Polecane posty

sznajdik    235

Więc tak znak jak był tak się ,,zmył"  umyłem rozpuchem koło 10cm w jedną jak i w drugą stronę i ni hu... znaku brak więc znów wtrysk wyleciał z gniazda cofnąłem koło o te 6,5mm i wydaje się że pracuje całkiem ładnie teraz trzeba będzie zobaczyć jak po nocy będzie odpalać albo w przymrozek. A no i jak cofnąłęm o tę wartość to pompę ustawiłem z segerem dla jasności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Z jednostkami faktycznie pochrzaniło mi się, pisałem z głowy Atm pomyliłem z MPa. 30 MPa to 300 bar, w instrukcji warsztatowej też nie doczytałem przyznaję się jest tam 3,2 MPa czyli 32 bary. Aleee co do tego segera to przesyłam zdj, może Ty "wystudiujesz" z niej że seger jest jednak punktem odniesienia.

20181208_214253.thumb.jpg.a8fbef261c3c0ba1176f409276b68a78.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    359

Nie wiedziałem o tym, dzięki za skan instrukcji.

Znak jest niewidoczny i zapewne ten seger ma odnosić się do niego. 

Czyli tak jak wcześniej pisałeś, jeśli ktoś dokładnie ustawia ten seger to można spokojnie stosować to co napisałeś. 

Dzięki jeszcze raz za wyjaśnienie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

maarianek88    7

Tak, da się to ustawić. Ale jaki jest tam kąt wtrysku to Ci nie powiem teraz, musiałbym poszukać manuala oraz mieć kilka danych np zdj tabliczki znamionowej na pompie. Chyba że znajdziesz jednoznaczne znaki na kole zamachowym lub pasowym do ustawienia kąta wtedy nie ważne jaki ma początek wtrysku bo ma być na znakach. Chociaż jeśli znaki byłyby na kole pasowym nie zawsze są w dobrym miejscu, trzeba by wypiąć zawór 1 cylindra kiedy tlok jest w przyblizonym GMP (uważać żeby nie wpadł do środka) zawór oprze się o tłok i czujnikiem zegarowym można dokładnie wyznaczyć GMP, sprawdzic wtedy czy znak TDCM na kole jest dobrze nabity. Lub jak kolega sznajdik poradzić sobie jakos przez gniazdo wtryskiwacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Przestudiowałem manuala i namacalnie sprawdziłem u siebie, bo mam kombajn z takim silnikiem, jak by to miało wyglądać z ustawieniem kąta wtrysku.

Na kole pasowym są oznaczenia TDCM oraz początku tłoczenia i na pokrywie rozrządu jest znacznik (blaszka).

 

kolo_pasowe.jpg.a27c46d89dbcda9b0dca7a46f2ad9b71.jpg

Jeśli nie masz oznaczeń na kole pasowym lub zamachowym (ja mam w kombajnie mam znaki na kole pasowym), to niestety ale trzeba sobie te znaki zaznaczyć. Trzeba by wypiąć zawór 1 cylindra kiedy tłok jest w przybliżonym GMP (uważać żeby nie wpadł do środka) zawór oprze się o tłok i czujnikiem zegarowym można dokładnie wyznaczyć GMP lub wyjąć wtryskiwacz i przez jego gniazdo próbować znaleźć GMP (metoda mniej dokładna). Jak znajdziesz oznaczasz swój znak pokrywający się z blaszką na pokrywie. Kiedy mamy już GMP 1 tłoka to patrzysz w tabelkę i na podstawie numerów z pompy wtryskowej wyznaczasz drugi znak odpowiadający momentowi wtrysku. Należy obrócić wałem przeciwnie do kierunku w którym silnik pracuje , żeby tłok obniżył się o tyle milimetrów ile podaje tabela.

tabela.thumb.jpg.69bc2c4cb68f5217693c1cf4e5939949.jpg

Teraz tak, jeśli masz lub miałeś wyciąganą pompę i robiłeś coś przy rozrządzie to przed montażem pompy powinno się sprawdzić czy rowek we frezie wałka napędowego pompy pokrywa się z rowkiem na flanszy pod pompą. rowki mają się pokrywać wtedy kiedy wał jest ustawiony w pozycji TDCM lub jak zwał tak zwał GMP 1 tłoka. Trzeba obrócić wałem zgodnie z ruchem obrotu silnika żeby wyeliminować luzy na kołach rozrządu ( oczywiście zapinając z powrotem zawór bo jak wpadnie do środka to lipa) i sprawdzić jak wyglądają rowki. Jeżeli się nie pokrywają odkręcasz pokrywkę od koła rozrządu napędzającego pompę i na fasolkach regulujesz tak aby rowki się zgrały. Oczywiście wszystko w suwie sprężania 1 tłoka.

flansza.jpg.39c8a2853ad9b95350651235737702b3.jpg

Potem wkładasz pompę i ustawiasz ją na kreski na kołnierzu pompy i na flanszy (podstawie).

pompa.jpg.448735ac25517f92c6a138b779fb0442.jpg

Następnie kręcisz wałem znowu w kierunku obrotów silnika nie całe dwa obroty żeby silnik znowu był w suwie sprężania i ustawiasz w miejscu oznaczonym jako początek wtrysku. Odkręcasz dekielek na pompie (wyleci paliwo) i seger powinien pokrywać się z literą F na wałku pompy. Jeśli się nie pokrywa kręcisz pompą na fasolkach żeby to zgrać. Dokręcasz śruby, zakładasz dekielek, odpowietrzasz i ogień ;).

znaki.jpg.d09d885cb26e35c17d0bfc72af94ee0a.jpg

 

 

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

tylko mam pewien problem, ktoś chyba wymieniał obudowę pompy od wersji gdzie pompa jest zamontowana poziomo i u mnie jak jest pionowo to pompa jest odwrotnie i dekielek jest od strony bloku i nie wiem czy da się to ustawić... np na wyciągniętej pompie...

Edytowano przez kapec22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Może być ciężko, bo ustawisz wał w położeniu odpowiadającym początkowi wtrysku i powiedzmy, że ustawisz wyciągniętą pompę na literę F ale podczas ponownego montażu może Ci się przestawić. A jak są przykręcone rurki wysokiego ciśnienia do pompy, też odwrotnie? Czy tak jak dla pompy oryginalnej pionowej? Można by to zrobić tak żeby odkręcić rurkę pierwszego cylindra i wkręcić próbnik wtryskiwaczy, nabić ciśnienie na 32 bary. Wtedy poluzować śruby kołnierza pompy i delikatnie obracać w jedną lub drugą stronę aż ruch się zblokuje, wtedy jest wtrysk paliwa. Żeby ruch był płynny najlepiej odkręcić wszystkie rurki od pompy. Oczywiscie najpierw ustawić wał korbowy w odpowiednim położeniu. Albo na lampę stroboskopową na pracującym silniku. Niestety obie te metody wymagają odpowiedniego sprzetu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

góra i bok pompy jest przełożony oryginalny, a obudowa zmieniona możliwe że nawet od 3p i pewnie ktoś na oko ustawiał, jakieś tragedii nie ma bo nawet odpala ale na zimnym dymi na biało-szaro-niebiesko, dzięki za rady, najlepiej jakbym ten stroboskop dostał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Cena stroboskopu to może tyle co używanej pompy oryginalnej, albo po regeneracji. Nie wiem jak Ci jeszcze doradzić. Jakby odkręcić rurki wtryskiwaczy to jest jakiś dostęp do tego dekielka? Może gdyby udało się go odkręcić to przy pomocy jakiegoś lustereczka na teleskopie zobaczyć ustawienie znaków w pompie i w taki sposób to ustawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    864

weź mu nie doradzaj takich rzeczy bo pompa wtryskowa to nie duperela za 5zł, żeby ot tak se ją otwierać i czegoś tam szukać bez podstawowego pojęcia o tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Odkręcając dekielek napewno nikt jej nic nie zrobi, no może poza tym, że spuści z niej paliwo i będzie musiał ją dobrze odpowietrzyć. Nic nikomu nie każę też przestawiać w pompie tylko pompę obracać aż się znaki pokryją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7
Dnia 8.12.2018 o 19:15, sznajdik napisał:

Więc tak znak jak był tak się ,,zmył"  umyłem rozpuchem koło 10cm w jedną jak i w drugą stronę i ni hu... znaku brak więc znów wtrysk wyleciał z gniazda cofnąłem koło o te 6,5mm i wydaje się że pracuje całkiem ładnie teraz trzeba będzie zobaczyć jak po nocy będzie odpalać albo w przymrozek. A no i jak cofnąłęm o tę wartość to pompę ustawiłem z segerem dla jasności

Jak tam ciągnik się sprawuje? Minęło już trochę czasu i zapewne jesteś w stanie już ocenić czy ustawienie coś pomogło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    235

Tak już wszystkie sposoby wykorzystane pomiary zrobione i silnik leży na stole operacyjnym na ponownym remoncie po 1400 godzin pracy także jest szansa że będzie bardziej żwawy i chętny do odpalania

Edytowano przez sznajdik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    235

 

3 godziny temu, Rolnik1973 napisał:

W jakim ☀szpitalu☀

Tam gdzie był może jakaś reklamacja przejdzie zobaczymy. A powiedz mi ten osowski ma synów którzy też mają zakład? ktoś mi tak mówił że tak jest i że oni robią lepiej i gdzieś na al. solidarności on jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    7135

No jest na aleji solidarności też ich zakład, ale jak oni tam się podzielili to nie wiem, raz tylko tam robiłem ale to lata 95, i był jeden jeszcze na kruczej chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rider    4

Ja ostatnio miałem zdjętą głowicę (silnik AT4.236) to ustawiłem kąt przed GMP idealnie na czujnik zegarowy wg manuala co do 'setki' tak jak pisał @maarianek88 (wcześniej zawsze było ustawiane na znak na obudowie rozrządu) a potem pompę na fasolkach jak na zdjęciu,  litera "C" pokrywa się z krawędzią segera, i teraz widać różnicę, lepiej odpala zimą. także warto się do tego przyłożyć. 

WP_20181113_19_49_15_Pro.thumb.jpg.bf068829b2da4f35a1ea8cf89d4c38ed.jpg

Edytowano przez Rider
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    864

Normalnie aż sam zajrzę pod te pokrywkę tylko wcześniej namierzę znaki na kole zamachowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

Dziś oddawałem pompę z 3P do generalnego remontu. W zakładzie pytam miłego Pana, który te pompy składa (naprawdę dobrze się z nim gadało) czy jak rozbebesza pompę to po jej złożeniu ustawia początek wtrysku tak jak piszą w instrukcji czyli oznaczenie literowe na seger, a on że pierwsze słyszy. Jak składa to ustawia to byle jak, mówi że to jest tylko zabezpieczenie. Ale byłem przygotowany i wyciągnąłem instrukcję i mu pokazuję, poczytał poczytał i powiedział że nie będzie mi plombował dekielka, ale w zakresie naprawy, ustawienia segera nie zrobi. Żebym jak mam próbnik wtrysków zrobił to sam. Bo według niego znaki na obudowie rozrządu i kołnierzu pompy wystarczą do ustawienia początku wtrysku. Upierałem się że nie wystarczą, bo na przykładzie tej pompy sam podpiąłem się pod wyjście na pierwszy cylinder i ustaliłem, że seger trzeba trochę ruszyć żeby pokrył się z oznaczeniem literowym. Założyłem pompę na traktor i musiałem obrócić o około 1 mm pompę do ciągnika względem starych znaków na obudowie i kołnierzu żeby ustawić prawidłowy początek wtrysku. Dodatkowo sprawdziłem to na pracującym silniku przy użyciu lampy stroboskopowej i wtedy grało wszystko. Do regeneracji zawiozłem ją z powodu niedomagania ciśnienia, na wolnych obrotach ciągnik na 3 cylindrze puszczał białawy zimny dym. A ciągnik po kapitalce, w każdym cylindrze ma ciśnienie na zimnym po 28 bar. Głowiczka pompy do wymiany, koszt naprawy 650, jutro odbieram.

Miłym zaskoczeniem było to że człowiek się nie wymądrzał, chciał poczytać, dopytywał jak to wygląda. Być może niedługo sam zacznie stosować się do instrukcji.

 

Stąd wniosek, pompiarze mało który ustawia oznaczenie literowe na seger. Czyli aby mieć 100 % pewności trzeba to samemu sprawdzić używając próbnika wtrysków, lub iść do kogoś kto ma i poprosić o taką diagnostykę mając instrukcję w ręku. No chyba ze pompa jest nowa albo od nowości nikt w niej nie grzebał, wtedy napewno oznaczenie literowe będzie pokrywać się z segerem.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    864

I ja zajrzałem pod pokrywkę pompy. Pompa WSK w U5314. Ustawiłem na kole zamachowym 23 stopnie i po zdjęciu pokrywki segier prawie pokrywał się z literą G. Trochę przekręciłem pompę, żeby było dobrze ale litery F to ja tam nie widział (chyba, że była w innym miejscu a segier ustawiony przypadkowo hmmm). Szkoda, że więcej wałem nie kręciłem. Tu wyżej kolega ma literę C.

Tak czy siak pali dobrze ale czy te literki w każdej pompie różnych producentów będą te same ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    7

W pompie nawet od 3 p jest oznaczeń literowych od A do F, nie należy się sugerować liczbą cylindrów w silniku. Jeśli chodzi o oznaczenie literowe to litera F jest dla silników 6 cylindrowych tak jak wyżej w kombajnie Perkins6.354, w silniku Perkins 4, jeśli jest mechaniczny regulator to litera C, jeśli hydrauliczny to litera A. U Ciebie była to litera G, ale trzeba było przekręcić wałem o 360 stopni, wtedy pewnie pojawiła by się i litera C. W silniku 4 cylindrowym nie ma to znaczenia bo tłok 1 i 4 są w jednakowym położeniu przed GMP. Po prostu ustawiłeś kąt wtrysku na 4 cylinder bo na pierwszym był suw wydechu, a nie sprężania. Ale tak jak powiedziałem nie ma to znaczenia bo tłok 1 i 4 są w tym samym położeniu przed GMP. Żeby łatwiej było to ogarnąć wysyłam rysunek poglądowy. Czy tak będzie w każdej pompie różnych producentów to Ci nie powiem, tak jest w pompach DPA CAV, czy to Polska WSK czy angielska pompa.

2061294377_oznaczenialiterowapompadpa.thumb.jpg.50de2d83a9ae1d727905448079a5f967.jpg

Pozdrawiam

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    864

A to w porządku. Fakt, że chciałem to robić dla 1 cylindra ale widać pomyliłem się przy kręceniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    7135

Luzujesz te 2 śrubki i tam gdzie seger jest taka blaszka z wycięciem i te wycięcie okręcasz do góry  to zwiększasz a do do dołu zmniejszasz.

IMG_20190226_215838.jpg

IMG_20190226_221015.png

Edytowano przez Rolnik1973

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
    • Przez dzikitadzik94
      Witam  
      Otóż mam taki problem, robiłem kapitalny remont silnika Perkins 3P. Wał do szlifu, nowe tuleje tłoki, pompa olejowa, planowanie bloku, regeneracja i planowanie głowicy itp. Rozrząd ustawiony na znaki, odpala na dotyk. Lecz po 40 motogodzina pękła mi dźwigienka zaworowa która była stara niewymieniana. Było ciśnienie wydychało mi uszczelkę pod głowicą. Ściągam głowice, moim oczom ukazały się obite zwory wydechowe na tłokach  . Nie wiem za bardzo co może dolegać, rozrząd dobrze ustawiony, blok splanowany razem z tłokami że nie wystają ponad tylko są na równo z płaszczyzną bloku. Ma ktoś jakieś sugestie ?
    • Przez Laakiluk
      Koledzy mam takie. kupiłem wkład filtra oleju FILTRONA i tam w komplecie zamiast uszczelki o przekroju kwadratowym był normalny okrągły oring i myślę że założę jak producent dorzucil, poskladalem nalalem olej na full i do kabiny odpalić kombaj załapał ładnie czekam i czekam aż lampka ciśnienia zgadnie A ona nic i tak z 30 sekund i wtedy olsnienie zgasilem szybko lecę do filtra A tam kałuża oleju z 5l. I pytanie mogło coś się uszkodzić w silniku? nie gazowalem go, normalnie zgasilem. olej niby mial na chwilę. jutro lece kupic normalny filtr.
    • Przez MFTeam
      Witam mam problem z silnikiem perkins 4 w kombajnie Bizon Sampo 2020. Problem polega na tym że na wysokich obrotach silnika, silnik dymi na niebiesko w ubiegłym roku był robiony generalny remont silnika (tłoki,tuleje,pierścienie,nowa głowica,szlif wału,nowe panewki). Wtryski były sprawdzanie dzisiaj!!Czy może to być wina pompy? bo silnik pali na dotyk i chodzi bardzo równo na małych jak i na wysokich obrotach.
      Bardzo proszę o pomoc!!!!!
    • Przez Theprzemo205
      Witam! Posiadam kombajn claas cosmos z silnikiem cztero cylindrowym perkinsa. Do tej pory wszystko było ok. Z tlumnika zaczął lecieć bialawo niebieski dym jakby coś sie palilo. Po zgaszeniu musiałem poczekać trochę by go odpalic. Po odpaleniu silnik ładnie zaczol chodzić. Nic nie dymił ani nic aż po około 15 minutach znów zaczol schodzić z obrotów i dymić. Gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj