Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcin00    0
Witam. Mam problem z moim MF bo coś szwankują mi hamulce. Mam go już z 4 lata i wszystko było ok i nagle pedał hamulca zrobił się miękki i wpada w podłogę. Hamować coś tam hamuje ale to już nie jest to. I teraz takie pytanie za co najpierw się złapać bo tu są chyba te hamulce hydrauliczne bez zbiorniczka i wogole nie tak jak w moim starym ursusie 1012. I tak naprawdę nigdy nie miałem doczynienia z takimi hamulcami. Szukałem czegoś na forum i w Googlach ale nic nie znalazłem. Może ktoś coś podpowie co z tym zrobić. Teraz jesień jeszcze przemęczenie ale na wiosnę pasuje to ogarnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paulus841    173
Zasada działania podobna jak w standardowym układzie na płyn DOT. Z tą różnicą że tu działa to na oleju. Albo walneła Ci pompa albo cylinderki (zaciski) Możliwości jest sporo. Ja bym zaczął od sprawdzenia pomp hamulcowych.

Praca na roli wszystkich zadowoli!!! hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    29
Też tak miałem w 6140 po wymianie jednego z przewodów hydraulicznych. Prawdopodobnie było zapowietrzone. Po kilku tygodniach problem sam minął. Zmieniłeś jakieś filtry lub ingerowales w inny sposób w hydraulike?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na początek sprawdz czy któraś pompka sie zaczeła przeciekać. Może też któryś przewód się rozszczelnił (przetarł) Gdy to wykluczysz warto po prostu odpowietrzyć układ. Odpowietrzniki są na tylnej osi u góry po bokach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

Pompy są suche i wycieku niby nie ma. Odpowietrzslem to lewe koło hamuje idealnie a to prawe kicha. Na małych obrotach silnika coś tak jak by było lepiej ale ruszę ciągnikiem dam trochę gazu i pedał całkiem spada. Gadałem z takim mechanikiem to mi powiedział że uszczelniacze na tloczkach. Chodziło mu o tłoczki w cylinderkach? dużo to roboty żeby się dostać do tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

tiaaa szukaj cylinderków w tym traktorze... powodzenia 🤣;) zdejmujesz zwolnice i masz te swoje cylinderki o średnicy ponad 30cm

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

dla kogoś kto jeszcze tego nie rozbierał to jest to ciężkie do ogarnięcia?bo mechanika ciężko zmobilizować żeby się za to zabrał. w ursusie robiłem hamulce ale do tego jakoś ciężko się podchodzi żeby czegoś nie spieprzyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Podnosisz trochę kabinę (o ile akurat w tym modelu jest taka potrzeba), żeby zwolnica miała gdzie odejść od tylnego mostu, odkręcasz te parę śrub wokół zwolnicy, naciskasz na hamulec i masz rozebrane. Kwestia cierpliwości, żeby to potem założyć spowrotem

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin00    0

Podnosić chyba nie trzeba. wystarczy chyba tylko śrubę wyciągnąć od mocowania. A olej ze skrzyni muszę zlewać? zwolnica mi wyjdzie cała z hamulcami i osią?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

jak chcesz coś rozbierać to kup sobie wpierw katalog.

Tam nie ma żadnych simeringów. masz tylko wymienić oringi na tłoku hamulcowym 3617902M3, 3617901M2 lub 3382190M1, 3382189M1

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Witam. W moim 6190 czasem przy cofaniu następuje jedno tykniecie w okolicy prawej zwolnicy. Czy może to być objaw zużytej tarczy hamulcowej? Lewa zwolnica była wymieniana w tamtym roku i tarcza wydawala się dobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Poloś chyba dawała by inne objawy. Stukniecie jest pojedyńcze. No nic, kiedyś trzeba będzie ja wyciągnąć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wenicjusz
      Witam
      Czy ktoś spotkał się wcześniej z wersją C-385 lub Zetora 8011 z dodatkowymi bębnowymi hamulcami?
      To ponoć wersja transportowa, a na pewno exportowa.
      Zwolnica ma te same wymiary , przełożenie tylko jest na niej nadlewka do której przykręcone są hamulce dodatkowe.
      Proszę o info jak ktoś jakieś ma



    • Przez Damian54
      Witam. 
      Mam problem z hamulcami w przyczepie (hamulce dwuobwodowe). Gdy podepne ciągnik (MF 6150) hamulce w przyczepie się blokują ale gdy nadepne pedał hamulca hamulce w przyczepie puszczają. Jaka jest przyczyna tego zjawiska i jak to naprawić? Z góry dziękuję za odpowiedź 
    • Przez GoodRamQ
      witam, zakupiłem mf 6180 i sączy się olej z węża zaznaczonego powiem mi ktoś od czego on jest? węże zakuć na prasie czy może można kupić orginał 
       
       
       

    • Przez GoodRamQ
      Witam, problem polega na tym że półbiegi podczas jazdy się nie zmieniają [nawet kontrolki nie przeskakują] ale jak się zatrzymam to zmieniają.
      Może się czujnik uszkodził jakiś tylko nawet nie wiem od którego zacząć sprawdzać
    • Przez luukisool
      Witam mam maly problem. Ciezko wchodza biegi w moim masseyu .. 4 nawet zdazy sie ze zgrzytnie, na zimnym oleju lepiej biegi wchodza, wymieniona pompa olej i filtry tydzien temu. Zauwazylem ze tam gdzie schodzi do skrzyni wajcha od biegow ten jakby wybierak ma straszne luzy na tym walku co wchodzi do skrzyni, rusza sie w kazda strone .. jak w waszych masseyach wchodza biegi? Tak jak w aucie powiedzmy 20 letnim? Chodzi mi o przykladowe luzy na ciegnach/ linkach. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj