Mily235

Zetor 5320-Dymi na niebiesko po remoncie silnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mily235    0

Witam, jestem tu nowy, mam problem z zetorem 5320. Ostatnio zostały przeplanowane głowice, dotarte zawory, założone nowe końcówki wtryskiwaczy ustawione identycznie jak stare, pompa prawdopodobnie nie robiona. Chodzi o to że na wolnych obrotach podciaga dymek na niebieskio, silnik nie bierze oleju, raz na kiedy tam trzeba te 100 czy 200 dolać w ciężkich robotach, teraz po wymianie końcówek ciężej pali na zimnym silniku przeplata przez chwilę i bardzo dymi na siwo i niebiesko, ciepły pali na strzała. Myślałem że po dotarciu zaworów problem zniknie ale jest tak jak było, pompa ma centralne smarowanie i czy możliwe jest ze olej dostaje się do sekcji i z paliwem do silnika? Wcześniej silnik chodził łagodniej, teraz działa bardziej twardo jest glosniejszy, motor ma 5300 przebiegu. Proszę o jakieś rady 

Edytowano przez Mily235

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    237

rozebrać wszystko jeszcze raz i szukć przyczyny skoro wcześniej chodził normalnie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    342

to paliwo dostaje sie do oleju a nie olej do paliwa, cisnienie paliwa jest "troche" wyzsze niz oleju

sprobuj poluzowac pompe wtryskowa i nia pokrecic, moze troche zaplon sie przesunie i to pomoze.

  • Like 1

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mily235    0

Wszytsko było złożone jak nalezy, pompa już wyciągnięta i pójdzie do sprawdzenia będzie wtedy pewność, tylko końcówki poszły nowe i zaczęły się problemy a i ten niebieski dymek niepokoi ale zobaczymy co będzie po sprawdzeniu. Ale na pompie nie ma plomb to już jakiś paparuch musiał już coś tam kombinować ale kiedy to było nieświadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    66

końcówki wtrysków muszą być odpowiednio ustawione względem korpusu wtryskiwacza -sprawdź czy rysa na końcówce pokrywa się z rysą na wtryskiwaczu


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    342

a ty kiedy ostatnio na zywo widziales koncowke wtrysku ????? chyba ze kupujesz indyjskie badziewie-nie widzialem go ,wiec nie wiem czy ma kreske....sam jako mlody rolnik raz poskrecalem na pale, a i tak troche pojezdzil,dopiero jak padla pompa to mechanik mi wyjasnil co i jak.

problem moze byc wlasnie w koncowkach- jesli sa kiepskie i leja to lepiej stare zalozyc, a ich cisnienie otwarcia powinno sie dopasowac do stanu pompy wtryskowej, nie kazda wyciagnie 170 atm😏

domowy sposob na sprawdzenie wtryskow -wykrecasz wtryski ,luzujesz rurki i zakrecasz je poza silnikiem , pare sekund rozrusznikiem i widzisz jak dzialaja.

zaplon mozna regulowac pompom wtryskowa- jak macie wykrecona to widac ze otwory na korpusie sa nie punktowe tylko dluzsze i przesuwajac ja wzgledem silnika mozna przyspieszac lub opozniac wtrysk, wprawny spec na chodzacym silniku moze duzo poprawic, 

w jednym ciagniku z anglii mialem pompe przykrecona tak ze pod jedna nakretka byl zawiniety zwykly kawalek druta, wywalilem go do kosza a na drugi dzien musialem zalozyc ponownie -bez tej podkladki nie chcial zapalic😛

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    1190
Napisano (edytowany)

@jacus ostatnio wczoraj jak zmieniałem końcówki  w MWM-ie każdy wtryskiwacz ma kołki ustalające i końcówka pasuje tyko w jednym właściwym położeniu ,a rozpylacze DELPHI

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    342

mozliwe-ale to jest temat o silniku zetora a nie o jednym z najlepszych silnikow w historii disla, tu mozesz zalozyc koncowke jak popadnie a czy to robi roznice ????? trudno powiedzie - w instrukcji napraw wyraznie pisze ze skladasz na linie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mily235    0

dodam jeszcze koncówki zalozone identycznie jak stare , kreski na koncowce i korpusie wtryskiwacza pokrywaja sie idealnie staralem sie ustawic zeby bylo idealnie w osi , cisnienei ustawione na 160  tak jak stare koncowki , kolega ma racje tutaj mozna ja zalozyc jak popadnie ale o tym wiedzialem zeby to bylo kreska w kreske . Zawiozę pompe do sprawdzenia i się okaze wszytko 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Karol19891989
      Witam, posiada ktoś Zetora 4340, pytanie mam jakie posiadacie kola, kupiłem takiego i posiada obecnie z tyłu 13,6 r36 a z przodu 11,2 r24, chciałbym te z tyłu zmienić na szersze ale nie wiem jakie dobrac, czy 16,9 r 28 będą pasować żeby się napęd zgrywal
    • Przez koyack
      Witam wszystkich serdecznie. Szukam pomocy od kogoś kto być może miał taki sam problem jak ja. Mianowicie jestem posiadaczem ładowarki teleskopowej jcb 531 70 agri z 2010r z silnikiem 74.2 kw. Pompa wtryskowa rotacyjna delphi. Ładowarka nie chce wchodzić na obroty. Dochodzi do max 1500 i nic więcej. Ale do tych obrotów chodzi normalnie czyli ma siłę równo pracuje i prawidłowo zapala. Jakiś czas temu miala tylko problem z gasnieciem ale po wyczyszczeniu zaworu od gaszenia było ok. Co może być przyczyną nie wchodzenia na obroty?? Dodam że filtr paliwa nowy. Sprawdzone wszystkie węże czy nie łapie powietrza.  Brakuje mi pomysłu co to może być a jak wiadomo wyciąganie pompy z tej maszyny nie należy do najłatwiejszych. Za wszystkie rady serdecznie dziękuję. 
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj