robadas78

C-328 Ustawienie zapłonu/kąt wtrysku

Polecane posty

robadas78    0

Witam. Kupiłem c328 po kapitalnym remoncie. Pali ładnie nawet na mrozie i chodzi równo. Ale wydawało mi się że trochę słaby i sprawdziłem zapłon . Okazało się że mam zapłon ustawiony na 2 otworze na kole zamachowym. Jak ustawię zgodnie z instrukcją na 1 dziurę z pompą (z kapilarką) to nie odpali. 0 na kole zębatym silnika i 0 na pompie także zgrywa się na 2 otworze. Istnieje możliwość że zostało źle założone koło zamachowe? i czy może działać tak skoro w instrukcii jest że ustawia się kołek w 1 dziurze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    706

Kolego najlepiej wyjmij wtryskiwacz, podłącz do rurki, ustaw gaz na max i krec pomału kolem. Sprawdzisz w ten sposób czy początek wtrysku jest w odpowiednim momencie przed GMP. Czy się zgrywa z otworem na kole. 

Dodam tylko że u mnie w c330 też coś było nie tak jak w instrukcji z tymi otworamu, ale to było ladnych parę lat temu i nie pamietam szczegółów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Jeśli kręcisz wałem dobrze czyli w prawo patrząc od przodu to nie wiem dlaczego tak się dzieje, wyjmij wtryskiwacz i sprawdź GMP i wtedy zobacz w który otwór wpada kołek. Chyba że kręcisz w drugą stronę wtedy kołek wpadnie w pierwszy otwór odpowiadający GMP, a potem w drugi odpowiadający początku wtrysku czyli 30 stopni przed GMP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0
6 godzin temu, maarianek88 napisał:

Jeśli kręcisz wałem dobrze czyli w prawo patrząc od przodu to nie wiem dlaczego tak się dzieje, wyjmij wtryskiwacz i sprawdź GMP i wtedy zobacz w który otwór wpada kołek. Chyba że kręcisz w drugą stronę wtedy kołek wpadnie w pierwszy otwór odpowiadający GMP, a potem w drugi odpowiadający początku wtrysku czyli 30 stopni przed GMP.

Właśnie dobrze kręcę  i na pierwszym otworze nie ma zapłonu tylko na 2 wszystko ustawione ale troche słabawy a ciśnienie 27 ... na tłokach. A jak sprawdzić pod tym wtryskiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    984

Po wyjęciu 1 wtryskiwacza sprawdź czy GMP pokrywa się z otworem w kole zamachowym, może ktoś źle poskładał koła od rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0
56 minut temu, jaco512 napisał:

Po wyjęciu 1 wtryskiwacza sprawdź czy GMP pokrywa się z otworem w kole zamachowym, może ktoś źle poskładał koła od rozrządu.

GMP to 1 otwór?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

GMP to drugi otwór. Wykręć wtryskiwacz. Włóż do otworu po nim dlugi śrubokręt i powoli przekręcaj wałem jak wyczujesz że tłok jest na samej górze zatrzymaj wał. Wtedy powinien wskoczyć kołek w miejsce drugiego otworu (tu zależy jak dokładnie uda Ci się ustawić tłok, może trzeba będzie tyci tyci pokręcić wałem aby wskoczył kołek). Jak masz już GMP to zerknij pod pokrywkę od rozrządu zera na kołach powinne się zgrać. Potem wyjm kołek z otworu i obróć wałem w przeciwnym kierunku do pracy. Po okolo 10 cm odległosci miedzy otworami w kole zamachowym powinien wskoczyć kołek. A pod pokrywką od rozrządu zera na kołach powinne zaczynać się tak jakby rozłączać, będzie to może w granicy 1 cm od poprzedniego polożenia. Wybite znaki na kole nastawczym pompy powinne mniej więcej zgrać się ze znakiem widocznym w jego otworze. Wtedy ciągnik powinien odpalić, potem gaz na ful i doregulować żeby paliwo drgało kiedy kołek wpadnie w pierwszy otwór.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0
3 godziny temu, maarianek88 napisał:

GMP to drugi otwór. Wykręć wtryskiwacz. Włóż do otworu po nim dlugi śrubokręt i powoli przekręcaj wałem jak wyczujesz że tłok jest na samej górze zatrzymaj wał. Wtedy powinien wskoczyć kołek w miejsce drugiego otworu (tu zależy jak dokładnie uda Ci się ustawić tłok, może trzeba będzie tyci tyci pokręcić wałem aby wskoczył kołek). Jak masz już GMP to zerknij pod pokrywkę od rozrządu zera na kołach powinne się zgrać. Potem wyjm kołek z otworu i obróć wałem w przeciwnym kierunku do pracy. Po okolo 10 cm odległosci miedzy otworami w kole zamachowym powinien wskoczyć kołek. A pod pokrywką od rozrządu zera na kołach powinne zaczynać się tak jakby rozłączać, będzie to może w granicy 1 cm od poprzedniego polożenia. Wybite znaki na kole nastawczym pompy powinne mniej więcej zgrać się ze znakiem widocznym w jego otworze. Wtedy ciągnik powinien odpalić, potem gaz na ful i doregulować żeby paliwo drgało kiedy kołek wpadnie w pierwszy otwór.

Ok dzięki, jutro sprawdzę. U mnie pierwszy otwór nie działa jeżeli chodzi o zapłon...wszystko działa ale na drugim... jak ustawię kołek na 1 otwór i kręcę pompą do momentu drgnięcia paliwa i tak zostawię to za nic nie zapali (czyli przestawione koło?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Raczej to niemożliwe jeżeli wszystko jest w oryginale. Poszukam jutro tzn. dziś ile mm trzeba cofnąć wał żeby samemu wyznaczyć położenie tłoka odpowiadające wtryskowi paliwa. Czyli jak masz już GMP to cofasz wałem żeby tłok obniżył się w cylindrze o daną wartość.

Albo jak byś miał blisko to bym Ci to ogarnął stroboskopem.

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Ma coś koło tych odległości. Ustawiłem dokładniutko na 1 otworze (kołek wpada wraz z ruchem paliwa) ale pali ciężko... o niebo lepiej jak to samo zrobię na 2 otworze... cuda jakieś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    12

Zostaw sobie te kołki w spokoju. "Ma coś koło tych odległości", wskazuje że nie sprawdzałeś wyjmując wtryskiwacz, a w ustawieniu początku wtrysku dokładność jest jednak ważna. Napisałem Ci jak to wyznaczyć prawidłowo, wyjm rozrusznik, ustaw tłok w pozycji takiej gdzie będzie miał 8,04 mm przed GMP. Zaznacz sobie na wieńcu w miejscu po rozruszniku jakiś znak żeby odnosił się do bloku i na ten znak sobie ustaw. Swoją drogą, źle odpowietrzona pompa, zbyt gruba kapilara, czy też błąd ludzkiego oka może powodować mylny odczyt momentu wtrysku w kapilarce. A co ze znakami na rozrządzie o których pisałem, sprawdziłeś czy jak wpadnie kołek w pierwszy otwór to zera tak jakby zaczynały się rozłączać? A potem w drugim otworze odpowiadającym GMP powinny się zgrać. Jeśli się zgrywa to i rozrząd jest w porządku. Ustawiłbym Ci to za pomocą lampy stroboskopowej, wtedy by się wyjaśniło gdzie był błąd.

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robadas78    0

Wtrysk wyjąłem ale dla mnie ciężko zmierzyć co do milimetra. Na 2 otworze znaki 0 się idealnie zgrywają. Idę i delikatnie sprawdzę jeszcze raz na 1 dziurze. Podrawiam i dziękuję Panie maarianek88 za cierpliwość. POzdrawiam i miłych świąt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj