Skocz do zawartości
tomek15h

RSM -kto z was używa tego nawozu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

RSM: zalety i zasady stosowania

malorolny121    25

Stary ruski patent żeby paliwo nie zamarzało w  zbiorniku w ciężarówce., to żarówka taka 10 w włożona do zbiornika  w paliwo.Oczywiście  pod prądem że non stop świeci.

Patent może i ruski ale tam  chodzi o podniesienie temp ON o kilka stopni a nie o zagrzanie całego mauzera. Z rsm się nie sprawdzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Należało systematycznie żarówką podgrzewać ,a do krystalizacji by nie doszło, 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Po świątecznych mrozach ponad 20 poniżej zera w baniakach 1/3 osiadło tego "nalotu". Przyjdzie się mieszać. 

Ciekawe może jakby stało w stodole czy garażu to nic by nie było. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sznajdik    131

U mnie w beczce 12tys litrów jest jakieś 40 cm nalotu w środku bo jest nie oszroniona na zewnątrz tak jak pozostała część a u tych co mają rsm28 to całe oszronione stoją po sam dół widać krystalizacja tworzy jakąś izolację dla różnicy temperatur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Hmm Ja to w sumie nie wiem jak jest z tą metalową, bo śnieg napadał, ale jak zdjąłem klapę sprawdzić co i jak to pompa bez problemu się podnosiła. 

Widziałem tylko w tych mauzerach bo mam 6 nalanych obok to osiadło trochę tj 1/3 moze 1/4. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    38

Koledzy a jak teraz cenowo chodzi rsm ?pytam się bo nigdy tego niestosowałem i myśle zrobić próbe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki08    3

sprawdzacie jakosc rsm-u przed kupnem,wczoraj kupilem 32(pompowany ze zbiornika podziemnego ) i stał caly dzien na dworze nic sie nie skrystalizowało-chociaz powinno bo temp krystalizaccji okolo 0st a u mnie caly czas mróz -5, mysle dzis nabrac litr i zwazyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Daw lata temu przywieźli mi  32 w lutym, sał na dworzu i było -17 i nic nie skrystalizował się. Tak od razu nie skrystalizuje się.

Co do wagi to jak masz menzurkę to zważysz, bo jak idealnie  1 litr zważysz. Ja kupiłem areometr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzacie jakosc rsm-u przed kupnem,wczoraj kupilem 32(pompowany ze zbiornika podziemnego ) i stał caly dzien na dworze nic sie nie skrystalizowało-chociaz powinno bo temp krystalizaccji okolo 0st a u mnie caly czas mróz -5, mysle dzis nabrac litr i zwazyc

 

Nie dasz rady nabrać idealnie 1 litr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Już było o tym pisane RSM zacznie się krystalizować jak się ciecz wychłodzi , czyli to temperatura rsm-mu musi mieć poniżej 0 st.

Co do ważenia to pamiętaj że litr rsm-mu o temperaturze 20 st będzie ważył np.1,32 kg dla rsm-mu 32% 

wystarczy areometr od akumulatorów i w dużym przybliżeniu można zbadać gęstość rsm-mu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JozeF84    1

dzisiaj zakupione jeszcze 6,5t rsm 28 po 780 brutto z dostawą w mauzerach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patfilmax    7

co do krystalizacji to u nas (Opolszczyzna) są firmy co magazynują RSM i można się dogadać że odbiór np końcem lutego albo w marcu, problem krystalizacji znika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Nie dasz rady nabrać idealnie 1 litr

 

Jak dobra menzurka to czemu nie? 

 

co do krystalizacji to u nas (Opolszczyzna) są firmy co magazynują RSM i można się dogadać że odbiór np końcem lutego albo w marcu, problem krystalizacji znika

 

Przecież nie za darmo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jano7711    14

Kondziu ja mam te końcówki od ubiegłej wiosny, fajnie się sprawują bo nie leją na belkę i przypalenia są mniejsze, lałem ok 2 kolanka i nic poważnego się nie stało. Owszem, trochę przypaliło, ale nie było tragedii, sąsiad lał tymi co leją do tyłu i pszenica była cała ruda. Ja je kupowałem po 9zł, teraz widzę po 11-12, nie wiem czy warto. Do minusów to zaliczyłbym małe możliwości regulacji dawki, w zestawie nie ma żadnych innych kryz, regulujesz tylko ciśnieniem i prędkością. Przy tych czarnych są różne kryzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XTRO    160

ja zawsze belkę i opryskiwacz myję na koniec dnia i jest ok.

A i zawsze manomentr przepłukuję bo jak na nie przepłukam to na drugi dzień stoi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobas233    5

Witam panów . Prosilbym was o porade . Czytalem kilka stron tego tematu lecz dalej nie potrafie sobie odpowiedziec.

Mianowicie pierwszy rok bede stosowal RSM , postawilem na 32% , lecz wlasnie on krystalizuje sie w 0 stopni i tu zaczynaja sie schody..

Czy moze lepiej kupic RSM 28% ktory ma krystalizacje w -17Stopniach ? Dodaam ze pszenice nie rozkrzewily sie dobrze na jeseni .. max 3liscie.

 

Chcialem dac na start okolo 230l/ha , posiadam zwyklego biardzkiego z potrójnymi koncowkami , posiada on dysze do RSM 5-cio otworowe .

Czy wjazd na zmarzniętą glebe RSM'em 28% z poczatku marca to dobry pomysł ? Czy moze lepiej wstrzymać sie i wjechac 32% w pozniejszym terminie ?

Wszystkie rady oraz odpowiedzi bedą przydatne . :)

 

Z Góry wam dzieki panowie ! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Challenger
      Witam!!!
      Tak jak w temacie mam pytanko odnosnie tych nawozow.
      Czy ktos z forumowiczow stosowal te nawozy???Jakie sa efekty po ich zastosowaniu w zbozach???Czy maja dos duzy wplyw na wyzszy plon???
      Chodzi mi tu glownie o nawozy tj.Plonwit Z,Siarczan Magnezowy Jednowodny,Alkalin PK 10:20,Fostar i Chelaty!!!
      Prosze o udzielanie informacji,poniewaz mam zamiar zastosowac te nawozy!!!
       
      Pozdrawiam!!!
    • Przez pawelu
      Siemka.
      przed rokiem dawałem pod przenice 300-350kg polifoski 8 pod korzen teraz jak sobie to policzyłem te wszystkie pełne dawki nawozów i oprysków to wychodze na minusie. czytałem w jakiejs rolniczej gazecie ze odpowiednik polifoski 8 w niemczech jest o połowe tanszy. wogule w niemczech jest tylko drozszy mocznik a reszta jest o wiele tansza. w tym roku chyba dam połowe tego nawozu co zwykle bo bede stratny
      A jak wy bedziecie sypac nawóz dajecie pełne dawki czy ograniczacie...
    • Przez Mariusz15
      co doradzicie mi pod pszenice i pszężyto ozime żeby móc je zasilić wczesną wiosną zawsze stosowałem saletre amonową z Puław tylko tej jesieni było badrzo mokro jak siałem i za wiele nawozu nie sypałem bo stwiedziłem że przy tak wielkiej wilgotności za wiele by to nie dało uprawy mam na glebie klasy 3 i 4 zboże nawet ładnie po wschodziło i się ukorzeniło przed zimą więc szkoda by było to zmarnować to co mi poradzicie?
    • Przez tomaszek767
      Cześć
      Jak w temacie chciałem zapytać czy ktoś stosował taki wynalazek? Bo właśnie wpadłem na stronę dystrybutora i jestem ciekaw czy to coś wartego uwagi i czy ktoś ciekawski już to wypróbował. Cena około 1000zł/t. Przy dawkowaniu 2t/ha wychodzi całkiem sporooooooo ale ciekaw jestem co to za wynalazek.
    • Przez wyrebski1
      Witam!
      Czy ktoś stosuje obornik kurzy? W jakiej dawce go się stosuje na ha, jaki ma skład oprócz azotu?
×