kuba330m

Przedni napęd

Polecane posty

kuba330m    2

Mam zetora 5647 (tak pisze w papierach, i mam problem z przednim napędem, jest tam duży luz, muszę 1/4 obrotu kola żeby tryby się zazębiły. Jest szansa na zlikwidowanie tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

nie wiem dokładnie czy masz luz w samym moście (podnieś sobie jedno koło ktoś niech trzyma za wał a ty pokręcaj) jak ten luz jest w samym moście to pasowało by go wykasować natomiast jeśli w moście nie ma zbyt poważnego luzu to na przekładni w przystawce do napędu zawsze jest luz ponieważ kły w sprzęgle są wykonane ze sporym luzem po to żeby nie było problemów z załączaniem tu są mimo wszystko chyba 6lub 8 kłów zazębiających w new hollandzie TN Sadownik są tylko po dwa kły więc sobie wyobraź ile tam można zakręcić od oporu do oporu


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Moim zdaniem luz jest w moście, bo jak kręcę kołem to muszę 1/4 obrotu koła zanim wał się zacznie kręcić.

Czyli jak jest w moście to w jaki sposób go zlikwidować?? Wszystkie koła zębate wymienić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Jeśli chodzi o luz wałka atakującego, to wyregulować trzeba luz międzyzębny. Rozwiązania w zetorze nie znam (w katalogu sprawdź czy występują podkładki regulacyjne)ale bardzo często polega to na dosunięciu wałka atakującego do koła talerzowego poprzez ujecie podkładek regulacyjnych. Zużyte łożyska, też powodują wzrost tego jałowego ruchu, o którym piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Luzy na mechaniżmie różnicowym reguluje się podkładkami... nie polecam tego ruszać. Jak ty masz taki duży luz to na pewno nie jest to z winy dyferencjału. Jedna czwarta na kole to mechanizm różnicowy musiał by zrobić z półtora obrotu. Sprawdz lepiej przeguby w zwrotnicach może któryś się wysypał. Poza tym te mosty tak mają. Obracając kołem musisz pokonać luz na zwolnicy, potem na dyfrze a potem na drugiej zwolnicy. A i jeszcze... sprawdz osobno luzy między kołem a półośką na każdym kole. Możliwe że wydarta jest zwolnica.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

W sumie nie wiadomo skąd one pochodzą, bo nakładają się na siebie te mechanizmu różnicowego i przekładni głównej. Osobiście zacząłbym od sprawdzenia napięcia łożysk wałka atakującego i jego zazębienia z kołem talerzowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Wałek atakujący jest OK. Najbardziej prawdopodobne jest to ze luz jest na mechanizmie różnicowym lub na półosiach.

Taki luz jest na obu kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Znalazłem na silniku taki numer i nie wiem co no oznacza, może ktoś w was będzie wiedział.

To ten numer *6701-030859*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

W dowodzie jest 46,00 kW i jak obliczałem to też mi wychodziło 58 KM, ale co do silnika to nie wiem bo ten gościu co od niego kupiłem to coś gadał ze silnik był wymieniany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Oznaczenie modelu silnika, ale jak widać, nawiązuje trochę do jego mocy. Silniki (niektóre)przechodziły modyfikacje i mogły różnić się mocą - zależnie od rocznika, a mimo to numer modelu nie był zmieniany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Sory ze odnawiam temat ale nie chce mi się nowego zakładać.

Mój problem polega na tym że w swoim zetorze mam takie dziwne urządzenie jakby jakiś zawór, który jest połączony jednym przewodem ze zbiornikiem powietrza, a potem z tego zaworu wychodzą trzy przewody, które są podłączone do skrzyni biegów, a w kabinie mam pedał który jest połączony z tym zaworem. Co to możne być bo się tak zastanawiam i nic nie mogę wykombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ten pedał działa, czy ciągnik jedzie inaczej jak go wciśniesz, musisz mieć włączoną sprężarkę by to sprawdzić. Może to półbiegi, jakieś foto byłoby pomocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Blokada to nie jest, a ten pedał mam po lewej stronie. Nie wiem czy ten zawór chodzi bo go nie używałem. Ze zdjęciem to teraz trochę cięższe będzie bo zbiornik powietrza zasłania ale zrobię i wstawię do galerii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
    • Przez Mateusz_105
      Dorabiał ktoś przedni napęd do Zetora 7211 jak to cenowo i gdzie można dostać orginalny napęd do Zetora, tylko dlatego chcę dorobić bo mam sprawdzony sprzęt a jak sprzedam tego i kupię coś z przodem to nie wiadomo co kupię.
    • Przez materrol
      Cześć,
      Planuje założyć przedni napęd do zetora 7211, jednakże zastanawiam się jaki. 
      1opcja:
      oryginalny używany napęd z zetora 7245
      2 opcja:
      cały napęd robiony przez z mostu ZiŁ, Robur itp. po generalnym remoncie.
      Która opcja byłaby lepsza? I jeszcze jedno, jak dobrać przystawkę i rozmiar przednich kół? Czy ktoś posiada przelicznik? Z tego co wiem to były montowane bodajże 4 rodzaje skrzyń. Posiada ktoś taki katalog gdzie to jest wszystko rozpisane?
      Dzięki za każdą radę!
       
    • Przez Staszek0509
      Witam. Szukam wałka atakującego wraz z kołem do przedniego napędu . Nr. na kole 4472 353 357 ZP 13:36. Nr katalogowy AL55434. Jeśli ktoś miałby taki używany proszę o kontakt. 
    • Przez Rafal_Zgierz
      Witam
      Mam taki problem z zetorem 7221, przy skręcie w lewo do oporu przy samym końcu zaczyna przeskakiwać i targać kołami przednimi ( w drugą stronę jest wszystko OK) co to może być proszę o jakąś podpowiedz. Dodam ze mam serwomechanizm.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj