Przemek B

Przekładnia Electro Command™

Polecane posty

Przemek B    3

Witam!

Wybieram pomiedzy DC a EC.

Na czym polega zmiana biegów w EC. Na stronie pisze ze 8 biegow bez sprzegla. Proszę o informacje ile można zmienić biegów pod obciążeniem? Jakie są głowne biegi i ile ich jest? Jak z rewersem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Dźwignię przesuwasz do przodu lub do tyłu:

Do tyłu (POLOWE)

- zakres A (1-4)

- zakres B (5-8)

Do przodu (SZOSOWE)

- zakres C (9-12)

- zakres D (13-16)

 

Bieg do góry - przycisk z zajączkiem, bieg na dół - przycisk z żółwiem

Jeżeli chcesz przeskoczyć z zakresu, np A na B to naciskasz jednocześnie przycisk z zajączkiem i przycisk który jest z przodu dźwigni (niewidoczny), a jeżeli z B na A no to analogicznie jednocześnie naciskasz z żółwiem i ten niewidoczny z przodu

 

Kierunek ruchu ciągnika zmieniasz rewersem przy kierownicy

 

Może to trochę zagmatwane, ale w praktyce to jest prościzna :)

 

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=132559

Skrzynia bardzo dobra, z rewersem nie ma żadnych problemów. Z czystym sumieniem mogę polecić :)


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek B    3

Dzwignie trzeba przesuwac ze sprzeglem?

A te przyciski pod wyswietlaczem do czego sa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krolikNH    56

Owszem, dźwignia przesuwana wraz ze sprzęgłem, przycisk bezpośrednio pod wyświetlaczem to szczerze mówiąc nie pamiętam od czego jest, dwa pomarańczowe pod spodem mają taką samą funkcję co dwa główne w dźwigni zmiany biegów :)


Moje fotografie chronione prawem autorskim!!!
"Fotografia to sztuka, a nie naciskanie palcem na przycisk"

© 2016 krolikNH All rights reserved.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1542

a czy warto brac Active Electro Command?? czy przydaje sie to w jakis pracach oprocz transportu?? be jesli sie nie myle to w tej skrzyni jest 17x16 biegow i ten 17. bieg to jakby taki ekonomiczny, zgadza sie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Można tak powiedzieć... Uzyskujesz prędkość 40km/h przy mniejszej prędkości obrotowej. Co mi się podoba w NH, to fakt, że dokłada się dodatkowy bieg. Wiele fim redukuje prędkość na ostatnim biegu, a nie zawsze da rade jechać na pełnej kicie przy niższych obrotach. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    1542

wiec mi jednak taka skrzynia by sie nie przydala i nie warto doplacac...

 

 

a tak po za tym, @Bobek prawie bym Cie nie poznal (patrz Awatar) :) no ale z drugiej strony to nawet podobny do Ciebie na tym poprzednim awatarze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukasR    0

Wiecie może jak kalibruje się tą skrzynie Electro Command?

Jeśli jest to w instrukcji ciągnika to proszę o podanie strony a jeśli nie to o szczegółowe napisanie co gdzie i jak.

 

 

Jedyne co znalazłem w internecie to filmik z którego nie dokładnie widać jak to zrobić

http://youtu.be/3IqtGIztX3c

Edytowano przez LukasR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli, że jak chce zmienić zakres np. z A na B to muszę użyć sprzęgła i tego niewidocznego przycisku? Czy po prostu ten niewidoczny przycisk jest elektrycznym sprzęgłem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ten niewidoczny przycisk na dzwigni jest elektrycznym sprzęgłem.


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomusgigant    1

Witam koledzy jestem na etapie kupna t6 z EC pytanie do użytkowników czy to prawda że wsteczne biegi są tylko na zakresie A i B?? Gdzieś taka informacja odbiła mi sie o uszy

Jeśli tak to co w przypadku kiedy jade na C3 do przodu i daje rewers w tył ,

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woytek    6

Skrzynia EC jest 16x16 lub 17x16. W jednej i drugiej jest 16 biegów w tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Slawuss    1

Bardzo fajne skrzynia, nie zastanawiaj się tylko dopłać do niej. Masz 4 biegi główne ABCD. Aby zmienić z A na B wystarczy użyć guzika sprzęgła+ guzik wyższego półbiegu. natomiast przy zmianie z B na C trzeba tą dużą dźwignię przestawić.


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    498

albo ja mam jakąś felerną te skrzynie, albo za duzo od niej wymagam, skoro wszyscy tu prawie piszecie, ze bardzo fajna skrzynia.

 

moja, pomimo wielokrotnych kaibracji od czasu do czasu tak szarpnie przy zmianie biegu w góre, ze az szyja boli (a z 6 na 7 i 10 na 11 to prawie zawsze).

POnadto tak jęczy, ze w kabinie nie słysze silnika, tylko wycie skrzyni. Im ciężejsza robota tym głośniej wyje. W orce czy gruberze to po całym dniu pracy idzie oc*piec. I to jest w niej ponoc normalne wg serwisu. To ja mam zbyt czuły słuch ;[

wg mnie ta skrzynia to zdecydowanie najsłabszy element traktora.

 

Radze kazdemu, kto chce kupic sobie traktor z nia, niech najpierw weźmie podobny do gospodarstwa na testy i zobaczy, czy mu te hałąsy nie przeszkadzają.

JA bardzo załuje, ze tego nie zrobiłem, bo zdecydowanie wiedzac to co wiem teraz, traktor bym sobie odpuścił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
woytek    6

Może ktoś wie, czy jest możliwość ustawienia tej skrzyni w trybie automatycznym polowym, aby po zmianie biegu na wyższy prędkość zostawała na podobnym poziomie (czyli automat włącza bieg wyżej, ale jednocześnie zmniejsza obroty silnika)?

Edytowano przez woytek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matttic    4

Wiecie może jak kalibruje się tą skrzynie Electro Command?

Jeśli jest to w instrukcji ciągnika to proszę o podanie strony a jeśli nie to o szczegółowe napisanie co gdzie i jak.

 

 

Jedyne co znalazłem w internecie to filmik z którego nie dokładnie widać jak to zrobić

http://youtu.be/3IqtGIztX3c

 

Ponawiam prośbę do użytkowników t6000 i t6.xxx o przedstawienie skanu z instrukcji chyba serwisowej bo w zwykłej którą mam do mojej t6 o kalibracji nie znalazłem żadnych wskazówek.

I chciałbym zapytać Was jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie czy są różnice mędzy kalibracją skrzyni do t6000 i t6.xxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tytus    0

Pytanko o EC w wersji Plus: czy jest możliwość ustawiania (nie serwisowego) czułości działania rewersu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brulin18    0

Mam podobny problem nówka sztuka T5 i przy zmianie z 12 na 13 jest ostre szarpniecie czekam na serwis 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj