Mily235

Zetor 5320-Dymi na niebiesko po remoncie silnika

Polecane posty

Mily235    0

Witam, jestem tu nowy, mam problem z zetorem 5320. Ostatnio zostały przeplanowane głowice, dotarte zawory, założone nowe końcówki wtryskiwaczy ustawione identycznie jak stare, pompa prawdopodobnie nie robiona. Chodzi o to że na wolnych obrotach podciaga dymek na niebieskio, silnik nie bierze oleju, raz na kiedy tam trzeba te 100 czy 200 dolać w ciężkich robotach, teraz po wymianie końcówek ciężej pali na zimnym silniku przeplata przez chwilę i bardzo dymi na siwo i niebiesko, ciepły pali na strzała. Myślałem że po dotarciu zaworów problem zniknie ale jest tak jak było, pompa ma centralne smarowanie i czy możliwe jest ze olej dostaje się do sekcji i z paliwem do silnika? Wcześniej silnik chodził łagodniej, teraz działa bardziej twardo jest glosniejszy, motor ma 5300 przebiegu. Proszę o jakieś rady 

Edytowano przez Mily235

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

rozebrać wszystko jeszcze raz i szukć przyczyny skoro wcześniej chodził normalnie


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

to paliwo dostaje sie do oleju a nie olej do paliwa, cisnienie paliwa jest "troche" wyzsze niz oleju

sprobuj poluzowac pompe wtryskowa i nia pokrecic, moze troche zaplon sie przesunie i to pomoze.

  • Like 1

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mily235    0

Wszytsko było złożone jak nalezy, pompa już wyciągnięta i pójdzie do sprawdzenia będzie wtedy pewność, tylko końcówki poszły nowe i zaczęły się problemy a i ten niebieski dymek niepokoi ale zobaczymy co będzie po sprawdzeniu. Ale na pompie nie ma plomb to już jakiś paparuch musiał już coś tam kombinować ale kiedy to było nieświadomo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

końcówki wtrysków muszą być odpowiednio ustawione względem korpusu wtryskiwacza -sprawdź czy rysa na końcówce pokrywa się z rysą na wtryskiwaczu


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

a ty kiedy ostatnio na zywo widziales koncowke wtrysku ????? chyba ze kupujesz indyjskie badziewie-nie widzialem go ,wiec nie wiem czy ma kreske....sam jako mlody rolnik raz poskrecalem na pale, a i tak troche pojezdzil,dopiero jak padla pompa to mechanik mi wyjasnil co i jak.

problem moze byc wlasnie w koncowkach- jesli sa kiepskie i leja to lepiej stare zalozyc, a ich cisnienie otwarcia powinno sie dopasowac do stanu pompy wtryskowej, nie kazda wyciagnie 170 atm😏

domowy sposob na sprawdzenie wtryskow -wykrecasz wtryski ,luzujesz rurki i zakrecasz je poza silnikiem , pare sekund rozrusznikiem i widzisz jak dzialaja.

zaplon mozna regulowac pompom wtryskowa- jak macie wykrecona to widac ze otwory na korpusie sa nie punktowe tylko dluzsze i przesuwajac ja wzgledem silnika mozna przyspieszac lub opozniac wtrysk, wprawny spec na chodzacym silniku moze duzo poprawic, 

w jednym ciagniku z anglii mialem pompe przykrecona tak ze pod jedna nakretka byl zawiniety zwykly kawalek druta, wywalilem go do kosza a na drugi dzien musialem zalozyc ponownie -bez tej podkladki nie chcial zapalic😛

 


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8521

@jacus ostatnio wczoraj jak zmieniałem końcówki  w MWM-ie każdy wtryskiwacz ma kołki ustalające i końcówka pasuje tyko w jednym właściwym położeniu ,a rozpylacze DELPHI

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

mozliwe-ale to jest temat o silniku zetora a nie o jednym z najlepszych silnikow w historii disla, tu mozesz zalozyc koncowke jak popadnie a czy to robi roznice ????? trudno powiedzie - w instrukcji napraw wyraznie pisze ze skladasz na linie.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mily235    0

dodam jeszcze koncówki zalozone identycznie jak stare , kreski na koncowce i korpusie wtryskiwacza pokrywaja sie idealnie staralem sie ustawic zeby bylo idealnie w osi , cisnienei ustawione na 160  tak jak stare koncowki , kolega ma racje tutaj mozna ja zalozyc jak popadnie ale o tym wiedzialem zeby to bylo kreska w kreske . Zawiozę pompe do sprawdzenia i się okaze wszytko 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam, wycieka mi gdzieś płyn hamulcowy, cylinderki przejrzane i suche , żadnego wycieku zewnętrznego , przewody suche. Jedyne co mi zostało przejrzeć to ten układ co idzie na przyczepy. Robił to już ktoś ? wie jak to działa i jak się do tego zabrać ? bądź wie gdzie jeszcze ten płyn może uciekać ?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj