Grzesiek84

Modyfikacja układu paliwowego Zetor 6211

Polecane posty

Grzesiek84    26

Witam mam problem z układem paliwowym w zetorze 6211, opisze krótko w czym tkwi problem. Otóż wymieniłem pompkę zasilającą (Bosch) rok temu wówczas ciągnik nie chciał pracować gdy w zbiorniku było ok połowy paliwa, zbiornik 90 litrów więc ma bardzo nisko do ciągnięcia paliwa. Przewody sprawdzone, korek też na próbę jeździłem nawet bez nic nie pomagało, teraz sytuacja się powtarza pytanie co robić ? 

Mam dwa pomysły: 1 - kupić nową pompkę oraz dodatkowo pompkę jak z linku http://www.sklep.traktor.com.pl/pl/czesci-do-traktorow/3044-pompa-paliwa-niskocisnieniowa-hep-02a.html  i tą drugą podpiąć zaraz przy zbiorniku by pompa od zetora miała lżej tylko czy to na dłuższą metę zda egzamin, co z nadmiarem paliwa i ciśnienia ?

2 - kupić nową pompkę zasilającą plus zbiornik ok 10l z czujnikiem rezerwy i umieścić go nad silnikiem (powyżej pompy wtryskowej) i pompkę HEP02A i ze zbiornika dolnego pompować do tego 10l a wyłączać ją za pomocą czujnika w zbiorniku 10l?

Każda pomoc jak rozwiązać i ulepszyć problem mile widziany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    10443

Co to za zbiornik ? Jest jeszcze niżej niż oryginalny ? Po wymianie pompki problem na jakiś czas ustąpił ? Skoro tak to wina pompki . Po takim czasie to gwarancja chyba jeszcze jest ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

zbiornik widać na zdjęciu z takim zbiornikiem go kupiłem, ciągnik z eksportu mocowania ma oryginalne wskaźnik działa  prawidłowo. Po wymianie było dobrze brak sił do tego układu?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetorki12    10443

To chyba zwykły 70 litrowy zbiornik . Jesteś pewny że układ jest czysty ? Może rurka w zbiorniku jakąś dziurkę ma ?  Teraz całkowicie nie podaje paliwa , nawet przy pełnym zbiorniku ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
były zbiorniki większe kolego. wina pompki ewidentnie kolego chyba że wężyk pęknięty w zbiorniku w połowie i jak mniej paliwa to już powietrze zasysa. ci co nie chcieli odpowietrzac montowali odstojnik od 3p nad pompa paliwa i zanim wyciagnola z niego ropę pompka już naciągnęła nowego z baku. ale u ciebie albo pompka albo gdzieś w baku wężyk uwalilo ci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    10443

Nie spotkałem się z większym oryginalnym . Pomysł z odstojnikiem , to jedynie na odpalanie może być przydatny , a nie brak paliwa przy dłuższej jeździe - kolego


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    485
mialem kiedys podobny problem i za nim sie wpedzisz w kolejne koszty to sprawdz czy dno zbiornika nie jest wgiete. sprawdzic szczelnosc przewodow a jaki masz filtr paliwa ten nowszy jeden duzy czy starego typu dwa ale sprawdzil bym szczelnosc filtrow lub filtra ja mam jeden duzy filtr i ciagnol powietrze z pod sruby na klucz 24 ktora dokreca sie ten kielich z filtrem kolejna sprawa sprawdz czy pompka jest ok albo sprobuj podlaczyc bez papki sprawdz rowniez ostojnik ten szklany na koncu proponuje sprawdzic koncowki wtryskow i ewentualnie pompe do dobrego pompiarza mozesz spawdzic czy bedzie ciagnol paliwo z banki bezposrednio i czy wtedy bedzie dobrze nowe wezyki podkladki opaski do tego na przewodzie zasilajacym mozesz zalozyc taki zaworek zeby sie paliwo nie cofalo do zbiornika

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    485
a i zeby pewne rzeczy wykluczyc to probuj odlaczyc np. filtr i sprobowac bez filtra i zobaczyc czy bedzie dobrze i ewentualnie sprobowac bez ostoinika moze pomoze

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

a co zagięcie zbiornika ma do rzeczy? aż tak nisko rurki chyba nie są by je przytykało od zagięcia? Filtry mam dwa jak zaleje go do pełna to jest dobrze ale jak zejdzie ok 40l zaczynają się robić jaja szczególnie pod obciążeniem. Zbiornik na bank ma 90l tankowany od zera bo czyściłem go czy nie ma syfu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    10443

A dokąd mają być rurki ? Jasne że do spodu . Sprawdź czy nie pęknięta . Zresztą @wojtal wszystko chyba napisał , co do sprawdzenia .

Zaciekawił mnie ten zbiornik . Może nietypowy i ma za krótkie te rurki ?

Edytowano przez zetorki12

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

Za krótkie nie są bo i pływak też wskazuje zgodnie ze stanem zbiornika. Zaraz po kupnie ciągnął paliwo dobrze do samej rezerwy gdy się zdarzyło, po wymianie pompki też, ale żeby pompka padła po roku czasu ? Sama pompa wtryskowa pracuje prawidło i ne mam zamiaru jej ruszać, widać jak do odstojnika nie wpływa odpowiednia ilość paliwa no i zaczyna brakować wówczas.

Edytowano przez Grzesiek84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    485
tez mam takiego zetora orginalny zbirnik ma 63lub 68l u mnie bylo podobnie jak bylo mniej paliwa tez wymienilem pompke a pozniej okazalo sie ze nieszczelnosc przy filtrze i uszkodzony wezyk od powrotu

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

ale miałeś kolego @wojtal24 problem z odpalaniem czy podczas jazdy brakowało paliwa? Bo u mnie jest tak że do 3 dni trzyma jak dłużej to trochę pompować muszę, ale ogólnie pali bardzo dobrze i pracuje dobrze. Ale jest nieraz tak że ponad połowa zbiornika i d*pa pompka zasilająca nie ciągnie, jak była nowa ciągła pod obciążeniem np. w orce do rezerwy. Zbiornik czysty chyba wymienie pompkę i założe nowe węże plus w korku od wlewu otwór powiększę od powietrza.

Tak ogólnie jaką w takim razie kupić pompkę zasilającą jakiej produkcji by to trochę pochodziło? Paliwo tylko kupowane na stacji i staram się gów... nie lać a w raz problemy

Edytowano przez Grzesiek84

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    10443

 Czy tak zawsze się dzieje jak mniej paliwa , czy tylko co jakiś czas ? Zgaśnie i co wtedy ? Pompowanie nic już nie daje ? Jak czyściłeś zbiornik ? Spuszczałeś tylko paliwo , czy cały demontowałeś i płukałeś ?

Edytowano przez zetorki12

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daron64    1126
30 minut temu, Grzesiek84 napisał:

Tak ogólnie jaką w takim razie kupić pompkę zasilającą jakiej produkcji by to trochę pochodziło?

Ja zamawiałem z Kalisza, to pezyszla motorpal. Coś koło 220zl dawałem. Tylko nie pamiętam  że sama ta ręczna pompka była w komplecie i pytali jaka dać,  czy automat czy zwykła, czy nie było i zamawiałem oddzielnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    34

Pompka nie koniecznie uszkodzona.Wystarczy że coś dostało się pod zaworek w środku i nie działa.Wymontuj ją ,rozkręć od spodu wyczyść i może pomoże.Sprawdz wszystkie przewody paliwowe.Miałem przypadek że nie chodzić,nową pompkę kupiłem a był pęknięty przewód między pompką a filtrem i wszystko było suche a łapał powietrze.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

Jak zgasł a paliwa było mało nie chciał pociągnąć ze zbiornika. Zbiornika nie odkręcałem póki co ale przelewałem go 3 razy najmniejszy paproch nie wyleciał ani syf totalnie nic. Raczej dzieje się jak jest mnie j paliwa tak zaobserwowaliśmy

Śmieci  nigdzie nie było, tata kupił już pompkę więc założyłem nową oraz nowy odstojnik metalowy dawniej było sitko plastykowe, uszczelki nowe oraz nowy korek wlewu. Prze de mną orki to zobaczymy jak będzie pracował. Do pompki poprzedniej będę chciał kupić tłoczek wyczyścić wymyć i zostawię na zapas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

koledzy podczas orki zetor zachowuje się następująco na pełnym zbiorniku do ok połowy silnik na wolnych obrotach jak i 2100 przy obciążeniu pracuje dobrze, alepo  spaleniu ok 45l zetor zachowuje się następująco pod obciążeniu ok 2000 obr jest ok, ale gdy stanę i pracuje na wolnych obrotach (przez np czas czyszczenia pługów) wsiadam i gdy dodaję gazu zaczyna mu brakować ewidentnie paliwa przygasa i się dławi, muszę stanąć przegazować i pracuje znów ok co może być każda sugestia mile widziana proszę o pomoc co robić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

pompa zasilająca nowa a wtryskowa zachowywała by się tak chyba cały czas, czy taki objaw może być spowodowany od zaworku przelewowego od pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    365

tez tak mialem w poniedzialek-prawie nigdy na rezerwie nie jezdze ale akurat oralem na ciezkiej ziemi , zrobil sie wir w baku i pare razy go zdusilo, rano nalalem pod korek ale nie zapalil tylko musialem pompowac , wczoraj i dzis oralem i uprawialem , nic sie nie dzialo, a tez mam zbiornik 92 l. pompka zasilajaca ze zlomu znaczy motorpal ze starego zetora-oryginal 92 r. pali normalnie bez pompowania.

sprobuj jeszcze dokladnie podokrecac wszelkie polaczenia ukladu paliwowego.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzesiek84    26

niestety ale muszę zmęczyć do końca siewy jutro i w sobotę i będę demontował zbiornik, będę go płukał, wyciągnę rurki i dokładnie obejrzę oraz wszystkie wężyki filtry śruby musi być gdzieś przyczyna, że tak dziwnie się zachowuje. Czy zawór zwrotny oryginalny w pompie może podczas normalnej pracy powodować też takie objawy czy tylko podczas postoju by się nie cofało paliwo? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez przemrolnik
      ZETOR 7211
       
      DaneTechniczne:
       
      Rok produkcji: 1987r.
      Silnik typu : Z7201 4cyl.
      Pojemność : 3595cm3
      Moc: 66km przy 2200obr./min
      Pojemność zbiornika paliwa: 70L
      Wysokość na kołach r28 to 265cm
      Wydatek pompy hydraulicznej to 30L/ 160Bar
      Udźwig TUZ to 2400KG
      Opony Tył/przód to 16.9r28/ 7,50-20
       
      Skrzynia biegów to 10/2, Bieg 4 i 5 synchronizowany.
      WOM zależny/niezależny 540/1000obr/min
       
      Ceny za taki model górują od 25tyś do 35-38tyś.
      Jest u mnie od nowości, czyli od 1989r.
      Pracuje z agregatem uprawowym 3m i pługiem 3skibowym UG.Jest to ciągnik główny,pracuje na 10ha.Mtg to ma około6-5,5tyś Niewiem ponieważ w tej serii zetorów często siadały te liczniki mtg.
      Remontu silnika nie było od nowości, ale już powoli się szykuję.
      Usterki: Usterek z winy ciągnika niebyło, były tylko z winy użytkowania. A mianowicie siłownik pomocniczy się posypał, tzn. od siania nawozów i płukania wodą ma wżery, i się nie nadaje już do niczego. Po 4tyś mtg. Około. Poszła tarcza sprzęgłowa. Po ponad 5tyś mtg, poszedł Simmering między skrzynią biegów a tarczą sprzęgłową, koszt to około300zł, z robotą.
       
      Koszt serwisowania: wymiana oleju kosztuje około 100zł. Filtry paliwa to groszowe sprawy.
       
      Kabina bardzo komfortowa, sczelna, cicha, duża. Praca w tej kabinie jest przyjemnością. Jest także w kabinie ogrzewanie, szyberdach.
       
      Silnik jest bardzo wytrzymały(jeszcze nie remontowany, i nie pali oleju) Około 6tyś mtg. Ma w obecnej chwili.
       
      Wom jest dobry, lekko się włącza.
       
      Spalanie, szacuję mniej więcej około 7-10 litrów na godzinę ciężkiej pracy.W transporcie spali około 5-6 litrów ON na godzinę.
       
      Opinia na temat 7211 wg. mnie jest bardzo dobra, Bardzo mało awaryjny ciągnik, komfortowy, łatwy dostęp doczęści.
       
      Plusy:
      +duża kabina,
      +wspomaganie,
      +szerokie opony,
      +zmiana prędkości reakcji tylnego TUZ,
      +trzy regulacje podnośnika, D M P. (D -siłowa M- mieszana P-pozycyjna)
       
      Minusy:
      -Spalanie.
       
      Ponowny zakup?
      Oczywiście że tak.
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez radek5314
      Gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w Zetorze 10540 w ktorym miejscu dokladnie?
    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Kobra66
      Witam koledzy! Potrzebuję instrukcji napraw zetora 7211 jak również katalogu części. Głównie interesuje mnie kolumna kierownicza, jeśli mógłby mi ktoś pomóc w tym temacie to było by super. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj