Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jasie241    0
koledzy zakupiłem taki ciągnik jak valmet8100 i mam takie pytanie jakie olej do silnika i jaki olej do skrzyni???? ico sądzicie o tym ciągniku może ktos z was posiada taki model.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Silnik Mobil 15w40

skrzynia Mobil fluid 424

jezdze valtrami kilka lat I takowe zalewam I kokega Mechanik do wiekszosci ciagnikow takowe zalewa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Anetka1    255

ja to do fendta 312 lsa leję do skrzyni agrol stu lub utto a do slinika turdusa 15w40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
7 godzin temu, jasie241 napisał:

koledzy zakupiłem taki ciągnik jak valmet8100 i mam takie pytanie jakie olej do silnika i jaki olej do skrzyni???? ico sądzicie o tym ciągniku może ktos z was posiada taki model.

Do skrzyni powinna być HiTech  dopuszczenie Valtry ma Agrifarm   UTTO MP i raczej nie warto kombinować bo skrzynia i hydraulika ma swoje wymagania  natomiast silnik z powodzeniem jeżdżę na  MULTI UTTO powyżej CD  jest jeszcze przednia oś gdzie stosujemy olej dowolnej firmy z oznaczeniem LS a to dlatego że raczej oś napędowa Carraro  jest wyposażona w stałą blokadę mechanizmu różnicowego. .Jeśli zachowasz czystość szybko złączy  i zachowasz wymianę filtrów to do awarii tej skrzyni zabraknie ci życia.Życzę ci takiej awaryJności jak moje ( ciągniki nie do zarąbania w normalnym użytkowaniu ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

przednia is to Dana spicer Bo cararo szlo dopiero w seri n. Co do awari skrzyni to wszystko da sie zepsuc. W do mojej t170 kupiłem druga skrzynie bo wyszla taniej jak kupno pojedynczych trybów a to dlatego ze ktos przedobrzył na uszkodzonym łożysku.

a i model 8100 raczej ma skrzynie delta shift anie hitech i co do oleju to czy kupi agrifarm czy fuchs czy mobila a nawet John deere to wsio jest w jednych normach. Agrol u natomiast bym tam nie wlał.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
Dnia 19.08.2018 o 21:25, Mikruss napisał:

przednia is to Dana spicer Bo cararo szlo dopiero w seri n. Co do awari skrzyni to wszystko da sie zepsuc. W do mojej t170 kupiłem druga skrzynie bo wyszla taniej jak kupno pojedynczych trybów a to dlatego ze ktos przedobrzył na uszkodzonym łożysku.

a i model 8100 raczej ma skrzynie delta shift anie hitech i co do oleju to czy kupi agrifarm czy fuchs czy mobila a nawet John deere to wsio jest w jednych normach. Agrol u natomiast bym tam nie wlał.

 

co do przodu być może Dana chociaż mam 8350 z 2001 i jest Carraro  ale już Valtra a nie o producenta chodzi ale o system blokowania przedniego układu różnicowego   co do awaryjności to przyczyna 95% jest właściciel  a pozostałych 5%  jest  brak sprzęgła rozruchowego w rębaku leśnym   ekspertem nie jestem ale czy Delta czy HItech to tylko prawdopodobnie zmiana nazwy wraz ze zmianą marki w 2000r znikł valmet . A co do norm oleju to  ja od lat stosuję to co opisywałem i widzę efekt w postaci bezawaryjności na opowiadania kolegów o awariach zielonych niebieskich czerwonych tylko się uśmiecham i dziękuję szefowi Valtra polska P Bogdanowi  że swego czasu przekonał mnie do zakupu 8350 może nie był tani ale wart swej ceny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
3 godziny temu, Mikruss napisał:

hitech ma eh rewers z tad głównie ta roznica.

 

Rzeczywiście o rewersie zapomniałem ale jeśli chodzi o rodzaj sprzęgieł i tarczek to są prawie identyczne a tematem jest rodzaj oleju przy czym dopuszczenia  olejów nie opierają się tylko na specyfikacji ale również na  wpływie na uszczelnienia po długotrwałym kontakcie , oporze filtrowania ,stopniu emulgacii w kontakcie z  wodą . Dużo prostsza sprawa w przypadku oleju silnikowego ponieważ prawie wszystkie  są zbudowane jednakowo różnią się przede wszystkim precyzją wykonania  i zastosowanych materiałów (kurcz i rozkurcz w różnych temperaturach ) prędkość obrotowa silnika  zdolność chłodzenia   to do tych  parametrów głównie   dopasowuje się olej  ale to temat na książkę    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

ok ale oleje które podalem to nie jakiś syf tylko ogólnie stosowane i u nas i na zachodzie. A co do uszczelnien to Valtra akurat w tych seriach nie ma jakiś udziwnień specjalnych wiec o to byłbym spokojny. Gorzej jezeli chodzi o ulozyskowanie skrzyni bo tutaj awaria jednego lozyska potrafi rozwalić cala skrzynie. Podjade do kolegi to wkleję foty swojej t170 ktora ktos jezdzil do oporu aż przestala jechac bo trybów w skrzyni zaczelo brakować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
9 godzin temu, Mikruss napisał:

ok ale oleje które podalem to nie jakiś syf tylko ogólnie stosowane i u nas i na zachodzie. A co do uszczelnien to Valtra akurat w tych seriach nie ma jakiś udziwnień specjalnych wiec o to byłbym spokojny. Gorzej jezeli chodzi o ulozyskowanie skrzyni bo tutaj awaria jednego lozyska potrafi rozwalić cala skrzynie. Podjade do kolegi to wkleję foty swojej t170 ktora ktos jezdzil do oporu aż przestala jechac bo trybów w skrzyni zaczelo brakować.

a ja o syfie nie pisałem ale o orlenie który chcąc nie  chcąc w olejach silnikowych ma według mnie dobre produkty dodając to że w średnich gospodarstwach olej wymienia się co rok po 100-200 H rzecz idealna w dużych gdzie robią po 700H może warto wydłużać na wyższej półce  ale według mnie taniej częściej lepiej , a co do skrzyni i hydrauliki nie pozwalam na mieszanie olejów złącza wycieram przed podpięciem a wymieniając filtry w skrzyni  (częściej niż olej )  to filtr obiegowy wkręcam w miejsce powrotnego  . To samo robię z filtrami paliwowymi  wstępny do wywalenia a w jego miejsce idzie dokładny (ten używany )no i dokładny nowy a i dołożyłem separator (odstojnik z bizona plus filtr z golfa na ssaniu obok wlewu ) koszt niewielki polecam czystość paliwa rzecz strategiczna   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasie241    0
koledz jestem posiadaczem valmet8100 i mam problem z pnełmatyką poniewarz gdy nacisnę hamulec to zawur puszcza powietrze na przyczepe agdy puszcze hamulec to zawur zamyka powietrze gdzie szukać przyczyny?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
2 godziny temu, jasie241 napisał:

koledz jestem posiadaczem valmet8100 i mam problem z pnełmatyką poniewarz gdy nacisnę hamulec to zawur puszcza powietrze na przyczepe agdy puszcze hamulec to zawur zamyka powietrze gdzie szukać przyczyny?????

zacznij od tego cy ma jedno czy dwuobwodowy układ lub dwa układy później podłącz przyczep do innego ciągnika  czy działa prawidłowo .Jeśli działa prawidłowo rozbierz główny zawór odcinający w ciągniku rozbierz wyczyść drobnym papierem nasmaruj smarem do pneumatyki i jeśli części gumowe nie są spękane i zbyt twarde będzie działać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
30 minut temu, jasie241 napisał:

układ jest 2 i 1 obwodowy tyllo niewiem dlaczego działa odwrotnie

chyba mylisz złącza czy kiedyś w tym złączu działały hamulce ?  czy ciągnik dopiero kupiony ?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasie241    0
ciągnik niedawno kupiłem i obawiam sie że ma tylko układ 2 obwodowy co zrobic zeby działał z przyczepom d47????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tadi77    317

w tym zaworze w d 47 jest jeszcze jedno przylacze tam trzeba podlaczyc drugi przewód zeby podawał caly czas powietrze ,mowie z pamieci robilem to dawno temu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

jak ma oryginalny uladto pod kabina z prawej strony powinien być zbiorniczek na olej do pneumatyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasie241    0
niema zadnego zbiorniczka

tadi77 napisał:

w tym zaworze w d 47 jest jeszcze jedno przylacze tam trzeba podlaczyc drugi przewód zeby podawał caly czas powietrze ,mowie z pamieci robilem to dawno temu

ale wtedy bedzie działało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
1 godzinę temu, Mikruss napisał:

jak ma oryginalny uladto pod kabina z prawej strony powinien być zbiorniczek na olej do pneumatyki.

Oj przepraszam że podważam wywód ale do zbiorniczka lejemy denaturat który ma zapobiegać zamarzaniu hamulców pneumatycznych-  jak  Mikołaj rozwozi prezenty przynajmniej tak mnie szkolono ale mogę mieć sklerozę  zaś co do zmian w  przyczepie z jedno na dwuobwodowy to ostrożnie bo nie wszystkie rozdzielacze to tolerują  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RU68    1113
1 godzinę temu, jasie241 napisał:

to co zastosowac zeby był hamulec jedno obwodowy gdy w ciągniku jest 2 obwodowy

a poszukaj czy niema zaślepionego wyjścia z tyłu  pod lub nad złączem zwykle robią  jedno i dwuobwodowe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasie241    0
nie ma nic więcej ale byłem dzis w serwisie ukladów pnełmatycznych i goscie poradzili mi zeby zastosowac taki zawór i on bendzie zamieniał sterowanie z układu 2 obwodowego na układ 1 obwodowy iwtedy będzie w ciągniku 2 układy pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maciek
      Macie styczność z ciągnikami Valmet seri 8xxx, jak u nich z awariami ,dostępnością i cenami części zamiennych?
    • Przez jan23
      Witam, interesują mnie opinie na temat tego ciągnika a mianowicie opinie jaka jest awaryjnośc tych modeli, dostepność i ceny części zamiennych, podsumowując wszystko co możecie powiedzieć konkretnie o tym modelu a co było by przydatne przy podjęciu decyzji o zakupie. Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
    • Przez DodoRolnik
      Witam mam problem z moją valtrą velmet 8050, mianowicie chodzi o przedni most w którym coś trzeszczy , jeżeli chodi o olej to proszę również o dane jaki olej do mostu mam wlać. Dziękuje Pozdrawiam
    • Przez Qba66666
      Witam. Założyłem wcześniej post odnośnie renault jednak zrezygnowałęm z niej ze wzgledu na skrzynie hydrauliczna. Kupiłem Valtre 705 z 90r. Przeszukałem 6 stron tematów i nie znalazłem tego czego szukam. Szukam instrukcji użytkowania. Ktoś miał w poście z 2008r ale ten użytkownik już jest chyba nieaktywny. Wszystko działa i nie chciał bym zepsuć tej valtry. Nie wiem jak włączać guzik przyśpieszania żeby nie uszkodzić czegoś. W czasie jazdy jak się go przesunie to jedzie się szybciej, a jak cofnie to wolniej. Mam pytanie czy wolno tak w czasie jazdy to włączać? W internecie znalazlem tylko ze ma 85km, zbiornik 180l, i że niby waży 7ton ale nie wygląda na tyle. Jeśli ktoś ma taka to mogę odkupić ewentualnie kopie. Pozdrawiam wszystkich
    • Przez dawid2009
      Witam,
       
      mam pewien problem. Posiadam Case Dania D8500 wiadomo ze to jest to samo co Dronningborg D8500 czy MF 31XP. Kombajn jest z silnikiem Valmeta 611 DSL. Od zakupu mam z nim problem, mianowicie gdy nie jest rozgrzany kosi sie nim super, można jechać 4-5km/h i wszystko pieknie idzie, tak samo było np wczoraj ok godz 21 gdy już słońce nie paliło i była chłodniejsza noc. Problem zaczyna sie gdy jest gorąco, po jakichś 15-20 min koszenia silnik zaczyna schodzi z obrotów, słychac jak obciąża go popchanie dzwigni hydrostatu dalej do przodu i nie da sie pojechac szybciej niż 1,5 km;h. Wiem że hydraulika tez bardzo obciąza ale silnik ma 170KM, nie jest to wina hydrostatu raczej bo na postoju tez silnik dłużej wchodzi na obroty, nawet włączenie maszyny go obciąża. Dodam że silnik nie bierze ani grama oleju, nic nie dymi, rozgrzewa sie do 80'C i bardzo ładnie trzyma temp. Wszystko to wygląda tak jakby brakowało mu paliwa ale filtr paliwa wymieniony, odstojnik pod zbiornikiem wyczyszczony i przewody paliwowe od zbiornika do pompki paliwowej sprawdzone. Jako ciekawostke dodam że przy wyższej temp często( ale nie zawsze) miga kontrolka rezerwy paliwa choć zbiornik jest pełny, nie wiem od czego to zależy ale to juz pewnie zepsuty pływak bo chyba ta kontrolka nie pełni innej funkcji jak sygnalizacja o niskim stanie paliwa, sam nie wiem.
       
      Bardzo prosze o pomoc, żniwa w pełni a kombajnem nie da sie kosic, wiem że na forum jest sporo użytkowników tego kombajnu, mechaników oraz użytkowników-mechaników. Z góry dziekuje i pozdrawiam.
       
      Dodam jeszcze że po dłuzszym postoju i odpaleniu kombajnu silnik przez chwile nie może wejść na obroty, czasami zgasnie i pomaga ponowne uruchomienie, cos jakby brakowało mu paliwa.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj