sumek666

Ceny ciągników 2019

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
beekeper    5

@Arek  - póki co jeździłem po placu  arionem 430, wg mnie bardzo zwrotny, bardzo dobra widoczność, NH jeszcze nie jeździłem. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260
16 godzin temu, Arek napisał:

 

Ważyłem ariona 530 z przednim tuz, obciążnik 900kg i pełny zbiornik paliwa wyszło 7990kg. Maxxum 125 active 8 bez tuz, tylko obciążnik fabryczny (12 walizek po 45kg + wspornik) 1/4 zbiornika paliwa równe 7t.

Arion 500 to odpowiednik MF 6700 i wagowo wychodzą podobnie. 57 jest mniejszy, podobnie jak arion 400.

 

@beekeeper

Jeździłeś tymi ciągnikami? Czasami dane z katalogu nie są potwierdzeniem rzeczywistych odczuć.

Miałem na testach ariona 500 oraz maxxuma 125 i arion dużo bardziej skrętny i lepszą widoczność ma.

I wcale nie obawiałbym się, że nie zmieszczą się na małych działkach, duże 6 cyl miało by może gorzej ale te 4ro cylindrówki zwrotne są i jako główny ciągnik raczej nie brał bym ariona 400.

 

 

 

Za 6700 przebitka jest 60 tyś lekko. 

5712s dyna 6 eco, multipad, auto drive, nagrywanie uwroci, 3 zaczepy, hydraulika w sumie 110l, 4 elektrozawory, spuszczanie ciśnienia z wyjść,  amort kabina i oś, błotniki poszerzane i skrętne, dach vison, opony 440 i 540, oryginalne mocowanie do ładowacza + oryginalny ładowacz z elektrycznym jojem, przedni tuz mx - 300 tys

510 arion cis amort kabina, 3 pary hydrauliki, spuszczanie ciśnienia z wyjść, hydraulika ls 110, hexashift eco z automatyka, opony 480 i 600, przedni tuz sauter, ładowacz claas fl 120 z jojem na linki - 295 tys

styer 4125 profi skrzynia 24/24 s-control eco z automatyką, 4 elektrozawory, nagrywanie uwroci, miekka kabina, ładowacz z jojem elektrycznym, tuz mx, opony 420 i 520, oświetlenie full led 300 tyś 

 

automatyczne womy, klimy czy pneumatyka to raczej standard w kazdym juz. 

Claas w sumie blado, ale gabaryty ma i wagę. 

Edytowano przez Tomek90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZELKOW    1295

czyli claas i steyer bez amortyzacji osi ? bez przeszklonego dachu, zależy z czym jeszcze chodzic ma ale patrząc po specyfice pod ładowacza to brałbym mf-a bo najtaniej wychodzi, jeszcze sprawdź jakiej marki opony, ładowacz najlepszy mx moim zdaniem, a i jeszcze pomyśl czy warto dopłacać do pełnego elektrycznego dżoja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

MF 5712 z tej trójki jest najmniejszym ciągnikiem, ale do ładowacza  będzie najlepszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260

Ogólnie miało nie być miękkiej osi ale massey taki jest od zaraz. Miałem na linkach, robiłem trochę na elektrycznym to różnica jest. 

Wiem że do tura massey lepiej, ale ma ciągać 3500 beczkę opryskiwacz wirnik z siewnikiem ponad 2.5t w rzepaku i tu jest problem. Diler masseya mówi że będzie chodzić bez problemu z siewnikiem, ale ja widząc jego gabaryty to jakoś tego nie widzę xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZELKOW    1295

z opryskiwaczem to nie miałby problemu, ale 2,5t siewnik to raczej za dużo tak, u mnie 5445 niby mniejszy udźwig ma ale nosił taki siewnik prawie 3t z zasypem, ale musiałem do łyżki nabrać ziemi żeby była stabilność, udźwig ma konkretny ale jak długo by pochodził to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Seria 54xx jak dobrze pamiętam miała wytrzymalszą tylna oś i mocniejszy tylny tuz (przynajmniej w opcji) od obecnej serii 57xxS. Seria 57xxS nie nadaje się do pracy z zestawem uprawowo-siewnym ważącym 2,5 t czy więcej.

 

Wybierając ciągnik z hydrauliką sterowaną elektrozaworami macie obecnie już jakieś dla nich konkretne zastosowanie? Czy wybieracie tę opcję na zapas? 

 

@Arekdlaczego jednak nie Maxxum na Active Drive 8? Lepsza widoczność i mniejszy promień skrętu wygrały ze skrzynią biegów? I silnik 4,5 l FPT z SCR i chyba EGR by w ostatecznym rozrachunku przegrał z 4,5 l JD z DPF, EGR, SCR, twinturbo, hm. 🤔

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110

Silnik JD 4,5 l z twinturbo i dpf może odstraszać ilością osprzętu i stosunkowo skomplikowaną budową ale w pracy na polu rekompensuje  się dynamiką i mocą , większą ilością momentu obrotowego o około 20 Nm przy tej samej mocy i pojemności silnika co konkurencja,brakiem efektu turbo dziury,maksymalna moc dostępna od 1500 rmp. Daje też możliwość zwiększenia mocy maksymalnej do 165 km.Przy prawidłowej eksploatacji z pewnością nie będzie nastręczał więcej problemów niż inne jednostki napędowe .Moim przykładem na spore możliwości silnika JD  jest arion 510 ,którego od niedawna posiadam -zagregowany z UG kombi 4.20 m spokojnie rozwija prędkość 15 km/h po świeżej orce i głębokości pracy 10 cm.

Co do porównań skrzyń biegów hexa vs activ drive 8 , to nie dostrzegam między nimi jakiejś ogromnej przepaści ,miałem okazję testować przed zakupem jedną i drugą ,obydwie przypadły mi do gustu.Ostatecznie zdecydowałem na skrzynie która jest już od wielu lat dostępna na rynku ,po prostu sprawdzona.

Skrzynia z CNH podobała się, ale budziła moje obawy do do jakości i wytrzymałości, żaden z przedstawicieli nie był w stanie podać mi przykładu  jej użytkowania choć by przez czas 1000 h - co ostatecznie nie świadczy o tym że jest zła. 

Edytowano przez tomek15h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konio1011    100

Miałem podobny dylemat i wybor padl na valtre N114e i po 230mth jestem bardzo zadowolony. W szczegolnosci praca turem z elektronicznym joyem bajka. Widocznosc duzo lepsza niz w maxxum. Najbardziej pasowal mi mf 5712sl ale jak podpialem go na placu pod siewnik 2t to przod mu podnioslo a agregat stal na ziemi..fakt nie mial zadnych obciaznikow a pod valtre podpielismy agregat tez 2t rowniez bez obciaznikow i byl bardzo stabilny mozna bylo bez problemu jezdzic. Aktualnie jezdzi z siewnikiem agromaszu snt300 na bronie talerzowej gdzie full zasypany wazy 2800 i z obciaznikiem 900km pracuje sie bardzo komfortowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

@konio1011 - Hitech 5 podobnie ostro zmienia półbiegi jak Dyna 4-6? Ważyłeś może już N114 z paliwem i obciążnikiem lub bez?

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260

Valtra strasznie szybko traci na wartości. @konio1011 nie wiem co według ciebie znaczy komfortowo ale ja taki siewnik ciągałem arionem 610 z 600 albo 800kg z przodu to nie było tam idealnie, ten źle rozłożoną masę. 

Edytowano przez Tomek90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5394
Dnia 15.11.2019 o 16:57, Marcin_27 napisał:

Claas arion  420 standard 200tys netto

To cena na dzień dobry czy po jakiś negocjacjach?


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260

A co tam standard? quadrishift hydraulika 60l, 2 wyjscia z tyłu?

 

@Matey też ale nie aż tak, arion ma tam swoje wady tylko że nie ma co oczekiwać szału po wersji C, jeśli chodzi o awaryjność to super. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084

Z @Mateyem nie ma co gadać. Dali mu w piątek dwa piwa🍻, kiełbasę🌭 i cukierka🍬 to już ciągnik łyknie z Agrimaszu. 😅🙋‍♂️

Edytowano przez sumek666

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107
2 godziny temu, Tomek90 napisał:

Valtra strasznie szybko traci na wartości. @konio1011 nie wiem co według ciebie znaczy komfortowo ale ja taki siewnik ciągałem arionem 610 z 600 albo 800kg z przodu to nie było tam idealnie, ten źle rozłożoną masę. 

Ma lepiej rozłożoną masę do takich zadań od Valtry, bo Claas ma 50:50 a Valtra 40:60. Tylko może jest sporo lżejszy, ale w to, to nie bardzo wierzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konio1011    100

Polbiegi zmienia identycznie szybko i plynnie jak mf bo znajomy ma 5711 na dyna 4 ale pomiedzy zakresami dyna chyba chwilke szybciej. Komfortowo tzn ze nie ma problemu zeby poderwalo traktor z siewnikiem na full zasypanym jest bardzo stabilny. Tak wazylem go i z tuzem i obciaznikiem 900kg wazy 7400 co wedlug mnie to sporo jak na ta moc

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

6500 kg bez obciążnika, 2600 kg na przedniej osi (przeszło 3500 kg z obciążnikiem, śmiało nawet 3800 kg bez podniesienia maszyny z tyłu), 3600 kg z tyłu.

Claas Arion 530, jak ma 7990 kg z obciążnikiem 900 kg to 7090 kg bez obciążnika, 3545 kg na przedniej osi i 3545 kg na tylnej osi. Z obciążnikiem 900 kg na przedniej osi spoczywa przeszło 4450 kg. 610-tka na pewno nie jest lżejsza, a rozstaw osi ma większy od Valtry N114.

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Dnia 30.11.2019 o 19:50, Kos_pl napisał:

@Arek

 

dlaczego jednak nie Maxxum na Active Drive 8? Lepsza widoczność i mniejszy promień skrętu wygrały ze skrzynią biegów? I silnik 4,5 l FPT z SCR i chyba EGR by w ostatecznym rozrachunku przegrał z 4,5 l JD z DPF, EGR, SCR, twinturbo, hm. 🤔

Ciągnik głównie będzie chodził w zawieszanym opryskiwaczu i tu widoczność jednak ma znaczenie, ogólnie arion zrobił lepsze wrażenie niż maxxum wieloma szczegółami.

Niby pierdoła ale klimatyzacje w maxxumie włącza się dwoma pokrętłami, nawiewy w arionie rozmieszczone równo po całej kabinie, w maxxumie tylko w jednym miejscu. W casie nastawianie przepływu hydrauliki bardziej skomplikowane niż w cis+, brak możliwości włączenia wolnego spływu w przełącznikach od hydrauliki. I co miało dla mnie duże znaczenie to arion ma w cmotion dużo programowanych przycisków do isobus na czym mi bardzo zależało. Arion będzie na cmatic więc nie ma porównania do active 8.

Dnia 1.12.2019 o 07:02, tomek15h napisał:

Silnik JD 4,5 l z twinturbo i dpf może odstraszać ilością osprzętu i stosunkowo skomplikowaną budową ale w pracy na polu rekompensuje  się dynamiką i mocą , większą ilością momentu obrotowego o około 20 Nm przy tej samej mocy i pojemności silnika co konkurencja,brakiem efektu turbo dziury,maksymalna moc dostępna od 1500 rmp. Daje też możliwość zwiększenia mocy maksymalnej do 165 km.Przy prawidłowej eksploatacji z pewnością nie będzie nastręczał więcej problemów niż inne jednostki napędowe .Moim przykładem na spore możliwości silnika JD  jest arion 510 ,którego od niedawna posiadam -zagregowany z UG kombi 4.20 m spokojnie rozwija prędkość 15 km/h po świeżej orce i głębokości pracy 10 cm.

Co do porównań skrzyń biegów hexa vs activ drive 8 , to nie dostrzegam między nimi jakiejś ogromnej przepaści ,miałem okazję testować przed zakupem jedną i drugą ,obydwie przypadły mi do gustu.Ostatecznie zdecydowałem na skrzynie która jest już od wielu lat dostępna na rynku ,po prostu sprawdzona.

Skrzynia z CNH podobała się, ale budziła moje obawy do do jakości i wytrzymałości, żaden z przedstawicieli nie był w stanie podać mi przykładu  jej użytkowania choć by przez czas 1000 h - co ostatecznie nie świadczy o tym że jest zła. 

Z tymi 4ro cylindrowymi DPS chyba nie ma takich problemów jak z 6cio garowymi, tam ciągle są problemy z turbinami. Chyba jedynym problemem jest ekologia ale jak będzie trzeba to się zrobi OFF i silnik pewnie będzie bezawaryjny w dodatku zmieniając olej co 300h.

 

Co do hexa i active8, tez miałem oba ciągniki na polu i jednak active 8 przyjemniej zmienia biegi, zwłaszcza w transporcie przy redukowaniu w moim odczuciu dużó lepiej przełączała, Rewers niby łagodnie przełączał ale czasem potrafił szarpnąć co nie zdarzało się w hexa. Hexa/dyna6 sprawdzona skrzynia od lat i wielu mechaników sobie z nimi radzi. Ale podobno active 8 da się wyjąć w całości bokiem bez rozpławiania ciągnika. W JD DD tez wiele osób się obawiała a jednak dobrze się spisują te skrzynie.

Edytowano przez Arek
  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107

Rozmawiałem niedawno z jednym z mechaników pracujących w serwisie Claas, to mówił mi, że im bardziej wyposażoną wersję ktoś wziął, tym więcej wyjazdów do niego mają. Do wybajerzonych Axionów jeździli już po 2x razy w przeciągu około 2 lat. Wziąłbym @Arek tylko to co jest potrzebne. Jaką wersję wyposażenia wybrałeś? Z kolei Cmatic jest bardzo podobny do CVX/AtutoCommand. Obie te skrzynie to produkty ZF.

Z czasem pewnie zrobisz taki mod, że wyłączysz/zablokujesz VGT actuator (jak się popsuje, a jest on ponoć delikatny - przegrzewa się) + mod na 1 turbo o stałej geometrii łopatek.

Testowałeś może Arek jeszcze Valtrę na Hitechu 5?

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    110
15 godzin temu, Kos_pl napisał:

6500 kg bez obciążnika, 2600 kg na przedniej osi (przeszło 3500 kg z obciążnikiem, śmiało nawet 3800 kg bez podniesienia maszyny z tyłu), 3600 kg z tyłu.

Claas Arion 530, jak ma 7990 kg z obciążnikiem 900 kg to 7090 kg bez obciążnika, 3545 kg na przedniej osi i 3545 kg na tylnej osi. Z obciążnikiem 900 kg na przedniej osi spoczywa przeszło 4450 kg. 610-tka na pewno nie jest lżejsza, a rozstaw osi ma większy od Valtry N114.

Dziś miałem okazję zważyć swojego ariona 510  bez obciążeń dodatkowych,tuz sauter +stryktury przekładni i silnika. Waga ze mną na pokładzie i paliwem na rezerwie pokazała 6980 kilo.Odejmując moja wagę i napełniając na ful zbiornik waga będzie oscylowała w okolicach  7100 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2260
5 godzin temu, Arek napisał:

Ciągnik głównie będzie chodził w zawieszanym opryskiwaczu i tu widoczność jednak ma znaczenie, ogólnie arion zrobił lepsze wrażenie niż maxxum wieloma szczegółami.

Niby pierdoła ale klimatyzacje w maxxumie włącza się dwoma pokrętłami, nawiewy w arionie rozmieszczone równo po całej kabinie, w maxxumie tylko w jednym miejscu. W casie nastawianie przepływu hydrauliki bardziej skomplikowane niż w cis+, brak możliwości włączenia wolnego spływu w przełącznikach od hydrauliki. I co miało dla mnie duże znaczenie to arion ma w cmotion dużo programowanych przycisków do isobus na czym mi bardzo zależało. Arion będzie na cmatic więc nie ma porównania do active 8.

Z tymi 4ro cylindrowymi DPS chyba nie ma takich problemów jak z 6cio garowymi, tam ciągle są problemy z turbinami. Chyba jedynym problemem jest ekologia ale jak będzie trzeba to się zrobi OFF i silnik pewnie będzie bezawaryjny w dodatku zmieniając olej co 300h.

 

Co do hexa i active8, tez miałem oba ciągniki na polu i jednak active 8 przyjemniej zmienia biegi, zwłaszcza w transporcie przy redukowaniu w moim odczuciu dużó lepiej przełączała, Rewers niby łagodnie przełączał ale czasem potrafił szarpnąć co nie zdarzało się w hexa. Hexa/dyna6 sprawdzona skrzynia od lat i wielu mechaników sobie z nimi radzi. Ale podobno active 8 da się wyjąć w całości bokiem bez rozpławiania ciągnika. W JD DD tez wiele osób się obawiała a jednak dobrze się spisują te skrzynie.

Nie mialem jeszcze problemy w 6 garowym arionie na dps.

Ta skrzynia active 8 tj 24x24 czyli 8 biegów po 3 zakresy jak power control czy dynamic command??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez brzozak2
      http://www.deutz-fahr.de/deutsch/agritechnika/agroplus.php
      Czy wiadomo już cos wiecej o tej serii ciagnikow??
      ceny, wyposazenie, moce i inne parametry
    • Przez yacenty
      Aktualna dyskusja o cenach ciągników w 2014 roku przeniesiona tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72475-ceny-ciagnikow-2014/page__view__getlastpost
       
       
      Dyskusja o cenach we wcześniejszych latach w poprzednim temacie: http://www.agrofoto....nikow-20102011/
    • Przez ddaanniieell
      Jakich firm używacie lakierów? Grene Agtech-Granit, Kramp.
       
      Jakimi lakierami się Wam lepiej maluje?
    • Przez JasminaWojcik
      Witam,
      Poszukuję rolników i właścicieli Ursusów z Mazowsza, chętnych do wzięcia udziału w PARADZIE CIĄGNIKÓW latem 2014 roku.
      Więcej szczegółowych informacji prześlę bezpośrednio do zainteresowanych osób
      Gorąco zachęcam!
      Proszę pisać na :
      traktoryursus@gmail.com

    • Przez Vrykoulakas
      Dyskusja o cenach ciągników w 2013 roku dostępna tu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/72476-ceny-ciagnikow-2013/
       
       
      to zależy z jakim wyposażeniem, ja za swojego pół roku temu dałem 260 k netto, ale to full wypas wśród full wypasów
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj