Waco78

Claas Dominator-podatność na pożary

Polecane posty

Waco78    2

Witam. Ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym polega przypadłość konstrukcyjna dominatorów ? Czy to silnik umiejscowiony bezpośrednio za kabiną sprawia że są tak podatne na pożary czy może coś innego.

2124264.jpeg

 

claas-dominator-96_29281_57_167250.jpg748109001_5_1000x700_kombajn-claas-domin749964315_2_1000x700_claas-dominator-88s

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    480
Ktoś kiedyś pisał o pękających przewodach smarowania turbiny. W sumie to wszystkie się palą zasady niema😉



Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czesio200    3400

Marka najbardziej lubiąca ogień nie ma co się oszukiwać czy to kombajn czy prasa. Może też dlatego, że tych maszyn jest najwięcej. Bizony czy polskie prasy dużo rzadziej się palą.

  • Like 1

czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8

Wydaje mi sie ze powody sa dwa. Po pierwsze tak jak napisal czesio200 jest ich bardzo duzo i dlatego tez wydaje sie ze sporo jest takich przypadkow. Ale jezeli chodzi o przyczyny to moim zdaniem, a mam 98 sl juz pare lat chodzi tu troche o zaniedbania uzytkownikow. Kable poprowadzone sa tak ze myszy czy szczury nie maja wiekszych problemow zeby dobrac sie do instalacji. Co wiecej najczesciej zime spedzaja w konsoli z lewej strony w kabinie gdzie schodza sie wszystkie kable, wystarczy ze dobiora sie do tego a pozniej pojedziemy w pole i o pozar nie trudno. Bardzo wazne jest zeby cala instalacje przepatrzec przed sezonem szczegolnie gdy nie mamy mozliwosci zamkniecia kombajnu w szczelnym pozbawionym gryzoni garazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5549
A może wystarczy codzień przed wyjazdem w pole wyczyścić silnik sprężonym powietrzem szczególnie okolice kabli i kolektora wydechowego i już ryzyko pożaru trochę mniejsze.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1327

tak jak Sylwek napisał, co dzień dmuchanko i ryzyko spada do minimum. W tych kombajnach, cały silnik w pudełku i czasami po dniówce 1cm syfu się uzbiera, a potem to już mikroskopoijna iskierka choćby z altelnatora wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8
11 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

A może wystarczy codzień przed wyjazdem w pole wyczyścić silnik sprężonym powietrzem szczególnie okolice kabli i kolektora wydechowego i już ryzyko pożaru trochę mniejsze.

O rzeczach oczywistych nie pisalem, bo czystosc kombajnu to podstawa i to nie zaleznie od modelu. Jak kombajn jest caly w pieżynie z kurzu i slomy to wszystko moze byc potencjalnym zrodlem pozaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waco78    2
Dnia 26.08.2018 o 19:53, czesio200 napisał:

Marka najbardziej lubiąca ogień nie ma co się oszukiwać czy to kombajn czy prasa. Może też dlatego, że tych maszyn jest najwięcej. Bizony czy polskie prasy dużo rzadziej się palą. 

Wszystkie nadpalone Dominatory które widziałem wyglądały jak te na obrazkach które wrzuciłem. Pierwsze co sie zajmuje ogniem to komora silnika w każdym przypadku i od tego nie ma wyjątków.  Teoria z kablami ma sens i tu pojawia sie pytanie dlaczego inżynierowie classa tego nie poprawili w późniejszych egzemplarzach wyprodukowanych po 1990 roku, gdyż te zapalają sie tak samo, albo nawet bardziej niż te z lat osiemdziesiątych.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xkzVk5j4dbg

 

Edytowano przez Waco78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8

dopiero po 90 w dominatorach x8 tam kabli napchali, ale to czemu nie poprawili tego to nie jest pytanie do nas tylko do claasa. Generalnie nie wydaje mi sie zeby to ze silnik jest w pudelku mielo jakies znaczenie. Jakby na to nie patrzec w kazdym kombajnie tak to jest zrobione tyle tu jest przed zbiornikiem a w wiekszosci jest n za zbiornikiem ziarna ale tez zamkniety. Poprostu trzeba dbac o elektryke i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    250

Mi w tym roku w 204 zaczęła sie mocno tlić wełna między silnikiem a kabiną - zapewne napchało się w nią brudu , bo folia już z małymi dziurkami gdzieniegdzie była . Dobrze że komora silnika była czysta bo pożar byłby gotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waco78    2

Kolejne żniwa i kolejne dominatory idą z dymem....

spacer.png

spacer.png

https://www.youtube.com/watch?v=rjMlnU9hQi0

 

Edytowano przez Waco78
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Guzik prawda że ich najwięcej

Dziś na 8 co widziałem jak kosili był tylko 1 clas, 

Nie ma clasów w okolicy nie ma ognia proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9115

Kolega jest strażakiem i twierdzi, że palą się głównie Dominatory z silnikiem perkinsa, te z mercedesem to rzadkość.

Przyjrzyjcie się , gdzie w silnikach perkinsa umieszczony jest filtr paliwa - głównie nad rozrusznikiem.

Najczęstszą przyczyną pożarów jest zacięcie się rozrusznika (bendyksu), co prowadzi do jego uszkodzenia a w konsekwencji do zwarcia instalacji. Na kablu do rozrusznika nie ma żadnych zabezpieczeń. Jak do tego dołożymy nieszczelności w układzie paliwowym i trochę kurzu zmieszanego z ON, to przy tej ciasnej zabudowie komory silnika i wysokiej temperaturze o nieszczęście nie trudno.

Rzadziej palą się kombajny od turbiny - tu trzeba sporego zaniedbania aby na turbinie narosła masa zdolna się zapalić.

 

Sam dziś wyciągałem rozrusznik, bo automat nie chciał wracać, na szczęście przy odpalaniu blokowało silnik, a nie w trakcie pracy. No i w Merkatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj