szef2206

Ursus 914-Wymiana akumulatorów na jeden ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szef2206    0

Witam mam problem z Ursus 914 dokładnie chodzi o akumulatory i opalanie ciągnika. Posiadam dwa Aku po 6v i ciągnik nie da rady odpalić więc szykuje się wymiana na nowe. Pytanie do Was czy nie lepiej założyć jeden 12v czy kupić koleje  dwie 6v? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Ładowanie masz dobre?

Ja u siebie przerobiłem na jeden aku 12V 170Ah, dlatego przerobiłem bo taki akurat miałem wolny, gdybym musiał kupić to raczej 2x6V. W 914 nie ma specjalnie miejsca na taki 12V zamontowałem go po prawej stronie kabiny gdzie są schodki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    4249

@up

Temat w sam raz.. (odp-nie) 

Co do aku, to ja mam jedną Centre 12v 170/850(cos koło tego)  i skrzynkę że schodami trzeba było ciut poszerzyć. Stoi w garażu i jak nie ma dużych mrozów, to nie ma problemu z odpalaniem. 

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Zamiast dwóch 6V szeregowo lepiej założyć dwa 12V połączone równolegle. Bo:

Jak padnie nam jeden z 6V to stoimy. Na jednym dobrym 12v i ewentualnie drugim słabszym jeszcze odpalimy.
Jak jeden 6V będzie gorszy to rozrusznik i ładowanie szybciej go dobije.
Jeżeli nie wymagamy dużej niezawodności możemy zastosować lekko zużyte akumulatory z samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

A właśnie mam pytanie co do 2x 12v  bo tez pomyslalem w ten sam sposob ze jak jedna 6v padnie to nie odpali. Ale przy 2x 12v to nie będzie paliło elektryki i rozrusznika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    140

ja założyłem jeden 12v i zawsze odpali no chyba ze -20...  akumulator ma cos ok 120ah jest wąski i długi i akurat udało sie go zmiescic w orginalna skrzynke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Nic nie będzie paliło, możesz spokojnie tak podłączyć, tylko w tym przypadku muszą być 2 aku w takim samym stanie, jak jeden będzie słabszy to będzie rozładowywał ten mocniejszy, oczywiście ten problem będzie występował wówczas gdy ciągnik nie będzie pracował i nie będzie dodatkowego rozłącznika masy. W skrzynkę na pewno 80Ah wejdzie czy większy to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja mam obecnie 2x 12V  w sumie 240Ah. Ładnie kręci ale proponuje Ci przed zakupem akumulatorów wyjąć rozrusznik i zobaczyć jak kręci, mój słabo kręcił i nawet nowe akumulatory nic nie dały, moja propozycja zacznij od rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

No ale gdyby rozrusznik był słaby to również słabo by kręcił i latem. A latem nie ma problemu z odpaleniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mylisz się, w lato moja 80-tka paliła na strzała a w zimę nie mogła obrócić. W zimę oleje gęste, wszystko zciśnięte i jest większy problem z obróceniem silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

No dobra fakt masz rację ale gdyby była WINNA pompa to by rozrusznik normalnie kręcił A silnik by nie lapał. A tu rozrusznik nawet nie zakręci więc nie ma siły. 

6 godzin temu, peugeot napisał:

Dwa akumulatory 12v , w tej sytuacji łączymy równolegle

A czy rozrusznik nie będzie miał problemów.  Znaczy czy mi go nie spali. Rozrusznik duży. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378
Przy łączeniu równoległym dwóch 12 Voltowych akumulatorów napięcie niezmieni się , wzrośnie tylko maksymalny prąd rozruchowy , no i pojemność . Kiedyś po długiej walce z 80-ką , poszedłem na całość i dałem 24V na rozrusznik (dwa akumulatory szeregowo ) , oczywiście instalacja była odłączona . I tu pełne zdziwienie silnik uruchomił się prawie tak jak latem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0
11 godzin temu, gustaww napisał:

Ja mam obecnie 2x 12V  w sumie 240Ah. Ładnie kręci ale proponuje Ci przed zakupem akumulatorów wyjąć rozrusznik i zobaczyć jak kręci, mój słabo kręcił i nawet nowe akumulatory nic nie dały, moja propozycja zacznij od rozrusznika.

Nie za duże te akumulatory? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Warunki w lato a w zimę są inne, stąd w nowych maszynach i samochodach masz montowane świece żarowe bądź płomieniowe, ogrzanie kolektora ssącego i powietrza w nim znajdującego się poprawia możliwość odpalenia silnika w niskich temperaturach. Wyjąć rozrusznik w 914 to 10 min roboty, dla swojego świętego spokoju wyjmij go i sprawdź jak kręci i jak wybija. Jak będzie to robił z jajami  to jest ok a jak będzie to wybicie takie słabe i będzie wolno kręcił to masz winowajce. 

Najważniejszy jest alternator, żeby dał radę doładowywać te akumulatory. Jako że zwykły ursus nie ma elektroniki i prądożernych odbiorników to spokojnie daje radę doładować aku, tym bardziej że w polu na światłach ja nie pracuje. A poza tym 2 x 6V daje nam 2x 165Ah czyli 330 Ah i jakoś dobrze jest więc....

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140
45 minut temu, gustaww napisał:

A poza tym 2 x 6V daje nam 2x 165Ah czyli 330 Ah i jakoś dobrze jest więc....

Tak to się nie zapędzaj. Jak łączysz szeregowo to napięcie się sumuje, ale prąd jak również pojemność już nie. Według tego myślenia miałbyś z dwóch akumulatorów 4 razy więcej energii niż z jednego.

7 godzin temu, szef2206 napisał:

A tu rozrusznik nawet nie zakręci więc nie ma siły. 

Przegląd rozrusznika nie zaszkodzi. W samochodzie jak mi się szczotka zawiesiła to na 3 akumulatorach nie mogłem odpalić. A ursusik 4011 który słabo kręcił na normalnych akumulatorach, po zwykłym czyszczeniu rozrusznika odpalił na 3 letniej Centrze 56Ah podłączonej tylko na przewodach rozruchowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
01_Spider    54

#szef2206 Sprawdź tak jako koledzy piszą najpierw rozrusznik i przeczyść wszystkie połączenia. U mnie przed regeneracją rozrusznika też słabo kręcił zimą i myślałem że mam akumulator do wymiany.

Edytowano przez 01_Spider

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Jeszcze jedna uwaga, akumulator warto porządnie naładować. Tylko uprzedzam, że automatyczne ładowarki tego nie zrobią. Trzeba katować akumulator nie zbyt dużym prądem, aż złapie gęstość chociaż 1,25g/cm3. Najlepiej tradycyjnym prostownikiem, i nie bać się napięcia na akumulatorze ok. 16V (dla akumulatora 12V).

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Przed chwilą, Elektryk napisał:

Tak to się nie zapędzaj. Jak łączysz szeregowo to napięcie się sumuje, ale prąd jak również pojemność już nie. Według tego myślenia miałbyś z dwóch akumulatorów 4 razy więcej energii niż z jednego.

Masz racje, nauka poszła w las co nie zmienia faktu że moc użytkowa jest wydłużona  teoretycznie 2 krotnie. Dzięki za uwagę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Martin79    0
Dnia 21.12.2018 o 07:42, Sokol2 napisał:

ja założyłem jeden 12v i zawsze odpali no chyba ze -20...  akumulator ma cos ok 120ah jest wąski i długi i akurat udało sie go zmiescic w orginalna skrzynke

Hej, widzę że założyłeś u siebie w 8011 aku 120ah. Ja też muszę kupić (chyba przez internet). Piszę do Ciebie bo chciałbym się dowiedzieć jak się sprawuje ta 120ah. Też chcę włożyć w oryginalna skrzynkę, a ta się chyba zmieści. 140Ah już chyba nie???. Ta skrzynka na długość ma chyba 50cm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj