PatrycjaFrelek

Ursus 914-Spadające ciśnienie w silniku

Polecane posty

jack80    19

jeśli jesteś pewien, że panewki i wał w porządku to  objawy podobne do zacinania się zaworu pompy olejowej silnika jeśli taki jest u ciebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    320

nowy dobry manometr, jeżeli dalej spada to faktycznie następnie do zaworu trzeba zajrzeć lub go po prostu wymienić.
Jeżeli dalej lipa to uszczelka przed "ssakiem" oleju za skrzyni do sprawdzenia. U mnie rosło, winowajcą był zawór.
Oczywiście poziom oleju sprawdzony, przecieków nie ma?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

FIltr oleju sprawdź. Być może coś się z nim stało. Miałem przypadek w 330, gdzie jakimś sposobem pękła ośka w filtrze i ciśnienie spadło do zera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

witam, podbijam temat, otóż w swojej 904 wymieniłem panewki (główne i korbowe), oraz bąka na podstawe + wymienne filtry, manometr ciśnienia (obecnie sensor mila) i niestety ciśnienie na rozgrzanym silniku mam za niskie

na 1000obr/min ok 2atm, ( 1500 -4atm;  2000 -5atm) a na niższych niż 1000 ciśnienie spada jeszcze w dół ok 800 jest 1 atm, wału nie przemierzyłem mikrometrem, ale żadnych rys zadziorów, pod suwmiarką równe 70mm więc standard, zawór przelewowy przeczyściłem płynami penetrującymi, pod sprężonym powietrzem ok 5atm się nie poddawał, uszczelki smoka i rurki nowe i raczej szczelnie złożone, pompa była rozebrana, płaszczyzny ścian szlifniętę oscylacyjną, zęby raczej w bardzo ładnym stanie, i teraz mam pytanie, gdzie szukać przyczyny -koniki (dźwigienki zaworowe) raczej nie miały nadmiernych luzów -wałek rozrządu...? ma jakieś tulejki, czy trzeba dawać blok do roztoczenia i tulejowania...?

i jedno z ważniejszych pytań -w jakim celu jest dodatkowy kanalik w podstawie filtrów oleju?? czy on natryskuje cos konkretnego, czy po jakiego grzyba zrobili takie coś...? można to "zaślepić"...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Dodatkowy kanalik jest do oryginalnych i hydrotorowych zaworów przelewowych. Do hylmetu  można zaślepić bo otwiera się o 1 bar wcześniej. Wałek rozrządu pracuje w bloku, jak zrobi się luz to są wałki nad wymiarowe. 

Pompa miała luz osiowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

luz osiowy raczej minimalny -na tyle, żeby się mogła swobodnie obracać, powierzchnie czołowe zębatek były raczej bardzo ładne, wręcz jak nowe, jedynie  ścianki "zamykające" miały delikatne przetarcia -przeszlifowałem szlifierką oscylacyjną do prawie gładkich. jak odróżnić te zawory przelewowe? tylko sprężyną się różnią, czy są jakieś charakterystyczne cechy...? wydaje mi sie, ze zaraz po remoncie na zimnym oleju ciśnienie miał nieco wyższe, i te 6 barów łapał przed 2000, a po przekroczeniu 2000 ciśnienie już nie rosło, wiec obstawiałbym, że zawór właśnie w tej okolicy się otwiera...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Co ty kombinujesz ile ty tego ciśnienia chcesz mieć na obrotach biegu jałowego? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

tak przy 800obr/min pasowałoby żeby te 2 atm były (w c360 mam ponad 3 atm), ...  instrukcja mówi, ze na obrotach biegu jałowego ( 450obr/min ! ) jak ciśnienie spada poniżej 0,8 to remont, a ja założyłem własnie nowe panewki i przy 800 mam ok 1 atm... trochę słabo, a marzy mi się w przyszłości dorzucenie turbo, to spadnie do 0

-a własnie, jakie jest u was ciśnienie oleju przy obrotach poniżej 1000 na rozgrzanym...?

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Turbina nie potrzebuje ciśnienia tylko olbrzymiego wydatku, w samochodach jest to osobna gałąź instalacji olejowej, nie rzadko jest to gałąź pomijająca filtr. Mierzyłeś coś przy okazji tych nowych panewek? Nie wiem plastic gauge to znany ci przyrząd? Plastic gauge - Niska cena na Allegro.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

nie, nie próbowałem tego... nawet nie miałem styczności, (być może kiedyś to mi się obiło o uszy, bo jak zobaczyłem, to skojarzyłem temat), ale nie sprawdzałem, wał zmierzyłem tylko "suwmiarką"... ale na dość dokładną, i wychodziło 70 bez setek, spróbuje na razie zaślepić ten kanał upustowy -może coś pomoże, tylko się tak trochę zastanawiałem, czy aby na pewno jest "bezcelowy" -powinno pomóc, bo to otwór chyba ze 2mm, także na rozgrzanym oleju coś tam upływa bokiem... 
a co do turba, sie zastanawiałem, czy jeśli bym kiedyś wrócił do bąka nie będzie to dla niej zabójcze? bo bąk filtruje na przelewie, a w magistrale idzie olej prosto z michy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Bąka możesz zastosować jako filtr dodatkowy, tak jak w ciężarówce, wtedy montowany jest na by-passi'e filtra papierowego. 

Suwmiarką nawet bardzo dokładną pomiar wału to nie porozumienie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

suwmiarka to był pomiar czy jest standard, czy po szlifie, bo u mnie to nowy nabytek, wiec dopiero go "rozkodowuje"... ale wał wyglądał praktycznie idealnie, żadnych rys, gładziutki -sprzedający sie zarzekał, ze jak go kupił w 93 z PGR to zrobił kapitalny remont, i później mało chodził, także mogło by to być bliskie prawdy, co do tego turba, to w orginale z bąkiem i turbem, turbinka miała osobny filtr puszkowy, dlatego zdziwiło mnie, ze powiedziałeś, ze turbo nieraz ma pominięty filtr...

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Kapuje. Wiesz sprzęt ma trzydzieści lat, należało by zmierzyć wszystko w tym blok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

i jest efekt :D zaślepiłem ten kanał w podstawie filtrów, i ciśnienie praktycznie 2 atm w góre..! 
-spostrzeżenia -dużo szybciej wzrasta ciśnienie przy rozruchu (skrócony czas słabego smarowania), i wolniejsze opadanie przy gaszeniu... 
ponadto na dobrze rozgrzanym oleju przy 1500obr/min prawie 6 atm (zawór już puszcza przy tych zegarowych 5,8, bo nie rośnie ze wzrostem obrotów -ale dla mnie jest OK) przy 800 obr/min prawie 3atm -czyli o to co najbardziej mi chodziło, i tylko gdyby nie problemy z podnośnikiem, to było by już cacy... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Na tak dużym ciśnieniu turbina pracować nie będzie musisz zrobić kanał by-pass do turbiny. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

hmm, turbo na razie musi poczekać... -brak czasu i inne problemy z tym niedźwiedziem, ale nie będę zakładał oryginału, tylko ew z beemki 3.0D garreta -tam niby ma 4,2 bara ciśnienie oleju (chyba gt2556v -o ile mnie pamięć nie myli), nie chce wysokiego ciśnienia doładowania, tylko ok 0,5 bara, ale dostępnego z dołu, bo nie mam wzmacniacza momentu, i czasem się mu ciężko wkręcić przy starcie pod górke

-problem jest taki, że to turbo nie chce się zmieścić miedzy chłodnice a bak... bo pewnie bym go już włożył (czeka na półce), i pasowało by muszle obrócić o 180*... więc na razie leży i czeka... :D zastanawiam sie, czy zasilenie olejem można zrobić przewodem miedzianym takim jak od hamulców 4,75m czy może być za cienki na zimny olej i szukać coś 6-8mm ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Nie mam pytań. Napraw wzmacniacz lepiej. Tą turbiną od BMW to chcesz sobie moc jak rozumiem przyciąć? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

eee nie żartujmy... ;) pojemność mniejsza, ale obroty ma większe.. -zużycie powietrza na minute ma chyba nawet wyższe takie bmw, wiec powinno wydać... średnica może nieco mniejsza, ale turbawki mają przewężki aby nadać spalinom prędkość... jak kiedyś się uda zamontować, to dam znać jaki efekt, ale gdzieś ktoś już montował od jakiejś renówki i podobno latało fajnie... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Artur312    0
Dnia 3.04.2022 o 14:21, marobas napisał:

eee nie żartujmy... ;) pojemność mniejsza, ale obroty ma większe.. -zużycie powietrza na minute ma chyba nawet wyższe takie bmw, wiec powinno wydać... średnica może nieco mniejsza, ale turbawki mają przewężki aby nadać spalinom prędkość... jak kiedyś się uda zamontować, to dam znać jaki efekt, ale gdzieś ktoś już montował od jakiejś renówki i podobno latało fajnie... ;)

Witam powiedz mi który kanał od filtra zaslepiles wymieniłem też podstawę na dwa filtry i teraz cisnienien spada mi

1atm

Edytowano przez Artur312

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marobas    230

w środku w podstawie jest taki kanalik bocznikowy, jak są dwa duże kanały -jeden zasilający z pompy olejowej i drugi wyjściowy na magistrale, to obok nich jest trzeci, mniejszy taki ze skosa nawiercony ( rozwierciłem nagwintowałem i wkręciłem jakąś śrubke i jest malina )podstawa.jpg.44ccdbce2f9bc194cf03dba02af64243.jpg

Edytowano przez marobas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj