mateuszferguson

Instalacja ursus c 385 pomoc

Polecane posty

Panowie ! jest taka dziwna sytuacja otóż założyłem nową instalację oryginalną URSUS bo ze starej to była totalna sieczka w ciągniku. Ale do rzeczy

Mam problem z ładowaniem, szukałem na innych forach jak elektroda no i jeden błąd zniwelowałem, ale z tym co teraz jest nie mogę sobie jakoś poradzic

Gdy wciskam kluczyk zapala się kontrolka ładowania ,przekręcam kluczyk swiatła są pozycja mijania drogowe...

ciągnik odpala na start normalnie bez problemu akumulatory nowe

lecz gdy 80 jest odpalona i puszczę ją na wysokie obroty kontrolka ładowania dziadówa nie chce zgasnąć

w czym tu jest problem?

zaznaczam ze kupiłem nowa stacyjkę,

mam zamontowany regulator napięcia RNA-2 JEZPOl o oznaczeniach 15 i 57

I jeszcze jedna sprawa alternator chyba jest czeski ale nie jestem pewien oznaczen na stykach pinowych nie ma .

Dodam schemat jak ja to podłączyłem w celu co trzeba zmienić aby to jakoś chodziło.

 

Bez tytułu.png


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

A 67 zacisku to komu,alternator 6 diodowy czy 9 diodowy.Mierzyłeś ładowanie ile wynosi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mohyl    48

nie wiem czy to ci pomoże ale u mnie była podobna sytuacja wyszło na to ze w amperomierzu było podświetlenie żarówka i ona była spalona jak ja wymieniłem wszystko wróciło do normy tylko ze to na starej instalacji  

Edytowano przez Mohyl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznam szczerze nie mam bladego pojęcia jaki alternator jest czy 6 czy 9 diodowy , i nie mam czym zmierzyć ładowania. problem jest taki że gruby kabel czerwony do alternatora miał zakończenie okrągłe i jego przykręciłem do pinu z nakrętką, biały kabel cienki jest  podłączony w drugi  pin płaski przy alternatorze i ten kabel jest zespolony z kablem od kontrolki ładowania i podłączony pod regulator napięcia RNA 2  pod wejście 15 i z regulatora biegnie do kontrolki ładowania i z kontrolki ładowania do stacyjki pod 15.  kabel żółto zielony który ma zakończenie okrągłe i jest podpięty pod obudowę alternatora i od alternatora biegnie pod masę pod pulpitem zegarów(to jest moje rozwiązanie), Zostaje mi przy alternatorze jeden żółty kabel gdzie nie ma już gdzie się nim wpiąć i jego zostawiłem po prostu jest on nie aktywny. No i właśnie co z tym 67 wejściu w regulatorze napięcia nie wiem co już podpiąć :) .

12 minut temu, Mohyl napisał:

nie wiem czy to ci pomoże ale u mnie była podobna sytuacja wyszło na to ze w amperomierzu było podświetlenie żarówka i ona była spalona jak ja wymieniłem wszystko wróciło do normy tylko ze to na starej instalacji  

Podświetlenie zegarów świeci pięknie ,ale dzięki za podpowiedz


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Tak jak teraz to dobrze nie jest . Precyzyjna odpowiedź wymaga wiedzy na temat tego czy to alternator jest 6-diodowy ,czy 9-diodowy i czy posiada wyjście do kontroli ładowania. 67 napewno musi być podłączone do wzbudzenia alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1848

Dokładnie,bo jeśli altek jest 6 diodowy załóżmy to regulator w tym wypadku RNA 1 a kontrolkę trzeba podłączyć przez przekaźnik,jeśli masz 9  diodowy regulator ok.Z pozycja nr 67 jak kolega wyżej pisze.Kup sobie multimetr za 30 parę zł i sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze.Druga sprawa to nie wiesz czy ładuje i poprzez wzbudzenie nie ma kontrolki czy w ogóle nie ładuje,znajomy montował alternator do c-360 kupił regulator RNC 12 gdzie mu odradzałem to miał ładowanie 16 V przez to że w altku są ruskie diody i jest inna rezystancja do tego regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378
Z tego co piszesz wynika że masz alternator 6-diodowy , bez wyjścia na kontrolkę ładowania . W takim przypadku kontrola ładowania to amperomierz, 15-to plus po stacyjce , 67-wzbudzenie alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie jutro skoczę kupię multimetr. Teraz gdy piłem piwo myślę skoczę obejrzę jeszcze ten alternator to na altku tylko napisane miałem regulator napięcia Typ NR 120 14V 0 . No i zrobiłem parę fot ale raczej nic to nie pomoże

IMG_20181214_191909.jpg


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie po co był ten regulator napięcia RNA2 ? Panowie niedawno go kupiłem ten ciągnik jest on tak zdezelowany że wszystko się praktycznie w nim od podstaw robi. :) W 360 tce robiłem też instalację to tam dzień czasu i miałem poskładane alternator GOPART od instalacji dwa kabelki do alternatora i nie było mowy o żadnym dodatkowym regulatorze RNA taki jak mam zapięty w c 385

Edytowano przez mateuszferguson

Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Oryginalny alternator miał regulator osobno. Tutaj wystarczy że pominiesz tego RNA i będzie git.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobra a mógłbyś mi z mojego schematu oznaczyć jak to podłączyć bez RNA regulatora ?

I tak przypomnę że kontrolka ładowania włącza się gdy kluczyk jest włożony gdy wyjmę gaśnie .

Ale gdy odpalę ciągnik kontrolka ani na niskich ani na wysokich obrotach nie chce gasnąć


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297
Wystarczy zdjąć wsuwkę z RNA i zaizolować ;) Ciekawe tylko czy twój alternator działa? Amperomierz się wychyla?

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

dobra - coś zaproponuję, nic nie grzeb.
Zdejmij boczki przy kierownicy, odpal go i daj mu takie obroty żeby kontrolka powinna zgasnąć - tak z 1500 obrotów. Wyjmij na pracującym wszystkie oprawki z żarówkami z obrotomierza. Bo to co opisujesz skądś znam ;) (część obrotomierzy miała plastikowe otworki gdzie wkładało się żarówki i plastikowe oprawki a część metalowe). Przy wyjęciu którejś, to żaróweczka od ładowania zgaśnie.
Oczywiście mogę się mylić ale to tylko 5 minut zmarnowane aby sprawdzić

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej się kołysze lewa prawa bardzo szybko .

Obroty miał i 2200 i nie zgasła. A żeby zgasła to młotkiem ją stuknąć i wtedy na pewno zgaśnie :D


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

po prostu wyjąć całą oprawkę z obrotomierza.
U mnie po zmianie obrotomierza zaczęły się siupki, długo pisać.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mohyl    48
57 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

dobra - coś zaproponuję, nic nie grzeb.
Zdejmij boczki przy kierownicy, odpal go i daj mu takie obroty żeby kontrolka powinna zgasnąć - tak z 1500 obrotów. Wyjmij na pracującym wszystkie oprawki z żarówkami z obrotomierza. Bo to co opisujesz skądś znam ;) (część obrotomierzy miała plastikowe otworki gdzie wkładało się żarówki i plastikowe oprawki a część metalowe). Przy wyjęciu którejś, to żaróweczka od ładowania zgaśnie.
Oczywiście mogę się mylić ale to tylko 5 minut zmarnowane aby sprawdzić

tak jak kolega pisze one są jakoś połączone jedna wyjmiesz reszta gaśnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Alternator wygląda na "poloneza " . Więc przewód ciemnozielony ( ten co wychodzi ze środka alt.) jest połączony z żółtym (tym z regulatora ) i jeszcze u Ciebie jest biały . Te trzy przewody są wpięte w szczotkotrzymacz w jeden punkt (są zwarte ). Biały wędruje do kontrolki .Zielony ( z regulatora napięcia ) jest wpięty w szczotkotrzymacz (do drugiej szczotki).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak tak właśnie jest biały idzie do kontrolki

Drugi zółty z zielonym paskiem jest pod obudowę alternatora i ja go podłączyłem jako masa pod pulpit zegarów (mój pomysł)

czerwony jest podłączony pod stacyjkę zacisk 30

żółty jest neutralny nigdzie nie podpięty


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Ale żółty z instalacji czy z alt. Z tego co widać na zdięciu to podłączenie jest dobre . Więc może alternator jest uszkodzony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to tak z instalacji wychodziły

czerwony gruby z oczkiem zaokrąglonym podpięty do altka

czerwony cienki do czujnika temperatury wody podpiety

biały też pod alternator podpięty

żółto zielony z oczkiem podpięty pod śrubę obudowy altka podpięty

i żółty brak podłączenia

te wszystkie kable co podałem są z wiazki instalacji


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378
Żółty z instalacji w tej wersji alternatora jest zbędny . W takim razia , pozostaje uszkodzenie regulatora albo alternatora .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zasada działania kontrolki jest jedna. Do obudowy kontrolki podajesz + a do wyjścia dolnego żarówki dajesz kabel na kontrolkę z altka. Gdy silnik zgaszony to alternator daje mase na żarówkę i ona świeci a gdy idzie napięcie z altka to dwa plusy spotkają się w żarówce i ona gaśnie. Może jakoś pomogłem. Możesz sobie zrobić tą kontrolkę na krótko przy samym altku wykluczając błędy w podpięciu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378

Aby sprawdić instalację kontrolki wystarczy podać plus na biały przewód przy alternatorze , wtedy powinna zgasnąć.A jak już będziesz miał ten plus w miejscu wpięcia białego przewodu , to przy wyciąganiu zielonego przewodu z szczotkotrzymacza powinno iskrzyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj