andrewk

MF 6150 nadciśnienie w zbiorniku paliwa

Polecane posty

andrewk    154

Ostatnio zauważyłem niepokojącą rzecz. W czasie orki ok 10ha zauważyłem w pewnym momencie, że zaczyna wypychać mi opary spod korka w zbiorniku paliwa. Odkręciłem, zeszło powietrze, zakręciłem. Jeden objazd w koło i powtórka. Lekko się zdenerwowałem i odkręciłem korek i dokończyłem bez niego. Z baku ciągle wydobywają się " gorące opary ". Myślałem, że wina leży po stronie korka. Rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem dokładnie tak aby wszystkie dziurki były drożne i myślę sobie będzie spokój. Dziś podczas orki 4ha znowu powtórka z rozrywki. Spod korka słychać tylko syczenie i wypycha oparami paliwo. Na postoju z zakręconym korkiem na obrotach jałowych nic się nie dzieje i jest ok - może dlatego, że obroty są niższe. W pracy silnika póki co również nie zauważyłem nic niepokojącego. Pali od strzała na wszystkie 4cyl - nie ma żadnego niepokojącego dymu na jałowym i pod obciążeniem. Spalanie również w normie tak jak przed tą awarią. Jak myślicie co mu dolega ? Mam swoją tezę odnośnie napompowanego baku ale poczekam może ktoś mądrzejszy się wypowie.

_____________________________________________________
AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Gdyby było podciśnienie i np. korek był by zatkany to by zasysało, aż silnik by zgasł. Ja mam problem z nadciśnieniem. Sytuację opisałem wyżej. Coś mi dmucha w bak na powrocie paliwa, a tu mogą być chyba tylko nie do końca zamykające się wtryskiwacze i ciśnienie może leci razem z paliwkiem ? Tylko nie widać żadnych niepokojących objawów w pracy silnika. Gdyby nie ten korek to bym w ogóle nic nie zauważył.


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8518
54 minuty temu, andrewk napisał:

Gdyby było podciśnienie i np. korek był by zatkany to by zasysało, aż silnik by zgasł. Ja mam problem z nadciśnieniem. Sytuację opisałem wyżej. Coś mi dmucha w bak na powrocie paliwa, a tu mogą być chyba tylko nie do końca zamykające się wtryskiwacze i ciśnienie może leci razem z paliwkiem ? Tylko nie widać żadnych niepokojących objawów w pracy silnika. Gdyby nie ten korek to bym w ogóle nic nie zauważył.

hmm, no teoretycznie jest to możliwe ale końcówki musiały by być tak rozklekotane że szok i sikały by paliwem jak krowie cycki🤬

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
A może to przelew z pompy a nie z wtrysków

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
kolego masz wtrysk normalny czy common rail?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Spotkałem się z pchaniem kompresji we wtryskiwacz, a silnik pracował OK. A nie zwiększa ci ilości oleju? Jeszcze mi przyszło do głowy zamontować przezroczysty wężyk na powrocie z wtryskiwaczy czy tam nie lecą bąbelki.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Normalny wtrysk, zwykła pompa. Olej sprawdzałem jakieś 3mth wstecz i był ok tak jak przy wymianie na wiosnę. Filtr paliwowy jest tylko jeden - zmieniony jakieś 400mth temu na Donaldsona.


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

odpowietrzenie zbiornika masz drożne ? musi byc, u mnie to jest węzyk wyprowadzony do tyłu kabiny i na końcu jest taki zaworek grzybek, zeby woda się nie dostawała i błoto, pewnie się kurzem albo błotem okleił i nie puszcza, nawet w instrukcji pisze zeby to co jakiś  czas sprawdzić i ewentualnie przeczyscic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Za chwilę pójdę trochę się pogrzebać ale wydaje mi się, że w moim zbiorniku 160l nie ma odpowietrznika na wężu. Jeszcze sprawdzę w katalogu.


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Szukałem innego odpowietrznika niż ten w korku i nie znalazłem. W katalogu również nie ma. Korek działa prawidłowo, zarówno w momencie gdy zaciągam ustami powietrze jak i wdmuchuję. Tak sobie myślę, że chyba raczej będzie trzeba brać się za wtryski - tylko czy wystarczy wymiana samych końcówek czy trzeba oddać do regeneracji gdyby np się zawieszały ( pytanie może głupie ale nie znam dokładnie samej budowy wtrysku od środka ). No chyba, że ktoś coś jeszcze podsunie, żeby sprawdzić. Tak czy inaczej jakieś 17ha orki dokończę tak jak jest.


„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    89

Z pompy nie może więcej paliwa wracać niż ona pobiera więc problem pompy bym pominął ona by nie wytworzyła nadciśnienia. Trzeba by sprawdzić wtryskiwacze, być może jeden jest wadliwy i kompresja idzie w zbiornik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Tak jak pisałem w pierwszym poście, wszystko raczej jest ok. Pali od strzała na 4cyl. Pracuje równo, nie dymi. Spalanie również na tym samym poziomie w tej samej robocie co przed awarią. Czy mocy mu ubyło to jakoś specjalnie nie odczuwam. Jak ciągnął 4x44 przy prędkości 8km/h tak ciągnie. Sprawdzę te wtryski i będzie wiadomo.

_____________________________________________________
Traktorpedia - dane techniczne maszyn rolniczych

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radio19966    16

Odkręć powrót od wtrysków i zobacz który  wtrysk ci ładuje chwila pracy bez powrotu z wtrysków nic mu nie zrobi a gołym okiem zobaczysz z którego wtrysku nawala ci nadciśnienie  bo jeśli są dobre wtryski to powrotem leci tylko niewielka ilość paliwa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Kiedyś stary fachowiec od wtryskiwaczy powiedział mi, że w perkińsie przeważnie jest tak, jak jedne wtryski leją to drugie puszczają przez nadmiar. No i często jak u nich robiłem to tak było. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj