MarcinKdziak

Problem z przeniesieniem napędu zetor5011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MarcinKdziak    27

SMam problem ze swoim zetorem taki że podczas orki bratu stanoł na polu i niechciał jechać ,a biegi wchodziły bez sprzęgła.I sobie myślimy żepewnie sprzęgło,a dziś go rozjechaliśmy i co się okazało sprzęgło jak nowe ale łapki w docisku 3 z 6 stoją jak pień a tamte trzy są cofnięte maksymalnie. Te trzy co stoją jak pień to zaczeły się mocno ścinać a nafet na środku nich też widać ślady tarcia.

Mam pytanie też czy wałek powinien chodzić leko jak się wbije bieg na rozpołowionym. Miłe sugestie widziane!!! 

O odowiedzi bym prosił jak najszypciej!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

hmm wałek ci chodzi co do skrzyni wchodzi ?? Tam są dwa wałki wewnętrzny/pełny to od biegów/jazdy , i na biegu nie możesz nim zakręcić oprócz pół może jednego obrotu ale to luz na zębatkach . Drugi masz zewnętrzny/rurowy od WOM i pompy jak wom włączysz to powinien się z tyłu kręcić .

Aaa sprawdzałeś reduktor , polowe-szosowe może tu wyskoczył 

A co do łapek mają być ruchome 3 masz od I stopnia , 3 od drugiego , w zetorach oddzielne sterowanie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

Korzystając z tematu- u znajomego poluzowala się ostatnio zwolnica podczas prac i coś się urwało w napędzie. Wszystkie biegi wchodza, na blokadzie nie ciagnie.Narazie nic nie rozbieranie. Co myślicie mogło się uszkodzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

a to co ma do tego zwolnica chyba że blokada nie działa to i nie ruszy , a próbował hamulcem koło zblokować , 

Może nity zerwało na kole talerzowym , albo wałek się ukręcił , chyba że nie włączył biegu na terenowe -szosowe 🤔😀.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rob355    8

A co tu ma hamulec do tego - zresztą nie działa na prawe koło. Słychać że napęd jest przekazywany przez skrzynię na most. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

bo jakby zwolnica to byś ją wyeliminował naciskając hamulec z tej strony co zepsuta , jak blokada nie działa , ale co tu gdybać ja bym już rozbierał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mikua
      Panowie, mam problem z przykręceniem mocowania pompy, otoż czy tam musza być jakieś specjalne podkładki prócz uszczelek? sama uszczelka  to za mało, brakuje aby doszło do korpusu, a dalej dokręcić się już nie da 
    • Przez Nieznany1235
      Od jakiegoś czasu nie da się wyłączyć napędu przedniego w zetorze crystal 8045 wszesniej było wszytko dobrze co to może być? 
    • Przez vrn
      Witam
      Padło mi łożysko na wałku sprzęgłowym w skrzyni i muszę zdjąć całe sprzęgło. Problemem jest tarcza hamulcowa, bo o nią nie mogę zsunąć sprzęgła z wałka. Na dole dołączam jak to wygląda w książce. Może ktoś z Was wyjmował to całe sprzęgło i ma jakieś rady? 

    • Przez Fugeo
      Cześć
      Mam pytanie, gdzie w Claasie Aresie 657 znajduje się czujnik od włączonego przedniego napędu? Bo jak go włączam to normalnie działa, ale nie zapala się lampka na słupku bocznym. Dodam, że jak czasem postoi dłużej to zaczyna mrugać/zapalać się na stałe (ewidentnie coś nie łączy). Mechanicznie przedni napęd działa tak jak powinien.
      Ktoś się może orientuje?
    • Przez damianjarosz11
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem NH 6030 Plus z przednim napędem i wymuszoną blokadą mechanizmu różnicowego.
      Pierwszy problem polega na tym że po włączeniu napędu przedniego nie da się go wyłączyć nieważne czy jest na automacie (który powinien wyłączyć przedni napęd po przekroczeniu kąta skrętu- czego nie robi) czy na pozycji wymuszającej działanie cały czas. Czasami nawet na wyłączonym napędzie włączy się sam. Dodatkowo hamując nie załącza sie przedni napęd. Aby wyłączyć przedni napęd muszę wyłączyć i włączyć ciągnik i wszystko działa przez chwile 1-5 min i wraca do włączonego non stop przedniego napędu. 
      Przedni napęd działa cały czas było sprawdzane czy napęd jest przekazywany na przednie koła.
      Na zaciągniętym ręcznym przedni napęd jest aktywny, a przynajmniej tak wskazuje kontrolka.
       
      Drugi problem polega na tym że włączając blokadę mechanizmu różnicowego w pozycji automatu wszystko działa gdy przełączę na pozycję wymuszającą pracę cały czas blokada nie uruchamia się.
      Nie mam pojęcia czy te problemy są ze sobą połączone czy są to osobne usterki.
      Wszystkie bezpieczniki sprawdzone, przekaźników narazie nie ruszałem ale skoro działa przez chwilę napęd to chyba nie jest ich wina.
       
      Proszę o pomoc, nakierowanie na prawdopodobne miejsca usterki, ewentualnie jakąś książkę serwisową na PW gdzie będę mógł znaleźć miejsca usterki.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj