beba1234

-U-R-S-U-S- 914 + turbo -Opinie

Polecane posty

beba1234    0

Witam mam pytanie montował ktoś turbo do 914?Wiem ze temty podobne były ale nie wyszukałem odpowiedzi jaka by mnie zadowoliła :D. Jak z żywotnością silnika? W jednym temacie wyczytalem ze silnik sie grzal... Jest tu ktoś kto juz ma to za sobą? jestem w trakcie remontu i sie zastanawiam nad montażem turbo. Tloki, wtryski oraz korby od turbo. 

jak z Pompa paliwa? stara moze zostac??

https://allegro.pl/kolektor-wydechowy-c-385-4ka-ursus-83022003-turbo-i7666161053.html

https://allegro.pl/kolano-wydechowe-tlumika-385-zetor-turbo-1014-1604-i6959630086.html

https://allegro.pl/turbosprezarka-ursus-c-385-4-cyl-turbo-turbina-i4888327055.html   co sądzicie o tej turbinie?

https://allegro.pl/kolektor-ssacy-c-385-4-cyl-turbo-83022002-i6986499646.html            ten kolektor mozna przerobic ze starego?? cena dosyc wysoka...

Podłaczenie (przewody powietrza, smarowanie i oczywiście wydech tez)

Z góry dziekuje za pomoc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
przy takim montażu pokusil bym się o intercooleer jeszcze ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paku    2
mam 385 do tego jest założone turbo teraz jest 1012 Moc jest dużo więcej ale za to uszczelka pod głowicą nie daje rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paku    2
lepiej sprzedać i kupić takiego co ma oryginalnie założone turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beba1234    0
Przed chwilą, paku napisał:

lepiej sprzedać i kupić takiego co ma oryginalnie założone turbo

jaka jest roznica miedzy oryginalem z turbo 1014(wyeksploatowany) a 914 ktorej zaloze wszystko nowe???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
pytałem się czy odprezyles silnik że ci uszczelka pod głowicą nie daje rady?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
czego się nie robi! panowie w stosunku do silnika wolnossącego jak go uturbisz musisz odprężyć go stosuje się uszczelkę pod głowicą grubsza w stosunku jak do wersji bez turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Nie jest to do końca prawdą. Do turbo idą tak samo uszczelki 1,2 i 1,6 jak do wolnossących. Grubość uszczelki jest zależna od tego ile wystaje tłok nad blokiem w GMP. Oczywiście gdy założysz grubszą uszczelkę tam gdzie powinna być cięńsza to nic złego się nie stanie, tylko będzie gorzej odpalał gdy zimno. Uszczelki Turbo-wolnossący różnią się kanałami a nie grubością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paku    2

☝☝ polać mu ☝☝bez turbo ma jeden kanał zamknięty a w turbo są otwarte wszystkie kanały na uszczelce grubsza jest i wzmocniona 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
weksel    160
turbo można i c330 założyć nie problem zrobić dziurę a o mechanice już musisz doczytać,przykład z wiosny 914 przerobiony na 1014 Panie ale jak? no dorzuciłem turbo przód zregenerowałem,a blok ?no w bloku orginał nic nie ruszyłem dziękuję do widzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127
Zależy jaki przyrost mocy chcesz uzyskać. Do 0.5 bara nic nie musisz zmieniać. Pompa paliwa w wersji turbo posiada korektor nadciśnieniowy który pod wpływem ciśnienia powietrza z turbosprężarki powoduje zwiększenie dawki paliwa boost pinem. Filtr powietrza należałoby zmienić na co najmniej taki jak w 1224 by nie powodował podciśnienia przed sprężarką. Oczywiście farbryczne 1014 ma inną głowicę, tłoki, pierścienie, większą chłodnicę cieczy. korbowody w 914 są raczej ze stopą więc wytrzymają. Na pewno efekt będzie wprost proporcjonalny do ilości dawki paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu987    52
A co gdyby dołożyć turbo bez wymiany bebechów tylko końcówki wtrysków zmienić na te od turbo i pompę przeregulować? Robił ktoś tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
człowieku popatrz na katalog do c380 i 380 turbo i sprawdzimy czy idą te same grubości. obstawiam że do 0,5 bara nie musisz nic kombinować oprócz innego filtra chyba nawet końcówki te same, większe ciśnienie to inne modyfikacje na mus bo ci silnik wywali

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    126
policz sobie koszty ile to wyniesie ja bym proponował montaż LPG przy cięższej pracy obniży spalanie i podniesie moc delikatnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27
10 godzin temu, jasiu987 napisał:

A co gdyby dołożyć turbo bez wymiany bebechów tylko końcówki wtrysków zmienić na te od turbo i pompę przeregulować? Robił ktoś tak?

zatrze się na cylindrach.wyższa temperatura jest,dlatego ma grubszą chłodnicę i dodatkowy wentylator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maverick    127
23 godziny temu, weksel napisał:

turbo można i c330 założyć nie problem zrobić dziurę a o mechanice już musisz doczytać,przykład z wiosny 914 przerobiony na 1014 Panie ale jak? no dorzuciłem turbo przód zregenerowałem,a blok ?no w bloku orginał nic nie ruszyłem dziękuję do widzenia

Masz jakieś foty z przeróbki 914 na 1014?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj