Alchemik

Różnice JUMZ AM/AL a JUMZ KM/KL

Polecane posty

Alchemik    33

Czy części od JUMZa 6 AM/AL (starsza wersja -mała kabina)  pasują od JUMZa 6 KM/KL (duża kabina - zależnie od kraju itp chyba od 1988roku). Pomijając silnik gdzie w starszej wersji można trafić wersję bez wtrysku bezpośredniego, przekładni kierowniczej, czy są jeszcze jakieś różnice? Głównie interesuje mnie skrzynia biegów(Czy np. otwory pod przekładnię kierowniczą  różnią się? Cała pokrywa skrzyni?), ale informacja o innych podzespołach również będzie cenna.

W skrócie: Jak bardzo starsza wersja JUMZa nadaje się na dawcę części dla nowszej wersji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

Witam mam identyczne pytanie chciałbym wykorzystać kilka części z nowszej wersji zastanawiam się czy skrzynia będzie pasowała mam oba ciągniki w domu i na oko wszystko wygląda identycznie ale nowsza wersja jest szybsza ma wyższe obroty maksymalne silnika w papierach stoi jako białoruś mtz50 ale nie przypomina mtz tylko jumza w dużej kabinie rok 86 mtz podobno ma 55koni a jumz 65 przekładając skrzynie nie chciałbym stracić na mocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    93

MTZ 550 ma w papierach 65 koni. Ty widocznie masz dokumenty od MTZ 50 a nie od JUMZA . Szybkość nowszego może wynika tylko z wyższych obrotów. Tego nie wiem.

 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil2222    0

w dowodzie jest mtz 50 Białoruś dziwna sprawa bo to chyba dwa różne ciągniki od niedawna mam ten sprzęt i jestem laikiem jeśli chodzi o radzieckie konstrukcje co do prędkosci i obrotów to może masz rację rozmawiałem ostatnio z facetem który jumza posiada dłużej niż ja i powiedział dokładnie to samo u mnie starszy 78r kręci się tylko do 1750obr  (nowszy86r znacznie wyżej może to kwestia ustawienia pompy) stąd mój jak widać błędny wniosek że "ten starszy typ tak ma". Wracając do głównego wątku czy te konstrukcje mają jakieś znaczące różnice? hamulce są na pewno inne a czy można je zamienić jumz 86r to koparka kupiłem w cenie złomu mam trochę roboty koło domu pózniej skończy na złomie działa normalnie ale ma naprawiany blok i olej wychodzi spod pierwszego cylindra reszta części jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

wydaje mi się że podobieństwo jest tylko powierzchowne nawet dzwięk silnika jest zupełnie inny coś jak c4011 i c360 na pewno nie jest to kwestia samego wydechu (sprawdzałem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zwc18    2

Flaczki te same a z zauważonych różnic to inna konstrukcja dźwigni sprzęgła, inne obudowy hamulców jak i same wałki do nich 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil2222    0

Po przełożeniu wałków da się zmienić hamulce? te z nowszej wersji u mnie dużo lepiej działają. Nie chcę być dziecinny ale jeśli to jedno i to samo to skąd ta różnica w odgłosie pracy silnika co do sprzęgła to też spróbuje cały mechanizm przełożyć i może lewarek od biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek72511
      Tak jak w temacie. Chodzi mi czym różnią się te dwie wersje?? bo np 3090 i 3610 mają zbliżone moce ale czy czymś sie różnia czy tylko mocą??;[
    • Przez Ciastko
      Witam otóż zastanawiałem się czym różnią się modele Zetorów 5211 robionymi na eksport i tymi krajowymi. Nie mam na myśli różnice w wyposażeniu czy wspomaganiu bo tyle wiem. Chodzi mi o jakieś większe udogodnienia związane z mechaniką (silnik, skrzynia biegów).
      P.S. Czy w ciągnikach eksportowych była różnica mocy? Jeśli taki temat istnieje to ja go nie znalazłem.
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez zwc18
      Witam 
      Powiem tak zabrałem się za przenosiny baku do kabiny co niesie za sobą sporo kombinacji jak zrobienie nowej podłogi itp została też sprawa siedzenia gdyż obrotowe byłoby za wysokie  No i natknąłem się w necie na zdjęcie fotela z oryginalnego traktora i mnie oświeciło  co się okazało ? wystarczy wybić trzpień mocujący podstawę siedzenia i drugi z podpory obrotu (frezowany) i odpada nam cały obrót. Teraz wystarczy poskładać  Zdjęcie trzecie przedstawia złożony fotel 
      Coś od początku mi się wydawało iż sa się to przerobić gdyż pod spodem siedzenia znajdowały się fabryczne dodatkowe uszy do założenia amortyzatora i od tak fotel gotowy
      Może  komuś się przyda 



    • Przez zwc18
      Witam 
      Poszukuję wajch od rozdzielacza umieszczonego przy kierownicy (nowy typ) jak na poniższym zdjęciu a właściwie dwóch z nich gdyż w moim uprzedni właściciel musiał gdzieś przesiać  
      Pozdrawiam

    • Przez zwc18
      Witam panowie powiedzcie mi proszę jakie są rożnice poza cena. Posiadam Jumza i muszę zmienić alternator i ten z Jobsa kosztuje 239 zł średnio, a o takich samych parametrach do LTZ / T25 / MTZ są o około 50 / 60 zł tańsze. Czy różnica tkwi jedynie w kole ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.