mac1974

wyciek oleju z silnika

Polecane posty

mac1974    0

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Proszę o pomoc. Posiadam ursusa 912 i nie mogę sobie poradzić z wyciekiem oleju z silnika. Wyciek występuje na wale od strony skrzyni. Ciągnik już rozciągałem 3 razy. Wymieniłem simering i nadal leci. Mam pewność że simeringiem ponieważ wszystko umyłem po rozpołowieniu. Widać strugę oleju tylko na simeringu. Uszczelniacz jest prawidłowy. Głębokość osadzenia w pokrywie zachowana. Powierzchnia wału ma ślady zużycia ale uważam że są one dopuszczalne. (przy ostatniej wymianie przesunąłem uszczelniacz żeby minąć to zużycie) Silnik przedmuchy ma minimalne. Odpowietrzenie skrzyni sprawdzone. Ciśnienie oleju na zimnym 5 na rozgrzanym 3,5 - 3,0. Bardzo proszę o pomoc. Co robię nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

sprawdź czy wałki są proste wałki od skrzyni a jakie jest siedzenie uszczelniacza niestuknięte jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Kolego może ma luz na wale i tak może się dziać.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

skoro silnik ma mało wyjechany malutki przedmuch to jak miał robiony kiedyś silnik lub nierobiony wszystko jest równo zdarte a nie widziałem silnika żeby był tak wyrabany zeby tam sie lało owszem że sie sączy ale tu sie leje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Nie chcę mi się wierzyć żeby luz wzdłużny wału powodował taki wyciek. Za miesiąc jeszcze raz rozciągnę. Jeśli nic nie znajdę, dolewanie oleju wchodzi w normę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Przepraszam ,że się zapytam w twoim temacie @mac1974 :) ale ile miesci się oleju do silnika w ursusie 912 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

A może po prostu ciśnienie jest pchane na uszczelniacz jakiś kanał jest niedrożny i olej z panewki nie spływa do misy tylko jest pchany na uszczelnienie (miałem tak w Polonezie że wymiana uszczelnienia pomagała na krótko bo był luz "chyba").


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Czy ciśnienie oleju może mieć tu znaczenie ? Pisałem wcześniej 5 ale jest prawie 6. Zamiast bąka są normalne filtry. Wczoraj wziąłem śrubokręt i przez to okienko w którym widać koło zamachowe przesuwałem wał wzdłużnie. Jest wyraźnie wyczuwalny luz (0,5 - 0,6 mm). Czy może to być przyczyną takiego wycieku ? Świecąc lampką w to okienko upewniłem się że nie ma wycieku z innego miejsca np. zaślepką czy pokrywą. Wszystko powyżej suche. Olej widać poniżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Ciśnieniem się nie przejmuj :lol: u mnie jest na zximnym 9 atm na filtrze "bąku" i wszystko jest ok . na zimnym mam 5,5-6 przy 1500obr/min wały .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

co do tego luzu ile ma silnik mtg? ile ma mtg na wym wale panewkach zrobione może to być też zatkany kanał lub i też nie a ciśnienie masz dobre a powiedz ile sie tego leje strumień czy kapie raz od czasu ? kiedy bardziej jeśli silnik ciepły zimny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Jeśli chodzi o motogodziny to niestety nie wiem. Ciągnik kupiony 3 lata temu. Pracuje na 10 h. Zaraz na początku zmieniłem pierścienie (brał olej) i założyłem nowe panewki korbowodowe (nominały). Zauważyłem dzisiaj jeszcze jedno. Jak odkręce korek wlewu oleju to sporo dmucha. Jednak z odmy prawie wcale. Odkręciłem odme i jest drożna. To nie jest sporadyczne kapanie. Wystarczy trochę się przejechać i już się leje pod spodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

Jeśli zmieniałeś pierścienie a masz wydarte tuleje to coś to dało ale niewiele możne być wybita głowica dokładnie prowadnice zaworów i siedzenia i będzie ci wiało kompresją do silnika i wycieki będą większe ja bym proponował jednak rozkręcić wymyć pooglądać wszystkie części tuleje wymienić głowice do regeneracji lub nowa pompę oleju wtryskową do roboty i poskładać uszczelki itp wszystko powymieniać naturalnie uszczelniacze i musi chodzić wtedy jak to dobrze zrobisz to niewierze że będzie lało się takie jest moje zdanie nie każdego puszcza koszty remontu ale co zrobić to jest najlepsze choć lepiej nie grzebać jak dobrze chodzi a niedobre jest wymienianie na przykład samych pierścieni bo wszystko ma się nowe założyć jak panewki itp te sprawy to wszystko równomiernie się dociera a tak wymienić parę rzeczy to ...... :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja miałem kiedyś podobny przypadek w 1224.Zaczęła mi cieknąć na jesieni to obrobiłem z 70ha i postawiłem.Ale mi ciśnienie oleju spadało i na końcu miałem z 1 atu na 500obr.Okazało się że mi stopa na wale pękła.Niestety musiałem robić silnik,ale obrobiła z 70 ha czyli tu musiał byś robić 7 lat.

Pisałeś że 3 razy zmieniałeś uszczelniacz to bym ci radził teraz ściągnąć miskę i odkręcić stopy główne.Wtedy sprawdzisz wszystko,panewki,wał i stopy.Może znajdziesz przyczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

Jeśli zmieniałeś pierścienie a masz wydarte tuleje to coś to dało ale niewiele możne być wybita głowica dokładnie prowadnice zaworów i siedzenia i będzie ci wiało kompresją do silnika i wycieki będą większe ja bym proponował jednak rozkręcić wymyć pooglądać wszystkie części tuleje wymienić głowice do regeneracji lub nowa pompę oleju wtryskową do roboty i poskładać uszczelki itp wszystko powymieniać naturalnie uszczelniacze i musi chodzić wtedy jak to dobrze zrobisz to niewierze że będzie lało się takie jest moje zdanie nie każdego puszcza koszty remontu ale co zrobić to jest najlepsze choć lepiej nie grzebać jak dobrze chodzi a niedobre jest wymienianie na przykład samych pierścieni bo wszystko ma się nowe założyć jak panewki itp te sprawy to wszystko równomiernie się dociera a tak wymienić parę rzeczy to ...... :lol:

 

Głowica po remoncie (nowe gniazda, zawory, uszczelniacze i sprężyny), Pompa wtryskowa po profesjonalnej regulacji, Wtryskiwacze ustawione, pierścienie wymienione luzy na zamkach pomierzone wszystko mieści się w fabrycznych tolerancjach, progi na tulejach ledwo wyczuwalne, nowa klawiatura, wymieniłem panewki korbowodowe bo tłoki wyjmowałem więc nic nie szkodziło a to groszowa sprawa. Nie zajrzałem do panewek głównych może tam coś nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

A jaki masz założony uszczelniacz? silikonowy czy zwykły.

silikonowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

To sie nie dziw ze ci leci olej te uszczelniacze są nic nie warte puszczaja odrazu po założeniu a po roku nie ma co zbierać, wydzierają sie do samej sprężynki. Załóż czarny lub niebieski i jeśli masz wydarty wał to skróć sprężynke o 5mm, i przestanie ci lecieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Ciekawi mnie na którą panewkę główną podawany jest olej z pompy na wał korbowy. Może ta informacja pozwoli coś nowego wymyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mac1974    0

To sie nie dziw ze ci leci olej te uszczelniacze są nic nie warte puszczaja odrazu po założeniu a po roku nie ma co zbierać, wydzierają sie do samej sprężynki. Załóż czarny lub niebieski i jeśli masz wydarty wał to skróć sprężynke o 5mm, i przestanie ci lecieć.

Poprawiam się. Pierwszy był koloru brązowego (to chyba silikonowy) i był węższy bo się pomylili w sklepie a ja nie zauważyłem. Jednak następne koloru czarnego a teraz jest niebieski i szerokość prawidłowa. Sprężynkę skracałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Olej jest podawany na wszystkie panewki,również na korbowodowe.

Co do uszczelniacza też miałem problem z silikonowym a teraz mam czarne i nie ma problemu.Ale mam założone dwa idzie je zmieścić , a tak było to zostawiłem.

Ale są mechanicy że tylko silikonowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

właśnie silikonowe są elastyczniejsze powinny lepiej trzymać no spróbuj zwykły założyć tylko to za ta robotę sie niekalkulujące rozpoławiać traktor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Nie oto pytałem ,a na której podporze olej z pompy jest tłoczony do wału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Na wszystkich podporach.W bloku główny kanał a w podporach są ponawiercane otwory do kanału.A wał z głównych jest ponawiercany do korbowodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

jak już coś to się to nazywa stopy a nie podpory ale to niema znaczenie trudno komuś coś pisać itp to trzeba widzieć na 100% bym temu poradził ale musiał bym to widzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj