Skocz do zawartości
tomek15h

RSM -kto z was używa tego nawozu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
agroFakt.pl
Tylko na agroFakt.pl:

Nawóz RSM - zalety i zasady stosowania

murtek    122

SAUTER

Za duża dawka :lol:


CZĘŚCI ZAMIENNE, OLEJE, FILTRYJOHN DEERE, CASE, STEYR, NEW HOLLAND, MANITOU, VADERSTAD, HORSCH, LEMKEN, KOCKERLING, POTTINGER, HARDI, MASCHIO GASPARDO, FARMET.NISKIE CENY ORAZ SZYBKA WYSYŁKA (18 ZŁ)TEL. 697 970 169e-mail: m_martka@osadkowski-cebulski.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek1977    27

A miałeś taki przypadek że po oprysku rzepak zaczął ci zółknąć?

Żółkną ci całe liście, czy tylko widać kropki po RSM-e,Jeśli całe to może brakuje jakiegoś mikro składnika.Po Rsm-e czsami widać ślady na liściach ,ale to nie ma znaczenia.Na pewno nie będzie za duża dawka,tym bardziej w rzepaku.Zapodaj siarczan magnezu to powinno załatwić sprawę?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SAUTER    4

Już wyjaśniam o co chodzi.Rzepaku nie pryskałem tylko podlałem kilka roślin na próbe.Za 1 razem przegiąłem i te roślinki pożółkły i uschły całkowice.Zrobiłem 2 próbe pokropiłem ziemie pod kilkoma roślinkami przychodze na drugi dzień a roślinki żółte i wiotkie.Strasznie mocny ten rsm to było kilka kropel.Wiem że takie próby ni jak mają sie z opryskiem ale chciałem zobaczyc czy efekt bedzie widoczny juz po 2 dniach jak niektórzy pisza,no i efekt był ale nie o taki mi chodziło.W tym tygodniu prysne połową zaplanowanej dawki i tylko 1 przejazd jak na 2 dzien bedzie ok to jade calość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marek1977    27

RSM stosuje 10 lat i takiego przypadku nie miałem.Zastosuj normalnie z opryskiwacza dawkę ,tylko 28%,jeśli nie wiesz jakie masz stężenie to sprawdź areometrem od akumulatora.Ja pryskam dawką około 250 litrów 28% Rsm-u na 1 hektar.Takie zalecenia dał mi specjalista z Puław jak miałem zacząć się w to bawić.Tylko nigdy nie rozlewaj na rosę!!!.Najlepsza jest słoneczna wietrzna pogoda kiedy rośliny się ruszają i krople same spadają z roślin na ziemię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    2

Ej panowie o co chodzi z RSM. Jak to sie stosuje w jakich ilościach w jakih opakowaniach sie to kupuje jakie to jest drogie ;)

czy trzeba miec jakis specjalny opryskiwacz??

niech ktos mi powie co i jak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukaszjarm    4

rsm stosujesz tak samo jak saletre zalezy ile chcesz dac do opryskiwacza wystarczy tylko dysze kupic z tego co wiem to albo w beczkach 1000L kupujesz albo luzem jest troszke tanszy od saletry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzeznik13    282

tak RSM jest tańszy od saletry bo wczoraj pryskałem RSM cena RSM to 860 z za tone

tylko ze np masz opryskiwacz 400litrów to RSM do niego wejdze 500litrów bo RSM waży 1.32kag

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

litrów 500 to napewno nie wejdzie a raczej kilogramów 528 do 400litrowego opryskiwacza jeśli użyjesz rsm32

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzeznik13    282

no kilogramów bo zapomniałem że to w kilogramach a co do końcówek to musisz miec specjalne cena takiej jednej 9zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pep14    1

Istnieje jeszcze możliwość stosowania RSM jako nawóz wspomagający. Ja daję 350 kg saletry na pszenicę w dwóch dawkach a przy okazji oprysku fungicydem dodaję jeszcze 20 l na ha RSM. Nie można jednak przesadzać stosując normalne dysze bo można przypalić liście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    2

a jakie dawki na ha stosujecie??

a mozna to rowniez stosowan na rzepak ziemniaki kukurydze buraki?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Donato    0

Skrót RSM pochodzi od nazwy roztwór saletrzano-mocznikowy, a wiec jest mieszanką nawozów azotowych: saletry amonowej i mocznika. Zawiera 50% formy amidowej, 25% azotanowej i 25% amonowej a zawartość czystego składnika azotu wynosi 32%. Wniosek z tego jest taki ze nie jest to zadna Ameryka i stosuje sie to tak samo jak inne nawozy azotowe w takich samych ilosciach (czystego składnika), terminach i uprawach co np saletrę amonową. Czy jest lepszy?? To zalezy.... Na pewno jest dokładniej rozprowadzany, na pewno jest lepszym rozwiązaniem niz granulaty w okresach deficytu wody w glebie (nie wymga jej do rozpuszczenia). Problemy pojawiają sie przy zasilaniu wiekszych powierzchni, gdyz zabiegi opryskiwania zajmują z reguły wiecej czasu niz rozsiewania. Mankamentem jest równiez magazynowanie RSM oraz zakup, gdyz dobrą cene mozna uzyskac przy zakupie pełnej cysterny, która gdzies trzeba zmagazynowac.... Nalezy pamietac o kosmetyce opryskiwacza do którego trzeba założyc odpowiednie dysze grubokropliste/ węże niezbędne w pożniejszych fazach rozowjowych roslin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Przymierzam sie do przejścia na RSM, dysze 7 otworowe i kryzy posiadam już od kilku lat, póki co leżą w garażu.

Chciałbym zapytać kiedy go najkorzystniej kupić, czytałem że zimą, czy może już w listopadzie?

Kiedy jest najkorzystniejsza cena, jaka jest obecna. Do nawożenia będę miał 42ha, więc już warto oszczędzaćB)

Czy mógłby ktoś napisać coś o pompach do RSMu? Czy nada się jakaś z targu do brudnej wody? Czy można to wypryskać na rzepak jesienią, teraz po wschodach, czy czekać do 4-5 lisci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlackMamba    1

Kolego jezeli chcesz zakupic RSM, to proponuje zrobic to teraz i to szybko!! Jest bardzo korzystna cena i podobno, zresztą z zamknietymi oczami mozna to stwierdzic, bedzie tylko szla w gore - bo przeciez my rolnicy sprzedajmy w tym roku po tyle zboze B). U nas ok 660 zł/t netto wiec nie ma co wybrzydzać. Ja stosuje najzwyklejsza pompę z plastykowym wirnikiem (takim, poniewaz pamietac nalezy ze RSM jest bardzo żrący) za sto kilka złotych, ktora daje rade i uwazam, ze nie ma co pakowac pieniedzy w cos lepszego. I jest to pompa do czystej wody:). Jezeli nie stosowales przedsiewnie azotu w nawozach makroelementowych to jak najbardziej RSM - to daje nawet lepszy efekt, bo rzepak, zboza dostaja dodatkowego "kopa". Od razu po wschodach to moze nienajlepszy pomysl, ze wzgledu na to ze mozesz poparzyć siewki. 2-3 liscie to dobry termin, dodatkowo plusem jest fakt ze wtedy widoczne są ścieżki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Dzięki za szybką odpowiedżB) Tak czułem że dobry termin na zakupy:) na 42ha to chyba w mauzerach kupić, jakiś większy zbiornik pewnie za drogi.

W czym trzymacie RSM i na ile ha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BlackMamba    1

Roztwor ten przewaznie przechowywany jest w starych zbiornikach po paliwie. Na twoj areal w zupełnosci wystarczy zbiornik 25000 litrów. Jezeli zamierzasz na powaznie zaczac sie bawic w RSM to warto od tego zaczac. Kupujesz ilosc na caly areal i sezon w najbardziej odpowiednim momencie, magazynujesz i spisz spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące RSMu; chciałbym połączyć 2 zabiegi: nawożenia "startowego"- zwykle daję ok 30kg N na zboża zaraz po siewie z opryskiem chwastobójczym też przed wschodami. Oczywiście oprysk dyszami szczelinowymi żeby było dobre pokrycie. Tylko czy RSM nie zje cherbicydu? Zawsze jeden przejazd mniej;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmermf    78

Kolego,rsm zastosowany końcówkami szczelinowymi da podobny efekt jak zastosowanie glifosatu na rosliny zielone.Mieszanie rsmu z herbicydem napewno obniży działanie herbicydu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

@farmermf: chyba nie doczytałeś; nie zamierzam pryskać na rośliny zielone, tylko na glebę zaraz po siewie.

Właśnie chodzi o możliwe obniżenie skuteczności herbicydów - czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii?

Na ppr wyczytałem że ktos miesza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Spokojnie możesz wymieszać herbicyd z RSM. Praktykuję takie rozwiązanie w burakach łącznie z chlorydazonem i w rzepaku z chlomazonem i metazachlorem z bardzo dobrymi efektami. Dodatkowo RSM zakwasza ciecz roboczą co działa korzystnie w przypadku stosowania twardej wody do oprysku - taki trochę kondycjoner.


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Nie zdążyłem opryskać wszystkich zasiewów przed wschodami, za późno dostarczyli RSM. Do jakiej fazy zbóż ozimych muszę poczekać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez4R    1

Czytałem to i wiele innych poradników, z nich wynika że przed siewem lub przed wschodami, później w fazie krzewienia. Ale ta faza to pewnie będzie dopiero wiosną. Liczyłem na doświadczenia użytkowników, są cenniejsze niż broszury producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pandanger    2

Uważaj z azotem na jesieni, bo rozhartujesz sobie roślinki przed zimą. W poradnikach dobrze piszą. Zrób oprysk na chwasty i wstrzymaj się z RSM do przedwiośnia.


Everything is dust in the wind

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Sean
      Głupota ludzka zaczyna sięgać zenitu.
      https://www.agrofoto.pl/articles/aktualnosci/zakaz-wywozu-obornika-w-weekendy-i-swieta/?utm_source=newsletter
      Wg top agrar:
       
    • Przez lulak
      Chodzi mi o to, aby sianie było jak najbardziej ekonomiczne, czyli aby rozsiany nawóz (np. saletra) nie ulatniał się.
      Czy w pogodę słoneczną, pochmurną, przed deszczem, po deszczu....( bo w trakcie chyba nie bardzo) ?
      Jakie są wasze sugestie i kiedy siejecie ?
    • Przez Mariusz15
      co doradzicie mi pod pszenice i pszężyto ozime żeby móc je zasilić wczesną wiosną zawsze stosowałem saletre amonową z Puław tylko tej jesieni było badrzo mokro jak siałem i za wiele nawozu nie sypałem bo stwiedziłem że przy tak wielkiej wilgotności za wiele by to nie dało uprawy mam na glebie klasy 3 i 4 zboże nawet ładnie po wschodziło i się ukorzeniło przed zimą więc szkoda by było to zmarnować to co mi poradzicie?
    • Przez franki
      Czy przypadkiem może ktoś słyszał o takim fakcie że nawóz można dopiero zacząć siać od 1 marca? Posiałem pierwszą dawkę nawozu około 25 lutego , a mojemu tacie jakiś gościu zaczął wciskać jakieś pierdoły że można dopiero zacząć siać od 1 marca i że niby jeśli wcześniej posiejesz to cię satelita namierzy i zabiorą dopłaty czy jakoś tak. Ktoś w ogóle słyszał o takim czymś?
    • Przez Challenger
      Witam!!!
      Tak jak w temacie mam pytanko odnosnie tych nawozow.
      Czy ktos z forumowiczow stosowal te nawozy???Jakie sa efekty po ich zastosowaniu w zbozach???Czy maja dos duzy wplyw na wyzszy plon???
      Chodzi mi tu glownie o nawozy tj.Plonwit Z,Siarczan Magnezowy Jednowodny,Alkalin PK 10:20,Fostar i Chelaty!!!
      Prosze o udzielanie informacji,poniewaz mam zamiar zastosowac te nawozy!!!
       
      Pozdrawiam!!!
×