UltraMario

URSUS 4514 - wyciek z przedniego mostu

Polecane posty

UltraMario    3

Dzień dobry agromaniacy. 

Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem URSUS’a 4514 (przeszczęśliwym po przesiadce z C-360) . Ale już oprócz drobnych awarii i niedociągnięć w elektryce mam problem z wyciekiem po lewej stronie przedniego mostu. Mianowicie, podczas talerzowania zauważyłem, ze ze zwrotnicy kapie olej na felgę. Podczas pracy polowej drobny wyciek, podczas jazdy po asfaldzie wysokim biegiem zaczyna się robić brudno. 

Moje pytanie: czy ktoś to już rozbierał i może mi powiedzieć czy można to zrobić samemu? 

 

Zdjecia w załączniku. 

Pozdrawiam i liczę na wskazówki :)

F473F37C-585A-4FF4-A3E5-29EA018716DC.jpeg

AD8EB766-A5FC-446F-BD35-AB2B8F3A6BAD.jpeg

39EDAA4C-924C-41A8-956B-9D5ABC202205.jpeg

121851F8-01D8-4309-BC39-8648A396C587.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    4072

Samemu spokojnie to zrobisz, a zimą jeszcze c360 przeprosisz jak mf nie będzie chciał odpalić


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w zimiejesli będzie miał ciężko odpalić to znaczy ze rozrusznik juz zły bo LO wymianie rozrusznika bez podladowywania spokojnie odpali :) świece żarowe muszą być aby dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

PRIMO    2113

Zerknij do mojej galerii tam jest co i jak opisane plus gdzie zamontować grzałkę płynu w bloku silnika. 

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    848

odkręcasz ten boczny dekiel zwrotnicy gdzie jest zwolnica, wyjmujesz segier i trybko... potem zdejmujesz pokrywki sworzni zwrotnic i rwiesz sworznie uprzednio przygotowanym ściągaczem. banalnie proste, kwestia czy sworznie wychodzą po dobroci czy z pomocą palnika.

Nie wyjmij sobie przypadkiem półosi z dyfra bo może być problem założyć

https://www.agrofoto.pl/forum/topic/25477-wyciek-z-prawej-zwolnicy-3512/?page=2&tab=comments#comment-2432715

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Tylko nie rób tego teraz jeśli ciągnik CI potrzebny:)

Swoją drogą jak już wymienisz ten uszczelniacz to sprawdź odpowietrznik w zwolnicy.

Jak nigdy nie było ruszane to sworznie zwrotnicy nie są wcale takie chętne do współpracy:)

Uszczelniacze są dwa, mniejszy na półosi  od strony przegubu i większy pomiędzy zwrotnicą a zwolnicą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    2113
1 godzinę temu, lukbold napisał:

odkręcasz ten boczny dekiel zwrotnicy gdzie jest zwolnica, wyjmujesz segier i trybko... potem zdejmujesz pokrywki sworzni zwrotnic i rwiesz sworznie uprzednio przygotowanym ściągaczem. banalnie proste, kwestia czy sworznie wychodzą po dobroci czy z pomocą palnika.

Nie wyjmij sobie przypadkiem półosi z dyfra bo może być problem założyć

https://www.agrofoto.pl/forum/topic/25477-wyciek-z-prawej-zwolnicy-3512/?page=2&tab=comments#comment-2432715

Tu jest do wymiany uszczelniacz półosi a nie zwolnicy i nie ma żadnego problemu z założeniem z powrotem więc nie wprowadzaj w błąd. 

@akmaly wcale nie ma tak dużo roboty z tym o ile czopy zwrotnicy wyjdą bez problemu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    848

albo ja nie umie czytać, albo TY... napisał jak byk, że kapie ze zwrotnicy... zresztą ta sama robota.

W zasadzie to od wyczyszczenia odpowietrznika trzeba zacząć tak jak pisał wyżej akmaly... raz mi się tak udało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    2113

Jak by ciekło ze zwolnicy to półoś byłaby sucha a tu widać jak byk  (3 zdjęcie ) że padł uszczelniacz półosi w moście wiem bo ten temat już przerabiałem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    4991

Te silniki odpalają nawet w bardzo duże mrozy bez problemu i na dotyk. Warunek to aku musi być dobry, rozrusznik też ale najważniejsze to świeca płomieniowa musi być sprawna czyli grzać i podawać paliwo. Bywa,że jest zapowietrzona i trzeba poluzować nakrętkę przewodu przy samej świecy i zakręcić silnikiem aż paliwo pójdzie. Zakręcić z powrotem i musi działać...no chyba,że ktoś w silniku ma Superol CC bo ten już przy - 10 potrafi zamienić się w smar i tego już rozrusznik nie ma siły pokręcić.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UltraMario    3
14 godzin temu, PRIMO napisał:

Jak by ciekło ze zwolnicy to półoś byłaby sucha a tu widać jak byk  (3 zdjęcie ) że padł uszczelniacz półosi w moście wiem bo ten temat już przerabiałem. 

Olej wydobywa się z półosi tak jak mówisz :) może złe się wyraziłem ale dałem na focie miejsce wycieku :) 

 

pod tym czarnym deklem gdzie Piasta tez jest olej? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    2113

Od wewnętrznej strony koła na piaście jest korek i tamtędy wlewasz olej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335
13 godzin temu, extrabyk napisał:

Te silniki odpalają nawet w bardzo duże mrozy bez problemu i na dotyk. Warunek to aku musi być dobry, rozrusznik też ale najważniejsze to świeca płomieniowa musi być sprawna czyli grzać i podawać paliwo. Bywa,że jest zapowietrzona i trzeba poluzować nakrętkę przewodu przy samej świecy i zakręcić silnikiem aż paliwo pójdzie. Zakręcić z powrotem i musi działać...no chyba,że ktoś w silniku ma Superol CC bo ten już przy - 10 potrafi zamienić się w smar i tego już rozrusznik nie ma siły pokręcić.

Bez przesady - uważasz, że większość ma słaby akumulator i niesprawny rozrusznik? Te silniki wcale nie są takie chętne do odpalania zimą. Świeca płomieniowa też cudów nie działa, jeszcze jakby miała osobna pompkę i dawała konkretny płomień to może i tak, ale tak to nie ma co porównywać do żarowych na każdy cylinder.

Kolego @PRIMO czy gdziekolwiek napisałem, że z tym jest dużo roboty? Napisałem tylko, że te sworznie wcale tak chętnie nie wychodzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    2113

Dobra spoko -_-

Nie wiem co jest z wami ale bardzo lubicie w tych ciągnikach męczyć rozruszniki i akumulatory a wystarczy założyć grzałkę i nawet największy mróz nie jest przeszkodą w odpaleniu. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UltraMario    3
1 minutę temu, PRIMO napisał:

Dobra spoko -_-

Nie wiem co jest z wami ale bardzo lubicie w tych ciągnikach męczyć rozruszniki i akumulatory a wystarczy założyć grzałkę i nawet największy mróz nie jest przeszkodą w odpaleniu. 

Masz grzałkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    2113

Tak mam. 

Ps. Nie cytuj poprzednich postów bo zaraz mod się uczepi i zarobisz punkty karne. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Ja też mam grzałkę w podobnym silniku bo MF 390, bez tego to kaplica. Dodam, że mam nowy oryginalny rozrusznik lucasa i nowy akumulator ( choć tylko 125 Ah bo większy w tym ciągniku się nie mieści ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    848

grzałka to podstawa w sprawnym silniku bo odziwo przed remontem czy to 3P czy też 4P, które żlopały olej żadne wspomagacze rozruchu do -15 nie były potrzebne... byle przekręcił rozrusznik... no a teraz problem i trza kombinować. Ten olej na ściankach cylindra widać dobrze się palił albo znacząco kompresje podnosił ;)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    4991

Miałem kilka MF 3 i 4 cylindrowych. Tylko jeden (krajowy 255) od nowości a reszta to mniej lub bardziej stare ciągniki i tylko jeden miał w bloku grzałkę. Faktycznie grzałka to super sprawa i nie tyle chodzi o łatwiejszy rozruch co bardzo wydłuża żywotność silnika, który często odpalany jest przy dużych mrozach. W czasach gdy nie było nic innego jak Superol CC a ja miałem MF 255 odpalenie było wyzwaniem a zwłaszcza,że wtedy jeszcze były zimy i - 30 w nocy a - 20 w dzień było czymś normalnym. Grzałka w tamtych czasach nie była osiągalna więc stawiałem jednopalnikową kuchenkę elektryczną ok 1 cm pod misą olejową i grzałem olej. Jak już olej zmienił stan stały na ciekły MF odpalał na dotyk. Oczywiście zimą ważne jest też samo paliwo oraz stan silnika i układu paliwowego. Jeśli wszystko jest OK i w silniku jest olej a nie smar to Perkins odpali zawsze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    335

Bajki, perkins nie jest taki wspaniały do odpalania, są silniki, a raczej układy zasilania w silnikach co dużo łatwiej odpalają. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    4991
24 minuty temu, akmaly napisał:

Bajki, perkins nie jest taki wspaniały do odpalania, są silniki, a raczej układy zasilania w silnikach co dużo łatwiej odpalają. 

Skoro miałem już 5 ciągników (255, 168, 698, 290 i 135) z silnikiem Perkinsa i każdy odpalał bez problemu w największe mrozy gdy była taka potrzeba to chyba nie są bajki. Tak jak pisałem jedynie Superol CC (w tamtych czasach nie było nic innego) w 255 powodował problem. Kubota też odpala od strzała ale przy - 30 jeszcze jej nie odpalałem a Perkinsy tak więc jeszcze nie mam podstaw twierdzić,że silnik Kuboty w takich warunkach jest równie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Arek
      Wymieniłem simering na nowy silikonowy i niestety olej nadal przecieka, wałek ma już wyżłobienie pod uszczelniaczem. Da się jakoś temu zaradzić oprócz wymiany całego wałka ?
    • Przez wladek99
      Witam wszystkich, dawno tu nie zaglądałem więc przepraszam jeśli w złej kategorii itd. Mój problem polega na tym, że moja 40-tka ciężko pali. Aku naładowane kręci kręci nie da rady się przełamać rozładowując przy tym aku. Po ponownym lądowaniu wkoncu zapali i już będzie palić za każdym razem. Postoi noc i znów to samo. Jaki może być problem ? Pompa , wtryski ? Dodam że filtry zmienione. Może ktoś pomoże. Z góry dziękuję
    • Przez Michal2404
      Witam. Mam pytanie jakim momentem skręcić górny wałek skrzyni biegów w ursusie 1234? Chodzi mi o wałek od biegów od 1 do 4 nie reduktor. Wie ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj