Skocz do zawartości

Polecane posty

Waco78    1

Witam. Ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym polega przypadłość konstrukcyjna dominatorów ? Czy to silnik umiejscowiony bezpośrednio za kabiną sprawia że są tak podatne na pożary czy może coś innego.

2124264.jpeg

 

claas-dominator-96_29281_57_167250.jpg748109001_5_1000x700_kombajn-claas-domin749964315_2_1000x700_claas-dominator-88s

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro1975    135

przeciera się wiązka elektryczna  pod chłodnicą - widziałem taki przypadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    433
Ktoś kiedyś pisał o pękających przewodach smarowania turbiny. W sumie to wszystkie się palą zasady niema😉



Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

czesio200    1646

Marka najbardziej lubiąca ogień nie ma co się oszukiwać czy to kombajn czy prasa. Może też dlatego, że tych maszyn jest najwięcej. Bizony czy polskie prasy dużo rzadziej się palą.

  • Like 1

czesio200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8

Wydaje mi sie ze powody sa dwa. Po pierwsze tak jak napisal czesio200 jest ich bardzo duzo i dlatego tez wydaje sie ze sporo jest takich przypadkow. Ale jezeli chodzi o przyczyny to moim zdaniem, a mam 98 sl juz pare lat chodzi tu troche o zaniedbania uzytkownikow. Kable poprowadzone sa tak ze myszy czy szczury nie maja wiekszych problemow zeby dobrac sie do instalacji. Co wiecej najczesciej zime spedzaja w konsoli z lewej strony w kabinie gdzie schodza sie wszystkie kable, wystarczy ze dobiora sie do tego a pozniej pojedziemy w pole i o pozar nie trudno. Bardzo wazne jest zeby cala instalacje przepatrzec przed sezonem szczegolnie gdy nie mamy mozliwosci zamkniecia kombajnu w szczelnym pozbawionym gryzoni garazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    585
A może wystarczy codzień przed wyjazdem w pole wyczyścić silnik sprężonym powietrzem szczególnie okolice kabli i kolektora wydechowego i już ryzyko pożaru trochę mniejsze.

"Ziemia człowieka wydała i ziemia człowieka zje

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur125    789

tak jak Sylwek napisał, co dzień dmuchanko i ryzyko spada do minimum. W tych kombajnach, cały silnik w pudełku i czasami po dniówce 1cm syfu się uzbiera, a potem to już mikroskopoijna iskierka choćby z altelnatora wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8
11 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

A może wystarczy codzień przed wyjazdem w pole wyczyścić silnik sprężonym powietrzem szczególnie okolice kabli i kolektora wydechowego i już ryzyko pożaru trochę mniejsze.

O rzeczach oczywistych nie pisalem, bo czystosc kombajnu to podstawa i to nie zaleznie od modelu. Jak kombajn jest caly w pieżynie z kurzu i slomy to wszystko moze byc potencjalnym zrodlem pozaru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Waco78    1
Napisano (edytowany)
Dnia 26.08.2018 o 19:53, czesio200 napisał:

Marka najbardziej lubiąca ogień nie ma co się oszukiwać czy to kombajn czy prasa. Może też dlatego, że tych maszyn jest najwięcej. Bizony czy polskie prasy dużo rzadziej się palą. 

Wszystkie nadpalone Dominatory które widziałem wyglądały jak te na obrazkach które wrzuciłem. Pierwsze co sie zajmuje ogniem to komora silnika w każdym przypadku i od tego nie ma wyjątków.  Teoria z kablami ma sens i tu pojawia sie pytanie dlaczego inżynierowie classa tego nie poprawili w późniejszych egzemplarzach wyprodukowanych po 1990 roku, gdyż te zapalają sie tak samo, albo nawet bardziej niż te z lat osiemdziesiątych.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xkzVk5j4dbg

 

Edytowano przez Waco78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2778    8

dopiero po 90 w dominatorach x8 tam kabli napchali, ale to czemu nie poprawili tego to nie jest pytanie do nas tylko do claasa. Generalnie nie wydaje mi sie zeby to ze silnik jest w pudelku mielo jakies znaczenie. Jakby na to nie patrzec w kazdym kombajnie tak to jest zrobione tyle tu jest przed zbiornikiem a w wiekszosci jest n za zbiornikiem ziarna ale tez zamkniety. Poprostu trzeba dbac o elektryke i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzechu    35

Mi w tym roku w 204 zaczęła sie mocno tlić wełna między silnikiem a kabiną - zapewne napchało się w nią brudu , bo folia już z małymi dziurkami gdzieniegdzie była . Dobrze że komora silnika była czysta bo pożar byłby gotowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 343
      Witam.Wie ktoś jak skalibrować noże sprzęgło w claas ares 836rz.Szukałem na forum to tylko znalazłem jak skalibrować rewers i kalibracje sprzęgła w młodszym typie ciągnika.
    • Przez dacjan123
      Witam mam pytanie czy ktoś mial taki problem z lexionem ze po odpaleniu zaraz kombajn gasł i wysfietla sie kimunikat ze zadziałał zespół ostrzegawczy silnika i wysfietla ikone ze jest maly poziom oleju w hydrostacie a olej jest zaczelo sie pierwsze raz za jakis czas tak dziac ze mi zgasł ale odpalilem i dalej kosilem a teraz juz jest tak ze odpali i odrazu gaśnie
    • Przez zielo0ony
      Witam serdecznie, 
      Przejrzałem nasze forum w poszukiwaniu opinii na temat traktorów wyższej mocy. Niestety nic sensownego nie znalazłem i w związku z tym postanowiłem założyć osobny temat. 
      Chciałbym aby każdy kto wie coś na ten temat się wypowiedział.
      Mamy do porównania Claas ARION, AXION oraz John Deere 7430 7530 lub 7720 7820.
       
    • Przez norek007
      Witam, potrzebuje dokładny  opis kalibracji   EHR  w Claasie Arion 640 Cebis.
       Chciałbym zapytać o te czy małe pokrętła(potencjometry) na panelu  EHR.
      Najważniejsze w jaki położeniu ustawić pokrętło od czułości podnoszenia  EHR.
      Czynności do kalibracji które powinno się wykonać o których wiem to:
      1. Główne pokrętło od wysokości opuszczania ustawić na 60-70%.
      2. Założyć ciężar na ramiona tylne około 200kg.
      3. 6 raz wcisnąć klawisz od amortyzacji tylnego podnośnika( w tym momencie zacznie się kalibracja)
      4. Po kalibracji wyłączyć zapłon  na około 10s.
      Teraz moje pytania do was:
      Czy te czynności które wypisałem  wyżej są prawidłowe i jak ustawić ten potencjometr od czułości pracy ehr (na panelu), czy w ogolę ma znaczenie ustawienie tego potencjometru.
      Pozdawiam!
       
       
       
    • Przez szwagier84
      Sprzedam: https://www.olx.pl/oferta/claas-jaguar-685sl-CID757-IDvzWXY.html
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.