damian350z

Zetor 6718 dym z odmy oraz olej

Polecane posty

damian350z    2

Witam. Mam taki problem otóż Zetor wali olejem z odmy, dodam że w transporcie jak zrobię nim 40 km to około 1l wyrzuci, problemy zaczynają się największe gdy dostanie gazu powyżej 2000 obrotów czy w transporcie czy pracach polowych to się leje. na zimnym po odpaleniu ciśnienie oleju około 3-4 bar, na rozgrzanym przy około 500 obr/min cisnienie wynosiło około 1, w pracy 2-3 bary obroty do 2000. Co poradzicie jeździć tak czy remont ? A jak remont to czy pierścienie, tuleje i panewki czy coś jeszcze ? a dodam że siłę ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    2
no tak myślałem żeby na jakiś czas tylko pierścienie i ustawienie luzów zaworowych, a za jakieś 2 lata kapitalke mu zrobic. a wymiana filtra oleju z baka na pp warte zachodu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650
@up pomaga jak jest niskie ciśnienie oleju,w tym przypadku nie wiem czy coś da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wyrok: NA ZŁOM 🙃 

Zmień pierścienie, zalej lepszym olejem i sprzedaj jakiemuś wielbicielowi fetorka i dołóż to co byś wsadził  w kapitalke i kup coś lepszego

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Taaa . sześćdziesiątkę najlepiej ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
3 minuty temu, Partyzant85 napisał:

Wyrok: NA ZŁOM 🙃 

Zmień pierścienie, zalej lepszym olejem i sprzedaj jakiemuś właścicielowi fetorka i dołóż to co byś wsadził  w kapitalke i kup coś lepszego

czyli co lepszego,zetor 6718 jest o niebo lepszy od ursusa 360 i nikt mi nie wmówi że nie,ja bym zostawił zetorka i nie sprzedawał go za cholerę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A gdzie napisałem że Ursus lepszy od Fetorka ? 🙃

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
1 minutę temu, Partyzant85 napisał:

A gdzie napisałem że Ursus lepszy od Fetorka ? 🙃

Nigdzie nie napisałeś że ursus jest lepszy od zetorka (tu akurat lekko mnie poniosło także sorry ) ,ale dla mnie wogule bezsensowna jest sprzedaż takiego zetorka z powodu dymu z odmy czy niskiego ciśnienia,najlepiej zrobić silnik i dalej zetora używać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1327

przecież on nie ma niskiego ciśnienia, raczej normalne. A po zmianie oleju powinno się jeszcze poprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    2
a tak się zapytam jakie powinien mieć prawidłowe ciśnienie ? na wolnych obrotach na rozgrzanym bo obecnie jak napisałem 500 obr i wskazówka no prawie 1. czasem lekko powyżej zera bywało w lato po orce. może warto też sprawdzić ciśnienie na cylindrach ? czyli co nie warto zmieniać filtru oleju zostawić bączka ? czy ustawienie zaworów i założenie pierścieni nowych coś pomoże ? dodam że olej wali nie tylko z odmy również z kolektora wydechowego pierwszy cylinder od kabiny, najbardziej. ciągnika nie sprzedam bo nie wiadomo co można kupić a fetorek to fetorek :p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Masz kase to kapitalka,nie stać cie na remont silnika to pierścienie.Masz małe ciśnienie i tyle co tu gdybać.Na zmienionych pierścieniach na starych tłokach długo nie pojeździsz,co da ci ustawienie luzu zaworowego jeśli wywala olej? Jak kapitalka to głowica od razu do roboty,końcówki wtryskiwaczy i dół silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    2
no to remont w takim razie wymienię pierścienie i jak za rok dwa mam znów rozbierać to jaki sens ? nic napiszę po remoncie co wyszło. bajo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

To jaki sens jest rozbierać i wymieniać tylko pierścienie? Skoro robić to raz a dobrze a nie odwalać cyrki i jak za komuny pierścienie zmienię bo zestawów brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
34 minuty temu, damian350z napisał:

nie no bd robił całkowity remont czyli co do wymiany to do wymiany, nie ma sensu samych pierścieni.

no najlepiej tak robić,jak wymieniać bedechy w silniku to najlepiej wszystko a nie częściowo bo potem można żałować :/ 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Ja to widzę tak. Wsadzisz zestawy na dymienie i olej. Jak zestawy, to pasowało by sprawdzić głowice. Na ciśnienie szlif wału, panewki. Jak szlif, to książkowo trzeba osiowanie bloku. Jak już blok byłby w zakładzie, to sprawdzić /wymienić tulejki na wałku rozrządu. I prz okazji zerknąć na styk bloku z głowicą. Dla pewności zmienić pompę oleju silnika. A jak już tyle zrobiłeś, to jeszcze pompa wtryskowa i wtryski do sprawdzenia. I jak silnik na wierzchu, to obejrzeć koła rozrządu. Rusz jedno, to nie będziesz mógł skończyć. Wiem po sobie. Miałem tylko wymienić panewki... A było to, co wyżej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jackob1997    249
20 minut temu, TomaszStach napisał:

Ja to widzę tak. Wsadzisz zestawy na dymienie i olej. Jak zestawy, to pasowało by sprawdzić głowice. Na ciśnienie szlif wału, panewki. Jak szlif, to książkowo trzeba osiowanie bloku. Jak już blok byłby w zakładzie, to sprawdzić /wymienić tulejki na wałku rozrządu. I prz okazji zerknąć na styk bloku z głowicą. Dla pewności zmienić pompę oleju silnika. A jak już tyle zrobiłeś, to jeszcze pompa wtryskowa i wtryski do sprawdzenia. I jak silnik na wierzchu, to obejrzeć koła rozrządu. Rusz jedno, to nie będziesz mógł skończyć. Wiem po sobie. Miałem tylko wymienić panewki... A było to, co wyżej

takie coś przy remontach to standard,tak samo jak ja elektrykę poprawiałem w ursusie,miał być tylko kłopot z przewodem od altka do kontrolki ładowania a wyszło że przewód od długich prawie urwany i się trzymałna trzych drucikach a o światłach to nie wspominając już,coto się działo w skrzynce bezpieczników to była "poezja",namieszane w p*zdu było ale jakoś ogarnąłem i teraz działa jak trzeba.Także przy remontach naprawach trza się z tym liczyć że niby jedno ma się zrobić w wyjdzie tyle że się odechce :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848
59 minut temu, TomaszStach napisał:

Ja to widzę tak. Wsadzisz zestawy na dymienie i olej. Jak zestawy, to pasowało by sprawdzić głowice. Na ciśnienie szlif wału, panewki. Jak szlif, to książkowo trzeba osiowanie bloku. Jak już blok byłby w zakładzie, to sprawdzić /wymienić tulejki na wałku rozrządu. I prz okazji zerknąć na styk bloku z głowicą. Dla pewności zmienić pompę oleju silnika. A jak już tyle zrobiłeś, to jeszcze pompa wtryskowa i wtryski do sprawdzenia. I jak silnik na wierzchu, to obejrzeć koła rozrządu. Rusz jedno, to nie będziesz mógł skończyć. Wiem po sobie. Miałem tylko wymienić panewki... A było to, co wyżej

Skoro ma moc i chodzi równo to po co zaczepiać Pompę? Zerkać na płaszczyznę bloku? Jeśli nie wydmuchało uszczelki to bez obaw z planować głowicę dla świętego spokoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Pompę profilaktycznie do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

Albo tylko wsadzidz nowe tuleje tłoki zrobić głowice a wał jak trzyma ciśnienie to nowe panewki na korby i będzie cykać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    2
no taki był początkowy plan pierścienie tloki tuleje panewki bo na 100% jakaś bd wytarta, ustawienie luzu zaworowego i ma cykac. no chyba że wał bd zjedzony to szlif...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian350z    2

Witam odgrzewam temat ale może komuś to pomoże a wiec remont i co przyczyna luzy zaworowe ok prócz wydechowego na 4 tłoku, dwa głowice puszczają olej na prowadnicach czyli głowice remont ;) kolejna sprawa tłoki maja duże luzy na cylindrach, pierścienie olejowe złom no puszczały olej 😛 wał mimo tylu lat dopiero po 1 szlifie :) i ciekawostka tłoki maja wymiar 95mm czyli takie jak w c360 😛 

cisnienie na tłokach od pierwszego podaje : 20 22 22 25 czyli ciśnienie słabe, wał korbowy jest ok, panewki korbowodowe w dobrym stanie ale i tak nowe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj