Lukecki

Jak zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?

Polecane posty

Lukecki    1

Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

W kolektorze dolotowym jest nagwintowany otwór pod przewód gumowy który prowadzi do korektora nadciśnieniowego pompy wtryskowej. Przecinasz ten przewód, wstawiasz trójnik (sklep motocyklowy lub akwarystyczny), trójnikiem wznawiasz ciągłość przewodu, a pod trzecie wyjście montujesz około 1.5 metra przewodu, który przewlekasz przez otwory ściany grodziowej. Do przewodu przykręcasz manometr wyskalowany od 0 do 1.5 bara. Manometr przykręcasz do deski rozdzielczej i masz stały podgląd na doładowanie podczas pracy. Jak znajdę czas to wstawię zdjęcie jak to u mnie wygląda. Przy maksymalnym obciążeniu spodziewaj się około 0.5 bara, a na postoju po przegazowaniu max 0.2 bara.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
01_Spider    54

Tak u mnie wygląda podłączenie trójnika. Przezroczysty przewód idzie do wskaźnika w kabinie.  Mam taki wskaźnik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-doladowania-vdo-boost-turbo-ag-7059123756. Trójnik i przewód był w zestawie. DSCF7626.JPG.fec833a5953b789f33ee70728f933368.JPG

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127
01_Spider napisał:

Tak u mnie wygląda podłączenie trójnika. Przezroczysty przewód idzie do wskaźnika w kabinie.  Mam taki wskaźnik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-doladowania-vdo-boost-turbo-ag-7059123756. Trójnik i przewód był w zestawie. DSCF7626.JPG.fec833a5953b789f33ee70728f933368.JPG

Ile Ci wskazuje podczas max obciążenia? 1014 mają podobno wyższe ciśnienie doładowania niż 1614.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

0,5 bar to mało, albo zegar źle pokazuje albo problemy z turbiną. wg. książki przy 0,39 bar korektor dopiero zaczyna zwiększać dawkę a max. zwiększenie osiąga przy 0,55bar. jak masz przy max. obciążeniu ( max. obroty i pełne obciążenie że już zaczyna spadać z obr.) 0,5 bar, to ile masz przy 1500-1800 obr. i obciążeniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
01_Spider    54

Przy maksymalnym obciążeniu pokazuje mi coś ok 0.55 z gazem w podłodze ale to przeważnie tylko w orce. Na obrotach 1600-1800 to 0,4 do 0,45. Przy spokojnej jeździe dochodzi do 0,3 a na postoju to praktycznie wskazówka nie rusza się.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ciągnik chodzi dobrze, nie kopci , ma moc? Z tego co wiem to max. ciś. powinno dochodzić do 0.8 bar a w czwórkach do 1 bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127

U mnie w Zetorze 14145 jest fabrycznie mniejsza turbosprężarka i mniejsza dawka paliwa. Muszę zwiększyć do granicy dymienia, bo przy max obciążeniu wolę by trochę zadymił niż schodził z obrotów. Obecnie max ciśnienie to 0.5 bara. Podczas normalnej jazdy 0.2 lub nawet mniej.

Tak to u mnie wygląda.

IMG_20190124_181159.jpg

IMG_20190124_181220.jpg

IMG_20190124_181418.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
01_Spider    54

 # ptaszyna Ciągnik chodzi dobrze, wydaje mi się że moc ma, dymić nie dymi jednak przy dużym obciążeniu potrafi zejść z obrotów bez dymienia.  To doładowanie do 1 bara to masz informacje z instrukcji napraw ? Tam faktycznie jest napisane o max dawki przy  0,96 bara. pomp.thumb.jpg.6f27147aad2478d0c4963fc6b2f40889.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Tak, mam coś podobnego do Twojej strony, tylko chyba starszą, bo mam mniejsze wartości. Przedostatnia rubryka wydaje się ważna bo wskazuje ciś. w którym korektor już jest przestawiony na max. Przy niższym doładowaniu nie daje pełnej dodatkowej dawki paliwa. Z tej tabelki wynika że przy 0,5 bar daje ok. 50% dodatkowej dawki paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    110

Witam, niedawno zauważyłem wyciek oleju na kolanie pod wydechem w ursusie 1634 , na początku odłączyłem turbinę wtedy wycieku nie było . po założeniu nowego turbo i przepracowaniu 2 godzin przypociła się uszczelka miedzy wydechem a kolektorem(nie wiem czy to poprawna nazwa) wyciek jest nieznaczny lecz co może być jego powodem?? Może to nie olej a nie przepalona ropa i zacząć od sprawdzenia końcówek wtrysków??  ciągnik nie pali oleju po zgaszeniu silnika kontrolka zapala się po 2-3 sekundach wiec ciśnienie trzyma... co sprawdzić w pierwszej kolejności proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebix11105    0
Dnia 24.01.2019 o 12:00, Maverick napisał:

W kolektorze dolotowym jest nagwintowany otwór pod przewód gumowy który prowadzi do korektora nadciśnieniowego pompy wtryskowej. Przecinasz ten przewód, wstawiasz trójnik (sklep motocyklowy lub akwarystyczny), trójnikiem wznawiasz ciągłość przewodu, a pod trzecie wyjście montujesz około 1.5 metra przewodu, który przewlekasz przez otwory ściany grodziowej. Do przewodu przykręcasz manometr wyskalowany od 0 do 1.5 bara. Manometr przykręcasz do deski rozdzielczej i masz stały podgląd na doładowanie podczas pracy. Jak znajdę czas to wstawię zdjęcie jak to u mnie wygląda. Przy maksymalnym obciążeniu spodziewaj się około 0.5 bara, a na postoju po przegazowaniu max 0.2 bara.

Orientuje się pan jaka jest średnica wewnętrzna przewodu kolektor ssący a korektor dawki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj