330CUrsus

[Ursus C-330] Zestawy naprawcze.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli mają minimalny próg to możesz założyć same pierścienie ale wiesz co daje taki pomiar palcem. Najlepiej zmierzyć to mikrometrem. Koszt samych pierścieni jest niewielki ale jak wytrzyma ci tylko rok to całą robotę będziesz musiał wykonać od nowa. Załóż pierścienie i zobaczysz. Poprawa będzie kwestia na jak długo. Możesz też założyć nowe tłoki i pierścienie a tuleje dać do szlifu. Wyjdzie taniej niż całe zestawy naprawcze no i macz dobre oryginalne tuleje. Ale musisz poszukać dobrego, dokładnego szlifierza, on zrobi szlif, dobierze tłoki i pierścienie a ty tylko złożysz silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No bo jak założysz nowe tłoki i pierścienie na stare tuleje to nie wiele to pomoże. Dobry tłok kosztuje około 80 zł więc szkoda byłoby nie zrobić szlifu, a wyjdzie to taniej niż za nowe tuleje (u mnie szlif tulei kosztuje około 40 zł).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Aha.Te 80 zł to ten tłok z WSK Gorzyce? A można zawieść te tuleje tam gdzie szlifują wały korbowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak są to bardzo dobre tłoki. Jeżeli zdecydujesz się na szlif to nie kupuj sam tłoków. Muszą one być spasowane przez szlifierza ponieważ w każdym nadwymiarze naprawczym występują jeszcze grupy wymiarowe A,B,C. I jeżeli kupisz tłoki na pierwszy szlif z grupy A, a tuleje przeszlifują na rozmiar grupy np.B to cała robota pójdzie na marne. Tam gdzie szlifują wały powinni też robić tuleje. Ale powtarzam musisz poszukać naprawdę dobrego fachowca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

A jak on zrobi kaszane? W prawdzie wuja tam robił u tego gościa szlif wału w C-360 3P i zrobił dobrze.Ale to co z tulejami jest większy kłopot czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tuleja to rura która trzeba szlifować od środka i trzeba to zrobic idealnie na całej jej długosci. Najmniejsze jej spaczenie spowoduje że tłok nie bedzie idealnie dolegał a kompraesj pujdzie bokiem.

Wał w porównaniu do tuleji to pikuś przy szlifowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Kurcze to się boję żzby nie odwalił jakiegoś numeru ;) .A szkoda mi tych tuleji wyrzucać bo są dobre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

jeśli szlifiasz jest dobry to i dobrze wyszlifuje tuleje ,nawet łatwiejsze to pewnie niż szlif wału bo tam musi być jeszcze współosiowość ,no i jak mówi Elektrotechnik szlifierz sam dobierze rozmiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mir36    0

panowie tuleje do ciagników dla ursusa robił krotoszyn dziś mahle, tloki robiły gorzyce a pierscienie prima. koszt takich zestawów naprawczych to w granicach 300 zł|\szt niezłe sa tez zestawy krotoszyńskie w cenie okolo 150 zł\szt. jesli chcesz kupic zestaw krotoszyńskie to sprawdz na etykiecie jak sa one oznaczone bo krotoszyn robi z kilkoma rodzajami tłoków. jesli interesuja cię krot\krot to napis bedzie taki s4001\I lub s4002\I sa to zestawy z tłoki złoteckiego cena okolo 150 zł\szt jesli beda łamane przez C oznacz to tłok czeski: łamane przez G oznacz to tłok gorzycki jest on najdroższe okolo 300zł\szt.

jesli potrzebuje wiecej namiarów pisz mir36@op.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

I takie drugie pytanko czy jak zmieniam zawory,gnizada i prowadnice to muszę zmieniać też te sprężyny?Chodzi oczywiścię o głowicę. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie musisz zmieniać sprężyn jeżeli są dobre. A sprawdzasz następująco: kupujesz jedną dobrą sprężynę zaworową, następnie zakładasz ją na odpowiednio długą śrubę na to zakładasz odpowiednią podkładkę a następnie jedną sprężynę wyjętą z głowicy. Następnie nakręcasz nakrętkę na śrubę i skręcasz tak aby ścisnąć sprężyny mniej więcej do połowy długości. Później mierzysz długości sprężyn: starej i nowej. Jeżeli różnica nie przekracza

1-2mm to sprężyny można uznać jako dobre. Jeżeli masz oryginalne sprężyny to raczej ich nie zmieniaj bo jakość nowych pozostawia wiele do życzenia. W C-330 są podwójne sprężyny i nawet przy dużych przebiegach silnika dobrze domykają zawory. Niestety nie znam firmy, która produkuje dobre sprężyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Butu    0

Witam wszytkich. Remontuje traktor C- 330. Kupiłem Tuleje, po czym okazało się, że są za duże i nie da się wcisnąc w te otwory.

 

Co jest nie tak? Czy mam to na siłe wcisnąć???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz27    10

co to znaczy za duże? tuleja ma na końcu kołnierz i musisz ten kołnierz wcisnąć w blok. nie wejdzie ci lekko musisz trochę na siłe je wbijać. tylko bij przez drewno bo ci pęknie.a najlepiej to wymontować blok i jechać na prasę ale to już trochę więcej roboty


sprzedam kombajn fortschritt E 517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RSM32    0

Najpierw sprawdź tuleje motując bez uszczelniaczy powinny wchodzić bez problemów. Zbyt gube lub twarde uszczelniacze mogą być tego przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1542

no ale przeciez jak nie chce wejsc juz ta czesc gdzie sa uszczelniacze to wiadomo ze te tuleje sa za duze. jezeli opor jest tylko przy wkladaniu tam gdzie jest kolnierz to normalne. musisz tylko lekko wbic. u mnie zawsze wbijalem trzonkiem od mlotka albo przez jakis drewniany klocek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Butu    0

Tuleje między 330 a 335 się różnią? Czy tuleja ma być z otworem wyciętym czy bez?

Co trzeba zrobić, przeszlifować korbodow????

 

proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piszczo123    0

jak masz starą tuleje którą wyjołeś to co nie mozesz zmierzyc wymiaru nowej i starej ,najlepiej weż starą tuleje i w sklepie sprzedadzą ci taką jaka powinna być i wtedy ci wejdzie ,a to co niżej napisałeś to nie wiem o co ci chodzi <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
petes    0

mierz obie i porównaj jeśli nowa jest za duża a to często się zdarza teraz tak wszystko robią na odpierd.... to weź jedź do jakiegoś tokarza i niech ci weźmie ile trzeba według starej a sprawdź czy tłok i pierścionki pasują ci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miscola    0

I pamiętaj w metalu 2 setki to już dużo, chociaż to co pisze "petes" jeszcze mi się nie zdarzyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam czeka mnie remont silnika w ursusie c330 i tu pojawia się dylemat jakiej firmy zestaw naprawczy jest najlepszy waszym zdaniem do tej pory kupowany był krotoszyński i byłem dość zadowolony z tych zamienników ale teraz jest taki wybór ze trudno się zdecydować proszę o wasze opinie z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj