kristofus

CEREA - Prowadzenie równoległe (DIY czyli trochę "zrób to sam")

Polecane posty

macko979    67

najpierw to muszę jeszcze raz przejrzeć to niemieckie forum, aby jakiejś gafy nie strzelić i trochę wiedzy zdobyć. A to cerea300 nie połączy się z Arduino?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    11

Autor napisał "jeszcze nie jest dostępne", więc pewnie ta funkcjonalność z czasem się pojawi i w Cerea300.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Ciekaw jestem jak carea zachowuje się przy problemach z trakcją  ( słaba przyczepność lub uślizg kół w trakcie skręcania) -to są prawdziwe wyzwania dla nawigacji a nie jeżdżenie ślad w ślad  po w miarę równej powierzchni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

trimble sobie nie radzi ;p przykład mój siew jęczmienia i wal na przednim tuzie który za mocno dociskał przez co przednie koła miały luz


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Jaki ? jest to zmienna której żaden system nie wykryje  

13 godzin temu, yacenty napisał:

trimble sobie nie radzi 😜 przykład mój siew jęczmienia i wal na przednim tuzie który za mocno dociskał przez co przednie koła miały luz

Można zminimalizować zmieniając ustawienia w sekcji agresji prowadzenia po linii prędkości kierownicy i wreszcie zmiana położenia samej anteny ale jest to metoda na pałę i trzeba szukać i testować aż do skutku u mnie jeszcze gorzej czołowy zbiornik nawozowy którego masa się zmienia wraz z ubywaniem nawozu a wymagana dokładność rtk dla siewu punktowego . Nawet zmiana  prędkości o ,5 km robi wielką różnicę  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

to już wiem, na kolejną kalibrację jak przyjechali to robiliśmy bez przedniego wału i z balastem na przednim tuzie. Po tej kalibracji aż się chciało patrzyć jak ten system pracuje, ale nie ukrywam serwisant z Trimbla dobrą chwilę jeździł po polu i dobierał odpowiednie parametry


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

RU68, nowe ciągniki mierzą uślizg kół. EHR ma radar. Jeśli systemy ze sobą rozmawiają to będą działać wspólnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

który system nawigacyjny tak gada? jakiś przykład z życia wzięty?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Te które są fabryczne z reguły skomunikowane z ciągnikiem i współpracują ściśle z ciągnikiem. Myślę że za kilka lat w końcu dojdzie do rewolucji i powstanie wspólny standard który pozwoli na konstruowanie lepszych autopilotów. Na dzień dzisiejszy wyiskanie informacji o pozycji ramion tuza jest już trudne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

któryś konkretny system to ma czy tylko wydaje ci się że powinny mieć?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Nigdy się nie dowiemy co dany system fabryczny ma a co nie ma. Jeśli jednak steruje w pełni tuzem oraz silnikiem to będzie korygował uślizg. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko979    67

Mam pytanie do obecnych tu użytkowników cerea, ile wynoszą was opłaty abonamentu za korzystanie z tej nawigacji którą sami sobie poskładaliscie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kibix    284

Było 200 euro. Nie ma abonamentu. Dostajesz licencję na 1 urządzenie dożywotnio .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

chyba ze za rtn :) o ile ktoś używa


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
velkurczak    6

RTK sobie budujesz na dachu domui masz za darmo, tylko koszt zakupu. Można też korzystać z stacji RTK asgeupos.pl, tutaj mówimy już o abonamencie.

 

Edytowano przez velkurczak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

no własnie, stacja rtk to tez koszt, troszkę nas oszukuje ta waluta :) bo 400 -500e to jednak jest jakiś koszt za prywatną stację rtk, plus obsługa tego


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
21 godzin temu, hubertb napisał:

RU68, nowe ciągniki mierzą uślizg kół. EHR ma radar. Jeśli systemy ze sobą rozmawiają to będą działać wspólnie.

Bynajmniej nie chodzi o uślizg wzdłużny ale poprzeczny  wyobraź sobie że prowadzisz uprawę na rzędach ziemniaków i co chwilę koła są ściągane to w prawo to w lewo to jest problem uślizgu czy braku przyczepności w stosunku do obciążenia przedniej osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

W sumie w ESP samochodu widzi nawet potrząśniecie budą, więc i tu powinno być podobnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kristofus    11

Własna baza trochę kosztuje, temu się nie da zaprzeczyć. Tyle, że o ile sporadyczne użycie asgeupos wydaje się tanie to już zakładając pracę całoroczną, no może poza zimą, te koszty już takie małe nie są, roczny abo RTN niewiele się różni od kosztu zbudowania bazy (a jest roczny). Z reguły pewnie wystarczy połowę tańszy RTK ale sytuacja zmienia się diametralnie jeśli chce się używać równolegle więcej maszyn, asgeupos limituje liczbę połączeń na koncie więc trzeba mnożyć abonamenty. Podsumowując, moim zdaniem, nawet dla jednej maszyny warto zainwestować, chociażby dla świętego spokoju, włączasz, jedziesz, nie kombinujesz. W przypadku większej liczby maszyn pracujących równocześnie, a w szczególności gdyby w bazę zainwestowali i używali bliscy sąsiedzi, nie ma dla mnie dyskusji, abonament jest bez sensu.

Co do pracy z uślizgiem (rozumiem, że bocznym), cóż, prowadzenie może tylko reagować na to co się wydarzy, w szczególności jeśli uślizgnie się tył (a doczepione z tyłu narzędzie jeszcze bardziej) a antena jest nad przednią osią to nie zareaguje w ogóle. Sytuację może tylko poprawić przesunięcie anteny do tyłu, dlatego generalnie jestem zwolennikiem umieszczania jej na dachu, im bliżej punktu pracy narzędzia tym lepiej bo tak naprawdę to ten punkt program stara się prowadzić. A info Cerea ma tylko o pozycji anteny i widzi wektor jej przemieszczania, z IMU o ile wiem, poza oczywiście żyroskopem do przechyłów, wykorzystuje akcelerometr do wykrywania cofania. Gdyby miała być wykorzystywana akceleracja boczna to co najmniej należałoby parametryzować miejsce umieszczenia IMU a tego się nie określa.

Można sobie gdybać o akcelerometrach, podwójnych antenach, etc. ale to tak naprawdę nie ma specjalnego sensu, uślizg to faktyczne przejście narzędzia poza wytyczoną ścieżką, jeśli ucieknie 0,5m w jednym przejeździe to w następnym zostanie 0,5m mijaka bo ścieżki są wytyczone sztywno. Myślę, że tylko jakieś dynamiczne dostosowywanie ścieżek mogłoby w takiej sytuacji pomóc ale nie wydaje mi się aby jakikolwiek system na rynku to robił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113

Nie rozumiemy się  .W uprawie pasowej dwu przejazdowej w drugim przejeździe już z siewnikiem   przednie koła poruszają się po krawędzi spulchnionego obszaru i ich trakcja jest zaburzana na boki poprzez to że rwie się  brzeg niewzruszonego pasa i nie można zaprogramować nawigacji aby ruch kierownicy przewidział kiedy nastąpi takie zdarzenie .

Co do umiejscowienia anteny to im bardziej wysunięta do przodu  i niżej położona tym bardziej idealne przejazdy mam na uwadze nie jazdę po płaskiej powierzchni  ale w warunkach jakie spotykamy na polu

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zapnij  blokady i po problemie. Większość nowych ciągników wyłączy je automatycznie przy uwrociu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3883

hubert ile godzin przejeździłeś ciągnikiem / kombajnem z nawigacją?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Bardzo nie wiele, obecnie próbuje ale nie używam nawigacji tylko bardziej robota odczytującego odległość od znacznika i jest lekki zonk. O ile w fabryce się sprawdza tu jest chyba zbyt duży gabaryt. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
36 minut temu, hubertb napisał:

Zapnij  blokady i po problemie. Większość nowych ciągników wyłączy je automatycznie przy uwrociu. 

nie pisz o czymś czego nie rozumiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez niudizajn
      Mam problem w postaci łak na torfie. Zrobiłem rok temu renowacje 2,5 ha takich łąk (Roundup + Orka) poczym zasiałem trawę i co sie okazało??? Na trawe było za sucho a na gwiazdnice pospolitą nie. Więc w tym roku na wiosne ponownie Roundup + agregat uprawowy i siew. Trawa urosła tylko tam gdzie torf był "rozcienczony" ze zwykły piaskiem (taki teren u mnie jest) , a gdzie jest sam torf to tawy jest 50/50 z chwastami. Co robić??? Dodam tylko ze odczyn ziemi jest na poziomie 6,5.
    • Przez lemysz1
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat. Kursy te mają niby zastąpić szkoły dla dorosłych w tym także na kierunkach rolniczych.
       
      Jak ma się wykształcenie zdobyte poprzez taki kurs a wymagania do otrzymania środków z unijnej kasy.
    • Przez bekba
      Witam
       
      Piszę w związku z sygnałem który dostałem od znajomego. Otóż ów znajomy zasygnalizowal mi ze w firmie z tematu kradną mleko!!! Zbiorniki starszej generacji(taki jak moj) nie posiadaja wyświetlacza i trzeba mierzyc poziom mleka manualnie(jak mleko sie ustanie i jest schlodzone) toteż nie mieżyliśmy poziomu mleka ufając w uczciwość kierowcy. Jakież było nasze zdziwienie gdy zadzwonił znajomy i zmierzyliśmy poziom mleka a na kwicie z dostawy było 150 litrów mniej!!! Nikt by nie robił afery o 10 litrów. Jest to proceder uprawiany przez kierowców ponieważ jest to WYNAJĘTA FIRMA PRZEWOZOWA. Mleko dopisują nieuczciwym rolnikom i dzielą sie zyskiem. W moim przypadku to jest strata bagatela 3tys zł/mieciąc. Najgorsze jest to że nie ma tego jak udowodnic bo kierowca wyprze sie ze zrobił to jednorazowo. u nas pomiar nie zgadzał sie za każdym razem odkąd dowiedzielismy sie o sprawie w koncu nakryliśmy go na gorącym uczynku jak przelewał mleko. i przelał nam spowrotem. ale nie ma żadnej gwarancji że proceder sie nie powtórzy. Kierowca wzruszal tylko ramionami. Nadmieniam ze w poprzedniej mleczarni nikomu nawet do glowy nie przyszlo by zeby robic takie rzeczy.....Alarmuje że jest taki problem. Piszcie czy też spotkaliście sie z tym problemem i jaki macie pomysł zeby zlikwidowac ten proceder....
    • Przez ema
      Witam, posiadam wykształcenie rolnicze. W tym momencie nie posiadam gospodarstwa, pracuję w handlu tak się po prostu złożyło z czegoś trzeba żyć. W domu posiadaliśmy parę lat temu małe gospodarstwo 2ha klasa ziemi 3, aktualnie w dzierżawie. Od dziecka interesowałem się wszystkim związanym z rolnictwem, pomagałem wujowi powadzić gospodarstwo 12 hektarowe, klasa ziemi 5-6 . Otóż teraz pojawiła się szansa przejęcia tego gospodarstwa przeze mnie. Problem polega na tym że przez ostatnie parę lat gospodarstwo pod*padło, nie prowadzona jest żadna produkcja zwierzęca wyłącznie zboża. Chce zaryzykować i rozpocząć gospodarzenie. Chciał bym hodować tuczniki oraz bydło mięsne dodatkowo jakaś produkcja roślinna. Wiadomo w wizji jest powiększenie areału. Z maszyn to oczywiście c-330 oraz podstawowe maszyny. Jest ogrom pracy do zrobienia ale myślę że w przyszłości by się to opłaciło. Piszę tutaj ponieważ chcę poznać wasze opinie drodzy forumowicze. Będą mi bardzo pomocne. Mam mieszane podejście do tego z jednej strony mam pewien stały zarobek w handlu z drugiej chciałbym też jakoś spróbować chociaż zadziałać rolnictwie. Pozdrawiam wszystkich i czekam na wyczerpujące odpowiedzi.
    • Przez czvb22
      Witam, przymieżam się do zakupu kilku maszyn ( opryskiwacz, agregat uprawowo siewny , rozsiewacz do nawozów) i interesuje mnie wspolny komputer do sterowania tymi maszynam w standardzie ISOBUS. Mój ciągnik nie obsługuje ISOBUS dlatego poszukuje wspólnego terminala pod te wszystkie maszyny.
       
      Z tego co mi wiadomo opryskiwacze firmy Agrio Puma/Napa (jeszcze nie zdecydowałem który chciałbym zakupić), moga być obsługiwane przez takie oto terminal http://agrio.com.pl/elektronika-me 
       
      Podobnie jest z horsch pronto 3 i z rozsiewaczem kuhn/rauch axis 30.2 http://www.kuhn.com.pl/internet/webpl.nsf/0/9B0644940E82F08EC1257C910049B1D2
       
      Zauważyłem, że Ci wszyscy producenci korzystaja z komputerow muller elektronilk i np. model COMFORT TERMINAL jest w ofercie każdego z nich wiec na chłopski rozum wszystko powinno pasować. 
       
      Moje pytanie jest nastepujące czy ktoś używa takich rozwiazań i ma z nimi doświadczenie. Czy aby napewno to wszystko współgra ze sobą tak jak powinno. Z definicji ISOBUS wydaje mi się, że tak powinno być ale wiadomo jak to z "nowinkami technicznymi" wyglada.
      A jeśli rzeczywiście tak jest to który terminal polecacie? Zależy mi na gps, prowadzenie równoległe, automatyczne zamylkanie sekcji opryskiwacza itp.itd. Ma ktoś może informacje ile np. taki comfort terminal kosztuje u danego producenta? Ceny powinny byc podobne ale znając życie pewnie gdzieś jest drożej a gdzieś taniej. Może bezpośrednio kupić od muller elektronik ale z tego co mi widomo dopłaty na gps/komputer sa tylko w przypadku zakupu z maszyną a nie oddzielnie. 
       
      Dziekuje z góry za wszelką pomoc i odpowiedzi na pytania dotyczące Terminali jak i maszyn które chciałbym nabyć.
       
      Prosze o przeniesienie tematu jeśli w złym miejscu założyłem ale nie mogłem znaleźć nic podobnego na AF.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj