case-and-case

JCB jazda

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam , mam do was pytanie , może głupie ale wolę się dopytać . Mianowicie niedawno stałem się posiadaczem ładowarki JCB 526s 2004r ze skrzynią 4 biegową mechaniczną . I tu się rodzi moje pytanie które kieruje do posiadaczy tej maszyny . Czy powiedzmy jak jadę na 1 biegu i dojeżdżam do np rozrzutnika to muszę wysprzęglać przyciskiem albo rewersem i dopiero hamować , czy można po prostu bez niczego zahamować ? Z góry dziękuję za wyrozumiałość 🙂

IMG_20181019_090446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

W maszynach tego typu masz zazwyczaj sprzęgło hydrokinetyczne. Pod nogami masz pedał gazu i hamulec. Zdejmujesz nogę z gazu i wciskasz hamulec jedną i tą samą nogą tak jak w autach ze skrzyniami automatycznymi. Najlepiej jak zapomnisz w ładowarce,że masz lewą nogę. Przycisk "sprzęgła" w dżojstiku używa się w sytuacjach gdy trzeba jednocześnie naciskać hamulec i gaz w celu uzyskania szybszego działania hydrauliki. Jeśli będziesz to robił bez wciśnięcia tego przycisku to będziesz przeciążał sprzęgło hydrokinetyczne i pompę jazdy oraz przegrzewał olej tego układu. Przy normalnej pracy w normalnych warunkach operuj gazem i hamulcem tylko prawą nogą a zmiana kierunku rewersem bez wciskania przycisku "sprzęgła".

Co do Twojej maszyny to wygląda ładnie. Ile dałeś za nią jeśli to nie tajemnica ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, extrabyk napisał:

W maszynach tego typu masz zazwyczaj sprzęgło hydrokinetyczne. Pod nogami masz pedał gazu i hamulec. Zdejmujesz nogę z gazu i wciskasz hamulec jedną i tą samą nogą tak jak w autach ze skrzyniami automatycznymi. Najlepiej jak zapomnisz w ładowarce,że masz lewą nogę. Przycisk "sprzęgła" w dżojstiku używa się w sytuacjach gdy trzeba jednocześnie naciskać hamulec i gaz w celu uzyskania szybszego działania hydrauliki. Jeśli będziesz to robił bez wciśnięcia tego przycisku to będziesz przeciążał sprzęgło hydrokinetyczne i pompę jazdy oraz przegrzewał olej tego układu. Przy normalnej pracy w normalnych warunkach operuj gazem i hamulcem tylko prawą nogą a zmiana kierunku rewersem bez wciskania przycisku "sprzęgła".

Co do Twojej maszyny to wygląda ładnie. Ile dałeś za nią jeśli to nie tajemnica ?

Wielkie dzięki za dokładną i pomocną odpowiedź ! :) A co do ceny żadna tajemnica , 74000zł netto z paleciakiem i łyżko-krokodylem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593
2 godziny temu, farmersNHtd95d napisał:

@Extrabyk Mi o wiele lepiej się pracuje obiema nogami ;) Zawsze lewa hamulec prawa gaz. Kilka razy jeździłem samochodami w automacie i tak samo 😜

Kilka razy mogłeś tak jeździć z autem w automacie ale jeśli byś miał takie auto i tak jeździł na co dzień to szybko byś się dowiedział ile kosztuje remont tej skrzyni :D a co do maszyn takich jak ta ładowarka oraz wszystkich maszyn budowlanych ze sprzęgłem hydrokinetycznym to też tylko i wyłącznie jedna noga na przemian musi obsługiwać pedał hamulca i gazu. W nowszych maszynach tego typu jest właśnie ten przycisk "sprzęgła" na dżojstiku żeby w pewnych sytuacjach można było trzymać lewą nogę na hamulcu a prawą gaz do oporu. W starszych gdzie nie ma tego przycisku trzeba najpierw przestawić dźwignię rewersu w położenie neutralne. W każdym innym wypadku praca z użyciem dwóch nóg przy włączonej transmisji wcześniej czy później doprowadzi do bardzo kosztownych napraw całego układu przeniesienia napędu oraz układu hamulcowego.

@case-and-case Cena chyba adekwatna do stanu. Życzę zadowolenia z maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Wszystko zalezy jak masz rozwiazane sprzeflo. U mnie w manitou masz albo przycisk w joyu i tylko on rozlaczy naped albo pdzelaczas na pedal hamulca i w tedy po dotknieciu pedalu hamilca rozlacza sie naped i zeby ruszyc musisz calkowicie puscic hamuleci ja glownie w tej opcji smigam bo lewa noga na hamulcu a gaz pod prawa i jak potrzeba do h6drauliki wiecej sily to sobie moge dodac gazu itp

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ŻBKIU1999
      Mam problem ze wskaźnikiem paliwa w JCB 531/70 . Wskaźnik pokazuje ze zbiornik jest cały czas pełny .  
    • Przez wpz
      Witam posiadaczy ładowarek jcb.Poda mi ktoś jakie są zalecane oleje i pojemności od mostów poprzez hydraulikę i na silniku kończąc w modelu jcb 536-60 agri rok 2011 silnik jcb 444.Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez wdrew
      Witam.
      Interesuje mnie ładowarka jcb 527-55, proszę o opinię czy sprzęt jest wart uwagi...
    • Przez tomek017
      Proszę o pomoc. Ładowarka teleskopowa JCB 526-56 AgriPlus 2011 r. W czasie jazdy przy naciśnięciu hamulca jak również przy puszczaniu hamulca jest słyszane tak jakby uderzenie ( stuknięcie ). Co to może być?? Czy to coś w napędzie?? Czego szukać w pierwszej kolejności??
    • Przez Sitnepres
      Cześć. 
      Od jakiegoś czasu przymierzam się do założenia sadu na 1,5h polu, które nie było uprawiane od 30lat . Miałem niby kupować jakiś traktor. Ale z tego względu, że zajmuję się przetwórstwem drewna mam do dyspozycji ładowarkę teleskopową JCB 530-70. Naszła mnie myśl, że może w jakiś sposób można doposażyć ją o tylni TUZ a może i nawet WOM.
      Przesyłam zdjęcie tyłu ładowarki.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj