Skocz do zawartości
playpio

URSUS 1201 Hamulce

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

playpio    0

Witam!!!!

 

Mam zamiar w swojej 6-tce naprawić hamulce. Czy ma ktoś może jakiś opis lub może fotostory.

 

Dzięki za info.

 

Pozdrawiam!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zakrzewiak    6

Musisz zdjąć zwolnice, przełożyć tarcze hamulcowe ewentualnie wymienić uszczelniacze i to cała robota. Zwolnica nie powinna się rozpaść na części bo jest skręcona na śruby ( M10 albo M12, 2 lub 4 sztuki) które są pomiędzy śrubami mocującymi zwolnice do mostu. Oryginalne tarcze (Chełmno) to 50 zł za sztukę a są 4 sztuki w ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zenekbizon    6

No olej zmień w zwolnicy poczyść wszystko uszczelki uszczelniacze obowiązkowo zmień też cylinderek hamulcowy tarcze i tyle :lol: nic trudnego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Ginterpol    17

trudności występują jeżeli kończy się zakres regulacji na rozpieraku a tarcze hamulcowe są w całkiem dobrym stanie...

 

skoro nie masz już hamulców i możliwości ich regulacji na śrubie rozpieraka a po rozebraniu okaże się że tarcze są w dobrym stanie w porównaniu do nowych to masz zużyte bieżnie stojące na zwolnicy i moście. najlepiej wymienić elementy te na nowe.

ja z 12 lat temu robiłem też remont hamulców i nie wymieniałem nic tylko pod bieżnią od strony mostu podłożyłem podkładki 5mm- o ile dobrze pamiętam a w każdym bądź razie jakoś to wymierzyłem- i do dziś żadnych problemów. a zapomniałem dopisać że rok przed remontem wymieniłem tarcze i trochę pomogło ale szybko się zdziwiłem że hamulce się kończą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

david85    1

Ważne jest też żeby przy wymianie tarcz zmienić również sprężyny ściągające rozpierak bo w przeciwnym wypadku nowe tarcze się szybko zużyją

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



pawlus224    1475

Panowie a nawiązując do tematu , to czy zwolnica jest bardzo ciężka ? czy jedna osoba da radę ją dzwignąć ? jest mi to potrzebne poniewaz z lewej strony z zwolnicy zaczął kapac olej i muszę wymienic uszczelki a zabierając się za tą naprawę nie chciałbym byc przyduszony przez kawał ursusa :rolleyes:

 

@playpio - i jak robiłes juz cos ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zakrzewiak    6

Bardzo ciężka jest, ja podjechałem turem potem bloczkiem ją podkręcałem i odjeżdżałem. A z tym uszczelniaczem wału koła to ciekawe historie mogą wyjść. Założyłem nowe uszczelniacze i olałem sprawę że uszczelniacz po założeniu na wał rozchodzi się za mocno i ten element uszczelniacza ze sprężynką nie dolega do powierzchni którą ma uszczelnić i olej cieknie. Albo będę musiał kupić uszczelniacz o większej średnicy wewnętrznej albo taki sam tylko sprężynkę skrócić żeby lepiej ściskała. Numery uszczelniaczy były takie same jak w katalogu i takie jak założone na wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pawlus224    1475

A jak odkręcę juz zwolnicę to nic mi się nie rozleci ze srodka ?

 

jednym słowem czy dam sobie radę , bo pierwszy raz będę się brał za takie cos ;) w 360 3p zwolnice mam "obcykane" ale tu jes przekładnia planetarna i obawiam się zebym czegos nie schrzanił przy tej naprawie ...

jak myslisz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Yoda    17

Bardzo ciężka jest, ja podjechałem turem potem bloczkiem ją podkręcałem i odjeżdżałem. A z tym uszczelniaczem wału koła to ciekawe historie mogą wyjść. Założyłem nowe uszczelniacze i olałem sprawę że uszczelniacz po założeniu na wał rozchodzi się za mocno i ten element uszczelniacza ze sprężynką nie dolega do powierzchni którą ma uszczelnić i olej cieknie. Albo będę musiał kupić uszczelniacz o większej średnicy wewnętrznej albo taki sam tylko sprężynkę skrócić żeby lepiej ściskała. Numery uszczelniaczy były takie same jak w katalogu i takie jak założone na wał.

zwolnice we 2 zdejmiesz - ja w 385 urwałem koło razem ze srubami 3 tygodnie temu i z kuzynem we dwóch zakładaliśmy zwolnice a hamulce sa zaraz po zdjęciu zwolnicy bez rozkręcania niczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yasko1980    0

witam mam problem z prawym hamulcem.Reczny dziala na 2 kola.nozny tylko na lewe.Mial kts taki przypadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scarface    2

podciągnij tarcze ewentualnie cylinderek pompka hamulcowa wyrównywacz ciśnienia siadły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



yasko1980    0

lewy twardy.Prawy nie.Tam sa 2 pompki,czy 1 i wyrownywacz. Mam ok 2 miesiecy ten ciagnik to niestety niewiele wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scarface    2

2 krótkie pompki i 1 wyrównywacz spróbuj odpowietrzyć może zapowietrzony jest jak nic nie da to wymień ta pompkę nie jest to taki duży koszt który rocznik tego ciągnika bo ja tez kupiłem nie tak dawno 1224 1999r

Edytowano przez Scarface

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yasko1980    0

stary dziadek1982 rok ale suchutki i w miare ok Mam go od rolnika,jest na orbitrolu wiec skrety ok. Dzieki za pomoc .Jest klopot z walkiem bo zalacza tylko pod siedzeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scarface    2

jak wałek ci działa pod siedzeniem to prawdopodobnie mikro pompka a wzmacniacz momentu obrotowego działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zenon385    14

Jęsli chodzi o chamulec to napewno pompka u mnie prawy też zrobił się miękki i odpowietrzanie nic nie da :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krzychu_912235
      :)Witam moze mi ktos pomoze i powie jak sie wymienia klocki??? ??? i co trzeba zrobic aby wymienic czy trzeba sciagac koło ...dziekuje i pozdrawiam wszytskich
    • Przez Pawel30
      Witam
      Chciałbym zamontować w swoim ursusie C385 dodatkowy dwuobwodowy układ pneumatyczny do sterowania hamulcami dwuobwodowymi przyczep .Jakie będą mi potrzebne do tego urządzenia, ciągnik posiada tylko jednoobwodowy układ pneumatyczny , i jak ewentualnie można podłączyć się pod ten układ dodatkowym dwuobwodowym układem. Wiem że będą do tego celu potrzebne dwie końcówki szybko złączy pneumatyczne czerwona i żółta.Jak to wszystko podłączyć żeby działało, czy będzie potrzebny dodatkowy zawór hamulcowy jak przy układzie jednoobwodowym.
    • Przez rolpio18
      witam mam małe pytanie przestały działać mi hamulce przy przyczepie po podłączeniu pod 912 co może być przyczyna dodam tylko że prawy pedał wdusza się bardzo lekko i słabo hamuje na to koło a nie jest układ zapowietrzony. Ciśnienie w układzie pneumatycznym jest ok.
    • Przez binek
      Dziwne rzeczy zaczęły się dziać tuż przed mrozami, mianowicie znikł nożny i w tym samym czasie ręczny zrobił się jakiś luźny. Dzisiaj przy oględzinach zauważyłem że z prawego cylinderka wycieka płyn, więc założyłem nową uszczelkę na tłoczek. Niestety to nic nie pomogło ponieważ płyn wypycha tłoczek z cylinderka, wygłąda to tak jakby nie było przejścia za cylinderkiem a ciśnienie po prostu wypcha tłoczek na zewnątrz. Moje pytanie gdzie może tkwić usterka? Może miał już ktoś do czynienia z takimi cudami.
    • Przez Piter1992
      Witam chcialbym zalorzyc pneumatyke do ursusa 914 tylko nie bardzo wiem gdzie mozna dostac wiekszosc potrzebnych czesci, moze ktos z was juz to kiedys robil i wie gdzie mozna dostac te czesci i jaka jest mniej wiecej cena zamontowania pneumatyki?
×