Kolo12

Ustawienie zapłony (rozrządu ) Renault 133-14 MWM266

Polecane posty

Kolo12    0

Witam moja renault dymi na biało podczas rozruch przeglądając forum mam przeczuciem iż winne temu jest ustawienie zapłonu i tu moje pytanie jak go spowolnić lub opóźnić czy może to ktoś mi wytłumaczyć jak się za to zabrać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Po pierwsze nie zapłon bo zapłon to w benzynie. A w dieslu jest kąt wtrysku i reguluje się go przestawiajac pompę wtryskową na fasolkach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Tak wiem kąt wtrysku możesz przybliżyć jak takową regulację przeprowadzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vroobel    12

Żeby idealnie ustawić to prawdopodobnie musiałbyś mieć czujnik zegarowy, wkreca się go w pompę i przestawia pompę na określoną wartość na czujniku zakładam że takiego czujnika nie masz, więc najprościej to zobaczyć czy jest znak na obudowie pompy w miejscu montażu do bloku, jeśli nie ma to zaznacz położenie pompy, poluzuj śruby i przekręc ja delikatnie w którąś stronę i zobacz jak chodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471

pompy nie przekręcisz jest ustawiona na stałe ,kąt wtrysku regulujesz kołem rozrządu podłużne otwory .Na AF są opisy jak to zrobić

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Czytałem o tych fasolkach ale nie zbyt to rozumiem może ktoś mi napisać jak to zrobić po kolei ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Witam
Temat ustawienia kąta wtrysku dla pomp rotacyjnych jest taki sam poczytaj tutaj

W MWM pierwszy tłok liczy się od sprzęgła, na bloku powinien być bolec skierowany na koło pasowe wału korbowego. Na kole zaś krecha oznaczająca początek wtrysku kiedy kołek pokryje się ze znakiem a pierwszy tłok od sprzęgła jest w suwie sprężania w pompie oznaczenie kreską powinno pokryć się z oczkiem segera. Tylko że te znaki na kole pasowym nie zawsze są w dobrym miejscu, dlatego najlepiej wyjąć wtryskiwacz lub zdjąć pokrywkę klawiatury i wypiąć zawór (trzeba uważać żeby nie wpadł, to metoda dla doświadczonych), znaleźć punkt w którym tłok jest na samej górze czyli GMP i potem cofnąć wałem w przeciwnym kierunku do pracy silnika aż tłok obniży się w cylindrze o 5,10 mm tzn. 21 stopni.Po cofnięciu do tych wartości oznaczenie kreski w pompie powinno grać z segerem, jeśli nie to regulujesz na fasolkach koła rozrządu napędzającego pompę wtryskową.

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

Witam. Mam problem z moją renowka 120.54. Ciągnik nie ma mocy, podczas ciągania ciężkich rzeczy na górkach schodzi z obrotów. Sam pod górkę też schodzi z obrotów.. tak jakby brakowało mu paliwa. Pompa była w regeneracji, wtryski też sprawdzone. Układ paliwowy drożny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Sprawdź czy zgadza Ci się numer pompy zgodnie z tabelą R3469 F040, jeśli się zgadza to wtryski na 220 bar, kąt na 21 stopni przed GMP, 5,10 mm suwu tłoka przed GMP. Ciśnienie sprężania w cylindrach też przydałoby się sprawdzić. W pompach Renault seger jest z oczkiem które powinno zgrać się ze znakiem na wirniku pompy. We wcześniejszej wiadomości źle to opisałem bo napisałem jak w Perkinsach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

Sprawdziłem dziś numery na pompie i są trochę zatarte ale wygląda to tak 3x69 f042, czyli tak jak by siedziała u mnie nie ta pompa co trzeba. A ciśnienie aktualnie mam ustawione na 220bar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Teoretycznie jak pompa ustawiona jest na dawkowanie odpowiednie dla tego silnika to i tak powinna hulać. A te spadki mocy, zaczęły pojawiać się z czasem. Czy go takiego kupiłeś? Jeśli pojawiły się z czasem tzn ze nawet na pompie z innym numerem chodziła dobrze. Pompę regenerowaleś? Kąt wtrysku jak ustawiałeś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

Taki już kupiłem, więc nie wiem czy wcześniej chodził dobrze, ale poprzedni właściciel niby ciągał 5 skibowy pług. Tak pompę regenerowałem, pompiarz powiedział, że pompa jest w dobrym stanie, to tylko ją uszczelnił i ustawił dawki do tego silnika. Kąt wtrysku ustawiałem na oko bo nie mam sprzętu do ustawiania, ale zauważyłem, że on tylko dobrze chodzi gdy kąt jest ustawiony na maksa w prawo( stojąc przodem do ciągnika) wystarczy cofnąć milimetr i już mocno dymi i nie chodzi na wszystkie gary. Muszę ogarnąć mojego mechanika by zmierzyć kompresję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Trzeba by dobrze sprawdzić kąt wtrysku, ewentualnie jak brakuje już ruchu na kole pompy to przełożyć o ząbek. No i przede wszystkim przyłożyć się do dokładności, bo tak jak widzisz nawet 1mm ma znaczenie.

Masz taki bolec wystający w stronę koła pasowego?

541470181_bolecrenault.jpg.16d60817611d069b69cc905aa3efaf40.jpg

Jak masz to możesz według niego i kreski na tłumiku drgań próbować ustawić kąt wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

Przed regeneracją pompy właśnie czytałem forum i u siebie niestety nie mam takiego bolca. Czy to możliwe, że rozrząd jest źle ustawiony? 

Edytowano przez MrCezaroo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Możliwe, że to koło pompy jest przestawione. Trzeba sprawdzić czy w GMP znak na kole pompy pokrywa się że znakiem na kole rozrządu. Jak dobrze pamiętam to 3/6 na kole pompy i 0 na kole rozrządu. Istnieje też możliwość że przez tą modyfikacje pompy F042 kąt wtrysku jest przestawiony. Trzeba montować zegar na zawór i dokładnie wszystko pomierzyć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

Zauważyłem, że znak 3/6 i 00 podczas GMP nie łączą się dopiero za pół obrotu koła od pompy po GMP się łączą. Tak samo koło od rozrządu podczas GMP znak jest po przeciwnej stronie. Więc chyba będę musiał dokładniej w rozrząd się zagłębić jeżeli podczas GMP znak 3/6 i 00 mają się pokrywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

GMP na pierwszym cylindrze od kabiny? W sumie to trzeba zobaczyć oznaczenie numerów cylindrów na bloku silnika, wtedy wiadomo czy pierwszy jest od chłodnicy czy od kabiny.

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Pół obrotu koła pompy daje jeden obrót wału korbowego więc może jest dobrze ten rozrząd.  Trzeba wszystko sprawdzić i wykluczać po kolei. Gdzie ten ciągnik stoi? Ja jestem z podlasia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Nie daleko, a jednak daleko. Moja miejscowość to Ruda, znajduje się€ pomiędzy Mońkami, a Białymstokiem. To będzie jakieś 120 km. 5 godzin jazdy ciągnikiem hehe. W przypadku zagadkowych ciągników i konieczności sprawdzania wszystkiego nie opłaci mi się jechać, wolę go mieć na kilka dni u siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

To na razie będę się Ciebie radził, niech tylko skończę pracę w polu to biorę go do swojego mechanika i tam będę dokładnie wszystko sprawdzał i rozbierał.. jak polegnę to wtedy na pewno się zgadamy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrCezaroo    0

I tak u mnie pierwszy cylinder jest od kabiny według bloku. I tam myślę, że ktoś kto tam wsadzał pazurki to wszystko ustawiał pod pierwszy ale od rozrządu. 

Edytowano przez MrCezaroo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj