stanrol

Fendt 820 Vario błąd 4.1.45

Polecane posty

stanrol    1

Witam. Mam problem z ciągnikiem. Zapala się błąd 4.1.45 który mówi że jest uszkodzony czujnik obrotów zębnika stożkowego. Czujnik wymieniony na nowy tzn sam środek, obudowa została stara bo trzeba olej spuszczać. Niestety błąd dalej się wyświetla,  od razu po przekręceniu zapłonu wchodzi w tryb awaryjny i wyświetla błąd. Bezpieczniki przejrzane nawet te w środkowym słupku, wtyczka od czujnika rozebrana,kable przejrzane na tyle ile się dało.  Co może być przyczyną.

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Nie można znaleźć do niego namiarów

Najgorzej że ten problem już trwa z 2 lub 3 lata. Nazbierało się już tych czujników na warsztacie.  Wymieniałem czujnik i problem praktycznie znikał na sezon. Obecnie nawet wymiana nie pomaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    118

Masz problem z czujnikiem od prędkości, ale to już chyba wiesz. Jeśli wymienisz często czujniki i dzieje się to samo to albo zakładasz zameinniki które szybko lecą albo masz zwarcie w instalacji, lub coś też uszkadza czujnik. Trzeba sprawdzić mikrobezpieczniki bo któryś odpowiada za czujnik, albo najlepiej to sprawdzić czy dochodzi ci napięcie do czujnika, jeśli będzie mniejsze niz 8.5v, wywali błąd. To po krotce tyle. Jak będziesz chciał się dowiedzieć który to bezpiecznik czy cokolwiek innego, zapraszam do kontaktu telefonicznego. 534 989 681

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Ja wiem, który to bezpiecznik, sprawdzałem go, bodajże 7 w słupku środkowym. Jes OK. Tak jak mówisz kolego z tym prędkościomierzem, przekręcam zapłon i na wyświetlaczy 99,5 km/h.

 

Ale wczoraj wymontowałem ten dolny czujnik tego zębnika stożkowego i rozlutowałem tą płytkę aby sprawdzić jej stan (ścieżki, oporniki itp) wszystko grało to zlutowałem z powrotem. Założyłem z powrotem ten czujnik i było ok. Ciągnik uruchomiłem jeździłem i wszystko było w porządku. Dziś rano wszystko wróciło po staremu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Jutro sprawdzę napięcie jakie dochodzi do czujnika, miałem dziś to zrobić ale mam uszkodzony miernik i tak wyszło.

Ale sprawdzałem też instalacje, rozebrałem wtyczkę i ile dałem rade wejść do wiązki to sprawdziłem i wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    118

Podobne problemy były z czujnikami. Elobau od przedniej osi, sezon i czujnika szlak trafial, wszystko sprawdzone a okazało się że to wina zamiennika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Czujniki oryginały podobno, obecnie dziś zakupiłem nowy od korbanka i problem nie ustał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    118

Przyjacielu, błagam cię.... Podaj mi kod czujnika i ile za niego dałeś, zaraz ci powiem za ile możesz mieć taki. Nigdy nie kupuj od korbanka części, przecież marża to jest drugie tyle. A co do problemu to sprawdzi to napięcie, a później pobawiny się z kablami sygnalowymi bo tu też może być problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Wtyczka do czujnika ma 4 piny. Na trzech  z nich jest następujące napięcie 8,13 v, 3,40v, 7,50v.

20190125_102554.jpg

Mierzylem zaczynajac od prawej strony na zdjeciu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Zółto-brązowy kabelek to minus, żółty cały to pllus na nich jest 5.30 v, czyli za mało gdzie dalej szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    118

I tu cię muszę zdziwić bo dwa środkowe obok siebie to odpowiednio żółty + i biały -, ten złoty i biały po bokach to sygnałowe, masz gdzieś zwarcie skoro przy odłączonej wtyczce pokazuje ci napięcie na syngalowych. Sprawdzi czy na tym białym, 2 od lewej na zdj jest masa, bo tam powinna być, żółty leci prosto przez złączke i do mikrobezpiecznikow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Sprawdzam prąd na dwóch środkowych biały minus żółty plus jest 0.50 v, biorę mase z maszyny mam 5,30 v.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    118

Sprawdzi ta instalacje dokładnie, możesz sprawdzić w jeden sposób. Sprawdzi jakie jest na pięcie na Gnieździe na bezpieczniku, potem sprawdzi przewodnosc kabla, wpinajac jeden przewod miernika w gniazdo bezpiecznik a drugi we wtyczkę czujnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stanrol    1

Przyjacielu dzięki za rade problem rozwiązany. Po odkręceniu prawego tylnego koła i osłony skrzyni miałem swobodny dostęp do tych dwóch czujników.  Sprawdziłem na górnym czujniku zasilanie i było coś koło 8,5 V. Na dolnym 5,5V. Zacząłem iść po kablach od tego czujnika i doszedłem do newralgicznego punktu. Z prawej strony jest taka poprzeczka, do niej przykręcona jest ta osłona od skrzyni, i tej poprzeczki trzyma się cała wiązka w peszli, poprzeczka pękła, była luźna i w peszli przetarły się dwa kable (żółty i żółto-brązowy) jak raz od tego czujnika. Kable zlutowane problem znikł. Jeszcze raz podziękowanie dla kolegi agromichal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 1634U
      Problem pojawił się dziś, przednia amortyzowana oś opadła i przestała działać, spotkał się ktoś może z takim czymś co może być przyczyną?

    • Przez TheJanekTV
      Witam. Wczoraj w pszenicy wykonałem zabieg regulacji dodam że samej. Planowałem w tym roku wjechać z regulacją i grzybówką osobno (grzybówka około 1.5-2tyg po regulacji) Pierwszy raz będę pryskał od grzyba i się dopiero uczę i tu stawiam pytanie. Czy nie lepiej było od razu zmieszać środek regulacji z grzybówką i zrobić od razu T1? Czy będzie miało to jakieś negatywne skutki z tego powodu że na grzyba pryskam później? Proszę o pomoc. Pozdrawiam ;)
    • Przez kamil8352
      Witam. Fendt 716 vario 2002r. Po nacisnieciu przycisku nie zmienia zakresu predkości I/II. Po zmianie zakresu mechanicznie kluczem na ciagnik jeździ tak jak powinien. Nie wyswietla zadnych błędów.
    • Gość
      Przez Gość
      witam,
      pytanie jaka jest najwolniejsza jazda na TMSie ?? włączam pierwszą skrzynie i to jest najwolniej ?? a wolniej to już tylko na dżoju z wyłączonym TMS .. czy jak ??
      i do czego te pomarańczowe pokrętła ??
       
       
       

    • Przez Traktorzysta_25
      Witam, czy ma ktoś może instrukcję do ciągnika Fendt 722 Vario Profi Plus z 2012 roku? Mam problem z obsługą przedniego podnośnika. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj