tomeq

Poziom oleju silnikowego rośnie i maleje.

Polecane posty

tomeq    9

Witam! Czy ktoś z was miał w jakimkolwiek ciągniku problem z poziomem oleju silnikowego? Mianowicie, ciągnik po zakończeniu orki zimowej został umyty i postawiony pod garażem. Dodam, że olej wymieniony był przez serwis na nowy 20 godzin temu, równo z poziomem max. Odkąd stoi pod garażem zaczęły się cyrki. A w sumie odkąd spadła temperatura poniżej zera. Pierwszy raz się zdziwiłem gdy z ciekawości zmierzyłem stan i było około 0,5cm ponad max, pamiętam, że było wtedy -10 na polu. Potem przyszło ocieplenie na jakieś 2-3 stopnie i stan oleju równe max. Potem znowu temperatura spadła i stan 3mm ponad max, ale gdy zmierzyłem drugi raz wieczorem tego samego dnia nagle było równo max. Płynu chłodniczego nie ubywa, oleju w skrzyni nie jestem w stanie sprawdzić czy ubywa. Spytałem serwisu czy może tak być, że uszczelniacz puścił na sprzęgle bo jest sprzęgło mokre w nim, to mi gość powiedział, że raz tak było w innym, ale po odpaleniu był praktycznie drugi stan bo pompa hydrauliczna waliła olej ze skrzyni do silnika, a przynajmniej tak zrozumiałem. Wszystko bym zrozumiał gdyby było tak, że tego oleju po prostu przybyło i się stan utrzymuje, a tu takie jaja, ciągnik nie odpalany a stan wariuje. Serwis kazał obserwować. Uprzedzam, że stan jest mierzony dobrze, nie macham miarką ani nie obcieram, ciągnik nie był odpalany, przestawiany, po prostu staram się już jak najdelikatniej wyciągnąć ją żeby nie sfałszować pomiarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Może to zależy od faz księżyca , tak jak przypływy i odpływy oceanów ? :ph34r:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DTaras    646
Tu odwrotnie napisał. Ciągnik pracuje? Odpowiedzialne za przybywanie świerzego oleju najczęściej jest brud a potem paliwo. Zjawiska za to odpowiedzialne są rozmaite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    151

Expertów na forum nie brakuje co jeden to lepszy .

To zależy jak ci się wał ustawi jaka jego część jest zanurzona w oleju np. przeciwagi są w oleju to poziom do góry jak są na gorze to stan oleju w dół. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    1341
6 minut temu, robert1226 napisał:

Expertów na forum nie brakuje co jeden to lepszy .

To zależy jak ci się wał ustawi jaka jego część jest zanurzona w oleju np. przeciwagi są w oleju to poziom do góry jak są na gorze to stan oleju w dół. 

z Ciebie to największy,, ekspert"

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    684

Tylko że wały masz przeważnie symetryczne i jakbyś nie obrócił to tyle samo masz na górze (nad poziomem oleju) jak i na dole ( zanurzone w oleju). Po drugie masz napisane że ciągnik nie był przestawiany więc twoja teoria upada.


<GWIAZDOR z AF>  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    151

A wasza jest ok. przecież wał nie jest cały zanurzony w oleju poziom oleju jest poniżej osi wału. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    151

No gdy nie był odpalany to może być różnica temperatury w chwili pomiaru lub błąd pomiaru i za mała różnica w tym przypadku by się tym przejmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    684

Najpierw wyzywasz wszystkich od "ekspertów" a następnie sam przyznajesz rację tym samym ludziom :D


<GWIAZDOR z AF>  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mich9    530
Nigdy nie lejcie oleju na max stan bo sobie kłopotu potem narobicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomeq    9
3 godziny temu, AleksanderX napisał:

A może z filtra spływa a nastepnie podcisnieniem zasysa

Interesująca teoria, zwłaszcza, że wydaje mi się, że raz przy odkręcaniu korka z miarką, słyszałem takie psssss, ale to tylko raz zauważyłem albo zdawało mi się. Aczkolwiek Filtr jest w pionie i olej ciągnie z filtra do góry więc dziwne by to było.  Nawet mi nie mówcie o błędzie pomiaru i nie róbcie ze mnie idioty bo mnie już krew z tym zalewa, już nie wiem jak delikatnie mam tą miarkę dokręcać a później odkręcać i wyciągać, żeby przypadkiem olej nie spłynął/ ubrudził miarki/ zawyżył stanu. Olej serwis wlał wg instrukcji tj 8 litrów i był max, tak samo jak z fabryki przyjechał to też był max. Różnica temperatur? Hmm tylko, że większość cieczy w zimnie zmniejsza objętość a na cieple zwiększa, poza tym wątpię żeby to dało aż 0,5cm różnicy tj 0,5l oleju albo coś koło tego. Możliwe jest, że olej mimo, że oryginalna ambra, to mógł być "wadliwy" albo coś i przez to tak wariuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AleksanderX    516

A może kolega  lub sasiad robi sobie żarty i raz odlewa a następnym razem dolewa stąd ta różnica

Edytowano przez AleksanderX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mich9    530
Sprawdzaj poziom oleju na rozgrzanym silniku po odczekaniu tych minut podanych w instrukcji wtedy będzie najbardziej miarodajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    496

tomeq napisał:

3 godziny temu, AleksanderX napisał:

A może z filtra spływa a nastepnie podcisnieniem zasysa

Interesująca teoria, zwłaszcza, że wydaje mi się, że raz przy odkręcaniu korka z miarką, słyszałem takie psssss, ale to tylko raz zauważyłem albo zdawało mi się. Aczkolwiek Filtr jest w pionie i olej ciągnie z filtra do góry więc dziwne by to było.  Nawet mi nie mówcie o błędzie pomiaru i nie róbcie ze mnie idioty bo mnie już krew z tym zalewa, już nie wiem jak delikatnie mam tą miarkę dokręcać a później odkręcać i wyciągać, żeby przypadkiem olej nie spłynął/ ubrudził miarki/ zawyżył stanu. Olej serwis wlał wg instrukcji tj 8 litrów i był max, tak samo jak z fabryki przyjechał to też był max. Różnica temperatur? Hmm tylko, że większość cieczy w zimnie zmniejsza objętość a na cieple zwiększa, poza tym wątpię żeby to dało aż 0,5cm różnicy tj 0,5l oleju albo coś koło tego. Możliwe jest, że olej mimo, że oryginalna ambra, to mógł być "wadliwy" albo coś i przez to tak wariuje?

moze zadzwon do swrwisu skoro zmieniali olej beda wiedziec


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robert1226    151
12 godzin temu, Partyzant85 napisał:

Najpierw wyzywasz wszystkich od "ekspertów" a następnie sam przyznajesz rację tym samym ludziom :D

A jak byś nazwał te wpisy ,ze zależy od fazy księżyca, lub ze to perpetum mobile .

A jeszcze wał korbowy jest jeden w silniku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez MarcinNH
      Witam, wczoraj zauważyłem że miska olejowa pod bagnetem jest cała uchlapana olejem. Gdy wyciągnę bagnet strasznie chlapie olejem. Tak samo gdy odkrece wlew oleju mocno z niego dmucha. Z odmy olej nawet nie kapnie lekko sobie dmucha. Gdy silnik jest zimny to nie wyrzuca dopiero gdy się rozgrzeje olej. Możliwe że się coś zatkało? Mocy nie ubyło a na jesieni sprawdzana kompresja po 30-31 barów pacjent same explorer ii 90
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez daniels_91
      Witam, 
      Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jaki ma by opornik założony za czujnikiem cisnienia oleju w skrzyni biegów w MF 3115.. Wiem już, że ma mieć 60 Ohm Ale ile ma mieć W ?? 
      Gotowy jest kabel do kupienia z opornikiem Ale cena za 20cm przewodu 180 zł to lekka przesada.. 
      przewod czujnika skrzyni opornikiem massey - Szukaj w Google https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=tdOIXIWYGciyrgSt06DwDw&q=przewod+czujnika+skrzyni+opornikiem+massey&oq=przewod+czujnika+skrzyni+opornikiem+massey&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.12...6965.13124..13874...0.0..0.117.1637.11j6......0....1.BTisIz-aHHk#imgrc=TzVGTC3q4wrGmM:
      Dziękuję i pozdrawiam 
    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj