Waco78

Claas Dominator-podatność na pożary

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Waco78    2

Witam. Ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym polega przypadłość konstrukcyjna dominatorów ? Czy to silnik umiejscowiony bezpośrednio za kabiną sprawia że są tak podatne na pożary czy może coś innego.

2124264.jpeg

 

claas-dominator-96_29281_57_167250.jpg748109001_5_1000x700_kombajn-claas-domin749964315_2_1000x700_claas-dominator-88s

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    467
Ktoś kiedyś pisał o pękających przewodach smarowania turbiny. W sumie to wszystkie się palą zasady niema😉



Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

czesio200    1992

Marka najbardziej lubiąca ogień nie ma co się oszukiwać czy to kombajn czy prasa. Może też dlatego, że tych maszyn jest najwięcej. Bizony czy polskie prasy dużo rzadziej się palą.

  • Like 1

czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8

Wydaje mi sie ze powody sa dwa. Po pierwsze tak jak napisal czesio200 jest ich bardzo duzo i dlatego tez wydaje sie ze sporo jest takich przypadkow. Ale jezeli chodzi o przyczyny to moim zdaniem, a mam 98 sl juz pare lat chodzi tu troche o zaniedbania uzytkownikow. Kable poprowadzone sa tak ze myszy czy szczury nie maja wiekszych problemow zeby dobrac sie do instalacji. Co wiecej najczesciej zime spedzaja w konsoli z lewej strony w kabinie gdzie schodza sie wszystkie kable, wystarczy ze dobiora sie do tego a pozniej pojedziemy w pole i o pozar nie trudno. Bardzo wazne jest zeby cala instalacje przepatrzec przed sezonem szczegolnie gdy nie mamy mozliwosci zamkniecia kombajnu w szczelnym pozbawionym gryzoni garazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    959
A może wystarczy codzień przed wyjazdem w pole wyczyścić silnik sprężonym powietrzem szczególnie okolice kabli i kolektora wydechowego i już ryzyko pożaru trochę mniejsze.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    1036

tak jak Sylwek napisał, co dzień dmuchanko i ryzyko spada do minimum. W tych kombajnach, cały silnik w pudełku i czasami po dniówce 1cm syfu się uzbiera, a potem to już mikroskopoijna iskierka choćby z altelnatora wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8
11 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

A może wystarczy codzień przed wyjazdem w pole wyczyścić silnik sprężonym powietrzem szczególnie okolice kabli i kolektora wydechowego i już ryzyko pożaru trochę mniejsze.

O rzeczach oczywistych nie pisalem, bo czystosc kombajnu to podstawa i to nie zaleznie od modelu. Jak kombajn jest caly w pieżynie z kurzu i slomy to wszystko moze byc potencjalnym zrodlem pozaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waco78    2
Dnia 26.08.2018 o 19:53, czesio200 napisał:

Marka najbardziej lubiąca ogień nie ma co się oszukiwać czy to kombajn czy prasa. Może też dlatego, że tych maszyn jest najwięcej. Bizony czy polskie prasy dużo rzadziej się palą. 

Wszystkie nadpalone Dominatory które widziałem wyglądały jak te na obrazkach które wrzuciłem. Pierwsze co sie zajmuje ogniem to komora silnika w każdym przypadku i od tego nie ma wyjątków.  Teoria z kablami ma sens i tu pojawia sie pytanie dlaczego inżynierowie classa tego nie poprawili w późniejszych egzemplarzach wyprodukowanych po 1990 roku, gdyż te zapalają sie tak samo, albo nawet bardziej niż te z lat osiemdziesiątych.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xkzVk5j4dbg

 

Edytowano przez Waco78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8

dopiero po 90 w dominatorach x8 tam kabli napchali, ale to czemu nie poprawili tego to nie jest pytanie do nas tylko do claasa. Generalnie nie wydaje mi sie zeby to ze silnik jest w pudelku mielo jakies znaczenie. Jakby na to nie patrzec w kazdym kombajnie tak to jest zrobione tyle tu jest przed zbiornikiem a w wiekszosci jest n za zbiornikiem ziarna ale tez zamkniety. Poprostu trzeba dbac o elektryke i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    47

Mi w tym roku w 204 zaczęła sie mocno tlić wełna między silnikiem a kabiną - zapewne napchało się w nią brudu , bo folia już z małymi dziurkami gdzieniegdzie była . Dobrze że komora silnika była czysta bo pożar byłby gotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waco78    2
Napisano (edytowany)

Kolejne żniwa i kolejne dominatory idą z dymem....

spacer.png

spacer.png

https://www.youtube.com/watch?v=rjMlnU9hQi0

 

Edytowano przez Waco78
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    4894

Guzik prawda że ich najwięcej

Dziś na 8 co widziałem jak kosili był tylko 1 clas, 

Nie ma clasów w okolicy nie ma ognia proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1055

Kolega jest strażakiem i twierdzi, że palą się głównie Dominatory z silnikiem perkinsa, te z mercedesem to rzadkość.

Przyjrzyjcie się , gdzie w silnikach perkinsa umieszczony jest filtr paliwa - głównie nad rozrusznikiem.

Najczęstszą przyczyną pożarów jest zacięcie się rozrusznika (bendyksu), co prowadzi do jego uszkodzenia a w konsekwencji do zwarcia instalacji. Na kablu do rozrusznika nie ma żadnych zabezpieczeń. Jak do tego dołożymy nieszczelności w układzie paliwowym i trochę kurzu zmieszanego z ON, to przy tej ciasnej zabudowie komory silnika i wysokiej temperaturze o nieszczęście nie trudno.

Rzadziej palą się kombajny od turbiny - tu trzeba sporego zaniedbania aby na turbinie narosła masa zdolna się zapalić.

 

Sam dziś wyciągałem rozrusznik, bo automat nie chciał wracać, na szczęście przy odpalaniu blokowało silnik, a nie w trakcie pracy. No i w Merkatorze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin9908
      Witam, posiadam ciągnik CLAAS AXOS 340 CX. Jest w nim płyn chłodzący CLAAS Agri-cool. Czy można zmieszać go z innym płynem, np. K2 Kuler lub innym. Jest on zielony i czy przy wyborze brać to pod uwagę?. Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez LukmenTV
      chciałbym się dowiedzieć jak ustawić CIS w claasie arion 630 aby spowrotem po zatrzymaniu sie wracał do zadanego biegu. ustawiłem podstawowy bieg C2, jadę przełączam biegi az do D6 i po zatrzymaniu wraca mi tylko do D1 a nie C2. z D1 ciężko jest ruszyć i za kazdym razem musze klikać biegami w dół. nie mam pojęcia juz jak to ustawić. wchodziłem w kazdy folder na wyświetlaczu i nigdzie nie ma nic aby to ustawić.
    • Przez Miro010
      kupię klamkę drzwi lub samą wkładkę zamka do claas ares pozdro
    • Przez ChiquitaB
      Witam. Mam problem z mechanizmem siatki, otóz wałek ten gumowy ciągle się kręci i podaje siatkę, te pręty które ja naciągaja ciagle chodza góra dól i nawet nie chcą jej pociagnac tylko kreci sie sam mechanizm caly. Na jesieni nie bylo tego problemu. I jeszcze jedno pytanko, ten sierp ktory ustala ilosc owiniec siatka nie chce wskakiwac do konca i staje na malej ilosci owiniec, jak dam obroty na 2.5tys to przewaznie doskoczy do zadanej ilosci owiniec.
      Pomoze ktos cos?
    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam wszystkich!! Stoję przed trudnym wyborem, Kombajnu. Mam do wyboru claasa dominatora 98 i new Hollanda tx32. Znacie jakieś opinie ,wady i zalety tych kombajnów ?? Tyle co wiem to Claasy z dostępem do części nie ma problemu , ale znowu ten silnik za kabiną i widać dużo spalonych. new Holland znowu gorzej z częściami, I to by było na tyle co wiem o tych kombajnch. Kombajn będzie pracował na powierzchni minimum 30ha wciąż ze stałym wzrostem. Puki co posiadam mdw fortschritt e514 i szczerze nie polecam tego kombajnu
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj