Skocz do zawartości
ursus1634

Kombajny Fendt.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kosti68    16

dlaczego uwazasz, ze kombajny agco sa slabe?? wszystkie serie oceniasz tak samo??

 

W tym sesonie letnim mielismy po raz pierwszy mozliwoas przetestowania tych maszyn , porownania ich z maszynami Claasa i testowania obu tych marek u roznych rolnikow w roznych warunkach. Wielu rolnikow skorzystalo z darmowej oferty prezentacji kombajna Fend razem z kierowca...i niestety ale wiekszosc rolnikow byla skrajnie niezadowolona z pracy,jakosci i szybkosci tych maszyn. Zdazylo sie nawet w paru przypadkach ze rolnik kazal natychmiast przerwac koszenie i wynosic sie z pola.U nas w okregu wiekszosc gospodarstw ma wielkosc od 500ha do nawet 5000ha ( srednia to ok.2500 ha), wiec potrzebne sa takie maszyny jak Leion 600, a jak narazie zadna z maszyn firmy Fendt nie moze im dorownac....a pomiedzy tymi maszynami jest jeszcze wieka przepasc. Wedlug mnie tak samo jak Claas nigdy nie dorowna ciagnikom Fendt tak samo Fendt nie dorowna kombajnom Claasa. I wlasnie dlatego kazdy powinien sie chyba koncentrowac na tym co najlepiej potrafi robic a nie zabierac sie do rzeczy gdzie zaleglosci sa tak ogromne ze zeby je nadrobic potrzeba dobrych kilkudziesieciu lat.


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

aż tak źle z wydajnością największych kombajnów Fendt, przecież kombajny MF, Challenger należą do najpopularniejszych w USA, a tam 500-5000ha to gospodarstwo mało obszarowe :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Moze problem polega na tym ze ludzie przyzwyczaili sie do tych Lexionow 600, ale faktem jest ze po wielu probach i testach ciazko jest dorownac Lexionowi 600. Ale mysle ze czas pokaze jak jest naprawde i czy kombajny Fendt wejda w laski rolnikow niemieckich. Ale juz z rozmow z mechanikami zajmujacymi sie naprawa i sprzedarza tych kombajnow od paru lat mozna wywnioskowac ze sa to niestety dosyc slabe maszyny .


Materiały do napraw wszystkich ciągników firmy Fendt i maszyn firmy Claas. Dodatkowo oferuję fachową pomoc przy tłumaczeniu kodów usterek i innych wybranych tekstów. Porady dotyczące napraw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

brzozak2    237

no tak ale skoro porownujesz do lex 600, to praktycznie tylko jedna rotorowa serie, a mnie sie rozchodzi o klawiszowe

 

rozmowa przeniesiona do wlasciwego tematu :D


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

A jakie modele byly na pokazach,klawiszowe czy rotor,bo może chcieli porównac "vistulę z bizonem".Ja kosiłem trochę 5250e i spoko idzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co za głupie pytanie...

Mógłbyś się trochę więcej wysilić i napisać więcej konkretów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek767    1

Nie znam jeszcze dokładnie modeli FENDTa dlatego nie chce pisac konkretnych ale powiedzmy że byłby to kombajn na 350 hektarów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

poczytaj forum, wiele juz zostalo napisane. jak nastepnym razem wyskoczysz z takimi rewelacjami to uznam, ze nabijasz posty.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszek767    1

Starałem się znaleźć coś o kombajnach fendta ale niestety na forum nic nie znalazłem chyba że źle szukam ale szukałem i jedyny temat jaki znalazłem na temat tych kombajnów to jest właśnie ten;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/12472-jaki-kombajn-na-320ha/

juz ci otworzylem, jesli sie okaze w rozmowie, ze rzeczywiscie masz zamiar kupic kombajn to i tytul tematu edytuje.

 

tu masz zeby sie zapoznac z oferta fendta:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/22274-kombajny-agco-massey-ferguson-i-fendt/

 

mozesz przesledzic te tematy, jesli jeszcze nie wiesz na jaki typ kombajnu sie zdecydowac (ilosc klawiszy, rotorow, system omlotu, moc, szerokosc hedera, itd.)

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16183-jakie-kombajny-wybraae-na-600-ha/

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/4772-jaki-kombajn-lepszy-do-gospodarstwa-o-pow-290-hektarow/

 

 

czym wiecej konkretow podasz o gospodarstwie, polozeniu, uksztaltowaniu terenu, produkcji, tym wiecej uzyskasz fachowych odpowiedzi.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
los72    0

:lol: ;[ u nas w okolicy kupił noweg fenda a ja z kumplem bedziemy kupowali new holanda słyszałem ze fendy to złe kombajny i drogie a new holandy to wiele osób chwali i nie są jeszcze tak strasznie drogie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szeryff    0

Jestem ciekawy,czy ktoś już swoim Fendtem kosił w te żniwa.Pierwsze spostrzeżenia i uwagi,wydajność itp.Myślę że trochę się tego sprzedało i będzie oczym pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Może ktoś z was zna cenę najmniejszego fenda 5180E?? Chyba nie przekroczy mocno ceny 300tyś?? Z tego co widziałem akurat ten model na góry się nie nadaje :) Rekord dalej wiedzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
siwcu    0

Co do dyskusji czy Laverda to Fendt czy też New Holland. i co jest lepsze... W tym roku kupiłem New Hollanda L624 ( jak wiadomo, następca wymarłej na jakiś okres marki Laverda). kombajn jest z 96 roku. Miałem kilka części do wymiany, więc pojechałem do Korbanków po części, bo wiem, że Fendt zjechał swoje kombajny z Laverdy. Podaje im numer katalogowy z katalogu mojego New Hollanda (LAVERDY!!) i okazuje się, że Panom z serwisu wyskakuje pasek który chciałem właśnie kupić. Dodam jeszcze, że na prawie każdej części wybity jest znaczek FIATa.

 

Kiedyś ktoś napisał tu na forum: "John Deere jest lepszy od Claasa, ale najlepsza jest Laverda" B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil41    28

Chyba jednak ktoś sie zapedził że JD jest lepszy od Claasa nie mówiąc już o Laverdzie...cena kombajnu to jednak sporo ponad 300tys. Firma Korbanek robiła pokaz na moim polu kombajnem 5220 (4,8m kosa)kombajn dość pozytywnie mnie zaskoczył, wydajność siegała 15t/godz przy plonie delikatnie ponad 7t a kierowca nie miał za bardzo pojecia o koszeniu czyli myśle ze szło wicisnąć sporo wiecej. Kombajn miał duży zbiornik- ok5,5t który opróżniał przez nieco ponad minute, spalanie nie wiem dokładnie 25-30l/godz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coder    0

Nie znam jeszcze dokładnie modeli FENDTa dlatego nie chce pisac konkretnych ale powiedzmy że byłby to kombajn na 350 hektarów

 

Fendt (lub massey ferguson) wogóle nie brałbym pow uwagę z prostych powodów - parametry nienajlepsze, rozwiązania konstrukcyjne słabo, wyposażenie mają dość słabe (w najmniejszych brak ogrzewania - ważne przy kukurydzy itd, kiepski foltel ), czytając opinie w magazynach Top Agrar czy AgroMechanika - recenzje b słabe. Sprzedaje je sieć Korbanów która wcześniej odradzała wszystko, a proponowala jedynie Claas (majac i tak wtedy Fendt, Massey i Claas na raz). Fendt można brać ciagnik, ale nie kombajn.Zresztą same Korbanki się wkopały wcześniej odradzając wszystko poza Claasem którego teraz nie mają.

 

 

Claas - dobra renoma, niestety ceny części, silnik mercedesa - kiedy się zepsuje to nie będzie tanio napewno.

 

New Holland - renoma dobra, ceny ok, sprawdzowny więc brałbym zdecydowanie New Holland lub ewentualnie Claas.

John Deere odpada, brazylia, dużo awarii - paru znajomych ma, a nikt nie jest z JD kombajnu zadowolony. To tak samo jak Fendt - ciągniki OK, ale kombajny - NIE.

 

Na 350 ha... jeśli to ma być jedyny kombajn to New Holland CSX 7040 (240 KM, zbiornik 7000 l) kontra Claas Lexion 510 (220 KM, zbiornik 7300 l)

lub

jeśli to ma być drugi kombajn dodatkowo oprócz innego (np jesli macie duże rozdrobnienie pól) to New Holland TC5070 kontra Claas Tucano 320 (oba po 200 KM, zbiornik 6000/6500 l).

 

Najbardziej trzymałbym się myślami NH - CSX7040 sprawdzony mocny sprzęt, znajomy go ma 250 ha i dla tej maszyny 250 ha to pestka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

Korbanek będąc oficjalnym przedstawicielem Claasa nie miał w ofercie kombajnów innych marek.

Co do oceny kombajnu Fendt w Top Agrar i Top technika, to chyba inne gazety czytaliśmy :D

A tak w ogóle to u którego dilera NH kolega pracuje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coder    0

A dla którego dilera Korbanka kolega pracuje?

 

Bo ja dla żadnego, oceniam to co widzę. Są w okolicy kombajny i New Holland i Claas i John Deere.

Z Korbanka znajomego odwiedza i napastuje przedstawiciel to wiem co oferują.

 

Powiesz mi że New Holland kombajn lub Claasa gorszy od fendta czy john deere?

Co ma dobrego więc oferta teraz Korbanków? Która zresztą wczesniej reklamowała jedynie Claasa?

Korbanek nie ma Claas to Claas zły, mial go Korbanek to Claas był dobry...dziwne troche :D))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

a od kiedy to Korbanek mówi że kombajny Claasa są be? Bo ja takiego nie spotkałem :D A kto twierdzi że kombajny AGCO są najlepsze? I z tego co się orientuje, to te kombajny ni odbiegają cenowo od NH.

Ja jestem wystarczająco długo na forum, aby każdy inteligentny użytkownik forum się zorientował, że nie pracuje dla Korbanka, w przeciwieństwie do Kolegi, który typową na akwizytora gadką wychwala swój towar :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rogeryk    0

kolego coder najmniejszy Fendt czy MF ma ogrzewanie więc masz złe info... :D

Co do porównania z innymi kombajnami najlepiej wypróbować na jednym polu kilka i dopiero sie wypowiadać :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coder    0

a który towar jest mój?

 

Z Korbanka sieci dilerskiej facet był u kolegi i powiedział, że Claas ostatnio się bardzo zepsuł

(oczywiście uważam to za bzdurę) i że kombajny Fendt są lepsze od Claas (oczywiście kolejna bzdura).

 

Nie obstaje za którąś marką zdecydowanie, mając opinie tych co mają NH, Claas, JD i widząc produkty i opinie Fendt, obstawiam zdeycydowanie za New Holland i Claas, a reszty bym nie brał, co w tym dziwnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

No Claas twierdzisz że jest ok, ale te silniki Mercedesa... :D

Za to NH, wad nie posiada, bezawaryjny, sieć serwisowa szczególnie na południu Polski rewelacyjna, super cena, renoma... jakieś wady? Czyżby brak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coder    0

W moich okolicach najwięcej kombajnów jest NH, Claas i JD.

Z NH znajomi zadowoleni, z Claas też choć dwóch narzekało na ceny części zamiennych ale jakościowo ok, z JD - kolegi tata niezadowolony, dalej 2 gości też niepochwala i chętnie je wymieni na coś dwóch pierwszych marek.

Co do NH - owszem dilerów więcej (przynajmniej u mnie).

 

A jaki kombajn Ty byś wybrał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

tylko i wyłącznie czysto teoretycznie, (bo na moje 8 ha zbóż i brak możliwości koszenia na usługach) byłby to Claas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kaamil12
      Kto posiada Fendta 5220 Laverde rev225 albo MF z komputerem  agritronic ? Mam Laverde z agritronic i jest z nim problem bo pokazuje błąd c12 i nie widać  ustawień   dodam że raz jest ok a za chwile wyświetla c12 czasem wystarczy że kombajn z obrotów zejdzie i wraca do normy a czasem brak zgasić i uruchomić na nowo podobno błąd oznacza wewnętrzne uszkodzenie komputera tylko czemu raz działa przez 3 dni nic nie wyskoczy a jak go jeb***  to co 15min wywala miał ktoś taki przypadek?? 
    • Przez Turbina
      Witam wszystkich,koledzy spotkał się ktoś z kombajnem duńskiej firmy DRONINGDORK?????????????
      Piszcie co wiecie o tych maszynach,jak się sprawują no i czy da do tego części,pozdrawiam.........
    • Przez lukas1320
      Witam mam problem z wariatorem w kombajnie Deutz fahr 1320 (prawdopodobnie jest taki sam jak w 2xxx). W ubiegłym roku pod koniec żniw nagle po wyjechaniu z pola nie chce się rozpędzić do 24 km/h tylko wyciąga max 18 km/h jak widać na jednym ze zdjęć zardzewiała obwódkę (jakieś 6mm)
      do tamtąd powinien wyjść pas lecz wychodzi tylko tyle ile widać na ostatnim zdjęciu. Wyeliminowaliśmy luz wzdłużny na siłowniku oraz próbowaliśmy przesuwać wariator na tych wzdłużnych otworach które widać na 2 zdjęciu lecz nie przyniosło to żadnego efektu. Pas ma wymiary identyczne jak nowy. Koła są lekko podtarte ale wydaje mi się że gdyby była to wina kół to robiłoby się to stopniowo a nie z dnia na dzień prędkość zaginęła. Co robić? Może ktoś spotkał się z czymś podobnym?



    • Przez dzejo15
      Witam chciałbym sie dowiedziec jak sie ustawia volvo s830 na koszenie zboza-wiatr itd...
    • Przez lukas1320
      Witam mam problem z wariatorem w kombajnie Deutz fahr 1320 (prawdopodobnie jest taki sam jak w 2xxx). W ubiegłym roku pod koniec żniw nagle po wyjechaniu z pola nie chce się rozpędzić do 24 km/h tylko wyciąga max 18 km/h jak widać na jednym ze zdjęć zardzewiała obwódkę (jakieś 6mm)
      do tamtąd powinien wyjść pas lecz wychodzi tylko tyle ile widać na ostatnim zdjęciu. Wyeliminowaliśmy luz wzdłużny na siłowniku oraz próbowaliśmy przesuwać wariator na tych wzdłużnych otworach które widać na 2 zdjęciu lecz nie przyniosło to żadnego efektu. Pas ma wymiary identyczne jak nowy. Koła są lekko podtarte ale wydaje mi się że gdyby była to wina kół to robiłoby się to stopniowo a nie z dnia na dzień prędkość zaginęła. Co robić? Może ktoś spotkał się z czymś podobnym?



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.