika temperatury płynu i grzeje zawsze ponad 20 sekund

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

u mnie poszły bez problemu ,a były jeszcze fabryczne po przeszło 20 latach eksploatacji ciągnika . Kupiłem jakieś zamienniki i było lepiej choć bez rewelacji . Później kupiłem ISKRĘ i porównałem czas grzania -w tym samym czasie nagrzewała się bardziej niż te podróby  no i lepiej odpalał.  Już pewnie ze 3 lata siedzą z tym,że nie używam ich latem ze względu też na akumulator ( swoje ciągną jakby nie było )


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    66

U mnie pewnie też zetor z 2000r już 6 sezon leci u mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Tomas13
      Mam problem z ciągnikiem  Belarus 952.4. Kontrolka od świec żarowych po przekręceniu kluczyka powinna się świecić przez około 30sek od momentu przekręcenia kluczyka i zacząć migać po tych 30sek informując ze świece są nagrzane, po odpaleniu silnika powinna zgasnąć. Teraz jest tak ze kontrolka miga od razu po przekręceniu kluczyka  (co ok 3sek przez ok 0,5sek) . Włączenie silnika nie powoduje przerywa migania kontrolki, sama przestaje migać po kilku minutach. Co może być tego przyczyną, czy to problem z jakimś przekaźnikiem/sterownikiem świec???
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez BARTOLA
      witam założyłem do swojego 7011 tura i teraz chcem założyć jakieś szerokie koła na przód , i teraz moje pytanie czy przednie koła od ostrówka bedą pasować do mojego 7011 ? dodam jeszcze że z przodu mam miękką oś
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.