Polecane posty

DawidBaran    0

Witam przymierzam się do kupna ciągnika w przedziale mocy 70-95. Ciągnik chce kupić nowy używany nie wchodzi w grę. W gospodarstwie pracuje ursus 3512 Zetor forterra 115 i MTZ(który został sprzedany i szukam coś na jego miejsce). Podzielcie się swoimi opiniami na temat ciągników w tym przedziale mocy. Posiadacie takie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

MF675ursus    329
26 minut temu, DawidBaran napisał:

Kwota mnie nie interesuje ważne żeby chodził i się nie psuł.

Łoo Panie, to tylko Fendt, w ostateczności Lindner

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DawidBaran    0
1 godzinę temu, MF675ursus napisał:

Łoo Panie, to tylko Fendt, w ostateczności Lindner

Ta kupił bym lindnera i nwm skąd bym serwis wziol jak w okolicy nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelmf    61

a z jakich okolic jesteś. napewno zależy ci na małym spalaniu. to proponuję Massey Ferguson 4707. 75 km bardzo fajna maszyna ok. 150 tyś. netto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    282
9 godzin temu, DawidBaran napisał:

Kwota mnie nie interesuje ważne żeby chodził i się nie psuł.

Ojciec i tak kupi ten na którego go stać 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Risto    20

A brałeś pod uwagę Zetora Proxime 100CL 96km na samym DPF jest wypasiony w to co trzeba do pracy a nie pierdoły, możesz wyrwać jak się pośpieszysz lub mniejszego? ( bardziej mechanicznego już nie kupisz chyba) lub model co stoi ze starszego rocznika i może tańsze. Powiem ci jeszcze jedno jak pytasz. Szukaj tych marek traktorów co mają mechaniczną pompę wtryskową i pojemność silnika cm3 od 4tyś.  inaczej się szybko rozczarujesz. I bierz to co masz w promieniu 100km. by szybko serwis dojechał z płynami np. albo ty do ich sklepu po cokolwiek. A nie psuje się tylko to, co nie mamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz320
      Tak jak w temacie ma być to główny ciągnik w gospodarstwie mlecznym na 30h gorzyste tereny waga NH t5 85 utility 3700kg  zetor3930kg nh pewnie słabszy bo zetor ma większą pojemność i moment obrotowy 
    • Przez AchimR
      Wiele modeli John Deere, a zwłaszcza seria 6x30 i 7x30 hałasuje po rozruchu na zimnym silniku. Hałas jest metaliczny i wiele osób słyszało już "tak musi być" lub "ten model tak ma". Specjaliści od wgrywania gotowych map twierdzą tak samo ale...
      "Ten model tak ma" to niestety prawda, ale tak nie musi być!

      Miałem o to zapytania już chyba rok temu, ale nigdy nie było dość czasu żeby przeanalizować mapy i załatwić temat. Dodam tylko ze w UK, Finlandii i innych krajach z zimniejszym klimatem, "naprawa" tego klekotu to standard! Mało tego zabieg ma pozytywny wpływ na układ smarowania - ale to na samym końcu mojego postu.
      Jeżeli ktoś zna angielski to polecam lekturę artykułu niemieckiej firmy "FEV Motorentechnik GmbH", która dość wnikliwie zbadała to zjawisko i jego źródło.
      W dość dużym skrócie - na metaliczny klekot zimnego silnika diesla po rozruchu wpływa: jego temperatura, temperatura powietrza w dolocie, ciśnienie na szynie CR i początek kąta wtrysku. Poniższa tabela pokazuje jaki wpływ te 4ry parametry maja na jakość spalin (węglowodór i tlenek węgla). Po wykresach z niebieskimi kropkami widać, że największą redukcję hałasu można uzyskać opóźniając początek kąta wtrysku, niestety cierpi na tym jakość spalin ... chyba, że podniesiemy odrobinę ciśnienie na szynie CR i wszystko wraca do normy. Zimny silnik pracuje ciszej, nie dymi ani na biało ani na czarno.
      Nie trudno się domyślić, że JD dość znacznie wyprzedził początek kata wtrysku by zredukować emisje i tłumaczy się klientom, że ten model tak ma.

       
      Dla porównania pokazuję mapy początku kata wtrysku CNH i VW.
      CNH dla zimnego silnika ma początek kata wtrysku na -10stopni, potem ta wartość rośnie do -4stopni, a nawet do 0

      W VW mamy podobnie -8stopni rosnące do 0stopni


      A teraz John Deere 6930 Premium - w dolnym prawym rogu na czerwono jest wartość 14 - jest to maksymalna wartość początku kąta wtrysku zapamiętana przez komputer diagnostyczny na standardowym programie (specjalnie go nie wyłączałem, żeby to pokazać) i po zmianie mapy sterownika silnika jest już -10stopni i metaliczny klekot jest już cichszy! Cala operacja nie ma żadnego wpływu na odpalanie ciągnika czy jakiekolwiek dymienie na zimnym.


      W mapach i w programie diagnostycznym widzimy wartości dodatnie - jest to liczba stopni wału przed górnym martwym punktem (GMP). Ja z przyzwyczajenia używam "-" (minus) dla wartości kąta przed GMP i "+" (plus) dla wartości kąta za GMP.

      Jest jeszcze jeden dość pożądany efekt uboczny tej modyfikacji.
      Zasadniczo, aby zwiększyć moc silnika trzeba zwiększyć dawkę, ale cokolwiek będzie wtryśnięte +7stopni za GMP zamienia się w czarny dym i wysoką temperaturę spalin, dlatego ci którzy wiedzą o co chodzi modyfikują też mapy początku kąta wtrysku, ale hamownia pokazuje, że jeżeli początek kąta wtrysku będzie zbyt wczesny to maleje moment obrotowy, jest to logiczne, bo moment obrotowy pcha tłok do góry, a zbyt wczesny zapłon przed GMP pcha go w dół, przez co wytraca energię, a w najgorszym wypadku, po prostu wygina korbowód i robi dziurę w bloku.
      Wracając po pozytywnego efektu modyfikacji opóźnienia kąta wtrysku na wolnych obrotach - oprócz lepszych wrażeń akustycznych mamy lepsze smarowanie panewek na zimnym silniku.
    • Przez Darek43
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju po remoncie zapala się kontrolka od oleju A przed nie paliła się czy to może być wina pompy  olejowej.
    • Przez JDServis
      Witam mam z problem z zestawem wskaźników nic mi nie wyświetla załączam film z usterka podświetlenie działa nie pokazuje mi obrotów stanu paliwa temp płynu 

      VID_20190216_135155.mp4
    • Przez martin68
      Witam mam pytanie przymierzam się do wymiany oleju i filtrów w skrzyni i tu moje pytanie kto zna ilość oleju potrzebną oraz lokalizację wszystkich filtrów, dwa udało mi się zlokalizować jeden z prawej strony zewnętrzny i drugi w obudowie na 3 śruby montowany, skrzynia 12+4 multipower z tego co czytałem to posiada on około 5 filtrów.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.