adamek1942

Zetor proxima 90 temperatura oleju w tylnim moście

Polecane posty

adamek1942    6

Witam panowie mam pytanie nr 1. czy to normalne żeby ciągnik po  pracy okolo 2 h(nawet nie ) miał tak gorący most tylni że aż się dotknąć nie da (parzy) ????? Hamulce nie trzymają bo słychać jest jak puszczają i zresztą czuć jak hamują trzeba dobrze nacisnąć pedał żeby zahamowały gwałtownie. Wcześniej pracowałem c 360 ale taki gorący to nigdy nie był nawet po sieczkarni od kukurydzy. 

Drugie pytanie jest takie czy jest możliwość przedostania się oleju z silnika do skrzyni ??? albo do układu wspomagania ?? bo ubywa koledze oleju w proxie prosił żeby spytać,  a silnik pracuje bez zarzutów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

że sie grzeje to normalne nie wiem jak ten ale inne tak mają zachodnie , mnie to nawet grzeje podłogę , ale to tak temperatura w dzień wysoka to już olej rozgrzany na starcie dwa jak chodzi to nie ma jak się schłodzić bo za gorąco. Druga sprawa im wydajniejsza pompa tym gorzej bo tłoczy olej niepotrzebnie i go zagrzewa . Trzy robisz ciężką robotę prasujesz czy talerzujesz . 

Ta 360 ma lepsze chłodzenie odkryte most i skrzynia i mniejsza pompa , a mi w 330 się grzała skrzynia trochę ale to przy kombajnie do ziemniaków 

Jak ci olej poleci z silnika do skrzyni , prędzej odwrotnie z skrzyni do silnika poprzez pompę hydrauliczną jak przy silniku a dletego że ciśnienie jest to może pójść , a przybywa mu w skrzyni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
nie ma szans aby się grzało tak kolędzy? mam w 7341 pompę 50l olejowa i nawet w pługu nie grzeje się a co dopiero na pusto.jaka masz skrzynie biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Mam 2 pompy jedna koło sprężarki druga trochę niżej , skrzynia 12x12 no taki gorący jest jak się reke wystawi za tylne okno to jak z falerki ciepło leci w czasie jazdy, olej z silnika do skrzyni poszedł ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale zbiornik na olej wspomagania masz po staremu przed chłodnicą czy już ciągnie ze skrzyni olej pompa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Nie masz czasami za dużo oleju? Kiedyś tak mieliśmy z Kubotą, olej lekko pokapywał a ludzie tylko dolewali. W końcu było tyle oleju że po 30km drogi w skrzyni olej aż się gotował. Miarka w górę a tam 3 stany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

nie no z tyłu jest szybka i widac ile oleju jest jest ok ze stanem, 

zbiornik od wspomagania mam przed chłodnicą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem proxime i jeździłem zęby się docierała to też skrzynie miałem gorącą i popuściłem hamulce obok mostu i teraz się nie grzeje      

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Nawet jak robisz ciężko to tez się nie grzeje ??? Ja nie wyczuwam aby hamulec przycierał czy hamował trochę,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz się nie grzeje , U nie też nie było czuć zęby hamulce tarły ale popuściliśmy i to pomogło  możesz podnieść koła i pokręcić   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Tego nie robiłem ale sprawdzę to gdzie się to popuszcza ??? ale pedał hamulca brał dopiero pod koniec i to jeszcze dobrze trzeba nacisnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pod kabiną od tyłu obok mostu są tam takie złote  https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/zetor/hamulce-zetor/docisk-hamulcowy-zetor-proxima.html

i tam musisz tylko już nie pamiętam czy wkręcić czy wykręcić i od razu od ręcznego też trochę popuścić w instrukcji chyba jest to opisane 

u mnie pedał hamulca jest normalny , może masz zapowietrzony układ i przez to też nieraz hamulce się blokują    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

 No faktycznie jest takie coś, niekiedy ze jak się hamuje i puszcze pedał hamulca i jadę dalej to trzyma po pewnym czasie czuć jak hamulec puści i ciągnik odrazu idzie lżej, muszę chyba jednak tam zajrzeć. Ale to nie trwa długo max 3-4 sekundy od puszczenia hampla.

Edytowano przez adamek1942

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Kolego ,używasz często myjki ? Jak tak już dwa cylinderki hamulcowe załatwiłem ,tyle,że u mnie są z tyłu mostu i niewiele trzeba żeby napompować wody pod uszczelkę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Właśnie ze nie często,  dopiero raz użyłem ale po hamplach nie lałem z tym ze zalałem czujnik od ciśnienia powietrza i kontrolka jarzyła

c 360 to się wymyje i nic  farbę nawet zedrze ,a tu wszędzie można dolać tych kabli i tego wszystkiego pełno, a w jeszcze lepszych ciągnikach jeszcze więcej lol

DarekD To twierdzisz ze mam cylinderki zatarte i nie odbijają do końca ?? nawet nie chce myśleć ile to roboty jest żeby się tam dostać on ma tak cały czas ale spróbuje to koło podnieść i dam znać jak to jest.

Edytowano przez adamek1942

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

i popuściłem  te hamulce trochę i kolo sie lżej kreci (nie kręciło sie ze strasznymi oporami ale jest lżej)  zobaczymy co będzie w trakcie roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

u mnie czułem wyraźnie na ciągniku  ,że tłoczek się zawiesił a pod uszczelką ( w praktycznie  nowym cylinderku) korozja od strony osłony pyłoszczelnej


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian_bak1    0

Witam, 
Czytając wpisy ktoś już poruszył mój temat, mianowicie jestem posiadaczem zetora proxima 6441 i ubywa oleju w silniku, a przybywa w skrzyni. Miał ktoś podobny problem ? Czyżby pompa hydrauliczna  do wymiany ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

pompa hydrauliki siadła dokładnie oring przepsci, zobacz sobie do filtra hydraulicznego czy jest dużo syfu bo może się okazać ze i skrzynia kończy żywot ile mtg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer_89    20

siema ktos mi moze wskazac gdzie na pompie wtryskowej w proximie  znajduje sie zaworek przelewowy paliwa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojciech1991    13
Dnia 1.12.2019 o 12:01, adamek1942 napisał:

I sytuacja się poprawiła po popuszczeniu tych hamulców . Trochę późno odpisałem ale dzięki za rady ;]

Jak popuszczałeś te hamulce. Mam proximę 90 x 2015 roku i mi także po miesiącu stania ciągnika blokują hamulce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam. Posiadam Ciągnik zetor Forterra 125 i mam w nim tuz z WOM . lecz wałek raczej kręci się w przeciwnym kierunku , gdyż jak podłącze  jakąś maszynę to maszyna stoi a sprzęgło wałka chodzi jakby na " luzie " czy jest mozliwość zmiany obrotów w przekładni WOM . w załaczniku zdjęcie poglądowe ze strzałka obrotu wałka ,



    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj