Polecane posty

ptaszyna    170

Tak na środku powinna być czarna prostokątna kostka, dosyć duża, nie jest to typowy przekaźnik, bo jest to w zasadzie sterownik świec żarowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Co tzn. w pierwszej kolejności? Działa albo nie. Jego działanie polega na tym że łączy te dwa grube wyjścia i wtedy prąd płynie na świece. W stanie spoczynku prąd jest podłączony na stałe do jednego przyłącza a na drugim nie ma napięcia, w chwili załączenia powinien pojawić się prąd na drugim przyłączu do którego są  bezpośrednio podłączone świece. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

https://www.google.pl/search?q=przekaźnik+świec+żarowych+zetor&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=f_Lt-VyCd8m4QM%3A%2C5pFTMfWG62aqQM%2C_&usg=AI4_-kSiPLlimJTsxqnKRBbKiTnNAdo69w&sa=X&ved=2ahUKEwjjp9ux5ongAhWN16QKHQBtBosQ9QEwA3oECAAQCg#imgrc=jZ9U3Qwyqq1-3M:

to tam w tej plastikowej bialej kostce co sa 2piny trzeba rozlaczyc kable i zwykla probowka do swiateł sprawdzic czy dochodzi prad po przykreceniu kluczykiem na zaplon i podgrzewanie ma niby byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Kostka jest czarna ma białą naklejkę (lub nie).  Nie chodzi o tą białą kostkę z kabelkiem. Chodzi o te dwa piny lub przyłącza na śrubki (oznaczenia 30 i 87). Do jednego powinno być podane napięcie na stałe a w drugim powinno się pojawiać w momencie podgrzewania świec. Można to sprawdzić próbówką, miernikiem , czymkolwiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Postaram się odnaleźć ta czarna puszkę i sprawdzić i okaże się co dalej lepiej to wymienić niż świece to na wierzchu jest a do świec gorszy dostęp przez 3 lata palił dobrze teraz już nieco gorzej jest z rana a później to na dotyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2420

do swiec podnosisz zbiornik i masz dostep a co do przekaznika swiec to tak jak koledzy pisza


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

odnalazlem ten przekaźnik, sprawdzilem probowka w 1 jest prad na stale, w 2 jest jak przekrece kluczyk w pozycji na zaplon, tam jest bezpiecznik u gory taki https://www.google.pl/search?q=bezpiecznik+swiec+zarowych+zetor&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=IFAewezDmRFKQM%3A%2CUskNA2WPyQ_ySM%2C_&usg=AI4_-kRdbOxMnavvWOJG2NKIG-FK6pmvuw&sa=X&ved=2ahUKEwivwM63gpvgAhXIY1AKHbzfBNMQ9QEwAHoECAUQBA#imgrc=IFAewezDmRFKQM:

kontrolka od grzania swieci jakies 20-25sek i gasnie a on dalej ciezko pali na zimnym, pozniej na dotyk juz. To raczej swiece trzeba kupic to sa takie jak do forterry jakiej firmy brac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
Napisano (edytowany)

jest jeden rodzaj świec  (Proxa i Forterra ) ,tylko szukaj oryginałów   ( Słoweńska "Iskra ")  bo podróby nie grzeją tak jak powinny .

Dostęp łatwiejszy jak odkrecisz przewody przelewowe wtryskiwaczy

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

a klucz trzeba miec jakis specjalny? z jaka sila dokrecac zeby nie urwac swiec nigdy nie wykrecalem jeszcze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

długa nasadka -najlepiej . Siła dokręcania 30Nm jak dysponujesz kluczem dynamometrycznym


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72
2 minuty temu, DarekD napisał:

długa nasadka -najlepiej . Siła dokręcania 30Nm jak dysponujesz kluczem dynamometrycznym

Czy po wyciągnięciu tego bezpiecznika nad przewoźnikiem na lato świece nie będą trwały i można będzie tak odpalac kwiecień do pazdziernika

Przed chwilą, radek5314 napisał:

Czy po wyciągnięciu tego bezpiecznika nad przekaznikiem na lato świece nie będą grzaly i można będzie tak odpalac kwiecień do pazdziernika

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ja właśnie tak robię . Jak temperatury mocno na plusie nie używam świec tym bardziej ,że w tym modelu sterownik nie ma sygnału z czujnika temperatury płynu i grzeje zawsze ponad 20 sekund


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Nie ma co darmo grzać w lato jak one szybko się palą czy przed wykrecaniem czymś zapuszczasz żeby lżej wykręcić? 

8 godzin temu, DarekD napisał:

ja właśnie tak robię . Jak temperatury mocno na plusie nie używam świec tym bardziej ,że w tym modelu sterownik nie ma sygnału z czujnika temperatury płynu i grzeje zawsze ponad 20 sekund

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

u mnie poszły bez problemu ,a były jeszcze fabryczne po przeszło 20 latach eksploatacji ciągnika . Kupiłem jakieś zamienniki i było lepiej choć bez rewelacji . Później kupiłem ISKRĘ i porównałem czas grzania -w tym samym czasie nagrzewała się bardziej niż te podróby  no i lepiej odpalał.  Już pewnie ze 3 lata siedzą z tym,że nie używam ich latem ze względu też na akumulator ( swoje ciągną jakby nie było )


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD napisał:

u mnie poszły bez problemu ,a były jeszcze fabryczne po przeszło 20 latach eksploatacji ciągnika . Kupiłem jakieś zamienniki i było lepiej choć bez rewelacji . Później kupiłem ISKRĘ i porównałem czas grzania -w tym samym czasie nagrzewała się bardziej niż te podróby  no i lepiej odpalał.  Już pewnie ze 3 lata siedzą z tym,że nie używam ich latem ze względu też na akumulator ( swoje ciągną jakby nie było )

Mój zetor 9540 wcale niema świec i strasznie ciężko pali, nawet dziś jak było 7 na plusie coś jest chyba nie tak, macie jakieś sugestie w tym temacie??, dziwne że wcale niema świec, skoro u was występują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Swiece wymieniłem niedawno ładnie palił. Dzis chciałem odpalić nie świeci kontrolka od świec zarowka dobra  prąd dochodzi do bezpiecznika i na jeden stycznik A jak włączę kluczyk na grzanie to nie ma prądu w drugim styczniki ten co idzie kabel do świec czyli przekaznik świec do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

U mnie nie wyjmuje bezpiecznika na lato po prostu od razu przekręcam w pozycję rozrusznik i świece wtedy nie grzeją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj