Skocz do zawartości
kuba330m

Przedni napęd

Polecane posty

kuba330m    2

Mam zetora 5647 (tak pisze w papierach, i mam problem z przednim napędem, jest tam duży luz, muszę 1/4 obrotu kola żeby tryby się zazębiły. Jest szansa na zlikwidowanie tego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    165

nie wiem dokładnie czy masz luz w samym moście (podnieś sobie jedno koło ktoś niech trzyma za wał a ty pokręcaj) jak ten luz jest w samym moście to pasowało by go wykasować natomiast jeśli w moście nie ma zbyt poważnego luzu to na przekładni w przystawce do napędu zawsze jest luz ponieważ kły w sprzęgle są wykonane ze sporym luzem po to żeby nie było problemów z załączaniem tu są mimo wszystko chyba 6lub 8 kłów zazębiających w new hollandzie TN Sadownik są tylko po dwa kły więc sobie wyobraź ile tam można zakręcić od oporu do oporu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Moim zdaniem luz jest w moście, bo jak kręcę kołem to muszę 1/4 obrotu koła zanim wał się zacznie kręcić.

Czyli jak jest w moście to w jaki sposób go zlikwidować?? Wszystkie koła zębate wymienić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zorzyk2    50

Jeśli chodzi o luz wałka atakującego, to wyregulować trzeba luz międzyzębny. Rozwiązania w zetorze nie znam (w katalogu sprawdź czy występują podkładki regulacyjne)ale bardzo często polega to na dosunięciu wałka atakującego do koła talerzowego poprzez ujecie podkładek regulacyjnych. Zużyte łożyska, też powodują wzrost tego jałowego ruchu, o którym piszesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Luzy na mechaniżmie różnicowym reguluje się podkładkami... nie polecam tego ruszać. Jak ty masz taki duży luz to na pewno nie jest to z winy dyferencjału. Jedna czwarta na kole to mechanizm różnicowy musiał by zrobić z półtora obrotu. Sprawdz lepiej przeguby w zwrotnicach może któryś się wysypał. Poza tym te mosty tak mają. Obracając kołem musisz pokonać luz na zwolnicy, potem na dyfrze a potem na drugiej zwolnicy. A i jeszcze... sprawdz osobno luzy między kołem a półośką na każdym kole. Możliwe że wydarta jest zwolnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

W sumie nie wiadomo skąd one pochodzą, bo nakładają się na siebie te mechanizmu różnicowego i przekładni głównej. Osobiście zacząłbym od sprawdzenia napięcia łożysk wałka atakującego i jego zazębienia z kołem talerzowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Wałek atakujący jest OK. Najbardziej prawdopodobne jest to ze luz jest na mechanizmie różnicowym lub na półosiach.

Taki luz jest na obu kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Znalazłem na silniku taki numer i nie wiem co no oznacza, może ktoś w was będzie wiedział.

To ten numer *6701-030859*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

W dowodzie jest 46,00 kW i jak obliczałem to też mi wychodziło 58 KM, ale co do silnika to nie wiem bo ten gościu co od niego kupiłem to coś gadał ze silnik był wymieniany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Oznaczenie modelu silnika, ale jak widać, nawiązuje trochę do jego mocy. Silniki (niektóre)przechodziły modyfikacje i mogły różnić się mocą - zależnie od rocznika, a mimo to numer modelu nie był zmieniany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Sory ze odnawiam temat ale nie chce mi się nowego zakładać.

Mój problem polega na tym że w swoim zetorze mam takie dziwne urządzenie jakby jakiś zawór, który jest połączony jednym przewodem ze zbiornikiem powietrza, a potem z tego zaworu wychodzą trzy przewody, które są podłączone do skrzyni biegów, a w kabinie mam pedał który jest połączony z tym zaworem. Co to możne być bo się tak zastanawiam i nic nie mogę wykombinować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Ten pedał działa, czy ciągnik jedzie inaczej jak go wciśniesz, musisz mieć włączoną sprężarkę by to sprawdzić. Może to półbiegi, jakieś foto byłoby pomocne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba330m    2

Blokada to nie jest, a ten pedał mam po lewej stronie. Nie wiem czy ten zawór chodzi bo go nie używałem. Ze zdjęciem to teraz trochę cięższe będzie bo zbiornik powietrza zasłania ale zrobię i wstawię do galerii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×